BLOG: Τι ισχύει με την επιστροφή της McLaren στο Le Mans

O Στάθης Κοκκορόγιαννης βάζει σε μία σειρά όλα τα δεδομένα και εξετάζει το κατά πόσο πιθανό είναι να δούμε την Βρετανική εταιρία να επιστρέφει στον μεγάλο αγώνα

Τα τελευταία 24ωρα, κυκλοφορούν διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με την επιστροφή της McLaren στο Le Mans. Φυσικά αυτό δεν θα γινόταν θέμα, εάν το νέο αφεντικό της McLaren, Zak Brown, δεν εξέφραζε την επιθυμία του να γυρίσει το brand στον θεσμό. Όμως κατά πόσο είναι πιθανό το όλο εγχείρημα;

Όλα ξεκίνησαν πίσω στο 2011, όταν η MP4-12C GT3 πάτησε για πρώτη φορά πίστα. Αυτή ήταν η επιστροφή της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στους αγώνες GT. Το αρχικό πλάνο έκανε λόγο για μία διετία με τριετία στην GT3 και έπειτα στην GTE.

Να ξεκαθαρίσουμε σε αυτό το σημείο, πως η ομάδα της F1, η αυτοκινητοβιομηχανία και το πρόγραμμα GT, είναι τρία διαφορετικά πράγματα.

Το 2013 ακούγονταν πολύ στα paddock του Le Mans, πως το 2014 η McLaren θα εισέλθει στο WEC με GTE αγωνιστικό, κάτι που δεν έγινε ποτέ. Η αλήθεια είναι, πως το GTE είχε σχεδιαστεί, αλλά δεν είχε κατασκευαστεί. Ένα τέτοιο πρόγραμμα θα χρειαζόταν πολλούς πόρους και στην ανάπτυξη θα συνέβαλε οικονομικά και η εταιρία. Επιπλέον χρήματα δηλαδή, από εκείνα που έδιναν ήδη συν πολλά χιλιόμετρα δοκιμών. Έτσι λοιπόν, το GTE αγωνιστικό μπήκε στην κατάψυξη, καθώς στα πλάνα της εταιρίας υπήρχε η γραμμή παραγωγής με τον αντικαταστάτη της MP4-12C, την P1 και την 570S.

Επιστρέφοντας στα αγωνιστικά, η 650S GT3 απέδωσε καλύτερα από την προκάτοχό της, με πολλές αγωνιστικές επιτυχίες. Το 2015, το πρόγραμμα για ένα GTE αγωνιστικό μπήκε και πάλι στα πλάνα της ομάδας, όμως τα όποια σχέδια ήταν μακροχρόνια και όχι για το άμεσο μέλλον. Φέτος οι Βρετανοί επέκτειναν την αγωνιστική τους γκάμα με την GT4 έκδοση της 570S, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στο πρωτάθλημα της IMSA.

Σίγουρα το Le Mans είναι στα σχέδια της McLaren, όμως αν δεν υπάρξει κάποια ανακοίνωση μέχρι το Le Mans, τότε δύσκολο να δούμε GTE πρόγραμμα για το 2018. Το χρονοδιάγραμμα μιλάει για το 2019 κι έπειτα, όμως η θεσμοποίηση της GTE-Pro ως Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ίσως να επισπεύσει τις όποιες διαδικασίες.

Όσον αναφορά τις δηλώσεις του Brown για LMP1 και το «ποτέ μη λες ποτέ», θα πρέπει να αναφέρουμε πως χρειάζονται το λιγότερο 2 χρόνια ανάπτυξη σασί, κινητήρα αλλά και υβριδικό σύστημα. Όσοι αναρωτιούνται γιατί δεν χρησιμοποιούν αυτό της F1, η απάντηση είναι πως είναι πολύ αδύναμο σε σχέση με αυτά του WEC. Με νέους κανονισμούς όμως να θέτονται σε ισχύ από το 2020, μειώνει κάτω από το μηδέν να δούμε LMP1 από την McLaren.

Το σίγουρο είναι πάντως, πως οι Βρετανοί θα επιστρέψουν. Το θέμα είναι πότε, όμως αν είναι να ποντάρουμε κάπου τα λεφτά μας, θα το κάναμε στο 2019. Αλλά ποτέ μη λες ποτέ.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια