First Drive: Renault Megane 1.5 dCi 110 ps

    Η Renault έχει καλή παράδοση στη μικρομεσαία κατηγορία. Το μοντέλου που συνεχίζει την παράδοση του ονόματος Megane, δεν θα μπορούσε παρά να είναι εντυπωσιακό.

    Motornews-Renault-Megane-Nafplio-5

    Η Renault έχει τον τρόπο της. Σε όλες τις κατηγορίες ισχύει αυτό αλλά εδώ, μας δίνει αρκετούς λόγους παραπάνω για να εντυπωσιαστούμε. Βλέπετε, η ύπαρξη κάτω από την ίδια ομπρέλα με τη Nissan, με αυτή που “έδωσε” πρώτη στην αγορά την πρότασή της στην κατηγορία (βλ. Pulsar) κάνει την όποια τελική εντύπωση από την πρώτη μας επαφή με το νέο Renault Megane, ιδιαίτερα σημαντική. Κι αυτό γιατί έχουμε δει πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν, που τα “ομογάλακτα” αυτοκίνητα πρέπει να τα κοιτάς στη μάσκα για να τα ξεχωρίσεις -στην καλύτερη- ή έχουν κραυγαλέες διαφορές σε “λεπτομέρειες” που δεν σε αφήνουν να τα μπερδέψεις.

    Motornews-Renault-Megane-Nafplio-4

    Μετά λοιπόν τα πρώτα χιλιόμετρα με το Megane, μέχρι το Ναύπλιο και πίσω, έχουμε να καταθέσουμε κάποιες πρώτες εντυπώσεις. Έχουμε και λέμε. Το Megane δείχνει πολύ premium. Το βλέπεις και ξεχωρίζει με τα φώτα ημέρας εμπρός και πίσω και σου δίνει την αίσθηση πως θα μπορούσε να είναι μια ακριβή έκδοση, από κάποιο “premium παρακλάδι” της Renault. Επειδή όμως η Renault “το έχει” με την ιδιαίτερη εικόνα, σου μένει απλά η εντύπωση. Και όταν μπαίνεις στην καμπίνα, συνεχίζεις να εντυπωσιάζεσαι.

    Motornews-Renault-Megane-Nafplio-10

    Η εικόνα είναι μεν οικεία, έχοντας πολύ πρόσφατο το Renault Kadjar με το ψηφιακό και ευέλικτο πίνακα των οργάνων, δίνει όμως και την αίσθηση του ακριβού. Είναι και τα μαλακά υλικά που αποτελούν παράδοση για τη Renault αλλά και τα εξαιρετικά σε στήριξη καθίσματα. Για τον οδηγό το περιβάλλον είναι εξαιρετικό, με όλα όσα χρειάζεται να είναι εργονομικά σωστά τακτοποιημένα γύρω του. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το νέο στοιχείο της Renault που αποτελεί ίσως την πιο επιτυχημένη ενσωμάτωση των tablets στα αυτοκίνητα. Κάθετη διαμόρφωση για την τεράστια οθόνη αφής 8,7″, με παράλληλη απεικόνιση διαφορετικών λειτουργιών, καθώς το split γίνεται στη μέση προσφέροντας πρακτικά δύο μεγάλες οθόνες αφής για τις επιμέρους λειτουργίες που μπορεί να ελέγξει ο οδηγός ή ο συνοδηγός από εκεί. Βέβαια, η οθόνη αυτή είναι μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού και δεν συναντάται στη βασική έκδοση του μοντέλου αλλά οι ιθύνοντες της αντιπροσωπείας κάνουν λόγο για… παραδοσιακή προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών στις πλουσιότερες εκδόσεις του Megane.

    Motornews-Renault-Megane-Nafplio-6

    Σε επίπεδο διαστάσεων το Megane έχει μεγαλώσει και φαίνεται. Είναι 64 χιλιοστά μακρύτερο και με 28 χιλιοστά μακρύτερο μεταξόνιο. Για να γίνουμε και λίγο πιο συγκεκριμένοι αναφορικά με τις διαστάσεις του νέου μοντέλου, το μήκος του είναι 4.359 χιλ. με το πλάτος και το ύψος να είναι 1.814 και 1.447 χιλιοστά αντίστοιχα. Επιπλέον, το νέο Megane εμφανίζεται και πιο “ανοιχτό” σε μετατρόχια, κάτι που προφανώς και έχει αντίκρυσμα στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο- τον τομέα δηλαδή που ποτέ δεν είχε πρόβλημα το Γαλλικό μοντέλο. Απλά τώρα, αποδεικνύεται καλύτερο από ποτέ.

    Motornews-Renault-Megane-Nafplio-9

    Με τα αυξημένα μετατρόχια (47 χιλ. εμπρός και 39 χιλ. πίσω) και την εξαιρετική ανάρτηση, το Megane, συνεπικουρούμενο και από τις 17άρες με τις οποίες ήταν εφοδιασμένα όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης, εμφανίζει μια υποδειγματική συμπεριφορά. Το βελτιωμένο τιμόνι δίνει αυτό που έλειπε από το προηγούμενο Megane προκειμένου η συνολική εικόνα από τον τομέα να είναι παράδειγμα προς μίμηση. Άνετο και ακριβές, το Megane καλύπτει αποστάσεις με τρόπο ξεκούραστο για τον οδηγό και τους επιβάτες του, έχοντας πάντα την “ομπρέλα” της ασφάλειας ως αίσθηση αλλά και ως πληρότητα από το σχετικό εξοπλισμό.

    Motornews-Renault-Megane-Nafplio-7

    Το μοναδικό μοτέρ που ήταν διαθέσιμο κατά την πρώτη οδήγηση του αυτοκινήτου, ήταν το ικανότατο diesel των 1,5 λίτρων με 110 ίππους (θα είναι διαθέσιμη έκδοση και με 90 ίππους, στο ρόλο της “βασικής”). Οι 110 ίπποι του λοιπόν, με την “απλωμένη” ροπή των 26,5 kgm που εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ. είναι μεν “παιχνιδάκι” για το σύνολο πλαισίου- ανάρτησης, προσφέρουν όμως αξιοπρεπείς επιδόσεις. Δεν είναι αυτό που θα λέγαμε πως “βάζει φωτιά στην άσφαλτο” -κάτι τέτοιο είναι δύσκολο με 1.205 κιλά απόβαρο- αλλά χάρη και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου με τις 6 σχέσεις, είναι παραπάνω από αξιοπρεπές όπου χρειάζεται.

     Motornews-Renault-Megane-Nafplio-14 Motornews-Renault-Megane-Nafplio-13

    Πιο Sport απ’ όσο φαίνεται

    Εμφανίζει μοναδική ποιότητα στο πάτημά του, κάνοντας τα δύσκολα να φαίνονται απλά και μάλιστα “κρύβοντας” με μαεστρία από τους επιβάτες τον πραγματικό ρυθμό του αυτοκινήτου. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας να συμπληρώνει την premium εικόνα. Η εικόνα αυτή κλονίζεται κάπως, όταν στο κοντέρ του το Megane έχει πάνω από τα 140 χλμ./ώρα, με το θόρυβο που μεταδίδεται στην καμπίνα να επαναφέρει την πραγματική διάσταση στους επιβάτες. Φυσικά θα έχουμε περισσότερα να πούμε μετά την κανονική δοκιμή του αυτοκινήτου, εκεί που ευελπιστούμε πως θα έχουμε τη δυνατότητα για περισσότερα χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμους.

    Motornews-Renault-Megane-Nafplio-17

    Στο Ταμείο

    Αναφορικά με τις τιμές πώλησης του νέου Megane που θα διατεθεί άμεσα στην ελληνική αγορά, κρατάμε ως βασική τα 17.150€ της έκδοσης με τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων και τους 100 ίππους, καθώς και τα 18.890€ για την έκδοση με τον diesel των 1,5 λίτρων και τους 90 ίππους. Ο εξοπλισμός του μοντέλου από τη βασική του κιόλας έκδοση είναι πλήρης, αλλά στη λίστα υπάρχουν πολλά στοιχεία που θα βάλουν σε σκέψεις τους υποψήφιους αγοραστές. Η έκδοση του αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η Dynamic με την έκδοση των 110 ίππων του κινητήρα 1,5 dCi και τιμή 23.510€.

    Motornews-Renault-Megane-Nafplio-1

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

    Σχόλια

    Σχόλια