Motornews Test: Renault Twingo TCe 0.9 90ps

    H αίσθηση από τη νέα έκδοση του μικρού Renault, είναι αυτή που έλειπε μέχρι τώρα. Για να μην πούμε πως είναι αυτή που θα έπρεπε να έχει το Twingo από την πρώτη στιγμή.

    Η επιθετική του εμφάνιση, είναι λίγο- πολύ προϊόν της επιλογής του ιδιοκτήτη. Τίποτα επί της ουσίας δεν προδίδει τη διαφορά του δυνατότερου Twingo της γκάμας από τα υπόλοιπα αδέρφια. Οι διακοσμητικές ταινίες στις πλευρές, και οι καλαίσθητες ζάντες απλά σε υποψιάζουν από απόσταση πως εδώ έχεις να κάνεις με κάτι άλλο. Από εκεί και πέρα, το λόγο έχει ο δρόμος.

    Motornews-Test-Renault-Twingo-TCE-11

    Εκεί είναι που εντοπίζεται η μεγάλη διαφορά του “γρήγορου” Twingo. Και για να είμαστε ακόμα πιο ακριβείς, η διαφορά δεν έχει να κάνει με την ανάρτηση ή το “στήσιμο” του αυτοκινήτου αλλά με την απόδοση του κινητήρα που προσφέρει πολλούς πόντους. Ο μικρότερος turbo κινητήρας της γκάμας, με τους 90 ίππους από τα 898 κυβικά εκατοστά, αποδεικνύεται “λίρα εκατό” για το μικρό Renault.

    Motornews-Test-Renault-Twingo-TCE-3

    Έχοντας όλα τα εχέγγυα πως δεν θα αποκλίνει από την comme il faux συμπεριφορά που επιτάσσουν οι σύγχρονοι καιροί, κυρίως χάρη στο έντονα παρεμβατικό ESP που λύνει τους γόρδιους δεσμούς άμα τι εμφανίσει, το Twingo αποκτά ότι του έλειπε: νεύρο για να δείχνει στον οδηγό του πως έχει “παλμό” και ζωντάνια σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του λιλιπούτειου μοτέρ. Που εδώ που τα λέμε, αυτό το “σε όλο το φάσμα” είναι στο όριο της αχρείαστης πληροφορίας, γιατί αφ’ ενός χάρη στο turbo το μοτέρ δεν χρειάζεται ξεζούμισμα για να πάρει τα πόδια του το Twingo, αφ’ ετέρου δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο από τη θέση του οδηγού να κάνεις αναζητήσεις υψηλών στροφών (στο στροφόμετρο). Ούτε στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι, ούτε και σε “εμπνέει” να το κάνεις.

    Motornews-Test-Renault-Twingo-TCE-6

    Τα φρένα δεν φαίνονται να ζορίζονται χάρη στην παραπάνω φόρα που μαζεύει κανείς με τους 20 επιπλέον ίππους και τα 943 κιλά του αμαξώματος (864 κιλά είναι το χιλιάρι), ενώ απλά καλή είναι και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου. Κατά μέσο όρο, όσο το αυτοκίνητο ήταν στα χέρια μας, είχαμε σημειώσει τα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα– και μάλιστα με τα μισά και πλέον χιλιόμετρα να έχουν γίνει με το πρόγραμμα Eco επιλεγμένο. Ενδεχομένως μια πιο συνετή οδήγηση και με περισσότερα χιλιόμετρα εκτός πόλης, να “κόβει” περισσότερο από 1 λίτρο/ 100 χλμ. απόστασης στο μέσο όρο.

    Motornews-Test-Renault-Twingo-TCE-8

    Με άλλα λόγια, το Twingo με το ΤCe των 0.9 λίτρων είναι προφανώς καλύτερη επιλογή από το άνευρο χιλιάρι αδερφάκι του που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πριν κάμποσο καιρό (Νοέμβριο 2015). Δε μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε sport ή έστω λίγο πιο δυναμικό από το ατμοσφαιρικό χιλιάρι, παρά τα 20 επιπλέον άλογα της απόδοσης ελέω turbo. Είναι και πάλι ευαίσθητο στους πλευρικούς ανέμους, είναι και πάλι εξαιρετικό ευέλικτο στο αστικό περιβάλλον, είναι και πάλι ιδιαίτερα άνετο για τους 4 ενήλικους που θα επιβιβαστούν για να πάνε κάπου -σχετικά- κοντά, μόλις με 188 λίτρα αποσκευών. Είναι περί τα 2.000 ευρώ ακριβότερο (10.840€ τιμή εκκίνησης για το 1.0 SCe και 12.910€ για το TCe), χωρίς διαφορές στο (αρκετά καλό) επίπεδο του βασικού εξοπλισμού.

    Motornews-Test-Renault-Twingo-TCE-12

    Αν θα τα δίναμε; ναι, χωρίς δεύτερη σκέψη. Το Twingo με τον TCe αποκτά το χαρακτήρα που έπρεπε να είχε από την αρχή της εμπορικής του πορείας. Αν τα περίπου 13 χιλιάρικα είναι πολλά ή λίγα για όλα όσα προσφέρει όμως, αυτό έγκειται στην κρίση του καθενός. Σίγουρα όμως, ο ανταγωνισμός σε αυτή την κλάση είναι πολύ έντονος και οι αντίπαλοι πολύ σοβαροί για να “ψαρώσει” κανείς από το USP του μοντέλου με τη διάταξη κινητήρα και μετάδοσης πίσω.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Motornews-Test-Renault-Twingo-TCE-2

    Σχόλια

    Σχόλια