Live Test: VW Cross Polo 1.4 TDi 90hp

    Η περιπετειώδης εκδοχή του Polo είναι ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο πόλης ή μπορεί να κάνει και κάτι περισσότερο;

    VW Cross Polo 1.4 TDi 2016

    To VW Cross Polo με το νεότερο diesel στη γκάμα του μοντέλου, τον 1.4 TDi, ήρθε στο live test του motornews να καταθέσει τα “υψηλά” του διαπιστευτήρια. Ξεκινάμε τα χιλιόμετρα μαζί του, παρατηρούμε, αναφέρουμε και στο τέλος συνοψίζουμε σε μια μεγάλη δοκιμή. 

    Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου

    Ημέρα επιστροφής για το Cross Polo και δεν είναι σίγουρα από αυτές που μας αφήνουν κάποιο κενό. Για να είμαστε ειλικρινείς δεν βρήκαμε κάτι που να συμπαθήσουμε στο αυτοκίνητο. Ανήκει σε μια εποχή που έχει περάσει. Πλέον τα συμπαγή SUV δεν είναι απλά υπερυψωμένες εκδόσεις. Έχουν διαφορετική αισθητική, μεγαλύτερους χώρους και αναβαθμισμένη πρακτικότητα. Σε σχέση πάντα με τα μοντέλα στα οποία βασίζονται.

    Με αυτά τα δεδομένα, δικαιολογούν και το μεγαλύτερο κόστους τους. Ενώ στο Cross Polo με ένα μέτριο κινητήρα, καλό εξοπλισμό αλλά χωρίς κάποιες ιδιαίτερες δυνατότητες, τα 18.750€ φαντάζουν πολλά. Είναι και η αδυναμία επιλογής κάποιου άλλου, από τους εξαιρετικούς κινητήρες της εταιρείας, που δεν κολακεύει το μοντέλο. Έτσι, αν το Polo σας έχει κεντρίσει γενικά το ενδιαφέρον, σκεφτείτε καλύτερα μια από τις συμβατικές εκδόσεις του.

    Τρίτη 14 Φεβρουαρίου

    Οι μεγάλοι τροχοί των 17 ιντσών σε συνδυασμό με τα φαρδιά ελαστικά, είναι ένα από τα στοιχεία που συνηγορούν στις μέτριες επιδόσεις του Cross Polo. Μέσα στην πόλη, η συνεργασία κινητήρα – κιβωτίου δεν ικανοποιεί. Εκτός, είναι οι 90 ίπποι που είναι οριακοί και δεν σε αφήνουν να απολαύσεις.

    Με την κατανάλωση να έχει κολλήσει στα 6 λίτρα/100 χλμ., ούτε η οικονομία λειτουργεί ως αντίβαρο. Τελικά, σου μένει μια αίσθηση ανικανοποίητου σε όλα τα επίπεδα. Το Polo πλέον δεν είναι ούτε το πιο ευρύχωρο, ούτε το πιο ικανό μικρό και ειδικά στην έκδοση Cross, είναι και ακριβό. Μπαίνει έτσι στα χνάρια των μικρών – μεσαίων SUV. Τα οποία έχουν και μεγαλύτερους χώρους και πιο ολοκληρωμένο εξοπλισμό. Αρκετά δε από αυτά είναι και πιο οικονομικά.

    VW Cross Polo 1.4 TDi 2016

    Αν γυρίσουμε πίσω το χρόνο, θα θυμίσουμε ότι η έκδοση BlueGT με τον TSi των 1.4 λίτρων, ισχύος 150 ίππων, μας είχε κάνει εξαιρετική εντύπωση. Και την είχαμε χαρακτηρίσει ως την καλύτερη της γκάμας. Η άποψη αυτή παραμένει, ιδιαίτερα καθώς το Cross Polo έχει σχεδόν το ίδιο κόστος. Ωστόσο είναι “πολύ λιγότερο” αυτοκίνητο. Ή “πολύ λιγότερο” Polo, αν θέλετε.

    Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου

    Καθώς τα χιλιόμετρα γίνονται εκατοντάδες, διαπιστώνουμε μια κάπως “ξερή” απόκριση της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες της ασφάλτου. Επίσης, το γεγονός ότι ο ήχος του κινητήρα εξαφανίζεται στα πολλά χιλιόμετρα, ή τουλάχιστον καλύπτεται από τον αεροδυναμικό θόρυβο. Σε λογικές πάντως ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα, το Cross Polo δεν κουράζει.

    VW Cross Polo 14 TDi 2016

    Η κατανάλωση έπεσε λιγάκι, στα 6.0 λίτρα/100 χλμ., τιμή όχι ιδιαίτερα ικανοποιητική. Οι πολύ μακριές και μόλις πέντε σχέσεις του κιβωτίου δεν βοηθούν. Είναι και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, που επιβάλλουν πίεση.

    Ένα ακόμα σημείο που μας εκνεύρισε εσχάτως ήταν η αδυναμία της πόρτας του πορτ μπαγκάζ να κλείσει σωστά με την πρώτη. Κάτι το οποίο αντιλαμβάνεσαι συνήθως όταν ξεκινάς. Αυτό που πραγματικά ωστόσο μας έχει κουράσει στη καθημερινή συμβίωση, είναι ότι η απόκριση του κινητήρα και η λειτουργία του κιβωτίου δεν συνδυάζονται σωστά. Σχεδόν ποτέ δεν μπορείς να ξεκινήσεις απόλυτα ομαλά. Γεγονός που σε κάνει να αναπολείς το μεγαλύτερο μοτέρ diesel των 1.6 λίτρων με την εξαιρετική του λειτουργία ή τους TSi βενζίνης, ακόμα και αυτόν των 999 κ.εκ.

    Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου

    Το Cross Polo συνεχίζει τις περιπέτειές του στο κλεινόν άστυ με τον κινητήρα του να δείχνει ένα διπλό πρόσωπο. Ράθυμος και αδύναμος χαμηλά, δυναμικός και σφριγηλός ψηλά. Με ένα “σκαλοπάτι” αλλαγής διάθεσης εκεί στις 2.000 περίπου σ.α.λ., που κάνει τις εκκινήσεις κάπως σπαστικές.

    Επίσης η κατανάλωση δεν δείχνει να θέλει να πέσει κάτω από τα 6,0 λίτρα/100 χλμ., κάτι μάλλον παράδοξο για έναν μικρό κινητήρα diesel σε μικρό αμάξωμα. Επιπλέον η αρχιτεκτονική των τριών κυλίνδρων έχει το θέμα της σε ποιότητα λειτουργίας -βλ. κραδασμούς- και θόρυβο.

    Λόγω του ύψους του ωστόσο το Cross Polo είναι πιο ευχάριστο στην αστική μετακίνηση από το απλό μοντέλο. Στο τομέα της πρακτικότητας δεν έχει να επιδείξει κάτι επιπρόσθετο, πέρα από του ντουλαπάκι συνοδηγού kinder έκπληξη: το οποίο έχει θήκες για κέρματα, θήκη για γυαλιά, βάση για στιλό και σημειωματάριο, ψύχεται μέσω παροχής από τον κλιματισμό και τέλος έχει μια “καταπακτή” στη βάση του, μεγέθους Α5 περίπου.

    VW Cross Polo 14 TDi 5

    Να έχετε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο, ενώ εμείς θα βρισκόμαστε μεταξύ WRC και εθνικής οδού για να σας κρατάμε ενήμερους περί των αγωνιστικών αλλά και να φορτώνουμε χιλιόμετρα το Cross Polo.

    Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου

    Η αλήθεια είναι ότι τα υπερυψωμένα αυτοκίνητα ασκούν γοητεία. Αυτό το είχε αντιληφθεί η VW πολύ πριν γεμίσει η αγορά μικρά και μικρά – μεσαία SUV. Ωστόσο οι εκδόσεις Cross είναι μια “εύκολη λύση”, καθώς δεν αποτελούν διακριτά μοντέλα παρά εκδόσεις των υπαρχόντων.

    VW Cross Polo 1.4 TDi 90hp 2016

    Στην περίπτωση του Polo, τα στοιχεία που το διαφοροποιούν από τις συμβατικές εκδόσεις είναι τα εξής: αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 35 χιλιοστά, νέοι προφυλακτήρες, περιφερειακά πλαστικά προστατευτικά στο αμάξωμα, ράγες οροφής και χορταστικές ζάντες 17 ιντσών.

    VW Cross Polo 14 TDi 1

    Αυτομάτως το super mini της VW γίνεται ιδιαίτερο και πολλά υποσχόμενο. Και για να είμαστε ακριβείς, πολύ πιο πρακτικό τουλάχιστον στο μπες – βγες, λόγω του υπερυψωμένου αμαξώματος. Μένει ωστόσο να δούμε κατά πόσο αυτό αποτελεί και το διαβατήριο των αυξημένων δυνατοτήτων του.

    Έως τότε, ο διακόπτης για τους ηλεκτρικούς καθρέφτες κατάφερε να μας τσαντίσει. Όταν τον κινείς πάνω – κάτω, οι καθρέφτες μετατοπίζονται δεξιά – αριστερά. Και όταν τον κινείς εμπρός – πίσω, οι καθρέφτες μετατοπίζονται προς τα πάνω και κάτω αντίστοιχα. Αντίθετα δηλαδή με όλους τους άλλους διακόπτες που έχουμε χειριστεί μέχρι σήμερα.

    Ας είναι όμως αυτό το μοναδικό παράδοξο της σχέσης μας, που ξεκίνησε μόλις σήμερα. Οπότε φορτώνουμε χιλιόμετρα και εδώ είμαστε.

    Σχόλια

    Σχόλια