Live Test: Ford Ecosport 1.5 TDCI 95 ps

    Έχουμε και πάλι το Ford Ecosport κοντά μας, αλλά αυτή τη φορά με τον TDCI των 1.5 λίτρων και των 95 ίππων.

    Το Ford Ecosport 1.5 TDCI πήρε τους 95 ίππους του και ήρθε στο live test του Motornews για να μας αποδείξει πόσο έξυπνη ήταν η ιδέα του λανσαρίσματος ενός μικρού crossover. Τις επόμενες ημέρες, θα γράψουμε μαζί του χιλιόμετρα και θα τσεκάρουμε την ανταπόκρισή του στην καθημερινότητα.

    Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου

    Ήρθε η ώρα να επιστραφεί στη βάση του το Ecosport και εμείς κάνουμε τον απολογισμό μας. Το Ecosport με τον diesel κινητήρα των 1,5 λίτρων, συνολικά μας άρεσε περισσότερο. Προφανώς και του λείπει το “νεύρο” -που λέγαμε παλιότερα- του Ecoboost με τους 140 ίππους αλλά και η συγκριτικά πιο πολιτισμένη λειτουργία που αναβαθμίζει συνολικά το προφίλ του μοντέλου. Δίνει όμως στον οδηγό του ένα πολύ σημαντικό αβαντάζ, αυτό της οικονομίας στις μετακινήσεις, το οποίο όχι μόνο δεν μπορεί να θεωρηθεί μικρής σημασίας αλλά τουναντίον, μπορεί να παίξει τον καθοριστικότερο ρόλο για την τελική επιλογή. Οι 95 ίπποι του TDCi είναι παραπάνω από αρκετοί για τις ανάγκες του “μικρού” crossover της Ford. Βλέπετε, “πηγαίνουν σετ” με σχεδόν 22 kgm (21,9) ροπής που κάνουν την εμφάνισή τους από τις 1.750 σ.α.λ. και μένουν στο προσκήνιο σταθερά μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. Αυτό που θα “απελευθέρωνε” τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, θα ήταν ένα 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων αλλά στην παρούσα φάση θα πρέπει να πορευτούμε σε το 5άρι, το οποίο όπως συμβαίνει και σε όλα τα Ford, έχει εξαιρετική λειτουργία και αίσθηση. Ολοκληρώνοντας λοιπόν τις ημέρες μας με το Ecosport 1.5 TDCi, καταγράφουμε τα 5,3 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα- τα οποία αποδεδειγμένα μπορούν να πέσουν και κάτω από τα 5,0 λτ/100 χλμ. Η έκδοση εξοπλισμού με την οποία διατίθεται το diesel Ecosport, είναι η πλούσια Titanium και με τη μεγάλη λίστα των “περιεχομένων” σε ότι αφορά τα στοιχεία που τη συνθέτουν, δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό τα 20 και πλέον χιλιάρικα που απαιτούνται για την απόκτησή της.

    Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου

    Την τιμητική του είχε σήμερα το GPS του Ecosport. Έχοντας δοκιμάσει σε πολλά αυτοκίνητα τα ανάλογα συστήματα, αυτό που έχει στον εξοπλισμό του το Ecosport< έχουμε να καταθέσουμε πως είναι εύκολο στο σετάρισμα και αρκούντως γρήγορο στους υπολογισμούς. Παρά το γεγονός πως βλέποντας την πλειάδα των πλήκτρων στο επάνω μέρους του ταμπλό, ανησυχείς για την πολυπλοκότητα του πράγματος και πως θα αντιμετωπίσεις δυσκολίες στο χειρισμό, μόλις “μπεις” στη λογική του interface, όλα γίνονται πολύ εύκολα. Και το κυριότερο: αποτελεσματικά. Αλλάζεις εύκολα προορισμό, βρίσκεις εύκολα αυτό που ψάχνεις και η ζωή συνεχίζεται.

    Motornews-livetest-ecosport-diesel-11

    Σου μένει μόνο το “μικρό” παράπονο, της απόστασης από την (έτσι και αλλιώς μικρή) οθόνη στην οποία προβάλλονται οι πληροφορίες αλλά και πάλι, αυτό είναι κάτι που μπορείς και να συνηθίσεις- αν δεν έχεις πρόβλημα πρεσβυωπίας. Κατά τα άλλα, οι διαδρομές -με τη βοήθεια του GPS όπως είπαμε- συνεχίζονται και εμείς βρίσκουμε όλο και περισσότερους λόγους για τους οποίους μας αρέσει περισσότερο το Ecosport με το diesel σύνολο των 95 ίππων. Οδηγώντας χαλαρά όλη μέρα, έχουμε σήμερα “στάση” στα 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης στο trip computer και όπως και να έχει, αυτό από μόνο του σε γεμίζει χαρά, με το σαββατοκύριακο προ των πυλών.

    Μικρά παράπονα από την συμπεριφορά της ανάρτησης που αντιδρά λίγο ξερά στις εγκάρσιες (κυρίως) κακοτεχνίες του δρόμου, δίνοντας την εντύπωση που με λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα θα εμφανίζει αναπηδήσεις του άξονα πίσω. Για το μπροστινό μέρος, το θέμα είναι η φόρτιση του εσωτερικού προς τη στροφή τροχού που φαίνεται να “ελαφρώνει” ασύμμετρα φέρνοντας μνήμες στο μυαλό από το Ford Fusion (αλήθεια, το θυμάστε;) με τη σφιχτή ανάρτηση και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

    Motornews-livetest-ecosport-diesel-12

    Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου

    Motornews-livetest-ecosport-diesel-7

    Η προσαρμογή στα δεδομένα του diesel κινητήρα, κρατάει λίγο παραπάνω αλλά -πιστέψτε μας- αξίζει τον κόπο και ο οδηγός βλέπει άμεσα στην τσέπη του τη διαφορά. Αλλάζοντας ταχύτητα κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. το μικρό TDCI μοτέρ αποδίδει όσο χρειάζεται για να κουνάει ικανοποιητικά το Ecosport μέσα στην πόλη και δίνει τη χαρά στον οδηγό να βλέπει την κατανάλωση να μένει στα πέριξ των 5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Είναι η διαπίστωση που σε κάνει να σκέφτεσαι τις θεωρίες περί αξίας του diesel, όπως την περίφημη “αν δεν κάνεις πολλά χιλιόμετρα, δεν αξίζει τη διαφορά της τιμής για να το πάρεις”, και να γελάς. Απλά. Εμείς, συνεχίζουμε να ανακαλύπτουμε τις ευκολίες του Ecosport στην καθημερινότητα, με τι έξυπνες εφαρμογές να ταιριάζουν γάντι στον easygoing χαρακτήρα του. Μια τέτοια είναι η πρίζα στα δεξιά της έδρας του πίσω καθίσματος, που δίνει σχετική αυτονομία στους επιβάτες. Φορτίζουν τα κινητά τους, τα tablets αλλά και υποστηρίζουν με ρεύμα φορητές συσκευές αναπαραγωγής (παιδικών) dvd- που όλοι οι γονείς ξέρουν πόσο χρήσιμο είναι κάτι τέτοιο για το ευ ζην των υπολοίπων στα ταξίδια.

    Motornews-livetest-ecosport-diesel-9

    Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου

    Motornews-livetest-ecosport-diesel-5

    Από το βράδυ, η βροχή που πέφτει δίνει και το ρυθμό για τη διάθεση της ημέρας… Το μόνο που μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά στον “κατήφορο”, είναι το Ecosport και η καλή του διάθεση να μας πάει παντού, χωρίς κόπο και με αρκετό στυλ. Βλέπετε, το μικρό crossover της Ford, δείχνει πολύ πιο μεγάλο από ότι είναι στην πραγματικότητα και εκτός των άλλων, έχει περισσότερους φίλους από όσο μπορούσαμε να υπολογίσουμε. Μεταξύ άλλων και ο Γιώργος που συναντήσαμε στο Λυκαβηττό και δεν έχασε την ευκαιρία να μας βομβαρδίσει με ερωτήσεις για το Ecosport (και για πολλά άλλα).

    Έχει απήχηση το μικρό- και πως να μην, αφού αποτελεί ένα entry level μοντέλο στο “όνειρο” των SUV. Πολύ ωραία γραμμή αμαξώματος και εξαιρετικός διάκοσμος εσωτερικά, με την σημαντικότερη ένσταση να αφορά στα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε διάφορα σημεία και κάνουν πιο “φθηνό” το σύνολο. Τέτοια περίπτωση είναι τα χειριστήρια του κλιματισμού, με τους περιστροφικούς διακόπτες που δείχνουν ιδιαίτερα ανάλαφροι σε κατασκευή, κάνοντας λίγο περίεργη την αίσθηση στο χέρι.

    Motornews-livetest-ecosport-diesel-3

    Κατά τα άλλα, το αστέρι στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι ο TDCI που δείχνει να του πηγαίνει πολύ του μοντέλου, έχοντας όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς, ενώ παράλληλα διατηρεί και την κατανάλωση του καυσίμου σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Μέχρι στιγμής και μετά από τα πρώτα 190 χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο, η ένδειξη είναι “σκαλωμένη” στα 5,6 λίτρα για κάθε 100 χλμ απόστασης- νούμερο που αναμένεται εύκολα να πάρει την κατιούσα, βγαίνοντας και λίγο εκτός των τειχών τις επόμενες ημέρες.

    Motornews-livetest-ecosport-diesel-4

    Τρίτη 7 Φεβρουαρίου

    Motornews-livetest-ecosport-diesel-1

    Είναι κοντά μας και πάλι το Ford Ecosport, ίδιο σε εμφάνιση αλλά αυτή τη φορά με το diesel σύνολο των 1,5 λίτρων και των 95 ίππων κάτω από το εμπρός καπό. Η διαμόρφωση που μάλλον του πηγαίνει καλύτερα- αλλά αυτό θα το πούμε με μεγαλύτερη βεβαιότητα μετά το πέρας των διαδρομών μας μαζί του. Όπως και το χιλιάρι (Ecoboost 140 ps) που είχαμε οδηγήσει πριν λίγο καιρό, έτσι και το diesel τώρα, μας αρέσει πάρα πολύ σε όλους τους τομείς που απασχολούν τους οδηγούς στο περιβάλλον μιας πόλης. Η ευκολία στους χειρισμούς και τους ελιγμούς, είναι ένα στοιχείο που κάνει τον οδηγό να χαίρεται για την επιλογή του αυτοκινήτου, που συνδυάζει τις χάρες των SUV με την ευελιξία ενός μικρού αυτοκινήτου.

    Motornews-livetest-ecosport-diesel-2

    Σχόλια

    Σχόλια