Motornews Test: Ford Edge 2.0 TDCI 210 ps

    Το μεγάλο SUV της Ford είναι ένα εξαιρετικό δείγμα του είδους, με προφανείς καταβολές από τις Η.Π.Α., εξαιρετικό εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα και άνεση για όλους του επιβάτες

    Το Ford Edge είναι ένα από τα αυτοκίνητα στη νέα εποχή της Ford, που τα βλέπεις και θέλεις να τα οδηγήσεις. Ανήκει σε εκείνη την ειδική κατηγορία των αυτοκινήτων που ανεβάζουν το πήχη της προσδοκίας, μόνο και μόνο γιατί έχουν το blue oval να “λέει” κάποια πράγματα για αυτά αλλά και γιατί έρχονται από ένα “άλλο κόσμο” -ως εξ Αμερικής. Εκεί, που είναι γνωστό από το 2006 που παράγεται.

    Για τα δικά μας δεδομένα, η εικόνα του είναι αρκούντως ψαρωτική και παρά το ιδιαίτερα ευχάριστο χρώμα που κάνει και αντίθεση με τις σκούρες ζάντες 20” της έκδοσης Sport που είχαμε στη διάθεσή μας, το Edge δεν χάνει κάτι από την επιβλητικότητά του. Η σιλουέτα του είναι εντυπωσιακή, τόσο λόγω μεγέθους (4.808 χιλ. μήκος, 1.928 χιλ. πλάτος και 1.692 χιλ. ύψος), όσο και εξ αιτίας των σχεδιαστικών επιλογών που διακρίνονται σε λεπτομέρειες. Μια τέτοια είναι και τα δύο ογκώδη “νεύρα” που κατεβαίνουν κάθετα το καπό του κινητήρα και τραβούν το μάτι, είτε έχεις το Edge στον καθρέπτη σου, είτε είσαι μέσα στην πολυτελή του καμπίνα. Πίσω, η διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων είναι τέτοια που προδίδει την προέλευση και μεγιστοποιεί το θαυμασμό, καθώς ως εικόνα δεν ανήκει σε κάποιο SUV ακριβότερης μάρκας.

    Στην καμπίνα, τα πράγματα είναι όπως θα φανταζόταν κανείς: πληρέστατος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας (με στέμμα στη δεύτερη υποκατηγορία, τους αερόσακους στις ζώνες των πίσω επιβατών) και πλουσιότατοι χώροι για την άνετη διαβίωση των 5. Χώρια που με 602 λίτρα χώρο αποσκευών, άνετα θα αισθάνονται και οι αποσκευές των επιβατών και ακόμα πιο άνετα, ο… υπεύθυνος φορτώματος, που έχει στη διάθεσή του τη γνωστή ηλεκτρική πόρτα που ενεργοποιείται με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.

    Κάτω από το εμπρός καπό, ένας γνωστός και από άλλα μοντέλα της εταιρείας diesel κινητήρας. Ο δίλιτρος TDCi, με δυο turbo και απόδοση 210 ίππων για την περίσταση, που “αδικείται” από τη συνεργασία του με το Powershift 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων- για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω και δεν αρκούνται στα βασικά που μπορεί να προσφέρει μια τέτοια διάταξη. Όταν π.χ. θέλεις (και έχει σημασία) να μπορείς να κινηθείς με “μια σχέση πάνω” ή αν το συγκρίνεις με κάποιο πιο σύγχρονο κιβώτιο ταχυτήτων (με περισσότερες σχέσεις, ταχύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού, κλ.π.).

    Ο κινητήρας δείχνει εξαιρετικά ικανός για τα 1.874 κιλά του κενού (με δύο επιβάτες, οι δύο τόνοι είναι εύκολοι…) αλλά και της πρόσθετης “απώλειας” από την ύπαρξη της -ναι μεν έξυπνης αλλά- τετρακίνησης. Είναι η διάταξη κινητήρα- μετάδοσης, ακριβώς όπως και στο Mondeo Vignale που είχαμε οδηγήσει πρόσφατα, με το οποίο το Edge βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η σχετικά μαλακή ανάρτηση, δίνει την απαραίτητη ώθηση στην άνεση των επιβατών, παρά την ύπαρξη των 45αριών ελαστικών (με πλάτος 255) στις 20άρες ζάντες. Το side effect της συγκεκριμένης επιλογής, είναι ο αυξημένος θόρυβος κύλισης που στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι και ο μόνος που ακούγεται στην καμπίνα, μια και η μόνωση αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του CDTi, κάνουν τον θόρυβο του ανεπαίσθητο.

    Στο δρόμο, το Edge είναι κορυφαίο αναφορικά με την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό του. Εμπνέει ασφάλεια και μια περίεργη sport αίσθηση, που προφανώς και δεν συνηθίζεται σε αυτοκίνητα της κατηγορίας. Με τα πανίσχυρα φρένα να είναι εκεί και να φροντίζουν για την επαναφορά της τάξης όταν ο οδηγός δεν έχει υπολογίσει καλά και έχει πάρει φόρα το Edge με τα 45,9 kgm της ροπής του (διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ.) αλλά και την πρόσφυση να είναι πάντα περισσότερη από όση θα περίμενε ο οδηγός- ακόμα και ο υποψιασμένος. Η ακρίβεια με την οποία το τιμόνι μεταδίδει, είναι από άλλη κατηγορία με πολύ πιο light κατασκευή και σημαντικά πιο sport προδιάθεση. Παίζει σίγουρα το ρόλο της και η έκδοση (Sport) του Edge που είχαμε στη διάθεσή μας, που σύμφωνα με τη Ford είναι ένα “τσικ” πιο σφιχτή σε ανάρτηση από τις υπόλοιπες. Η τετρακίνηση σε βγάζει από αρκετές δύσκολες καταστάσεις και το μόνο παράδοξο είναι αυτό που εισπράττεις ως αίσθηση, όταν θελήσεις να κινηθείς σε εκτός δρόμου διαδρομές.

    Το Edge είναι ικανό αλλά θα σου δώσει την αίσθηση πως η τετρακίνηση δεν είναι εκεί για να σε κάνει να φτάνεις όπου δεν θα μπορούσες χωρίς. Είναι για να αντεπεξέρχεται σε δύσκολες οδικές συνθήκες και για ολισθηρά οδοστρώματα. Την παρακολουθείς πως λειτουργεί από την γραφική αναπαράσταση στον ψηφιακό πίνακα των οργάνων -που ειρήσθω εν παρόδω- είναι αρκετά busy αλλά σου δίνει πάντα παραπάνω πληροφορίες από αυτές που μπορεί να ζητήσεις. Συμμετέχει διακριτικά στις απότομες επιταχύνσεις για να μην πάει χαμένη η απόδοση του κινητήρα σε σπινιαρίσματα κλ.π. παρενέργειες, ενώ σε κλειστό κομμάτι με ολισθηρό οδόστρωμα, δίνει το κάτι παραπάνω που θα θελήσει ο οδηγός για να βγει αλώβητος έχοντας υπερβάλλει με το γκάζι πριν το apex.

    Έχοντας έτσι μια συνολικά απόλυτα θετική εικόνα, μένει να δούμε τα καλά του εξοπλισμού που προσφέρει το Ford Edge. Το σύστημα infotainment SYNC 2 είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα που υποστηρίζει ιδανικά όλες τις σύγχρονες εφαρμογές που μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύστημα του είδους. Ταχύτατο στην απόκριση και με εξαιρετική ποιότητα στην υποστήριξη των εφαρμογών, το SYNC 2 είναι μια εξαιρετική περίπτωση που (σε όποιο μοντέλο της Ford και αν το έχουμε συναντήσει) κλέβει την παράσταση. Από εκεί και πέρα, στην μεγάλη κεντρική οθόνη έρχεται και η εικόνα από τις δύο κάμερες (εμπρός και πίσω) που λύνει τα χέρια του οδηγού και του παίρνει και το άγχος κατά το παρκάρισμα σε στενούς χώρους- αν και για τις διαστάσεις του Edge, οι περισσότεροι χώροι είναι στενοί. Φυσικά και το αυτόματο παρκάρισμα δίνει λύσεις σε κάποιες περιπτώσεις.

    Ηλεκτρικά και θερμαινόμενα καθίσματα, προσαρμοζόμενες ενδείξεις στον πίνακα των οργάνων αλλά και φώτα Ford Dynamic LED, είναι μερικά από τα στοιχεία του εξοπλισμού που ξεχώρισαν στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας. Μάλιστα, τα τελευταία, είναι εξαιρετικά στη λειτουργία και την απόδοσή τους, έχοντας την προσαρμοζόμενη δέσμη και την αυτόματη ενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας να διευκολύνουν στο μέγιστο βαθμό την ορατότητα σε κάθε περίπτωση. Τα συστήματα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, της προειδοποίησης για την ύπαρξη οχήματος στην “τυφλή γωνία” στην ορατότητα του οδηγού (μαζί με το μεταλλικό χρώμα, είναι extra εξοπλισμός και για την έκδοση Sport) αλλά και το προσαρμοζόμενο cruise control, είναι ανάμεσα σε άλλα, κομμάτια ενός πληρέστατου παζλ που αποτελεί τον εξοπλισμό του κορυφαίου SUV της Ford έτσι όπως είχαμε την τύχη να δούμε σε πραγματικές συνθήκες.

    Είναι όμως όλα τα παραπάνω αρκετά για να επιβιώσει στο “λάκκο των λεόντων” που πέφτει λόγω τιμής; Μόνο ο χρόνος μπορεί να το δείξει ανάλογα και με τις κινήσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας, καθώς με τα 73.790€ που κοστίζει το “δικό μας” (Sport, με απόσυρση και επιπλέον προωθητικό πρόγραμμα), το Edge καλείται να ανταγωνιστεί βαριά χαρτιά στην κατηγορία, με ιστορία και premium από τα γεννοφάσκια τους πρεστίζ. Και αυτό είναι όπως πάντα, το πιο δύσκολο έργο. Την τελική εικόνα κάνει λίγο πιο “εύπεπτη” η βασική του μοντέλου, με την απόδοση του κινητήρα στους 180 ίππους, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, AWD και τιμή στο ταμπελάκι 60.660€.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια