Live Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130ps

    Δεύτερος γύρος live test για το Honda HR-V που εμείς εδώ στο Motornews συμπαθούμε ιδιαίτερα, αυτή τη φορά με το βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων.

    Το Honda HR-V με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων και την τεχνολογία i-VTEC, αποδίδει 130 ίππους και είναι κοντά μας για ένα σετ καθημερινών διαδρομών. Κατά τη διάρκεια αυτών, θα κληθεί -τώρα, μετά από 22 και πλέον χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ του- να μας αποδείξει πως όλα όσα μας έκαναν να το συμπαθήσουμε, είναι ακόμα “εκεί” και “λάμπουν”.

    Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου

    Από απόψεως αποστάσεων και χιλιομέτρων, μέσα στο σαββατοκύριακο δεν κάναμε όλα όσα θέλαμε. Είναι γνωστό άλλωστε πως οι αναποδιές και οι ανατροπές του προγράμματος, συμβαίνουν πάντα εκεί που νομίζεις ότι τα έχεις όλα υπό έλεγχο. Όπως και να έχει, το μόνο κακό ήταν ότι σήμερα ήταν η μέρα επιστροφής για το HR-V, που όπως έχουν καταλάβει όσοι παρακολουθούν τη διαδικασία του live test, μας άρεσε. Και μάλιστα μας άρεσε για ένα λόγο που δεν είναι και τόσο μετρήσιμος (συνεπώς, ούτε και πολύ αντικειμενικός…). Το HR-V με το δαιμονισμένο μοτέρ βενζίνης και τους 130 ίππους του, καταφέρνει και “ξυπνά μνήμες” (είμαστε και κάποιας ηλικίας) από τα VTEC του παρελθόντος. Τα Civic και τα CRX με τα οποία γαλουχήθηκαν κάποιες γενιές, μαθαίνοντας πως είναι να στροφάρει ένα μοτέρ μέχρι σχεδόν τις 8.000 σ.α.λ., με αλεξίσφαιρη αξιοπιστία. Κάπως έτσι ήταν και το HR-V- το μοτέρ του για να είμαστε και λίγο ακριβείς. Με τα χιλιόμετρα στο συνολικό μετρητή να είναι αρκετά για δημοσιογραφικό αυτοκίνητο αλλά άκρως αποκαλυπτικά για το πόσο καλά “αισθάνεται” ένας κινητήρας της Honda όταν έχει κάνει χιλιόμετρα και έχει “ανοίξει”. Πραγματικά, είναι σαν να οδηγήσαμε ένα νέο αυτοκίνητο, καθώς στην πρώτη μας επαφή με το βενζινοκίνητο HR-V, κατά την παρουσίασή του, ήταν χωρίς χιλιόμετρα και το μοτέρ ήταν “σφιχτό”. Hats off λοιπόν στη Honda, που έχει τους κινητήρες να ταιριάζουν απόλυτα με την πολύ καλή ποιότητα της κατασκευής τους.

    Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου

    Ο πρώτος απολογισμός από τα χιλιόμετρα του HR-V με τον βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 130 ίππους, είναι λιγότερο “αισιόδοξος” από όσο περιμέναμε στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Τα 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, έχοντας ήδη “γράψει” 170 χιλιόμετρα, είναι μια ένδειξη που δεν περιμέναμε. Είναι παραπάνω από όσο υπολογίζαμε. Στα “ελαφρυντικά” της εικόνας αυτής είναι τόσο η αμιγώς σε αστικό περιβάλλον κίνηση του αυτοκινήτου κατά τις πρώτες ημέρες, όσο και η χαρά η δική μας που ανακαλύψαμε λίγο από το flair των παλιών VTEC της Honda και του δίναμε να καταλαβαίνει σε κάθε ευκαιρία που μας δινόταν. Η μέση ταχύτητα που σημειώνει το εξαιρετικό trip computer είναι αυτή που μας “προδίδει” αλλά καθ’ όσον “αμαρτία εξομολογημένη, παύει να είναι αμαρτία” το παραδεχόμαστε και προχωράμε σε ένα σαββατοκύριακο που αν όλα πάνε καλά, θα είναι γεμάτο χιλιόμετρα.

    Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου

    Αυτό που θα δοκιμαστεί σήμερα και μάλιστα πολύ άγρια, είναι το πλήκτρο που απομονώνει την καμπίνα από τον αέρα του περιβάλλοντος. Η ανακύκλωση που λέτε, θα πρέπει να δώσει ρέστα σήμερα, Πέμπτη. Τσικνοπέμπτη- για όσους το έχουν ξεχάσει. Από νωρίς, μικροί και μεγάλοι, επιδίδονται στο ευγενές sport του ψησίματος: Έξω από κάθε είδους κατάστημα, όχι αποκλειστικά ψητοπωλείο, στήνονται πρόχειρα ψησταριές για να περάσει σε άλλες διαστάσεις το έθιμο… Σήμερα, μέχρι και σε δημοτικά σχολεία έχουν στήσει ψησταριές οι προοδευτικοί γονείς των μικρών παιδιών και τα μαθήματα αναστέλλονται “εκτάκτως” από τις 10 το πρωί για να τιμηθεί το έθιμο… Πραγματικά είναι η χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας- αλλά ας μην το πιάσουμε το θέμα γιατί δεν θα τελειώσει σήμερα η livetest αναφορά για το HR-V.

     

    Η -αναγκαστική εν πολλοίς- εσωστρέφεια, μας αναγκάζει στη λεπτομερή “μελέτη” της καμπίνας και των χώρων για αντικείμενα που έχουν στη διάθεσή τους οι επιβάτες. Ένα άριστο δείγμα υπερβολής από τη σκοπιά της σχεδίασης αλλά και της προσφοράς του τελικού προϊόντος, είναι η τριπλή ποτηροθήκη ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και εμπρός από το υποβραχιώνιο/ θήκη. Με δύο διακόπτες, που επηρεάζουν σε τέσσερα σημεία τη διαμόρφωση του διαθέσιμου χώρου, το αποτέλεσμα εκτός από λειτουργικό είναι και θεαματικό. Είναι μια σπονδή στο engineering της Honda και μια δικαίωση για όσους τη θεωρούν την κορυφαία Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Δικαιολογεί και σε μεγάλο βαθμό το σχετικά αυξημένο κόστος του αυτοκινήτου (ή αν προτιμάτε, των αυτοκινήτων της Honda γενικότερα) αλλά προφανώς αυτό αφορά κάποιους που το σκέφτονται λίγο παραπάνω και δεν το “εξαντλούν” εξετάζοντας το αυτοκίνητο επιδερμικά.

    Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου

    Όπως όλα τα Honda, έτσι και αυτό, είναι απολαυστικό στις λεπτομέρειές του. Ξεχνιέσαι και σπρώχνεις τον επιλογέα χωρίς συμπλέκτη (το σερί των αυτόματων κιβωτίων των προηγούμενων ημερών έχει αφήσει κατάλοιπα) και η οθόνη δεξιά, γίνεται έντονο, φωτεινό πορτοκαλί και σε ειδοποιεί για το ατόπημα. Κάθονται κάποιοι πίσω και αρνούνται να συμμορφωθούν με τις επιταγές του οδηγού για χρήση ζώνης; η ενημέρωση είναι άμεση και σαφέστατη. Το αυτό και με τις τυχόν ανοιχτές πόρτες. Δεν σε αφήνει να μην το προσέξεις, καθώς η ειδοποίηση όταν έχει να κάνει με την ασφάλεια, είναι τέτοια που να σου τραβάει την προσοχή.

    Για το άλλο θαύμα που ακούει στο όνομα “επιλογέας” θα μιλήσουμε αύριο, μια και πρέπει να ανατρέξουμε σε λεξικό για θετικής χροιάς επίθετα. Έρχεται τόσο σωστά κάτω από το δεξί χέρι που σε συνδυασμό με την εξαιρετική στο σύνολό της θέση οδήγησης, νομίζεις πως είσαι σε αμιγώς sport αυτοκίνητο και ετοιμάζεσαι να σπάσεις το προσωπικό σου ρεκόρ στην αγαπημένη σου διαδρομή. Τα χιλιόμετρα που έχει γράψει το δικό μας αυτοκίνητο στο σύνολο, έχουν κάνει τόσο καλό στον κινητήρα που είναι πραγματικά σαν να οδηγούμε το HR-V για πρώτη φορά.

    Τρίτη 14 Φεβρουαρίου

    Σήμερα, Τρίτη, το live test του HR-V είχε την ιδιαιτερότητα να μας βρει στη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας στο κέντρο της πόλης και σε συνθήκες με ιδιαίτερα επιβαρυμένο κυκλοφοριακό. Για άλλη μια φορά λοιπόν, έλαμψε το πλεονέκτημα της ευκολίας στους χειρισμούς, αυτό που χαρακτηρίζει όλα τα Honda ανεξαιρέτως. Όπου μας δινόταν η ευκαιρία ωστόσο, δεν την αφήναμε να χαθεί και “ανοίγαμε” το 1.500άρι μοτέρ που τώρα, με 22 και πλέον χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ, δείχνει να είναι σε εξαιρετική φόρμα. Στροφάρει απίστευτα πρόθυμα και παράγει τον πιο ευχάριστο ήχο που έχουμε ως πρόσφατη αναφορά από μοντέλο της Honda. Εξαιρετική είναι και η εικόνα του σε ότι έχει να κάνει με την ελαστικότητά του, μια και δείχνει να ανταπεξέρχεται ακόμα και σε “diesel υπερβολές” όπως είναι οι αλλαγές σε κάτι παραπάνω από 1.000 σ.α.λ.

    Σχόλια

    Σχόλια