BLOG F1: Τεχνικοί κανονισμοί 2017

Τι και πως αλλάζει στη Formula1 τη φετινή χρονιά. Ο Γιώργος Αναγνώστου, έχει τις λεπτομέρειες που θα κάνουν τη σεζόν πιο συναρπαστική.

Λίγες μέρες απομένουν, πριν την επίσημη πρώτη παρουσίαση, ενός μονοθεσίου με τεχνικές προδιαγραφές 2017. Όπως είναι γνωστό την φετινή χρονιά, οι τεχνικοί κανονισμοί έχουν μεγάλες αλλαγές, έχοντας ως κύριο γνώμονά τους, την αεροδυναμική των μονοθεσίων.

Οι αλλαγές δεν είναι μεγάλες, αλλά σαρωτικές, καθώς αλλάζουν τα πάντα πάνω στο μονοθέσιο. Για να το θέσω καλύτερα, τα μονοθέσια του 2017 είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά του 2016. Η Formula 1 μπαίνει σε μία νέα εποχή, όχι μόνο διοικητικά, αλλά και οπτικά, μιας και τα νέα μονοθέσια θα είναι μεγαλύτερα, φαρδύτερα και κατά ομολογία αυτών που τα έχουν δει, πιο επιθετικά από αυτά του 2016.

Ας ξεκινήσουμε όμως να αναφέρουμε τις τεχνικές αλλαγές, από το εμπρός μέρος έως το πίσω. Η μπροστά αεροτομή παίρνει τριγωνική μορφή και το μήκος της αυξάνεται, από 1650mm σε 1800mm. Αυξάνετε επίσης και το πλάτος των εμπρός ελαστικών, από 245mm σε 305mm.

Τρομακτική διαφορά θα δούμε στο μέγεθος των Barge Boards, που θα έχουν όπως παλιά και πάλι αυτό το μεγάλο ορθογώνιο σχήμα. Επίσης θα έχουμε και μεγαλύτερα Sidepods.

Το 2017 θα δούμε και φαρδύτερα μονοθέσια, κάτι που εμένα μου ακούγεται πολύ ωραίο και είμαι σίγουρος ότι θα είναι και πιο όμορφο στο μάτι. Έτσι, λοιπόν το πλάτος των μονοθεσίων (από τροχό σε τροχό) αυξάνεται, από 1.800 mm σε 2.000 mm. Κατά συνέπεια της πρώτης αύξησης, έρχεται και η αύξηση του πατώματος του μονοθεσίου, από 1.400 mm σε 1.600 mm.

Φτάνοντας σιγά σιγά στο πίσω μέρος, θα δούμε ότι τα μονοθέσια του 2017, θα είναι τελείως διαφορετικά. Τα πίσω ελαστικά είναι πλέον τεράστια, αφού από 325 mm, φτάσαμε τα 405 mm. Εντελώς διαφορετική θα είναι και η πίσω αεροτομή, με το πλάτος της να φτάνει τα 950 mm, από τα 750 mm και το ύψος της να είναι μικρότερο, κατά 150 mm(800 mm τώρα 950 mm το 2016).

Αλλαγές θα έχουμε και στους διαχύτες των μονοθεσίων. Οι αλλαγές αυτές είναι αναγκαίες, έπειτα και από την αύξηση του πλάτους του μονοθεσίου. Έτσι λοιπόν ο νέος διαχύτης θα έχει μεγαλύτερο ύψος, κατά 50mm(175mm το 2017, 125mm το 2016).

Οι τεχνικές αλλαγές έγιναν, έχοντας ως γνώμονα να γίνουν τα μονοθέσια ταχύτερα, αλλά και πιο επιθετικά στην όψη. Τα μονοθέσια του 2017, υπολογίζονται ότι θα είναι 4-5 δευτερόλεπτα ταχύτερα, από αυτά του 2016. Επίσης υπολογίζεται, ότι οι οδηγοί φέτος θα δέχονται κατά μέσω όρο 1 G επιπλέον σε κάθε πλάγια κίνηση του μονοθεσίου.

Η πρωτοχρονιά των φίλων της Formula 1 είναι στις 20/2/2017, με την παρουσίαση της Sauber. Καλή χρονιά λοιπόν εύχομαι σε όλους τους φίλους του αγαπημένου μας σπορ, καθώς η αναμονή όλων μας φτάνει στο τέλος.

Γιώργος Αναγνώστου για το Motornews.gr

Πηγή: McLaren F1

Σχόλια

Σχόλια