Live Test: Skoda Octavia 1.4 TSi 150hp

    Εδώ και 20 περίπου χρόνια, η Octavia αποτελεί τον τέντζερη που βρήκε το καπάκι του στην ελληνική αγορά. Γιατί;

    Skoda Octavia 1.4 TSi 2016

    Στο live test του motornews η Skoda Octavia 1.4 TSi ήρθε για να υπερασπιστεί τον τίτλο του πιο αγαπημένου μεσαίου μοντέλου της ελληνικής αγοράς. Μάλλον δεν θα χρειαστεί ούτε καν μια εβδομάδα για να τα καταφέρει. 

    Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου

    Τελευταία μέρα σήμερα με την Octavia και επικεντρώνουμε στο πιο σημαντικό ίσως χαρακτηριστικό της. Τους χώρους. Τεράστιοι με μια λέξη, όπως μπορείτε να δείτε και στις εικόνες. Παρά δε το γεγονός ότι το αμάξωμα δείχνει τριών όγκων, διαθέτει μια ευμεγέθη πέμπτη πόρτα, που κάνει τη φόρτωση αποσκευών πανεύκολη. Σε ένα χώρο πλήρως εκμεταλλεύσιμο, 568 λίτρων -με ρεζέρβα. 

    Αεραγωγοί για τους πίσω επιβάτες, υποβραχιόνιο με θήκες για ποτήρια ή μπουκάλια και πολλοί ακόμα χώροι αποθήκευσης, συνθέτουν το εξαιρετικά φιλόξενο εσωτερικό. Αυτός που θα τα βρει λίγο σκούρα, είναι ο πέμπτος επιβάτης, πίσω στο κέντρο. Καθώς υπάρχει τούνελ για τη μετάδοση των τετρακίνητων εκδόσεων, ο χώρος για τα πόδια είναι σαφώς μικρότερος. Αυτό όμως είναι πταίσμα εμπρός στη συνολική εικόνα.

    Skoda Octavia 14 TSi_9jpg Skoda Octavia 14 TSi_10

    Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η έκδοση της Octavia, με τον κινητήρα 1.4 TSi των 150 ίππων, είναι με διαφορά η πιο ευχάριστη και σβέλτη που έχουμε οδηγήσει. Δεν είναι η πιο οικονομική, καθώς το στέμμα πάει στην έκδοση φυσικού αερίου G-Tech. Έχει ωστόσο πολύ χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο, αναλογικά με αυτά που προσφέρει. Με τρία λόγια, “μας άρεσε πολύ”.

    Τρίτη 7 Φεβρουαρίου

    Ο καιρός άρχισε και πάλι τα τρελά του, ωστόσο η Octavia παραμένει συνεπής στην απόδοσή της. Η κατανάλωση χαμηλά, μονίμως μεταξύ 6 και 7 λίτρων και η συνολική της απόδοση μια ευχάριστη έκπληξη.

    Skoda Octavia 1.4 TSi 2016

    Είναι περισσότερο από προφανές γιατί η Octavia είναι το best seller της Skoda αλλά και ένα από τα πλέον πετυχημένα στην ελληνική αγορά. Η ποιότητα των υλικών του εσωτερικού είναι απόλυτα αποδεκτή και η σχεδίαση απλή αλλά όχι απλοϊκή. Οι χώροι τεράστιοι. Ο εξοπλισμός πολύ καλός. Οι επιδόσεις άνω του μέσου όρου, εξαιρετικές για την κατηγορία. Η οδική συμπεριφορά αδιάφορη αλλά απόλυτα ασφαλής.

    Skoda Octavia 14 TSi_8

    Το συμπέρασμα λοιπόν είναι απλό. Σε αυτό το κόστος, δεν υπάρχει τόσο καλά συγκροτημένο σύνολο. Μπορεί να βρεις κάτι πιο γρήγορο. Ή κάτι πιο trendy. Οικογενειακό με τέτοιους χώρους, εξοπλισμό και επιδόσεις, σε τιμή από 17.500€, πολύ θα ήθελε να είχε οποιασδήποτε άλλος.

    Στην Octavia μάλιστα δεν έχεις από κανένα στοιχείο του αυτοκινήτου την αίσθηση του “φτηνού”. Το αντίθετο. Νιώθεις μάλλον πολύ καλά αν το επιλέξεις, ειδικά αν το συγκρίνεις με ένα Passat, που ξεκινά από τα 21.950€ με κινητήρα 1.4 TSi 125 αντί 150 ίππων.

    Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου

    Με τον κινητήρα των 150 ίππων και βάρος μόλις στα 1.255 κιλά, η Octavia είναι ένα πολύ σβέλτο αυτοκίνητο. Όχι σπορ, όμως πολύ ασφαλές. Η άμεση απόκριση του TSi από τις χαμηλές σ.α.λ. κάνει τα προσπεράσματα εύκολη υπόθεση. Και με τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα, μάλλον κανείς δεν θα ζητήσει κάτι περισσότερο από έναν κινητήρα 1.4 λίτρων.

    Skoda Octavia 1.4 TSi 2016

    Ακόμα λοιπόν και υπό πλήρες φορτίο, ο οδηγός της Octavia δεν θα μείνει ποτέ έκθετος από ισχύ σε μια προσπέραση ή σε μια ανηφόρα. Αφήστε που, με μέση κατανάλωση 7,4 λίτρων υπό όλες τις συνθήκες, το ισοζύγιο είναι εξαιρετικό.

    Skoda Octavia 14 TSi_6
    Σύστημα διεύθυνσης, φρένα και κιβώτιο εκτελούν τα καθήκοντά τους χωρίς να δρέπουν δάφνες. Το τελευταίο είναι μάλλον ο πιο αδύναμος κρίκος σε όλη την αλληλουχία της οδήγησης. Έχει μέτρια αίσθηση στον επιλογέα, μικρές όμως διαδρομές και οι σχέσεις όμως είναι σωστά κλιμακωμένες. Η ανάρτηση εξασφαλίζει άνεση και λογική κλίση στις στροφές, αντιπαθεί όμως την έντονη πίεση. Ούτως ή άλλως, το σύνολο σου δίνει νωρίς τα μηνύματα των ορίων του. Αυτά είναι λοιπόν ξεκάθαρα και δεν έχεις λόγο να ζητάς από την Octavia κάτι που δεν θέλει να σου δώσει.

    Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου

    Skoda Octavia 1.4 TSi 2016

    Πλούσια τα ελέη της Skoda μας όσον αφορά στον εξοπλισμό. Μεταξύ των πολλών στοιχείων, υπάρχουν και τέσσερα διαφορετικά προφίλ λειτουργίας κινητήρα και συστήματος διεύθυνσης: Eco, Normal, Sport και Individual. 

    Συνήθως η επιλογή Eco στα αυτοκίνητα με οριακή ισχύ, τα καθιστά κουραστικά στην οδήγηση. Εδώ όμως δεν υπάρχει πρόβλημα. Ο κινητήρας έχει και αρκετή ισχύ και θαυμαστή ελαστικότητα. Ακόμα και με 1.200 σ.α.λ., πατάς το γκάζι και επιταχύνει. Όχι με το γεμάτο τρόπο ενός diesel στις χαμηλές στροφές. Ωστόσο, ως βενζίνης, σου δίνει εύρος λειτουργίας περίπου 5.000 σ.α.λ., που στους diesel είναι το μισό.

    Skoda Octavia 14 TSi_4

    Με το πρόγραμμα Eco, η συνήθης μέση κατανάλωση που επιτυγχάνουμε είναι μεταξύ 6,0 και 7,0 λίτρων/100 χλμ. Πολύ χαμηλό νούμερο, αναλογικά με την ισχύ του κινητήρα. Τις επόμενες ημέρες θα παίξουμε λίγο με τα προφίλ λειτουργίας και θα πιέσουμε λίγο περισσότερο εκτός πόλης, για να διερευνήσουμε όλες τις πλευρές της Octavia. Έως τότε ξεκουραστείτε ή διασκεδάστε, να έχετε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα πάλι μαζί.

    Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου

    Τη βλέπεις παντού, σαν τις πικροδάφνες στα διαζώματα των δρόμων. Την έχεις οδηγήσει πάμπολλες φορές σε όλες τις εκδόσεις της. Πάλι όμως, η κάθε φορά είναι αποκαλυπτική. Αυτό το αυτοκίνητο έχει ένα συνδυασμό πλεονεκτημάτων, που μιλάνε απευθείας στη λογική. Ταυτόχρονα όμως, δεν είναι αποστειρωμένο.

    Skoda Octavia 1.4 TSi 2016

    Αυτά σκεφτόμαστε σε μια ακόμα από τις δεκάδες “πρώτες φορές” με μια Octavia. Λίγο πριν το μοντέλο ανανεωθεί μάλιστα, όχι όμως τόσο που να ακυρώνει την συγκεκριμένη γενιά. Κατ’ αρχάς το αυτοκίνητο είναι μεγάλο, με μήκος 4,66 μέτρα. Και πλατύ επίσης, 1,81 μέτρα. Όπως σωστά καταλάβατε, έχει μεγάλους χώρους. Ειδικά αυτός για τις αποσκευές στα 568 λίτρα -με κανονική ρεζέρβα- έχει τον όγκο γκαρσονιέρας.

    Skoda Octavia 14 TSi_1

    Παρά το μέγεθος όμως , το χαμηλό βάρος των 1.255 κιλών στη συγκεκριμένη έκδοση κάνει τα πράγματα πολύ εύκολα. Τόσο για την οδική συμπεριφορά, όσο και για τον κινητήρα. Που δεν περιορίζεται μόνο στις πολύ καλές επιδόσεις. Τα πρώτα νούμερα κατανάλωσης που είδαμε είναι πολύ ενθαρρυντικά. Τόσο που χρειάζονται επαλήθευση με περισσότερα χιλιόμετρα. Μείνετε συντονισμένοι.

    Σχόλια

    Σχόλια