Motornews Test: Yamaha Tracer 700

    Απόλυτα επιτυχημένη η επιλογή της Yamaha να μετατρέψει το "γυμνό" MT-07 σε μια πολυχρηστική σπορ μοτοσικλέτα

    Yamaha Tracer 700

    Μια από τις καλύτερες κινήσεις της Yamaha για το 2017 ήταν σίγουρα η διεύρυνση της γκάμας μοντέλων της στη μεσαία κατηγορία, πατώντας πάνω σε μια σίγουρη και εξαιρετική διαδρομή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μικρό Tracer με τον 700άρι κινητήρα του MT-07 το οποίο ζητήθηκε τόσο πολύ από το κοινό έπειτα από την εξαιρετική αποδοχή που είχε το αντίστοιχο μεσαίο streetfighter.

    Μπορούσε και καλύτερα σχεδιαστικά

    Περιμέναμε εξωτερικά τη μοτοσικλέτα πιο εντυπωσιακή και πιο κοντά στην Tracer 900, ωστόσο η Yamaha προτίμησε να διαχωρίσει εμφανέστατα τα δυο μοντέλα της. Το “μικρό” Tracer είναι πιο προσγειωμένο σχεδιαστικά, δεν διαθέτει τις εξεζητημένες γραμμές του μεγάλου Tracer και ακολουθεί έναν πιο γήινο δρόμο. Στο εμπρός μέρος, η μάσκα είναι κάτι ανάμεσα σε Fazer και Tracer με τα πλαϊνά καπάκια του ψυγείου και τη mini ζελατίνα να είναι τα μοναδικά που ξεχωρίζουν.

    Στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα με το κλασικό πλέον φωτιστικό σώμα της σειράς MT να ακολουθεί και το Tracer. Όμορφο είναι το μαύρο χρώμα σε μοτέρ, ψαλίδι και ανάρτηση εμπρός, ενώ ταιριάζει πολύ και η μικρή εξάτμιση η οποία είναι χαμηλά τοποθετημένη. Συνολικά, το μικρό Tracer δεν κερδίζει βραβείο σχεδιασμού, ωστόσο έχει φρεσκάδα και για κάποιο λόγο ξεχωρίζει στο δρόμο.

    Δυνατό σημείο η εργονομία

    Η Yamaha έφτιαξε το Tracer προκειμένου να δώσει στο κοινό ένα πιο φιλικό μοντέλο σε σχέση με το γυμνό MT-07. Η εργονομία λοιπόν είναι ένα από τα σημαντικά σημεία της μοτοσικλέτας.

    Το νέο Tracer τα καταφέρνει πολύ καλά σε αυτόν τον τομέα χωρίς όμως να έχουν γίνει θαύματα. Η θέση οδήγησης έχει έρθει ελαφρώς σε πιο όρθια στάση ξεκουράζοντας τον αναβάτη. Τα χέρια παραμένουν κοντά στο τιμόνι και η αίσθηση ότι είσαι πάνω από τη μοτοσικλέτα παραμένει έντονη. Τα χειριστήρια είναι λειτουργικά, αν και ελαφρώς παράξενα, ενώ όσον αφορά την άνεση η σέλα είναι σε μέγεθος ικανοποιητική, αλλά παραμένει σχετικά σκληρή.

    Το Tracer σου δίνει την αίσθηση μικρής μοτοσικλέτας και αυτό βοηθάει πολύ στην οδήγηση καθώς μπορείς να κινηθείς εύκολα πάνω της. Παράλληλα διαθέτει καλή στήριξη στο κορμί, ωστόσο η προστασία από τα στοιχεία της φύσης δεν είναι η καλύτερη δυνατή, ιδιαίτερα για τα χέρια και το πάνω μέρος του κορμού. Το καλό είναι ότι η mini ζελατίνα ρυθμίζεται, ενώ τα ενσωματωμένα προστατευτικά των δαχτύλων (χούφτες στα ελληνικά), κάνουν καλή δουλειά. Η Yamaha βάζει στην ατζέντα του Tracer και το ταξίδι κάτι που αποδεικνύεται ότι είναι όντως μέσα στις δυνατότητές του, φυσικά με τους αντίστοιχους συμβιβασμούς.

    Πάντως, στην εργονομία της καθημερινότητας παίρνει υψηλό βαθμό διότι έχει άνετη θέση οδήγησης, ευκολία στα χειριστήρια – γενικά κάνει ότι μπορεί για να κάνει τη ζωή εύκολη στον αναβάτη.

    Μοτέρ για φίλημα!

    Αδιαμφισβήτητα ένα από τα πλέον δυνατά σημεία του Tracer είναι ο κινητήρας του. Ο δικύλινδρος σε σειρά των 689cc είναι ερωτεύσιμος τόσο για τη λειτουργία του όσο και για την απόδοσή του. Αποδίδει 75 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 7 χλγμ στις 6.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ψεκασμού, ενώ η μετάδοση μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου και αλυσίδα.

    Το συγκεκριμένο μοτέρ τα έχει όλα! Ροπή από χαμηλά η οποία επιτρέπει το ξεγλίστρημα και την γεμάτη επιτάχυνση από χαμηλά. Δύναμη ικανή να εκτοξεύσει την αδρεναλίνη και το ταχύμετρο σε απαγορευμένα σημεία (άγγιξε τα 200Km/h) και λειτουργία πολιτισμένη και ήσυχη για την καθημερινή – αδιάφορη – μετακίνηση. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

    Μοναδικό του ψεγάδι είναι η “σκληρή” λειτουργία χαμηλά η οποία το κάνει λίγο απότομο στο άνοιγμα του γκαζιού, αλλά ακόμα και αυτό δεν ενοχλεί. Η δύναμη περνάει άψογα στην άσφαλτο, χωρίς χαζογλιστρήματα, ενώ είναι ικανό να αντεπεξέλθει στα λεγόμενα της Yamaha πως πρόκειται για μια “σπορ μοτοσικλέτα δρόμου” διασκεδάζοντας τον αναβάτη όταν εκείνος το θελήσει. Κερασάκι στην τούρτα είναι η κατανάλωση η οποία μένει στα επίπεδα των 5,2 λίτρων ανά 100Km.

    Υπέροχο στο δρόμο

    Καλά όλα αυτά, αλλά τί κάνει το μικρό Tracer στο δρόμο; Με τις αναρτήσεις να είναι ρυθμισμένες προς το σκληρό και την ευκολία στις αλλαγές κατεύθυνσης η μοτοσικλέτα άμεσα σου δείχνει ότι διαθέτει πλούσιο sport DNA.

    Σε σχέση με το γυμνό MT-07 η γεωμετρία του Tracer είναι λίγο πιο αργή κάτι που στην πραγματικότητα είναι θετικό καθώς αυξάνει την σταθερότητα της μοτοσικλέτας χωρίς να χάνει την ευελιξία του. Τόσο η θέση οδήγησης όσο και το μακρύτερο ψαλίδι έχουν προσθέσει μια πιο τουριστική αίσθηση η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις δεν σε χαλάει καθόλου καθώς η μοτοσικλέτα ισορροπεί άψογα όταν είσαι σε ρυθμό διασκέδασης.

    Στις στροφές, το Yamaha είναι υπέροχο, πανεύκολο στο να στρίψει, να αποκτήσει μεγάλες κλίσεις και να ξύσει τα μαρσπιέ στην άσφαλτο. Εμπνέει εμπιστοσύνη αν δεν το «στραγγαλίσεις» στα φρένα και το αφήσεις με φόρα να ρολάρει στη στροφή καθώς η πρόσφυση που προσφέρει είναι μεγάλη. Σύμμαχος είναι και η απόκριση στο γκάζι η οποία είναι ότι πρέπει για μια σβέλτη βόλτα στο βουνό. Πολύ διασκεδαστικό και σίγουρα είναι ικανό να ανεβάσει τους χτύπους της καρδιάς αφού μπορεί να γίνει πραγματικά γρήγορο στα σωστά χέρια.

    Στην πόλη είναι… παπί, εύκολο, ήρεμο και με όλη την απαραίτητη ασφάλεια που απαιτείται από φρένα και αναρτήσεις. Η άνεση δεν είναι το δυνατό του σημείο καθώς οι πιο σκληρές αναρτήσεις ταλαιπωρούν το κορμί στις ανωμαλίες του δρόμου, αλλά έχεις κέρδος στην πληροφόρηση και την αίσθηση μιας πραγματικής μοτοσικλέτας. Τα φρένα δεν έχουν δυνατό αρχικό δάγκωμα, αλλά η αίσθηση στη μανέτα είναι καλή και συνολικά λειτουργούν πολύ καλά σε όλες τις συνθήκες. Μικρά ταξιδάκια και βόλτες είναι μέσα στο μενού του Tracer καθώς το μοναδικό του θέμα είναι η προστασία στο πάνω μέρος του κορμού του αναβάτη. Η μοτοσικλέτα είναι απόλυτα ικανή πάντως να γράψει πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα.

    Συνολικά, το Tracer αποδεικνύει πως δεν χρειάζονται άφθονα άλογα και τεράστια μοτέρ για να δημιουργήσουν μια sport-touring μοτοσικλέτα, αρκούν κάποια καλά χαρακτηριστικά για να σε κάνουν να διασκεδάσεις.

    Άξιος! Άξιος!

    Η μοτοσικλέτα είναι όπως ακριβώς την περιμέναμε και λίγο ακόμα καλύτερη. Η Yamaha, αν εξαιρέσεις την εμφάνιση για την οποία κρατάμε τις επιφυλάξεις μας, έκανε εξαιρετική μεταφορά της MT-07 σε ένα πολλαπλών χρήσεων μοντέλο χωρίς να χάσει το μεγαλύτερο κομμάτι του χαρακτήρα του.

    Το Tracer 700 είναι πολύ sport και ικανοποιητικά touring, εξαιρετικά ευκολοδήγητο και φιλικό για την καθημερινότητα προσφέροντας ένα πολύ καλό πακέτο στον αναβάτη που το επιλέξει όχι μόνο για μετακίνηση αλλά και κάτι περισσότερο.

    Η τιμή του είναι στα 8.700€ και κρίνεται ανεβασμένη αν αναλογιστούμε πως το γυμνό ξαδερφάκι του κοστίζει σχεδόν 2.000€ λιγότερο, ωστόσο πληρώνεις επιπλέον τον πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα της μοτοσικλέτας.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας

    Τύπος κινητήρα δικύλινδρο, Υγρόψυκτος, τετράχρονος, 2EEK, τετραβάλβιδος
    Κυβισμός 689κ.εκ.
    Διαμέτρος x Διαδρομή 80,0 χλστ. x 68,6 χλστ.
    Σχέση συμπίεσης 11,5 : 1
    Μέγιστη ισχύς 55,0 kW (74,8PS) @ 9.000 σ.α.λ.
    Limited power version 35,0 kW 7.500 σ.α.λ.
    Μέγιστη ροπή 68,0 Nm (6,93 kg-m) @ 6.500 σ.α.λ.
    Σύστημα λίπανσης Υγρό κάρτερ
    Τύπος συμπλέκτη Υγρός, Πολύδισκος
    Τροφοδοσία Ψεκασμός
    Σύστημα ανάφλεξης TCI
    Σύστημα εκκίνησης Ηλεκτρική
    Σύστημα μετάδοσης Μόνιμης εμπλοκής, 6 ταχυτήτων
    Τελική μετάδοση Αλυσίδα
    Fuel consumption 4,3 l/100km
    CO2 emission 100 g/km

    Πλαίσιο

    Σκελετός Περιμετρικός
    Σύστημα εμπρός ανάρτησης Τηλεσκοπικό πιρούνι
    Διαδρομή εμπρός 130 χλστ.
    Γωνία Κάστερ 24,8º
    Ίχνος 90 χλστ.
    Σύστημα πίσω ανάρτησης Ψαλίδι, (ανάρτηση με μοχλικό)
    Διαδρομή πίσω 142 χλστ.
    Εμπρός φρένο Διπλό υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 282 χλστ.
    Πίσω φρένο Υδραυλικό μονό δισκόφρενο, Ø 245 χλστ.
    Εμπρός ελαστικό 120/70 R17 M/C 58W (tubeless)
    Πίσω ελαστικό 180/55 R17 M/C 73W (tubeless)

    Διαστάσεις

    Συνολικό μήκος 2.138 χλστ.
    Συνολικό πλάτος 806 χλστ.
    Συνολικό ύψος 1.270 χλστ.
    Ύψος σέλας 835 χλστ.
    Μεταξόνιο 1.450 χλστ.
    Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 140 χλστ.
    Βάρος (πλήρες υγρών) 196 κιλά
    Χωρητικότητα Δοχείου Καυσίμου 17,0 L
    Χωρητικότητα Δοχείου Λαδιού 3,0 L

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια