Live Test: Abarth 595 Competizione 180 ps

    Το Abarth 595 έχει 180 ίππους και υπόσχεται να κάνει μεγάλες πλάκες σε οδηγούς και αυτοκίνητα. Του δίνουμε μερικές μέρες για να μας “πείσει”.

    Σχεδόν μια εβδομάδα θα ζήσουμε με το Abarth 595 Competizione στο live test, για να δούμε τι είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα δυναμικά μικρά της γκάμας. Με την ευκαιρία, θα το “συστήσουμε” και με το ένδοξο παρελθόν της μάρκας. Μείνετε συντονισμένοι, θα έχει ενδιαφέρον.

    Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου

    Σήμερα επέστρεψε το 595 Competizione στην εταιρεία και εμάς ήδη μας λείπει ο ήχος. Ok, κυρίως ο ήχος. Αν και από όσους το οδήγησαν, οι μισοί είναι απόλυτα βέβαιο πως μόνο τον ήχο συγκρατούν από ένα μοντέλου που έχει “θέματα”, από σοβαρά, έως αξεπέραστα. Μπορεί να είναι το τοτέμ των “οπαδών” της μάρκας (της Fiat) αλλά και αντίστοιχα, το πολύτιμο πετράδι για το στέμμα της Abarth, όμως ακόμα και ανάμεσα σε φανατικούς φίλους, το Competizione μένει έως ένα βαθμό έκθετο. Είναι το υψηλό κόστος απόκτησης, ειδικά στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, είναι το δύσχρηστο του πράγματος με τους ελάχιστους χώρους και την εν πολλοίς έλλειψη φιλικότητας για τις αστικές διαδρομές, που στιγματίζουν το 595 και το κάνουν εξτραβαγκάντζα για (πολύ) λίγους. Από την άποψη της κατανάλωσης, τα 10,4 λίτρα που σημειώνουμε ως κατανάλωση κατά τις ημέρες μας μαζί του και μετά από 600 περίπου χιλιόμετρα, δεν λένε και πολλά. Είναι αναμενόμενη ως επίδοση και -προφανώς- δεν μπορεί να θεωρηθεί μειονέκτημα για το πάρα πολύ ικανό μικρό με τον 1.400άρη και τη μεγάλη του τουρμπίνα. Θα μας λείψει; μπορεί. Βλέπετε, τα σκασίματα της εξάτμισης και η αναρρόφηση στις αλλαγές με το turbo να έχει ανεβασμένη πίεση, είναι σπάνιο συνοδευτικό στις μέρες μας. Αλλά δεν είναι κρίμα να μας μένει μόνο μια τέτοια ανάμνηση από ένα τέτοιο “bijoux”;

    Motornews-livetest-Abarth595-5

    Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου

    595comp7

    Σήμερα είπαμε να είμαστε «κύριοι» όμως δεν τα καταφέραμε. Όσο κι αν προσπαθήσαμε να μείνουμε σε χαλαρούς ρυθμούς με το SPORT απενεργοποιημένο και το αυτόματο κιβώτιο σε λειτουργία δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε στα αγωνιστικά καλέσματα του Abarth 595 Competizione. Έτσι λοιπόν ξεφύγαμε λίγο από την κίνηση της πόλης και πήραμε τα… βουνά.

    Η βόλτα μας στις κοντινές «βουνίσιες» διαδρομές ήταν γεμάτη χαμόγελο και αδρεναλίνη. Μπορεί το ρεζερβουάρ του 595 να αδειάζει γρήγορα αλλά οι δικές μας… μπαταρίες έχουν γεμίσει για τα καλά.

    595comp6

    Μπορεί να μην έχουμε στα χέρια μας την χειροκίνητο έκδοση αλλά και πάλι οι αλλαγές από τα paddles στο τιμόνι μια χαρά γίνονται, και τέρμα γκάζι μάλιστα με την εξάτμιση Record Monza να… λυσσάει!

    Όσο απότομες κι αν είναι οι αλλαγές πορείας το 595 Competizione ανταποκρίνεται με φοβερή ευελιξία και παράλληλα τα μπάκετ καθίσματα της Sabelt σε κρατούν στη θέση σου. Σίγουρα θα θέλαμε να δούμε και το μπλοκέ διαφορικό, που είναι στο έξτρα πακέτο Nurburgring, αλλά και πάλι το TTC κάνει μια χαρά την δουλειά του με το 595 να σηκώνει τροχό από την χαρά του.

    Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου

    Όταν η ημέρα σου ξεκινά με τον ήχο της εξάτμισης Record Monza δεν γίνεται να μην είναι καλή.

    Γεμάτη ημέρα με όμορφες στιγμές πίσω από το τιμόνι του Competizione. Η σκληροπυρηνική έκδοση του Abarth 595 χαρίζει στιγμές οδηγικής απόλαυσης ακόμα και εντός των τειχών της πόλης.

    595comp3

    Βαμμένο στα χρώματα της φωτιάς, μυώδεις προφυλακτήρες και διπλές εξατμίσεις να στολίζουν τον διαχύτη. Τα τσιμπήματα αυτού του… σκορπιού είναι γλυκά και γεμάτα αδρεναλίνη καθώς από την πρώτη κιόλας επαφή μπαίνεις στο πολεμικό κλίμα που επικρατεί στο 595 Competizione.

    595comp5

    Τα αμορτισέρ FSD της Koni δίνει διπλό χαρακτήρα στο αμάξωμα καθώς όταν κινείται εντός πόλης σε αργούς ρυθμούς η απόσβεση είναι πιο ομαλή. Όταν όμως ανέβουν τα χιλιόμετρα τότε περνάει περισσότερο λάδι στα αμορτισέρ με αποτέλεσμα ο έλεγχος του 595 να είναι φοβερός. Αυτό, σε συνδυασμό με το σύστημα Torque Traction Control, το οποίο είναι με απλά λόγια ένα ηλεκτρονικό διαφορικό, κάνει το Competizione άπιαστο στα σφικτά κομμάτια.

    595comp2

    Οι 180 ίπποι, τα 25 κιλά ροπής και τα μόλις 1.100 κιλά αμαξώματος έχουν μετατρέψει το… 500ακι σε μικρό καθημερινό supercar…

    595comp4

    Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου

    Ο κουτσοφλέβαρος ξεκίνησε πολύ δυναμικά για το live test του Motornews, με την έλευση του πιο δυνατού Abarth 500 που μπορεί να εντοπίσει κανείς στη λίστα της εταιρείας. Μάλιστα, για την περίσταση, η έκδοση είναι η 595 και με τον τρόπο αυτό προδίδεται η ανώτερη απόδοση ισχύος που έχει σημειωθεί στη συγκεκριμένη καρότσα.

    180 ίπποι από τον 1.400άρη T-Jet, είναι μια απόδοση που δε μπορεί να αφήσει πολλούς ασυγκίνητους.

    Το αυτόματο με τα πλήκτρα (!) κιβώτιο ταχυτήτων,, μπορεί να ξενερώσει κάποιους αλλά το μοτέρ, με τίποτα και κανέναν. Η διχρωμία του “δικού μας” 595 Competizione, το κάνει να ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο, ενώ οι δυναμικές πινελιές στην εμφάνισή του, όπως είναι οι σκούρες ζάντες και οι ματ επιφάνειες, μοιράζουν απλόχερα χαμόγελα μια και μεταδίδουν με τον πιο ωραίο τρόπο το μήνυμα της κομψότητας λόγω προέλευσης.

    Πολλοί μπορεί να το κατηγορήσουν για υπερβολικό, τουλάχιστον μέχρι να δουν τι μπορεί να κάνει αυτό το τρομερό μικρό στο δρόμο. Παίρνοντας τα πρώτα μηνύματα εμείς, γοητευόμαστε και μένουμε σε “σύνδεση” για περισσότερα τις επόμενες ημέρες.

    Motornews-livetest-Abarth595-3

    Σχόλια

    Σχόλια