Live Test: Fiat 500 S 1.3 Multijet II 95 ps

    Το φρεσκαρισμένο Fiat 500S στην έκδοση με τον 1.300άρη Multijet II και τους 95 ίππους, δείχνει και είναι διαφορετικό από το παρελθόν. Όχι το απώτερο παρελθόν αλλά το πολύ πιο πρόσφατο.

    Το ανανεωμένο Fiat 500S είναι κοντά μας στην έκδοση με τον diesel κινητήρα των 1.3 λίτρων και τους 95 ίππους. Τις επόμενες ημέρες και κατά τη διάρκεια του live test, θα τις περάσουμε εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές, για να φτάσουμε σε μια σύνοψη στο τέλος. Τότε λογικά θα έχουμε να πούμε περισσότερα. Μείνετε κοντά μας στις καθημερινές αναφορές.

    Παρασκευή 20 Ιανουαρίου

    Με το diesel σύνολο, το 500S είναι ταυτόχρονα ικανό σε επιδόσεις αλλά και οικονομικό. Έχει μια μικρή ιδιαιτερότητα, την οποία όμως γρήγορα αποκωδικοποιεί ο οδηγός και προσαρμόζεται ανάλογα. Από το ρελαντί και μέχρι σχεδόν τις 2.000 σ.α.λ., νομίζεις πως κάτι δεν πάει καλά με τον κινητήρα. Το turbo δεν δείχνει προθυμία να ανεβάσει πίεση και το μικτό Fiatσέρνεται”. Είναι το τίμημα της οικονομία από τη μία, από την άλλη όμως θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ζωντανό εκεί χαμηλά και να μη χρειάζεται ιδιαίτερο ξεζούμισμα για να “πάρει τα πόδια του”. Για να δώσουμε όμως και λίγο πιο ολοκληρωμένη εικόνα, πρέπει να πούμε πως παρά τη μικρή του χωρητικότητα, αποδίδει από τις 1.800 σ.α.λ. και μέχρι τον κόφτη αν επιμείνει ο οδηγός με τρόπο εξαιρετικό τη δύναμη του, δείχνοντας διάθεση να… “ταπεινώσει” μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρες.

    Motornews-Fiat-500s-livetest-7

    Ο οδηγός έχει να αντιπαρέλθει την (σταθερά, από το 2007) μέτρια θέση οδήγησης με την έδρα αρκετά ψηλά -λόγω της ύπαρξης του αερόσακου για τα γόνατα του οδηγού. Τα πράγματα γίνονται λίγο χειρότερα για αναστήματα άνω του 1.80 μ. λόγω της ύπαρξης των δερμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα του “δικού μας” 500S που είναι λίγο πιο σκληρά από τα υφασμάτινα αλλά και της ηλιοροφής που “κατεβάζει” λίγο το ωφέλιμο στην άκρη της οροφής. Κατά τα λοιπά, η στενότης του χώρου παραμένει, με τον αριστερό αγκώνα να είναι υποχρεωτικά στο πλαίσιο του παραθύρου και το μεγάλο τιμόνι (για το μέγεθος του αυτοκινήτου) να ορίζει μικρή απόσταση από το σημείο “9 παρά τέταρτο” έως την επένδυση της πόρτας.

    Motornews-Fiat-500s-livetest-8

    Στον πίνακα των οργάνων, η ψηφιακή οθόνη έχει μια σειρά από χρήσιμες πληροφορίες για τα λειτουργικά του αυτοκινήτου και η πλοήγηση στο συγκεκριμένο μενού είναι εύκολη μέσω των τριών πλήκτρων στην δεξιά άκρη. Στα high lights του “δικού μας” 500S, είναι αναμφίβολα και το ηχοσύστημα της Beats Audio που αναβαθμίζει εντυπωσιακά την ακουστική του αυτοκινήτου, έχοντας μέχρι και κρυμμένο subwofer κάτω από την επένδυση του πατώματος στο χώρο των αποσκευών- εκεί που θα ήταν υπό κ.σ. η ρεζέρβα.

    Motornews-Fiat-500s-livetest-6

    Πέμπτη 19 Ιανουαρίου

    Motornews-Fiat-500s-livetest-4

    Το Fiat 500 ήταν ανέκαθεν η χαρά του φετιχιστή. Το σύγχρονο “S” δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Τι το σήμα “500” στο ταμπλό, στο κόκκινο της φωτιάς για να ξεχωρίζει πάνω στο σκούρο (και ματ) γκρι που επενδύει το συγκεκριμένο τμήμα του ταμπλό, μπροστά από το συνοδηγό. Τι η οθόνη με το επαρκές μέγεθος για να έχεις ταυτόχρονη απεικόνιση αρκετών πληροφοριών (GPS και ραδιόφωνο) αλλά και όλες οι λειτουργίες που υποστηρίζονται με πλήκτρα επάνω της. Ακόμα και οι νέοι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα εκατέρωθεν του επιλογέα των ταχυτήτων, είναι άξιοι να σε τραβήξουν στα φανάρια να τους περιεργαστείς. Συνολικά, οι Ιταλοί έχουν βρει τον τρόπο για να διατηρούν το hip του αυτοκινήτου, παρά τα 10 χρόνια που είναι ήδη στο κουρμπέτι. Και μόνο αυτός είναι ένας καλός λόγος για να τους βγάλει κανείς το καπέλο. Οι ψυχρές εκκινήσεις του μικρού κινητήρα diesel, δεν αποτελούν πρόβλημα, ούτε και έχουν διαφορετική ηχητική χροιά. Μάλιστα, αυτό που εύκολα παρατηρεί κάποιος που έχει πρόσφατη επαφή με άλλο diesel, είναι πως παρά τη μικρή χωρητικότητα αλλά και… την ηλικία του, ο 1.300άρης είναι αρκετά πολιτισμένος και κρατάει πολύ καλά στο συγκεκριμένο τομέα. Στην απόδοση δεν μας τα λέει καλά αλλά του δίνουμε χάρη προς το παρόν, μια και για να εμβαθύνουμε, θέλουμε μαζεμένα χιλιόμετρα και μικτές συνθήκες. Να βγούμε δηλαδή και λίγο από την πόλη για να δούμε τι ψάρια πιάνει συνολικά.

    Motornews-Fiat-500s-livetest-5

    Τετάρτη 18 Ιανουαρίου

    Motornews-Fiat-500s-livetest-1

    Για όσους ήταν από την αρχή της πορείας του μικρού Fiat στο χώρο και παρακολουθούσαν από κοντά την εξέλιξη και την πορεία του, ήταν ηλίου φαεινότερο πως με τα συγκεκριμένα δεδομένα και την αναμφισβήτητη επιτυχία του 500, οι Ιταλοί δεν θα παίξουν. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο οι όποιες επεμβάσεις έχουν γίνει από το 2007 που πρωτοπαρουσιάστηκε μέχρι και σήμερα, δέκα χρόνια μετά, είναι light και μακριά από “τομές” και μεγάλες αλλαγές. Στη σύγχρονή του εκδοχή, το 500 είναι φρεσκαρισμένο αισθητικά, κυρίως λόγω των αλλαγών στη διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων, χωρίς να πειραχτεί η θέση ή το σχήμα τους. Έτσι, τα νέα φώτα ημέρας εμπρός, κάνουν το αποτύπωμα του αυτοκινήτου στον καθρέπτη του προπορευόμενου να είναι τελείως διαφορετικό από ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα. Σε αυτό συμβάλλει και η φρέσκια επίγευση που αφήνει το έντονο Italia Blue χρώμα, που είναι μια από τις καινούργιες επιλογές στο χρωματολόγιο.

    Motornews-Fiat-500s-livetest-3

    Ομοίως και στα πίσω φωτιστικά, η “έξυπνη” διαμόρφωση με το “κενό” στη μέση, φρεσκάρει αποτελεσματικά την εικόνα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από τους σχεδιαστές. Είπαμε όμως: το 500 προφανώς και ξεπέρασε τις προσδοκίες ακόμα και της ίδιας της Fiat με την εμπορική πορεία και την επιτυχία του. Δεν υπήρχε λόγος για περαιτέρω “ενόχληση” του αγαπημένου σχήματος και της οικείας βασικής μορφής. Χώρια που με το “ταρατατζούμ” που είχε κάνει η Fiat παρουσιάζοντάς το το 2007, είχε επιβαρυμένο προϋπολογισμό με το καλημέρα. Θυμόμαστε το Τορίνο τότε, που ζούσε και ανέπνεε για κάμποσους μήνες από τον παλμό του νέου 500, με τα εμπορικά μαγαζιά (ανεξαρτήτως είδους, π.χ. φαρμακεία…) να έχουν ανταλλακτικά του νέου μικρού της Fiat στις βιτρίνες τους και κάθε μέρα όσο πλησίαζε η ημερομηνία της παρουσίασης, να πραγματοποιούνται events στο κέντρο της πόλης με όλο τον κόσμο καλεσμένο. Θα θυμηθούμε κι άλλα τις ημέρες που ακολουθούν και θα έχουμε σίγουρα καλούς λόγους για χαμόγελα.

    Motornews-Fiat-500s-livetest-2

    Σχόλια

    Σχόλια