Motornews Test: Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.6 HDi 100ps

    Με το Grip Control να τονίζει τον crossover χαρακτήρα του Cactus, η “σφραγίδα” της Rip Curl δε θα μπορούσε να βρεθεί σε καλύτερη περίπτωση αυτοκινήτου.

    Το αν σου αρέσει ή όχι το Cactus, είναι υποκειμενικό και δεν επηρεάζεται. Ούτε μπορεί, ούτε και πρέπει να επηρεάζεται. Από τρίτους, τέταρτους ή πέμπτους. Το γούστο είναι κάτι πολύ προσωπικό και φυσικά, σεβαστό. Εμάς για παράδειγμα, το Cactus μας αρέσει και θα θέλαμε να το έχουμε στην καθημερινότητά μας.

    Είναι όλα αυτά που πρεσβεύει με τη διαφορετικότητά του αλλά και ο laid back τρόπος ζωής που προβάλλει, που εμάς “μας κάνει” και με το παραπάνω. Ειδικά εκείνη η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο που είχαμε οδηγήσει το περασμένο καλοκαίρι – αλλά σας τα έχουμε πει. Μην τα ξαναλέμε.

    Στην έκδοση Rip Curl, με το Hdi μοτέρ των 1,6 λίτρων και τους 100 ίππους, το Cactus αποκτά άλλη μια εκδοχή που μπαίνει στη λίστα των favorites. Ο περιστροφικός διακόπτης που Grip Control, είναι η ουσιαστική διαφορά που εντοπίζεται στη συγκεκριμένη έκδοση, η οποία γίνεται και λίγο πιο “περιπετειώδης” και απευθύνεται σε αντίστοιχους τύπους.

    Εντάξει, δεν είναι μόνο διακόπτης. Τα θέλετε πενηνταράκια; Είναι και η λειτουργία του συστήματος που επεμβαίνει στο λογισμικό του συστήματος ευστάθειας αλλάζοντας τα χαρακτηριστικά της απόδοσής του. Είναι και τα M&S λάστιχα στις 17άρες που σου δίνουν λίγο περισσότερο “αέρα”. Ψυχολογικό. Όταν για παράδειγμα, αναζητάς την τέλεια παραλία το καλοκαίρι και έχεις μπροστά σου χωματόδρομο.

    Τα πέντε προγράμματα του Grip Control σου δίνουν τις απαραίτητες αβάντες. Στο Standard, που είναι το default πρόγραμμα για την καθημερινή οδηγηση, τα πράγματα δεν χρειαζονται περαιτέρω εξηγήσεις. Το Sand είναι -προφανώς- για έδαφος με άμμο (όπως η παραλία που λέγαμε νωρίτερα).

    Η παραλία, που μας συνδέει εκτός των άλλων και με την μάρκα Rip Curl που έχει να κάνει με ντύσιμο και εξοπλισμό για surfing, με όλο αυτό το νεανικό προφίλ να ακολουθεί και στο αυτοκίνητο εν προκειμένω. Να θυμίσουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά για την Rip Curl που κάνει outing στον κόσμο του αυτοκινήτου. Έχει προηγηθεί συνεργασία ανάλογη και με τη Renault.

    Επιστρέφουμε όμως στα προγράμματα λειτουργίας του Grip Control. Στο Off Road, η λειτουργία προσαρμόζεται για κίνηση χωρίς πολλά προβλήματα σε ολισθηρά εδάφη με λάσπη, γκαζόν και τα τοιαύτα, ενώ για τους χειμερινούς τύπους και την ανάγκη τους για επίσκεψη σε χιονοδρομικά κέντρα, το Cactus διαθέτει την επιλογή Snow.

    Η τελευταία επιλογή που δίνει το περιστροφικό χειριστήριο του Grip Control είναι αυτή που απενεργοποιεί έως τα 50 χλμ./ώρα το ESP, για τις περιπτώσεις που ο οδηγός θα θεωρήσει πως το σπινάρισμα των τροχών είναι απαραίτητο για να βγει από κάποιο δύσκολο σημείο. Το σίγουρο είναι πως με τις παραπάνω διαθέσιμες επιλογές, το θυμικό του οδηγού είναι απόλυτα καλυμμένο απέναντι στις “κακοτοπιές”.

    Κατά τα λοιπά, το Cactus επιδεικνύει τις αρετές του και σε αυτή την έκδοση, με την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του να είναι η βασικότερη από αυτές. Η άνεση που θυμίζουμε πως προκύπτει από το συνδυασμό της μαλακής ανάρτησης και των ιδιαίτερα αναπαυτικών καθισμάτων που παραπέμπουν σε… χαλαρωτικούς καναπέδες. Το αφρώδες είναι τέλειο για ξεκούραστη παραμονή ωρών, ενώ και το μεγάλο τους μέγεθος δίνει το στίγμα της γενναιόδωρης διάθεσης του μοντέλου στον τομέα.

    Οι χώροι είναι επαρκέστατοι για μια τετραμελή οικογένεια και το πορτ μπαγκάζ, μπορεί να έχει “ψηλό κατώφλι φόρτωσης” αλλά χωράει άνετα πολλά πράγματα. Μέχρι την εταζέρα, το “κουτί” που δημιουργείται, μπορεί να δεχτεί έως και 358 λίτρα αποσκευών.

    Στο δρόμο, το Cactus είναι ευέλικτο και “κρύβει” τον όγκο του. Κρατάει καλά παρά τις κλίσεις του αμαξώματος λόγω της μαλακής ανάρτησης και να το εμπιστευτείς, μόνο να σε εκπλήξει ευχάριστα μπορεί. Η προοδευτικότητα που εμφανίζει το κάνει ιδιαίτερα φιλικό στον οδηγό του. Τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά, με πολύ καλή αίσθηση, ενώ μικρή τραχύτητα έχει κάνει την εμφάνισή της στην κύλιση, λόγω των ελαστικών.

    Ο κινητήρας είναι εξαιρετικός σε όλα τα κρίσιμα χαρακτηριστικά του (οικονομία καυσίμου και απόδοση) με την ελαστικότητά του να ξεχωρίζει. Μόνο αν συγκριθεί με άλλον, πιο σύγχρονης κατασκευής, δείχνει πως δεν είναι και πολύ πολιτισμένος σε ότι έχει να κάνει με τη λειτουργία του. Και πάλι όμως, η τραχύτητα που εμφανίζει, δεν είναι με απόλυτα κριτήρια ενοχλητική.

    Αυτό που είναι ενοχλητικό και θα το σημειώνουμε κάθε φορά που θα το βλέπουμε, είναι αυτή η παραδοξότητα της έλλειψης αυτόματης λειτουργίας για τα δύο (2) παράθυρα που ανοίγουν. Αυτό του οδηγού και εκείνο του συνοδηγού, που για να ανοίξουν τελείως ή το αντίστροφο, πρέπει να μένει το χέρι σε επαφή με το διακόπτη καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.

    Ενοχλητικό και μάλιστα αρκετά. Μάλλον δε, πολύ πιο ενοχλητικό από τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω (Τilt) λες και πρόκειται για το C1. Είπαμε όμως, αυτά μπορούμε να τα δεχτούμε κάτω από την “κουβέρτα” των επεμβάσεων προκειμένου το Cactus να είναι φθηνότερο και πιο λιτό. Στον ίδιο φάκελο έχουμε και την έλλειψη του στροφόμετρου που μάλλον ποτέ και σε κανένα αυτοκίνητο δεν θα συνηθίσουμε.

    Με τα 17.751€ που κοστίζει η έκδοση Rip Curl του Citroen C4 Cactus με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων και τους 100 ίππους, το αυτοκίνητο κερδίζει πόντους. Η τιμή είναι αρκετά καλή για τα δεδομένα που “ψωνίζει” κανείς, έχοντας ως βάση την πολύ καλή crossover διάθεση του μοντέλου, που πάει “ένα βήμα” πιο μακριά με το Grip Control.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια