First Drive: Isuzu D-Max 1.9 164 ps

    Με κινητήρα 1,9 λίτρων που δεν χρειάζεται AdBlue για να καλύπτει το Euro 6b, το νέο Isuzu D-Max είναι εδώ και σημαδεύει στην “καρδιά” της κατηγορίας.

    Ανανέωση και για το pick up της Isuzu που έχει “χτίσει” το δικό του “μύθο” στον κόσμο των αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας, όντας το πλέον “κοντινό” σε SUV από κάθε άποψη, ενώ είναι ικανότατο για επαγγελματική χρήση.

    Για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο Isuzu D-Max, η ελληνική αντιπροσωπεία είχε ορίσει ένα σύντομο test drive του μοντέλου που περιελάμβανε και “ολίγη” από εκτός δρόμου κίνηση. Έτσι λοιπόν, βρεθήκαμε με άλλους τρεις συναδέλφους να κάνουμε άνετο cruising στην παραλιακή έως την Ανάβυσσο, με το D-Max να δείχνει εξαιρετικά για το είδος του ποιοτικά χαρακτηριστικά.

    Στο διπλοκάμπινο D-Max, οι ανέσεις είναι ανάλογες επιβατικού, χωρίς καμία μα καμία υποχώρηση. Υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι για όλους (στην πεντάδα των επιβατών… ζορίζουν λίγο τα πράγματα) ενώ δε λείπει και τίποτα από τον εξοπλισμό για την άνεση και την ασφάλεια των επιβαινόντων.

    Η εξαιρετικά “κοντή” πρώτη του νέου D-Max, δείχνει σε πολλές περιπτώσεις να είναι περιττή- υπό νορμάλ συνθήκες κίνησης. Εκεί που μας έδειξε τι αξίζει και δικαιολόγησε την ύπαρξή της, ήταν στο εκτός δρόμου κομμάτι της διαδρομής, που έμοιαζε περισσότερο με διαδρομή trial.

    Το D-Max πέρασε κρατώντας μας “ατσαλάκωτους” και χωρίς να αισθανθούμε σε καμία περίπτωση πως το “φέρνουμε σε δύσκολη θέση”. Στις έντονες κλίσεις, με την πρώτη ταχύτητα το D-Max έδειχνε ασταμάτητο, παρά το απόβαρο+ τους 4 ενήλικους (με τα κιλάκια τους…).

    Η ανάρτηση έπαιξε σαφώς το ρόλο της, μια και -όπως είπαμε- είναι ότι πιο “επιβατικό” κυκλοφορεί στην πιάτσα των pick up. Αυτό βέβαια, σημαίνει πως στην άσφαλτο, σε πολλές περιπτώσεις το D-Max θα φανεί λίγο πιο μαλακό από όσο θα ήθελε ο τυπικός οδηγός ενός SUV- αλλά προφανώς και αυτός δεν είναι μέσα στο target group του μοντέλου.

    Η λειτουργία Hill Start Assist (HSA) ενεργοποιείται αυτόματα σε κλίσεις για να εμποδίσει το D-Max να κυλίσει όταν ξεκινά από στάση ενώ το Hill Descent Control (HDC) επιτρέπει μια ομαλή κατάβαση με απόλυτο έλεγχο της ταχύτητας.

    Ο έξυπνος σχεδιασμός της καμπίνας επιτρέπει τέλεια ορατότητα ενώ συστήματα ασφαλείας όπως το Anti-lock Brake System (ABS), Electronic Brake force Distribution (EBD), Brake Assist (BA) καθώς και τα νέα προβολικά φωτιστικά σώματα, δουλεύουν ώστε να βοηθούν ενεργά τους οδηγούς να κρατούν πάντα τον έλεγχο.

    Στο ασφάλτινο κομμάτι της διαδρομής λοιπόν, όπου και πάλι η επαφή μας με το αυτοκίνητο ήταν σύντομη, η πρώτη ταχύτητα δείχνει πραγματικά περιττή και άνετα το D-Max ξεκινά με δεύτερη από τα φανάρια, ενώ η δύναμη του κινητήρα “απλώνεται” πολύ γραμμικά, με τις 5η και 6η του κιβωτίου να είναι overdrive, με όφελος τόσο στην κατανάλωση, όσο και στο πολιτισμένο περιβάλλον της καμπίνας λόγω χαμηλής έντασης θορύβου.

    Τα 36,7 kgm της ροπής του νέου κινητήρα των 1,9 λίτρων, κάνουν παιχνιδάκι την κίνηση σε κάθε είδους έδαφος, ενώ δεν μπορούμε να πούμε πως νιώσαμε τη διαφορά ή ότι μας “έλειψαν” τα κυβικά του προηγούμενου κινητήρα του μοντέλου που είχε χωρητικότητα 2,5 λίτρων. Ο RZ4E-TC Hi-Power των 164 ίππων που είναι εξοπλισμένος με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (VGS Turbo) δίνει με το “καλημέρα” τα καλύτερα δείγματα που θα μπορούσε να περιμένει κανείς από κινητήρα του είδους.

    Από εκεί και πέρα, τα “επιβατικά” δεδομένα του νέου D-Max που δεν εξαντλούνται στα της ανάρτησης που λέγαμε νωρίτερα, έχουν στα highlights τους το εξαιρετικό ηχοσύστημα, το δυνατό κλιματισμό αλλά και όλα εκείνα τα gagdets που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε αυτοκίνητα με τελευταίας γενιάς συστήματα αλληλεπίδρασης.

    Το πακέτο ασφάλειας είναι πλήρες και περιλαμβάνει, εκτός των αερόσακων, έως και ειδικής σχεδίασης καπό για να θεωρείται ‘φιλικό’ (μπρρρ…) για τους πεζούς, για το ενδεχόμενου του απευκταίου.

    Η μεγάλη γκάμα αμαξωμάτων και εξοπλιστικών πακέτων, είναι ικανή να καλύψει πρακτικά οποιαδήποτε ανάγκη, μια και στις περισσότερες χώρες που διατίθεται το μοντέλο, δεν περιορίζεται αποκλειστικά στην επαγγελματική χρήση -όπως συμβαίνει εδώ.

    Με το γεγονός πως ο νέος κινητήρας του νέου D-Max δεν χρειάζεται την προσθήκη AdBlue για να καλύπτει τις τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ρύπων Euro 6b, να είναι ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του έναντι του ανταγωνισμού, το νέο μοντέλο της Isuzu πετάει το γάντι σε όλους του ανταγωνιστές. Η τιμολογιακή του διαχείριση από την ικανή ελληνική αντιπροσωπεία, που έχει καταφέρει να το κάνει ισχυρό παίκτη στην κλάση μέχρι στιγμής, δεν αφήνει περιθώρια για “ναι μεν αλλά”.

    Το νέο Isuzu D-Max προσφέρει όλα τα πολυτελή στοιχεία που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο όχημα, ενώ επιπρόσθετα, έχει και την αισθητική προσέγγιση για να “κολακέψει” όσους ψάχνουν και για εμφάνιση- εκτός των άλλων.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Δείτε τον πλήρη τιμοκατάλογο του νέου Isuzu D-Max:

     D-MAX Pricelist

    Σχόλια

    Σχόλια