Live Test: DS5 1.6 BlueHDi 120 Auto

    Το κορυφαίο μοντέλο της νέας γαλλικής μάρκας στη χώρα μας, αποτελεί λογικά τον ιδανικό εκπρόσωπο των αξιών της.

    Το ιδιαίτερο DS5 στην έκδοση 1.6 BlueHDi 120 Auto ήρθε στο live test του motornews για να αποδείξει τις επόμενες 7 ημέρες ότι αξίζει τον τίτλο του Γάλλου εκπροσώπου της φινέτσας και της πολυτέλειας. 

    Τρίτη 7 Μαρτίου

    Αδιαμφισβήτητα το DS5 είναι ο πιο χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της μάρκας. Το μοντέλο που ενσωματώνει με τον καλύτερο τρόπο τη διακριτή προσωπικότητά της. Πολυτέλεια, άνεση, πληρότητα και πρωτοτυπία είναι μερικά από τα στοιχεία που τη συνθέτουν. Τα οποία απαντώνται κυρίως στο εσωτερικό.

    Το ταμπλό για παράδειγμα είναι ογκώδες, με μεγάλες επιφάνειες μαλακού πλαστικού. Η κεντρική κονσόλα φαρδιά και μακριά, ενώ η γυάλινη οροφή χωρίζεται σε τρία τμήματα: δύο για τους εμπρός επιβάτες και ένα για τους πίσω. Ανάμεσα στα εμπρός, εκτείνεται μια ακόμα κονσόλα οροφής με χειριστήρια για τη σκίαση, φώτα ανάγνωσης και θήκες.

    Όλα τα παραπάνω είναι εξόχως εντυπωσιακά. Δεν είναι όμως εργονομικά. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η οθόνη του συστήματος infotainment είναι αφής αλλά πέφτει πολύ μακριά από τα χέρια του οδηγού. Οι διακόπτες για το χειρισμό των παραθύρων είναι μεταξύ των καθισμάτων, αντίθετα με το 99% των υπόλοιπων αυτοκινήτων. Μοιραία λοιπόν τους ψάχνεις μονίμως. Ταυτόχρονα, κλέβουν χώρο από δύο πιθανές θήκες για ποτήρια ή μπουκάλια. Οι οποίες υπάρχουν στις πόρτες, είναι όμως εντελώς εκτός πεδίου και δύσκολα προσβάσιμες.

    Αυτή καθαυτή η κεντρική κονσόλα είναι πολύ ογκώδης χωρίς αποχρώντα λόγο. Κλέβοντας έτσι σημαντικό από το διαθέσιμο πλάτος. Τα καθίσματα είναι μεγάλα και ιδιαίτερα άνετα, η θέση οδήγησης πολύ καλή, όπως και η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα. Αυτά όμως δεν αρκούν για να αντιστρέψουν το τελικό συμπέρασμα. Το οποίο είναι ότι οι σχεδιαστές της DS5 προτίμησαν να εντυπωσιάσουν αντί να διευκολύνουν.

    Δευτέρα 6 Μαρτίου

    Τελικά την πήραμε την απάντησή μας. Το DS5 είναι ένα πεντάθυρο μεσαίας κατηγορίας μοντέλο μεν, με αρετές λιμουζίνας δε. Πολύ άνετο και αθόρυβο στο ταξίδι, έχει επαρκείς  χώρους και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης για να υποστηρίξει το ρόλο του.

    DS5 1.6 BlueHDi 2016

    Ταυτόχρονα και παρά την αποκομμένη αίσθηση στην οδήγηση, έχει πολύ μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης. Καθώς και απόλυτα γραμμικές αντιδράσεις, μετά από “τιμονιά” ή την υπερεκτίμηση της ταχύτητας στη στροφή. Στις πίσω θέσεις, το γεγονός ότι κάτω από τα εμπρός καθίσματα δεν χωρά… πέλμα, μειώνει λίγο την πιθανότητα για stretching. Το διαθέσιμο πλάτος όμως καθώς και ο χώρος για τα γόνατα είναι αρκετά.

    Η αίσθηση που σου αφήνει το DS5 είναι ενός χαλαρού GT. Ο κινητήρας των 120 ίππων σαφώς και δεν προσφέρει περίσσεια ισχύος, καθώς έχει να κινήσει κάτι παραπάνω από 1.500 κιλά. Εδώ όμως έρχονται τα 300 Nm της ροπής και δίνουν λύση.

    Ιδιαίτερα συμβατό με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Παρότι έχει και χειροκίνητη λειτουργία δεν την χρειάζεσαι σχεδόν ποτέ. Άμεσο, πολύ γραμμικό και σωστά ρυθμισμένο, συμβάλλει στη lay back διάθεση οδήγησης. Επίσης φαίνεται ότι δεν επιβαρύνει την κατανάλωση. Τα 6,2 λίτρα/100 χλμ., που έχουμε ως ένδειξη μετά από περίπου 600 χλμ. οδήγησης, δείχνουν την ολιγαρκή διάθεση του μοντέλου.

    Παρασκευή 3 Μαρτίου

    DS5 1.6 BlueHDi 2016

    Στο ξεκίνημα της σχέσης μας με το DS5, μας τρώει και εμάς το λογικό ερώτημα: Γιατί DS και όχι Citroen DS; Την απάντηση την έχει δώσει ήδη η γαλλική μητρική εταιρεία, όπως άλλωστε ήταν φυσικό. Ωστόσο πρέπει να δούμε αν είναι πειστική και στην πράξη. Είναι όντως αυτό το 5 ένα τόσο διαφορετικό αυτοκίνητο που δικαίως κουβαλάει το όνομα μιας νέας μάρκας;

    Ως ο κορυφαίος εκπρόσωπος της DS στη χώρα μας, το DS5 κουβαλάει αυτό το βάρος όσο κανένα από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Έχει επίσης αποτινάξει και κάποια αρνητικά στοιχεία του μικρότερου DS4, τα οποία είχαμε εντοπίσει πριν λίγο καιρό. Γεγονός που σίγουρα θα λειτουργήσει θετικά στην εξέλιξη της σχέσης μας.

    Αυτό για το οποίο ξεχωρίζει σε πρώτη επαφή είναι το στιλ και οι λεπτομέρειες πολυτέλειας. Μεγάλες επιφάνειες χρωμίου στο αμάξωμα, σιλουέτα συμπαγής και ογκώδης “σαν crossover”, προσεγμένο ποιοτικά εσωτερικό με έντονη προσωπικότητα συνθέτουν ένα ενδιαφέρον σύνολο που σε προκαλεί να το εξερευνήσεις.

    Εμείς ξεκινάμε με την περιττή μεν αλλά όμορφη λεπτομέρεια του αναλογικού ρολογιού, που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του κέντρου του ταμπλό. Και ξενερώνουμε ελαφρώς με την οθόνη του συστήματος multimedia, που πέφτει αρκετά μακριά από τα χέρια του οδηγού -παρότι είναι αφής. Ξεκινάμε όμως να φορτώνουμε χιλιόμετρα και θα είμαστε και πάλι εδώ από Δευτέρα. Εν τω μεταξύ, να έχουμε όλοι ένα υπέροχο και ασφαλές Σαββατοκύριακο.

    Σχόλια

    Σχόλια