Motornews Test: Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport

    To 208 των 208 ίππων, μπορεί να ανεβάσει τους παλμούς της καρδιάς στους 208. Το χεράκι της Peugeot Sport έκανε το θαύμα του.

    Η κατακλείδα του Live Test δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης: «Το 208 GTi σε αυτή τη μορφή του, θρονιάστηκε στην καρδιά μας. Και θα το θέλαμε πάραυτα στο γκαράζ μας».

    Αυτή παραμένει η τελική μας ετυμηγορία. Ας δούμε όμως τι κάνει το μικρό γαλλικό πυροτέχνημα τόσο αγαπητό.

    Κάτσε κάτω από το βολάν

    Η αναλογική εποχή του iCockpit της Peugeot παραμένει εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Παρότι το 3008 της απογείωσε σε πολύ ανώτερο ψηφιακό επίπεδο. Ο πίνακας οργάνων ψηλά και μακριά από τον οδηγό, δηλαδή όσο το δυνατόν πιο κοντά στο οπτικό του πεδίο, είναι η πιο εργονομική λύση. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που τα head up display προβάλλονται στο παρμπρίζ.

    Peugeot 208 GTi by PS 3

    Πρώτος ρούμπος λοιπόν για το 208, με τους υπόλοιπους να έρχονται ομοβροντία. Εξαιρετικό μπάκετ κάθισμα, πολύ καλή θέση οδήγησης, αίσθηση ποιότητας ανώτερης κατηγορίας. Ο εξοπλισμός άνεσης πλήρης. Αυτός της –ενεργητικής- ασφάλειας υπολείπεται κάπως μόνο σε σύγκριση με πολύ νέα μοντέλα. Κυρίως γιατί διαθέτουν κάποια συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως προειδοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης, AEB κ.λ.π.

    Peugeot 208 GTi by PS 2

    Μπαίνεις, κάθεσαι σωστά, «δένεσαι» και ετοιμάζεσαι για την επόμενη πίστα.

    Στροφές όπως κάποτε, ένα

    Ο ανωτέρω μεσότιτλος έχει διττή σημασία. Αφορά τόσο το μοτέρ, όσο και την οδική συμπεριφορά. Αλλά προς το παρόν ας μείνουμε στο μοτέρ. Ο THP κινητήρας βενζίνης των 1.6 λίτρων είναι γνωστός και εδώ θα λέγαμε μάλλον φιμωμένος, καθώς στο 308 φτάνει έως τους 380 ίππους. Η θεωρητική ισχύς των 208 ίππων φυσικά και είναι αποκύημα του marketing της Peugeot. Υπό την έννοια ότι μπορεί να είναι 205 ή 210. Μικρή σημασία έχει όμως, καθώς το τετρακύλινδρο σύνολο είναι υπέρ επαρκές για τα 1.180 της κατασκευής. Αυτό αντικατοπτρίζεται ξεκάθαρα στα 6,5 δλ. που απαιτεί η διαδικασία επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα.

    Peugeot 208 GTi by PS 4

    Αυτό που χρειάζεται το μοτέρ για να δώσει πόνο σε κάθε άλλον εποχούμενο, είναι στροφές. Αρκετές μάλιστα, πάνω από 3.500. Για να μην υπάρχουν υπόνοιες «κούφιας» απόδοσης, εξηγούμαστε. Το σύνολο αποδίδει σαν ηλεκτρικό από τις 1.500 σ.α.λ. Γι’ αυτό άλλωστε και σε νορμάλ συνθήκες, μπορείς να κινείσαι με έως και 2.000 σ.α.λ. στο στροφόμετρο και μέση κατανάλωση λίγο πάνω από 8 λίτρα/100 χλμ. Αν όμως θες πραγματική κλωτσιά, που αντιστοιχεί σε αυτό που περιμένεις από 200+ ίππους, τότε πρέπει να δουλεύεις αρκετά το κιβώτιο των έξι σχέσεων με τις «κοντές» σχέσεις, ώστε ο κινητήρας να εργάζεται μεταξύ 4-6.000 σ.α.λ.

    Peugeot 208 GTi by PS 2016

    Όλο αυτό το «πακέτο», σε στενά κομμάτια επαρχιακού δικτύου είναι το μάννα του petrolhead. Μόνο με απειλή περιστρόφου ξεκολλάς από το μπάκετ. Η εικόνα όμως αντιστρέφεται στα βαρετά ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί, με 130 – 160 χλμ./ώρα που είναι οι κατά συνθήκη εφικτές σταθερές ταχύτητες στο ελληνικό δίκτυο, ο βόμβος του κινητήρα είναι έντονος και μάλιστα δυσάρεστος. Πολλά μικρά GTi ακούγονται στα πολλά, ωστόσο ο κινητήρας τους έχει μια πιο μεταλλική, πιο ευχάριστη χροιά.

    Στροφές όπως κάποτε, δύο

    Η λύση είναι να επιλέγεις τις μακρινές, τις δύσκολες διαδρομές, δηλαδή τα παλιά κομμάτια του εθνικού δικτύου. Δεν θα πληρώνεις και διόδια. Ταυτόχρονα, θα απολαμβάνεις ένα σύνολο ανάρτησης, φρένων και συστήματος διεύθυνσης, που σχεδόν «ακουμπά» αγωνιστικές κατασκευές.

    Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι σε σχέση με το απλό GTi που είναι και περίπου 4 χιλιάρικα φθηνότερο, αυτό εδώ έχει ακριβώς τις αλλαγές που χρειάζεται για να γίνει φονέας supercar στις στροφές. Πολύ πιο ψαγμένη ανάρτηση, μειωμένη απόσταση του αμαξώματος από το δρόμο, φρένα Brembo, πιο άμεσο τιμόνι και πιο «κοντό» κιβώτιο. Το 208 GTi by Peugeot Sport έχει ακριβώς την αίσθηση Gillette 5 λεπίδων του 106 Rallye, χωρίς όμως να χάνει αυτομάτως την πρόσφυση των πίσω τροχών σε κάθε αλλαγή της κινητικής του κατάστασης.

    Peugeot 208 GTi by PS 6

    Ένα ακόμα εξαιρετικό στοιχείο του 208 είναι το εξής: H σαφώς σκληρή ανάρτηση που έχει διαρρήξει τις σχέσεις της με την άνεση, δεν είναι κουραστική. Επίσης δεν αναπηδά, ούτε η λειτουργία της γίνεται ακουστικά αισθητή.

    Για το τέλος, αφήσαμε το κερασάκι. Που δεν είναι άλλο από το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό που κάνει τους 208 ίππους του κινητήρα «κομματάκι κέικ» για τους εμπρός τροχούς. Βγάζεις το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς, ανεβάζεις στροφές και επιτίθεσαι στις καμπές με την ισχύ να αποδίδει ώθηση και όχι να χάνεται σε ανόητα σπιναρίσματα.

    Peugeot 208 GTi by PS 1

    Τρομερή πρόσφυση, εξαιρετικά φρένα και μια θέση οδήγησης που σου επιτρέπει να ελέγχεις χωρίς να πασχίζεις, σε κάνουν να αντιλαμβάνεσαι το ακριβές νόημα της φράσης «απόλαυση της οδήγησης».

    Χώροι, μπλα, μπλα , μπλα

    Χωράει περισσότερους από όσους χρειάζεσαι και από όσους μπορούν να αντέξουν την οδήγηση στο όριο. Αντιστοίχως και αποσκευές. Τελεία.

    Τέλος καλό;

    Αρέσει η διχρωμία ή όχι; Υπάρχει και σε μονόχρωμο. Είναι πολλά ή λίγα τα 26.000€; Πολλά. Η ουσία όμως δεν είναι αυτή. Το 208 GTi ξεκίνησε ως «σούπα» και σε αυτή την έκδοση κατέληξε να έχει χτυπήσει ακριβώς στο κέντρο του στόχου που αναζητά οποιοσδήποτε κατασκευαστής θέλει να δημιουργήσει ένα μικρό, νεανικό, συναρπαστικό, σπορ αυτοκίνητο.

    Peugeot 208 GTi by PS 7

    Θα θέλαμε κολασμένα να το οδηγούμε καθημερινά και παράλληλα δεν μπορούμε να μην νοιώθουμε δικαιωμένοι, που τόσα χρόνια στηλιτεύαμε τις μεσοβέζικες λύσεις της Peugeot. Μόλις η μάρκα θυμήθηκε όλα αυτά που την έβαλαν στην καρδιά των οδηγών στο παρελθόν, αναβίωσε κυριολεκτικά. Τόσο στον αγωνιστικό, όσο και στο στίβο των πωλήσεων.

    Σχόλια

    Σχόλια