Live Test: Citroen C1 1.2 Pure Tech

    Το εξαιρετικό C1 της Citroen ήρθε στο Motornews για ένα Live Test... πόλης

    Το  Citroen C1 είναι το νέο απόκτημα στο πλαίσιο των live test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τρίτη 21 Φεβρουαρίου

    Ολοκληρώθηκε άλλο ένα live test με το Citroen C1 να επιστρέφει στη βάση του, λίγο πιο “σοφό” απ’ ότι έφυγε. Και λίγο πιο βρώμικο εξωτερικά μια και όπως αποδείχτηκε, ήταν λάθος η στάθμευση σε ένα σημείο όπου δίπλα λίμνασαν (ξαφνικά, μέσα στη νύχτα…) λασπόνερα. Η προσπάθεια για επαναφορά στην… κανονικότητα από απόψεως εμφάνισης ήταν είχε μάλλον μέτρια αποτελέσματα αλλά όπως και να έχει, το αυτοκίνητο παραδόθηκε όσο καλύτερο μπορούσε (!) μια και πριν το πρόχειρο πλύσιμο, είχε το look του αυτοκινήτου που μόλις βγήκε από το “στίβο μάχης” του Στέφανου Αττάρτ. Τι κρατάμε από το live test; Την σχετικά υψηλή για αυτοκίνητο του είδους κατανάλωση, που είχαμε για άλλη μια φορά τη δυνατότητα να διασταυρώσουμε (στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. σκάλωσε ο δείκτης) αλλά και την ευκολία και την ευελιξία που προσφέρει το μικρό Citroen που είναι και γενναιόδωρο σε χώρους και άνεση.

    Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου

    Το Σαββατοκύριακο είχαμε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να «γράψουμε» περισσότερα χιλιόμετρα με το C1 και να δούμε τι κάνει στο δρόμο. Το μικρό της Citroen είναι πολύ ικανοποιητικό σε οδική συμπεριφορά, τόσο στην άμεση δουλειά του που είναι η κίνηση στην πόλη, όσο και στη δευτερεύουσα που είναι οι πιο μακρινές αποστάσεις και η διασκέδαση.

    Στην πόλη το C1 παίρνει δέκα με τόνο καθώς η άνεση σε συνδυασμό με την ευελιξία και την ευκολία το τοποθετούν ψηλά στην εκτίμησή μας. Οι αλλαγές στην πίσω ανάρτηση, αλλά και το πολύ καλό τιμόνι δημιουργούν ένα απροβλημάτιστο περιβάλλον καθώς ο οδηγός έχει τον απόλυτο έλεγχο στη αστική μετακίνηση.

    Citroen C1

    Το C1 όμως με τη βοήθεια του 1.200άρη κινητήρα είναι ικανό και για εξορμήσεις εκτός πόλης. Η σταθερότητά του εντυπωσιάζει στις υψηλές ταχύτητες και με τους 82 ίππους του κινητήρα και τη βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και θορύβου μπορείς να διατηρήσεις μια ικανοποιητική ταχύτητα ταξιδιού. Τα φρένα εύκολα ακινητοποιούν το ελαφρύ αυτοκίνητο και ίσως είναι λίγο πιο δυνατά από ότι θα έπρεπε.

    Το Citroen μπορεί ακόμα και να σε διασκεδάσει σε λογικό πλαίσιο αν δεν το παρακάνεις. Αν εξαιρέσεις τις μέτριες κλίσεις που παίρνει στις στροφές, το κράτημά του είναι ικανοποιητικό, οι ταλαντώσεις δεν προβληματίζουν, ενώ το άμεσο τιμόνι θα ευχαριστήσει τον οδηγό. Το πίσω μέρος έχει την τάση να… ξεκολλάει αλλά είναι απόλυτα ελεγχόμενα και μάλλον διασκεδαστικά αν γνωρίζεις τι κάνεις και που βρίσκεσαι. Φυσικά όλα αυτά όταν και αν το θελήσει ο οδηγός καθώς δυσάρεστες εκπλήξεις δεν υπάρχουν στο C1.

    Συνολικά, το C1 με τον μεγαλύτερο κινητήρα διατηρεί πιστά τον χαρακτήρα εντός πόλης και επιπλέον προσφέρει, χάρη στη στιβαρότητά του, ένα μεγαλύτερο εύρος επιλογών κίνησης τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.

    Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου

    Ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που σέβεται τον εαυτό του θα πρέπει να είναι εργονομικά άρτιο και πολύ εύκολο στη χρήση. Ε, λοιπόν το C1 είναι και τα δύο!

    Το μικρό της Citroen είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται ο οδηγός στη σκληρή καθημερινότητα. Ξεκινώντας από τη θέση οδήγησης είναι αρκετά άνετη, με μέτρια στήριξη του σώματος από το κάθισμα, αλλά καλό επίπεδο ευρυχωρίας. Τα όργανα είναι πολύ εύχρηστα με πολλές χρήσιμες πληροφορίες, ενώ τα χειριστήρια, αν και παλαιάς σχεδίασης, λειτουργούν άψογα και με σαφήνεια. Η κεντρική οθόνη έχει περιορισμένες πληροφορίες, αλλά η κάμερα οπισθοπορίας είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο.

    Στα πίσω καθίσματα ο μικρός μου με το καθισματάκι του κάνει πάρτι, ενώ ακόμα και μεγαλόσωμοι ενήλικες θα χωρέσουν χωρίς ιδιαίτερα παράπονα. Ο χώρος αποσκευών τέλος είναι μικρός μεν αλλά ικανοποιητικός για μια βαλίτσα ή δυο μεγάλες τσάντες – τα ψώνια του super market πάντως τα χωράει άνετα. Θα θέλαμε οι καθρέπτες να ρυθμίζονται ηλεκτρονικά και να διαθέτει περισσότερα καλούδια στην  οθόνη του, ωστόσο δεν μπορεί να πει κανείς ότι το C1 υστερεί σε εξοπλισμό.

    Συνολικά, είναι πολύ καλά προσεγμένο στον τομέα της εργονομίας και αδιαμφισβήτητα κάνει τη ζωή εύκολη του οδηγού σε όλες τις συνθήκες.

    Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου

    Αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο στις λίγες ημέρες που κάνουμε παρέα με το C1 είναι ο κινητήρας του. Το μοντέλο δοκιμής φοράει τον 3κύλινδρο 1.200άρη βενζίνης ο οποίος αποδίδει 82 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει τα 118Nm στις 2.750 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ενώ ο ψεκασμός είναι πολλαπλών σημείων.

    Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου συνόλου είναι η ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Το “σπρώξιμο” από τις 1.200 σ.α.λ. είναι έντονο και η επιτάχυνση είναι μεστή ή μάλλον καλύτερα εντυπωσιακή. Το μικρούλι Citroen δεν διστάζει να τερματίσει το ταχύμετρο του (πάνω από 170Km/h), ενώ είναι πολύ εντυπωσιακός ο τρόπους που ανεβάζει από τα 80Km/h μέχρι τα 150Km/h.

    Στην πόλη είναι σπιρτόζικος και χάρη στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου σε παίρνει να κινηθείς με “μία πάνω” με τον ήχο του 3κύλινδρου να έχει βελτιωθεί πάρα πολύ σε σχέση με τον αντίστοιχο 1000άρη. Από κατανάλωση τα πράγματα δεν είναι τόσο ευχάριστα καθώς η ένδειξη έχει κολλήσει στα 7,5 λίτρα/100Km. Όπως και να έχει, το μοτέρ είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα σημεία του συγκεκριμένου μοντέλου.

    Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου

    Το καινούριο C1 της Citroen έφτασε στα ζεστά χέρια του Motonews και σίγουρα μας κίνησε το ενδιαφέρον καθώς πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Η πρώτη εντύπωση είναι εξαιρετική καθώς τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά είναι πολύ παιχνιδιάρικο και καλαίσθητο.

    Το εμπρός μέρος και ιδιαίτερα η μάσκα του είναι το δυνατό σημείο με τα περίεργα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν θυμωμένο – αλλά γλυκούλικο – αγρίμι. Το ασημί χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής είναι λίγο αδιάφορο, ωστόσο το σώζει η μαύρη οροφή και το μικρό του μέγεθος που δεν σε αφήνουν να το βαρεθείς. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι επίσης σύγχρονα και όμορφα συμπληρώνοντας ένα συνολικά πολύ καλοσχεδιασμένο μικρό αυτοκίνητο.

    Στο εσωτερικό συνεχίζεται η ευχάριστη αίσθηση. Τα όργανα δεν έχουν αλλάξει πολύ σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ωστόσο η κεντρική κονσόλα είναι προσεγμένη με μια μεγάλη οθόνη να κλέβει την παράσταση. Τα καθίσματα έχουν διπλό χρωματισμό, ενώ μοναδική απογοήτευση είναι τα χειριστήρια τα οποία είναι προηγούμενης σχεδιαστικής γενιάς , αξιόπιστα μεν, αδιάφορα δε.

    Συνολικά, το C1 είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο, ικανό να κρατήσει το ευχάριστο ενδιαφέρον των επιβατών σε υψηλό επίπεδο στην σκληρή καθημερινότητα.

    Σχόλια

    Σχόλια