Live Test: Ford Fiesta ST200

    Πήρε και επισήμως το “χρίσμα” των 200 ίππων και πορεύεται με τον Ecoboost κινητήρα των 1,6 λίτρων αποτελώντας κορυφαία πρόταση στην κατηγορία του.

    Το Ford Fiesta ST200 είναι το νέο “απόκτημα” για το Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης. Ακολούθως οι αναφορές “αγγίζουν” τα θέματα που έχουν να κάνουν με επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση και κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τρίτη 7 Μαρτίου

    Νομίζαμε πως το χρώμα ήταν μια “αποκλειστικότητα” του μοντέλου, μέχρι που πετύχαμε το εικονιζόμενο Volvo στο δρόμο μας. Να λοιπόν που έχει κοινό το ιδιαίτερο αυτό χρώμα- που και εμάς μας αρέσει αρκετά. Κατά τα άλλα, ημέρας επιστροφής για το Fiesta ST200 και εμείς μένουμε με ανάμικτα συναισθήματα. Δεν έχουμε γεράσει τόσο για να μην απολαμβάνουμε ένα μικρό με 200+ ίππους αλλά δεν είμαστε και στην πρώτη μας οδηγική νεότητα για να “πορωνόμαστε” με τη σκληρή ανάρτηση. 

    Η ανάρτηση που στην περισσότερες περιπτώσεις φέρνει ταλαιπωρία στην καμπίνα, ενώ σε δρόμους με χάραξη αλλά και ποιότητα ασφάλτου όπως είναι η Αττική οδός, είναι πραγματικά ό,τι πρέπει. Σε αυτές τις “ιδανικές” συνθήκες, η δύναμη περνάει στο δρόμο όπως πρέπει και αισθάνεσαι την ισχύ αλλά και την ποιότητα του πατήματος του κορυφαίου Fiesta της γκάμας.

    Η κατανάλωση καυσίμου είναι ένα θέμα- πιο γκρίζο από το χρώμα του ασταριού που φέρει το αυτοκίνητο. Μικρό και αναμενόμενο εδώ που τα λέμε, μια και όσο οικονομικός κι αν είναι ο Ecoboost των 1,6 λίτρων, απλά δεν μπορείς να το οδηγήσεις στρωτά και οικονομικά. Θέλεις κάθε τόσο να βλέπεις τη βελόνα του στροφόμετρου να σκαρφαλώνει και να ακούς τον ενισχυμένο (από το ειδικό αντηχείο) ήχο του μοτέρ αλλά και τα σκασίματα της βαλβίδας ανακούφισης στα “άσε”.

    Ναι, είναι περιορισμένης παραγωγής και αυτό του δίνει λίγο παραπάνω αβάντα, περισσότερο στη διάθεση του οδηγού. Δεν είναι όμως αυτό αρκετό για να σε κάνει να ξεχάσεις το “απλό” Fiesta ST το οποίο είναι σε όλα τα επίπεδα ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο και δικαίως έχει το στέμμα της ειδικής αυτής υποκατηγορίας των μικρών βολίδων.

    Δευτέρα 6 Μαρτίου

    Λοιπόν, λοιπόν: μετά από κάμποσα χιλιόμετρα σαββατοκύριακου, το πόρισμα είναι λίγο διαφορετικό από αυτό που περιμέναμε ακόμα και εμείς. Το περιορισμένης παραγωγής Ford Fiesta ST200, δεν είναι ακριβώς αυτό που περιμέναμε.

    Είναι λίγο πιο σκληρό -εξ ου και οι πιο “ξερές” αντιδράσεις- σε ότι έχει να κάνει με την ανάρτηση και εν τέλει, χάνει πόντους σε σχέση με το “απλό” ST. Ναι, εκείνο που η διαφήμιση λέει πως έχει 180 ίππους αλλά στο δρόμο έχει 211 χάρη στο overboost του Ecoboost. Χάνει λοιπόν σε fun to drive λεπτομέρειες που στο τέλος της ημέρας κάνουν σημαντική τη διαφορά- υπέρ του “σκέτου” ST.

    Το ST200, σε μέτρια άσφαλτο, “γράφει” μέχρι και με τρίτη με τέρμα γκάζι, ενώ με την ακόμα μεγαλύτερη ισχύ, γίνεται ακόμα πιο επιτακτική η ανάγκη για μπλοκέ διαφορικό- που δεν υπάρχει εν προκειμένω. Εκεί που φαίνεται ιδιαίτερα η ανάγκη, είναι όταν ο ένας εκ των δύο κινητήριων πατάει σε βρεγμένο και κάνει τον οδηγό να “ψαρεύει” με το τιμόνι για να κρατήσει το κοντρόλ.

    Παρασκευή 3 Μαρτίου

    Τα Recaro είναι μεν ωραία, στηρίζουν το σώμα σωστά και επαρκώς, με τον όγκο τους όμως δημιουργούν κάποια θέματα. Πρώτα απ’ όλα, στέκονται αρκετά ψηλά και κρατούν ανάλογα τον οδηγό. Όσοι δηλαδή αρέσκονται στο “βαθύ” κάθισμα, εδώ θα πρέπει να κάνουν μια υποχώρηση.

    Δεύτερον, με τον όγκο τους, δυσχεραίνουν την πρόσβαση ακόμα και για τους μπροστά- ενώ οι πίσω έχουν ακόμα πιο δύσκολη αποστολή για να επιβιβαστούν. Τέλος, τόσο για τον οδηγό, όσο και για το συνοδηγό, η απλή- απλούστατη κίνηση για να πιάσουν τις ζώνες ασφαλείας και να τις χρησιμοποιήσουν, κρύβει άλλη μια αφορμή για “μανούρα” ειδικά αν βιάζονται. Το ογκώδες κάθετο τμήμα του καθίσματος εκατέρωθεν, κάνει πολύ στενό το “πέρασμα” για το χέρι και αν εκεί υπάρχει και κάποιο ογκώδες ρολόι, το πράγμα γίνεται ακόμα πιο δύσκολο.

    Αυτά όμως με τα “μικρά” της καθημερινότητας του ST200. Το Σαββατοκύριακο είναι μπροστά μας και ευελπιστούμε πως παρέα με το δυνατότερο των Fiesta, θα βρεθούμε σε περιβάλλον που να μπορεί να ξεδιπλώσει τις χάρες του και να μας μοιράσει απλόχερα χαμόγελα. Τα λέμε ξανά τη Δευτέρα.

    Πέμπτη 2 Μαρτίου

    Το μοτέρ του Fiesta ST200 είναι ένα ποίημα. Είναι ότι θέλει να έχει ο οδηγός κάτω από το δεξί του πόδι. Γεμάτο παντού, χωρίς ιδιαίτερο lag και με διάθεση να εκπλήσσει τον οδηγό και τους επιβάτες με την απόδοσή του, ο Ecoboost των 1,6 λίτρων είναι ό,τι πρέπει για ένα μικρό τούμπανο όπως είναι το ST.

    Και να σκεφτεί κανείς πως το επόμενο ST, έτσι όπως παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες, θα έχει 3κύλινδρο (αυτή η μάστιγα…) μοτέρ 1,5 λίτρων και (πάλι) 200 ίππους. Ανυπομονούμε να το δούμε και εκείνο αλλά μέχρι τότε, πορευόμαστε με το ST 200 που είναι εξαιρετικό.

    Αν εξαιρέσει κανείς τις φθορές του “δικού μας” σε λάστιχα και συμπλέκτη που μας κάνουν λίγο επιφυλακτικούς ως προς τις αναζητήσεις μας μαζί του, κατά τα άλλα, το αυτοκίνητο είναι πραγματικό κόσμημα. Προφανώς και αδικείται από τα φθαρμένα ελαστικά, καθώς γλιστράει πολύ περισσότερο από όσο θα βλέπαμε με καινούργια λάστιχα αλλά… that’s life.

    Το μόνο πρόβλημα είναι πως με την κατάσταση αυτή, δείχνει πολύ πιο υποστροφικό από ότι πραγματικά είναι και μας βάζει σε διαρκή “πάλη” με το τιμόνι και το γκάζι για να μείνει στην επιθυμητή πορεία. Φυσικά και ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, θα έκανε πολύ καλύτερα τα πράγματα για τον οδηγό- αλλά και τη συνολική αίσθηση.

    Για το χρώμα σας τα είπαμε χθες. Το Storm Grey είναι αποκλειστικό προνόμιο της -περιορισμένης παραγωγής- ST 200 έκδοσης και αυτό το κάνει ακόμα πιο όμορφο στα μάτια μας.

    Τετάρτη 1 Μαρτίου

    Η έναρξη του μήνα συνδυάζεται με την έλευση του εξαιρετικού Fiesta ST στο live test του Motornews και αυτό από μόνο του είναι αρκετό να μας γεμίσει χαρά και αισιοδοξία για τη συνέχεια. Το Ford Fiesta ST, είχε έτσι και αλλιώς παραπάνω από 200 ίππους στο “τσεπάκι” από την απόδοση του Ecoboost των 1,6 λίτρων. Η λειτουργία του overboost –που όλοι οι Ecoboost κινητήρες διαθέτουν- είχε αυτό το πολύ ευχάριστο easter egg (όπως το λένε στο εξωτερικό).

    Προφανώς η έγκριση τύπου του αυτοκινήτου όριζε την ανακοινώσιμη ιπποδύναμη στους 180 ίππους και έτσι το αυτοκίνητο με αυτό το νούμερο διαφημίστηκε και πουλήθηκε μέχρι τώρα. Τώρα λοιπόν, η απόδοση του Fiesta είναι και με “σφραγίδα” 200 (+) ίπποι και εμείς θέλουμε τις επόμενες ημέρες να διαπιστώσουμε διαφορές. Γιατί από ομοιότητες… άλλο καλό.

    Αυτό το χρώμα το “γήινο” του πάει πολύ και ξεφεύγει από την πεπατημένη των μεταλλικών, του λευκού ή των τυπικών για sport μοντέλα, έντονων, όπως είναι το κόκκινο. Στο εσωτερικό μας περίμεναν τα γνωστά Recaro που πολύ μας αρέσουν και είναι και θερμαινόμενα- αν και η συγκυρία τα αδικεί, καθώς μόλις “βγήκαμε” από τα κορυφαία αναδιπλούμενα bucket του Renault Megane GT Line που πραγματικά ήταν το κάτι άλλο.

    Σχόλια

    Σχόλια