Motornews Test: Ford Focus RS 350ps

    Απολαυστικό με τρόπο ασυνήθιστο για Focus RS. Με τόλμη και πολύ γοητεία, στους τομείς που πλέον ψάχνουν... “με το κυάλι” οι οδηγοί με sport διαθέσεις.

    Όλα επάνω του φωνάζουν πως ετούτο εδώ το Focus έχει σχεδιαστεί για να ξεμυαλίζει. Ξεφεύγει από την πεπατημένη, σκίζει τις νόρμες των συμβατικών και παρά το γεγονός πως -σε αντίθεση με το παρελθόν του- είναι μόνο 5θυρο, δίνει τη σύγχρονη εκδοχή του race replica αυτοκινήτου που τόσο πολύ λείπει από την αυτοκινιτιστική πραγματικότητα τα τελευταία χρόνια. Μετά δηλαδή και την κατάργηση του εμβληματικού Lancer Evolution της Mitsubishi αλλά και την πρακτικά αδιάφορη Subaru για τη διατήρηση του μύθου της.

    Motornews-FocusRS-15

    Το Ford Focus RS εξελίχτηκε. Δεν είναι το “όπλο” που υπήρξαν τα προκάτοχα μοντέλα με τα δύo μαγικά γράμματα. Κατ’ αρχήν είναι τετρακίνητο (αν και όσοι βρίσκεστε εδώ και διαβάζετε, αυτό το ξέρατε) με ότι κι αν σημαίνει αυτό στο κομμάτι της “σπιρτάδας” του μοντέλου, μεγάλο μέρος της οποίας έχει προφανώς απολέσει σε σχέση με το παρελθόν. Είναι όμως αυτό αρκετό για να περιγράψει την κορυφαία έκδοση του Ford Focus; Σε μεγάλο ποσοστό, ναι. Και εξηγούμαστε.

    Motornews-FocusRS-16

    Το πρώτο Focus RS, αυτό το χαρακτηριστικό μπλε του 2003, μπορεί να μην ήταν το απόλυτο σε επίπεδο απόδοσης από τον turbo δίλιτρο Duratec (210 ps), είχε όμως να αντιπαραβάλει το απόλυτα κοφτερό τιμόνι του και ένα στήσιμο που όπως η ίδια η Ford διατείνονταν, ήταν πάνω στα πρότυπα του ασφάλτινου set up της WRC έκδοσης του μοντέλου. Οι 18άρες της OZ, τα καθίσματα της Sparco και το μπλοκέ διαφορικό της Quaife, ήταν τα “καρυκεύματα” (εξωτικά για εκείνη την εποχή) για την πιο πικάντικη έκδοση του μέχρι τότε μετριοπαθούς Focus.

    Motornews-FocusRS-14

    Στη δεύτερη εκδοχή του, το 2009, σημειώναμε πως το Focus δεν έχει τη σπιρτάδα του προκατόχου, με το turbo πεντακύλινδρο σύνολο των 2,5 λίτρων να “καλύπτει” την όποια υστέρηση προσφέροντας 305 ίππους στο πόδι του οδηγού. Λίγο πιο ανοιχτό πάτημα (αλλά και πιο βαρύ) με 19άρες ζάντες και -ακόμα πιο- χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, το δεύτερο RS ήταν σαφώς πιο touring σαν χαρακτήρας, αφού στο τέλος της ημέρας ήσουν πολύ πιο ξεκούραστος και τελείως ατσαλάκωτος,ακόμα και αν λύσσαγες στο αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών.

    Motornews-FocusRS-6

    Τώρα, μετά από τα παραπάνω, το γαλάζιο 5θυρο με τις μαύρες 19άρες, σε ψήνει με την εμφάνισή του, σε κολακεύει με το Drift Modeπου κάνει ακόμα και τις μαμάδες μας να μπορούν να driftάρουν αλλά εν τέλει, απέχει πάρα πολύ από τον αρχέγονο πρότυπο. Και επίτηδες δεν πήγαμε πιο πίσω στο flash back που παραθέσαμε πιο πάνω, γιατί τα πράγματα θα γινόντουσαν πιο δυσάρεστα. Τα 1.600 κιλά του σύγχρονου RS σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, το κάνουν λιγότερο “χειρουργικό” σε κινήσεις και αντιδράσεις. Με τους 350 ίππους να κάνουν τα πράγματα λίγο πιο εύκολα μεν για τον οδηγό που ξέρει τι του γίνεται αλλά και που έχει να αντιμετωπίσει ένα πιο “χοντροκομμένο” σε αίσθηση αυτοκίνητο- σε σχέση, είπαμε, με το παρελθόν.

    Motornews-FocusRS-11

    Ναι, είναι απολαυστικό όταν επιταχύνει. Απολαυστικό στο αυτί, στο μάτι, στην αίσθηση και όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά. Είναι εύκολο στο κοντρόλ του, με ένα από τα καλύτερα σε αίσθηση τιμόνια της κατηγορίας των hot hatch (κονταροχτυπιέται με αυτό της Mercedes AMG45) αλλά σε overall την καλύτερη αίσθηση από οτιδήποτε μπορεί να οδηγήσει κανείς τη σήμερον. Και αυτή είναι ίσως η σημαντικότερη πρόταση αυτής της δοκιμής. Τη σήμερον, όπου όλα έχουν γίνει πιο αποστειρωμένα και πιο “φοβικά” απέναντι στην πραγματική οδήγηση, όπου ένας σωρός από ηλεκτρονικά στολίδια κάνουν το περιβάλλον πιο ασφαλές για τους χρήστες του δρόμου αλλά και του (κάθε) αυτοκινήτου.

    Motornews-FocusRS-5

    Σε αυτό το “ψηφιακό περιβάλλον” λοιπόν, ένα ακόμα αξιοθαύμαστο στοιχείο από τη Ford, είναι η τόλμη να προσφέρει αυτό το όπλο, με Drift Mode στο “γεμιστήρα” του. Το επιλέγεις, και -ξέροντας τη διαδρομή αλλά και τι σου γίνεται- το παντηλίκι “πάει γόνατο”. Η τιμονάρα στα χέρια, με διάθεση να σου πει όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το τι γίνεται στους τροχούς, το bucket της Recaro να σε κρατάει άψογα (λίγο πιο ψηλά από όσο θα θέλαμε) και το μοτέρ γεμάτο από τις 2.000 σ.α.λ. με τα 44,9 kgm της ροπής του σταθερά έως τις 4.400 σ.α.λ. (47,9 kgm σε φάση overboost) να φαντάζουν με… τόνοι, τουλάχιστον σε ότι αφορά την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Σε κλειστό στροφιλίκι το RS δεν κρύβει τον όγκο του αλλά είναι τόσο επιθετικό που σε κάνει να ξεχνάς τις ενστάσεις σου και γρήγορα να το “βρίσκεις” και να το εμπιστεύεσαι. Για τη δύσκολη φάση ή απλά για τον περιορισμό της ταχύτητας, τα τετραπίστονα (εμπρός) της Brembo κάνουν τη διαχείριση παιχνιδάκι.

    Motornews-FocusRS-4

    Θυμίζουμε πως για την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της ισχύος του Ecoboost των 2,3 λίτρων, το RS διαθέτει και launch control, με το οποίο τα 4,7” για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, είναι μια πραγματικότητα. Τουλάχιστον έτσι ισχυρίζεται η Ford, που για τελική ταχύτητα του Focus RS αναφέρει τα 266 χλμ.ώρα. Επίσης, για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών, το 5θυρο (άρα και πρακτικότερο) Focus RS, προσφέρει χώρο αποσκευών μόλις 260 λίτρων– μια και η τετρακίνηση έχει “πάρει” πολύ χώρο και μας δίνει και εμάς ένα λόγο για να παραπονεθούμε, αν και δεν πιστεύουμε πως υπάρχουν πολλοί που θα κοιτάξουν ζεστά το RS και θα “χαλαστούν” από το μικρό πορτ μπαγκάζ.

    Motornews-FocusRS-7

    Είπαμε άλλωστε, πως για εμάς η μεγαλύτερη “ένσταση” για το νέο RS, είναι αυτή της απολεσθείσας λεπτότητας στην αίσθηση- ή για να σας το κάνουμε πιο χειροπιαστό, σε αυτόν τον τομέα το εξαιρετικά ικανό Focus ST με τον δίλιτρο diesel και τους 185 ίππους μας φάνηκε πιο συνεπές. Τουλάχιστον σε ότι είχαμε εμείς στο μυαλό μας ότι ένα κορυφαίο Focus εκπροσωπεί. Χώρια που ήταν και σημαντικά πιο οικονομικό από το RS, στο οικονομόμετρο του οποίου τα 20 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, είναι μια ένδειξη που συχνά- πυκνά εμφανίζεται, φέρνοντας αντίστοιχα και το μέσο όρο πολύ κοντά σε αυτά τα δεδομένα. Ούτως ή άλλως, με πολύ προσπάθεια και κόπο (σχεδόν αδύνατον ήταν για εμάς τους περαστικούς από το σαλόνι του…) βλέπεις μέση κατανάλωση κοντά στα 12 λτ/100 χλμ. Βέβαια, για να είμαστε ρεαλιστές, σε ένα αυτοκίνητο που φτάνεις να θεωρείς τα ελαστικά, τα φρένα ή ακόμα και το δίσκο του συμπλέκτη, σχεδόν ως αναλώσιμο, η κατανάλωση μάλλον έχει πολύ μικρή σημασία.

    Motornews-FocusRS-3

    Αυτό που πραγματικά μας αφήνει χωρίς αντίλογο, είναι το κόστος για την απόκτηση του κορυφαίου Focus. Το RS έχει ταμπελάκι τιμής που γράφει κάτι λιγότερο από 47.000€. Προσοχή: δεν λέμε πως είναι λίγα τα χρήματα που ζητάει η Ford για το κορυφαίο Focus. Τουναντίον. Για τα πράγματα που κάνει όμως το RS και με βάση το κόστος των αυτοκινήτων που μπορεί να βάλει κανείς “δίπλα”, μόνο ως πολύ καλή περίπτωση μπορεί να χαρακτηριστεί και είναι κρίμα που μας βρίσκει σε ζοφερή οικονομική κατάσταση. Εμάς και όλη τη χώρα.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Motornews-FocusRS-1

    Σχόλια

    Σχόλια