Live Test: Toyota Auris 1.8 136hp Hybrid

    Το υβριδικό Auris υπόσχεται πολύ χαμηλή κατανάλωση χάρη στη συνδυαστική λειτουργία κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικού.

    Toyota Auris Hybrid 2016

    Μια εβδομάδα θα ζήσουμε με το Toyota Auris 1.8 136hp Hybrid στο live test, για να δούμε αν τελικά το αυτοκίνητο είναι η πιο οικονομική εναλλακτική των απλών κινητήρων βενζίνης και diesel.

    Παρασκευή 27 Ιανουαρίου

    Επιτέλους ακόμα μια στεγνή ημέρα, μας επέτρεψε να πιέσουμε λίγο παραπάνω το Auris. Όπου διαπιστώσαμε ότι στο πρόγραμμα οδήγησης Power έχει τσαγανό. Ωστόσο, καταπίνει γρήγορα τόσο το ρεύμα από τις μπαταρίες, όσο και το καύσιμο από το ρεζερβουάρ.

    Κατά τα άλλα, όπως αναφέραμε και χθες, όσο περισσότερο το γνωρίζουμε, τόσο καλύτερη κατανάλωση επιτυγχάνουμε μαζί του. Στην πρώτη φάση 100 περίπου χιλιομέτρων, η μέση τιμή είχε ξεπεράσει τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. Πλέον, έχοντας διανύσει ακόμα 150 κυρίως σε αστικούς δρόμους, είναι εμφανής η πτωτική τάση.

    Toyota Auris Hybrid_10 Toyota Auris Hybrid_11

    Εδώ ωστόσο έρχεται στη θύμηση η diesel εκδοχή. Με σαφώς λιγότερους ίππους και κυβικά, αλλά και σημαντικά μικρότερο βάρος, κατανάλωσε κατά μέσο όρο σε πραγματικές συνθήκες 5,9 λίτρα/100 χλμ. Diesel όμως, που είναι και περίπου 30 λεπτά/λίτρο φθηνότερο από τη βενζίνη. Βλέπουμε ότι το υβριδικό Auris δεν είναι τελικά το θαύμα οικονομίας που αφήνουν να εννοηθεί οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης. Απέναντι σε μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ίδιας ισχύος σαφώς υπερτερεί -και πολύ μάλιστα. Εκεί που χάνει το πλεονέκτημά του είναι απέναντι στα diesel. Ακόμα και της ίδιας οικογένειας.

    Το Σαββατοκύριακο, που θα μας δώσει τη δυνατότητα -καιρού θέλοντος- να πιέσουμε λίγο περισσότερο σε πληθώρα συνθηκών, θα έχουμε τη δυνατότητα να ολοκληρώσουμε την εικόνα. Όσον αφορά στην κατανάλωση πρωτίστως και δευτερευόντως στην οδική συμπεριφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις.

    Πέμπτη 26 Ιανουαρίου

    Με το βάρος στα 1.400 κιλά και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT  οι 136 ίπποι είναι πάντα ένα ζητούμενο. Όχι, το υβριδικό Auris δεν σέρνεται. Ούτε όμως τρως και την “κλωτσιά” που θα περίμενες από την ισχύ, κάθε φορά που επιβάλλεται ή απλά θες να στύψεις το γκάζι.

    Λογικό θα σκεφτεί όποιος φέρει στο μυαλό του τον οικολογικό χαρακτήρα της κατασκευής. Όμως ο οδηγός οφείλει να συντονιστεί με αυτόν για να δει αποτέλεσμα. Τι εννοούμε: Όταν μάθεις τα σημεία που το σύστημα κάνει ιδανική χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα και “διαβάζεις” την κίνηση για να αφήνεις νωρίς το γκάζι και να ρολάρεις, τότε μέσα στην πόλη πετυχαίνεις τιμές της τάξης των 5.0 λίτρων/100 χλμ.

    Toyota Auris Hybrid 2016

    Η τιμή αυτή είναι πραγματικά χαμηλή για βενζινοκίνητο μικρό – μεσαίο μοντέλο. Θέλει όμως και τρόπο, δεν είναι πατάω το γκάζι όσο και όπου. Αν για παράδειγμα έχεις τον ίδιο τρόπο οδήγησης με ένα diesel μοτέρ αντίστοιχης ισχύος, εκεί γύρω θα είναι η κατανάλωση. Με καύσιμο όμως σημαντικά φθηνότερο. Μπόνους το Auris σε σχέση με ένα diesel, σου προσφέρει ησυχία και έλλειψη κραδασμών. Αρκεί να μην απαιτήσεις πλήρη ισχύ. Διότι τότε η απότομη αύξηση των στροφών του κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάνει έντονη την παρουσία της ηχητικά και στην καμπίνα.

    Τετάρτη 25 Ιανουαρίου

    Το μεγάλο στοίχημα στην περίπτωση του Auris δεν είναι άλλο από την χαμηλή κατανάλωση. Ίσως και από τον τρόπο συνεργασίας των δύο κινητήριων μονάδων. Ωστόσο αυτό που αντιλαμβάνεσαι με το πάτημα του διακόπτη εκκίνησης, είναι απλό. Το αυτοκίνητο αναλαμβάνει να συντονίσει τα πάντα. Και το κάνει άψογα. Παρά το μικρό χαμό κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες, ο οδηγός σπάνια θα προσέξει πότε εργάζεται ο κινητήρας βενζίνης, πότε ο ηλεκτρικός και πότε οι δύο μαζί.

    Toyota Auris Hybrid 2016

    Η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου -με τον επιλογέα χόμπιτ- απλοποιεί ακόμα περισσότερο τα πράγματα στην καθημερινότητα. Επιλέγεις ένα από τα τρία προγράμματα οδήγησης -EV, Eco και Power- πατάς το γκάζι και έφυγες. Πολύ καλή η θέση οδήγησης, πρακτικοί χώροι για μικρά καθημερινά απαραίτητα και μια κάμερα όπισθεν με εξαιρετική απεικόνιση στη μεγάλη οθόνη, συμπληρώνουν το παζλ της εύκολης καθημερινότητας.

    Toyota Auris Hybrid 2016_2 Toyota Auris Hybrid 2016_3

    Όπως κάθε Toyota, έτσι και Auris είναι απόλυτα αγχολυτικό. Άνετο επίσης, τουλάχιστον όσον αφορά στη λειτουργία της ανάρτησης. Διότι οι χώροι μπορεί να είναι επαρκείς, όχι όμως στην κορυφή της κατηγορίας. Αυτός που δεν ικανοποιεί με δεδομένες τις διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι ο χώρος αποσκευών. Αρκετά ρηχός, με όγκο 360 λίτρα είναι ένας από τους μικρότερους στην κατηγορία. Αυτό δικαιολογείται από τις μπαταρίες το υβριδικού συστήματος, ωστόσο το αποτέλεσμα δεν αλλάζει.

    Με την πρώτη εικόνα της κατανάλωσης να βρίσκεται στα 6,4 λίτρα/100 χλμ., συνεχίζουμε τα χιλιόμετρα για να δούμε πως, πότε και αν θα κερδίσει τελικά το στοίχημα της χαμηλότερης τιμής που υπόσχεται η Toyota. Η οποία βρίσκεται στα πολύ αισιόδοξα κατά τη γνώμη μας 3,5 λίτρα/100 χλμ.

     

    Σχόλια

    Σχόλια