BMW 5 series: Ένα κόσμημα για το δρόμο

    Με τιμές που ξεκινούν από τα 60.950€, η έβδομη γενιά της BMW 5 είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά με δίλιτρους και τρίλιτρους κινητήρες.

    BMW 5 2017

    Με αρωγό μια ανοιξιάτικη στην κυριολεξία μέρα, που έκανε το νέο μεσαίο μοντέλο της BMW να λάμπει ακόμα περισσότερο κάτω από την υπέροχο αττικό ήλιο, ξεκίνησε η γνωριμία μας με την έβδομη γενιά της σειράς 5.

    Από την πρώτη επαφή με το πλήρως ψηφιακό χειριστήριο -“κλειδί” δύσκολα το λες- που εκτός των άλλων ελέγχει το αυτόνομο σύστημα στάθμευσης, αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει πολύ βάθος. Τόσο ψηφιακό, όσο και μηχανολογικό. Αναγκαστικά παρακάμπτεις αρκετά από τα στοιχεία εξοπλισμού, τα οποία χρειάζεσαι ώρες ή και μέρες για να αποστηθίσεις. Ο δρόμος είναι ανοιχτός και η μέρα υπέροχη.

    BMW 5 2017

    Οδηγώντας στην παραλιακή οδό από Βουλιαγμένη προς Σούνιο το “θηρίο” των 4.935 μέτρων με τον τρίλιτρο, εξακύλινδρο diesel κινητήρα των 265 ίππων, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι τον… ανήξερο. Ακλόνητο σε οποιαδήποτε πίεση εντός λογικών ορίων, αθόρυβο, με ισχύ περίσσευμα και το οχτάρι αυτόματο να ανεβοκατεβάζει σχέσεις σαν αφιονισμένο, αναθεωρείς το  ρόλο σου πίσω από το τιμόνι. Ναι υπάρχει τέτοιο και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να το στρέφεις δεξιά αριστερά, αφήνοντας όλα τα υπόλοιπα σε μια -ή καλύτερα σε εκατοντάδες- τεχνολογίες που κάνουν την οδήγηση πιο άκοπη παρά ποτέ.

    Αν ο δρόμος είχε σωστή διαγράμμιση, θα μπορούσαμε ακόμα και να ακουμπάμε μόνο τα χεράκια στο τιμόνι, αφήνοντας σε αυτό την πρωτοβουλία χάραξης πορείας. Ενεργά συστήματα διατήρησης σταθερής ταχύτητας και λωρίδας κυκλοφορίας, μαζί με αυτόματα συστήματα πέδησης συνθέτουν ένα σύνολο ημι-αυτόνομης οδήγησης που το μόνο που απαιτεί από το δρόμο είναι σωστή σήμανση και από τον οδηγό τα χεράκια στο τιμόνι. Μόνο να ακουμπούν.

    BMW 5 2017

    Παίζεις λοιπόν με το head up display και αλλάζεις προγράμματα οδήγησης για να διαπιστώσεις ότι λειτουργούν στο έπακρο. Ο κινητήρας κάπου στο βάθος εργάζεται άοκνα, δεν ακούς σχεδόν τίποτα. Φυσικά ούτε λόγος για κραδασμούς, έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές και λοιπές εγκυκλοπαιδικές στην περίπτωσή μας έννοιες.

    Με αυτό το αυτοκίνητο, ένας μήνας πίσω από το τιμόνι είναι ίσως οριακός για να καταφέρεις να βγάλεις ένα συμπέρασμα. Πόσο μάλλον η μια ώρα, που θα ήταν μισή αν ο συνάδελφος που είχε ήδη οδηγήσει το αυτοκίνητο στην πανευρωπαϊκή του παρουσίαση, δεν άφηνε με σπάνιο ιπποτισμό όλο το χρόνο οδήγησης στη διάθεσή μας.

    BMW 5 2017

    Συμπέρασμα από την επαφή με το αυτοκίνητο δεν υπάρχει. Η συνάρτηση “περιορισμένος χρόνος καιμοντέλο  που τα έχει όλα και ακόμα περισσότερα” δεν αφήνουν περιθώριο για οτιδήποτε άλλο πέρα από τον εντυπωσιασμό. Φανταζόμαστε ότι δύσκολα θα ζητούσε κανείς κάτι περισσότερο ακόμα και από τη βασική diesel εκδοχή με το τετρακύλινδρο σύνολο των 190 ίππων, ωστόσο με το συγκεκριμένο τρίλιτρο εξακύλινδρο η πεντάρα έχει τσαγανό που δεν σε αφήνει αδιάφορο.

    Τι λέει η BMW

    Με μειωμένο βάρος έως και 100 κιλά ανάλογα με την έκδοση, η BMW 5 έβδομης γενιάς είναι ένα απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο. Ναι, έχει δίκιο. Για τα πέντε παρά γουρουνότριχα μέτρα του μήκους της, είναι ένα πολύ ευέλικτο αυτοκίνητο με περιθώρια πρόσφυσης τεράστια.

    Νέοι κινητήρες λέει η εταιρεία, με μειωμένη κατανάλωση και αυξημένη ισχύ. Το εξακύλινδρο τρίλιτρο diesel που οδηγήσαμε στρόφαρε σαν βενζίνη, είχε ροπή πλοίου (620 Nm) και μετά από πίεση, μια ματιά στο trip computer αποκάλυψε μέση κατανάλωση μόλις 7,5 λίτρα/100 χλμ. Καλά τα λέει ως εδώ η BMW λοιπόν.

    BMW 5 2017

    Τα υπόλοιπα χρήζουν πολύ μεγαλύτερης επαφής με τη νέα πεντάρα. “Το επόμενο βήμα για την αυτοματοποιημένη οδήγηση” λέει η BMW, “Διαισθητικές λειτουργίες και υψηλό επίπεδο άνεσης” επίσης, “Προηγμένη σύνδεση ανθρώπου, μηχανής και περιβάλλοντος”. Ναι σε όλα λέμε εμείς και η τεχνολογία όντως υπάρχει, ωστόσο μένει να δούμε τι κάνει στην πράξη.

    Για να κλείσουμε όμως κάπου, να δούμε λίγο και τις διαθέσιμες σήμερα εκδόσεις: Δύο κινητήρες βενζίνης λοιπόν, στα 2.0 και 3.0 λίτρα, τετρακύλινδρος και εξακύλινδρος, με 252 και 340 ίππους αντίστοιχα, για τις εκδόσεις 530i και 540i. Οι οποίοι διατίθενται και με τετρακίνηση, ως xDrive.

    BMW 5 2017

    Δύο κινητήρες diesel, στα 2.0 και 3.0 λίτρα, με 190 και 265 ίππους αντίστοιχα, στις εκδόσεις 520d και 530d. Αμφότερες με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, στις εκδόσεις xDrive -κανονικά μόνο πίσω. Κιβώτιο για όλους τους κινητήρες το γνωστό αυτόματο 8 σχέσεων, ενώ η δίλιτρη diesel είναι η μόνη που στη βασική της έκδοση έχει ως στάνταρ χειροκίνητο έξι σχέσεων.

    Οι τιμές όλων των διαθέσιμων εκδόσεων υπάρχουν στον πίνακα που ακολουθεί και είναι φυσικά ενδεικτικές. Διότι αν κανείς “φορτώσει” το αυτοκίνητο με όλα τα εξαιρετικά πλην όμως προαιρετικά στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, τότε θα δει την τιμή να κάνει απανωτά limit up σαν το τζακ ποτ του Λόττο.

    BMW 5 2017

    Εικόνες: Γ. Καραγιωργάκης

    ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΝΕΑΣ BMW ΣΕΙΡΑΣ 5 SEDAN (G30)

    ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΥΒΙΣΜΟΣ ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ (HP) ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ (CO2) ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ
    530i 1.998 252 126 43.561,56 69.350
    530i xDrive 1.998 252 137 45.822,86 72.950
    540i 2.998 340 149 48.091,14 78.100
    540i xDrive 2.998 340 159 50.277,10 81.650
    520d 1.995 190 109 39.070,52 60.950
    520d xDrive 1.995 190 119 43.108,98 67.250
    530d 2.993 265 118 47.724,36 74.450
    530d xDrive 2.993 265 132 49.905,77 79.450

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια