Πόσο συναρπαστικό θα είναι το πρωτάθλημα του 2017

Ο Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύει ορισμένους παράγοντες που θα παίξουν μεγάλο ρόλο στην έκβαση του φετινού πρωταθλήματος και την αύξηση του θεάματος

To 2017 για την F1 είναι προ πυλών, με τις ομάδες να ολοκληρώνουν τις τελευταίες λεπτομέρειες στον σχεδιασμό των μονοθεσίων τους και πλέον μπαίνουν σε πρόγραμμα παρουσίασής τους. Τα τεχνικά επιτελεία των ομάδων δουλεύουν μέρα νύχτα για να προλάβουν τις προθεσμίες σε μία περίοδο που η δράση στην F1 εξελίσσεται στα παρασκήνια.

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί για φέτος θα μας χαρίσουν νέα μονοθέσια όσον αναφορά την εμφάνιση, τα οποία θα είναι πολύ πιο επιθετικά και ενδέχεται να θυμίζουν αυτά της προηγούμενης δεκαετίας. Οι οπαδοί έχουν πάρει με καλό μάτι τις αλλαγές αυτές και ανυπομονούν να τα δουν στη πίστα.

Το πρόβλημα

Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα με αυτούς τους νέους κανονισμούς, είναι πως σχεδιάστηκαν ώστε να βελτιωθεί η εμφάνιση των μονοθεσίων και όχι το θέαμα. Όχι με βάση το θέαμα, το οποίο το ζητάνε απεγνωσμένα οι θεατές τα τελευταία χρόνια, καθώς με την κυριαρχία της Mercedes η μάχη στην κορυφή είναι ανύπαρκτη.

Επιπλέον, χάρη στα νέα μονοθέσια, ενδέχεται το προσπέρασμα να γίνει ακόμη πιο δύσκολο, καθώς θα αυξηθούν τα ποσοστά της κάθετης δύναμης. Ως αποτέλεσμα, ένας οδηγός που επιτίθεται, θα δυσκολευτεί να μείνει κοντά στον αντίπαλό του, λόγω της αεροδυναμικής, ειδικά στις γρήγορες στροφές. Αυτό ενδέχεται να αναδείξει τους πιο γενναίους και τολμηρούς, όμως αν μειωθεί το σημείο φρεναρίσματος(λόγω αεροδυναμικής), θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από μία καλή βουτιά.

Δυναμικότητα

Το 2016 ολοκληρώθηκε με την Mercedes να έχει το ταχύτερο μονοθέσιο με διαφορά. Το 2017 αναμένεται στο ίδιο τροπάριο, καθώς οι Γερμανοί είχαν όλο τον χρόνο και την άνεση μπροστά τους να ετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα για τη νέα σεζόν. Η απομάκρυνση του Paddy Lowe δεν πρόκειται να κοστίσει στους πρωταθλητές, ενώ σύμφωνα με παράγοντες, ομάδες και οδηγούς, η Mercedes είναι ακόμα η team to beat το 2017. Η έλευση του Bottas θέτει γερές βάσεις για εξασφάλιση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, αν λάβουμε υπόψιν πως θα έχει ένα κορυφαίο μονοθέσιο. Το ερώτημα είναι κατά πόσο θα απειλήσει τον Hamilton σε μια μεταξύ τους μονομαχία στην πρώτη του χρονιά στην ομάδα.

Η μόνη ομάδα που μπορούμε να πούμε πως μπορεί να βάλει φρένο στην Mercedes είναι η Red Bull. Οι «ταύροι» έκαναν το μεγαλύτερο άλμα προόδου το 2016, με την Renault να πραγματοποιεί σημαντική βελτιώση στον κινητήρα. Με τον Adrian Newey να επιμελείται τον σχεδιασμό της RB13, οι Verstappen και Ricciardo είναι διψασμένοι να παλέψουν για τον τίτλο.

Σύμφωνα όμως με τους ίδιους τους ανθρώπους της Red Bull, περιμένουν να μάχονται για νίκες μετά το μέσον της σεζόν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καταστάσεις που είχαμε την δεκαετία του ’90 και όχι μόνο, με μία ομάδα μπροστά, μία κοντά της και τις υπόλοιπες να μάχονται για τις πιο πίσω θέσεις. Αυτό γιατί στην Ferrari, δεν έχουν απαιτήσεις από τους ίδιους τους εαυτούς, η McLaren λόγω Honda δεν θα είναι κορυφαίος συνδυασμός. Μένει να δούμε εάν θα έχουμε κάποια έκπληξη στην δυναμικότητα από κάποια μικρομεσαία ομάδα.

Ελαστικά

Ο παράγοντας ελαστικά θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην έκβαση των αγώνων. Η Pirelli, εδώ και μήνες διαμαρτύρεται πως δεν έχει βάλει τα απαραίτητα χιλιόμετρα δοκιμών, με τις προσομοιώσεις εντός πίστας να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα λόγω έλλειψης κάθετης δύναμης.

Το σημαντικό για την Ιταλική φίρμα είναι να κατασκευάσει ελαστικά, τα οποία θα αποδίδουν σε απόλυτο ρυθμό στον έναν γύρο, καθώς μέχρι σήμερα σπάνια οι οδηγοί τα πιέζουν όσο θα μπορούσαν. Αυτό συμβαίνει γιατί, όλες οι γόμες χάνουν απότομη απόδοση όταν κάποιος τα πιέζει για αρκετή ώρα, πράγμα που είναι αντίθετο στη φύση του σπορ.

Εάν καταφέρει η Pirelli να δώσει ελαστικά στους οδηγούς που θα μπορούν να τα πιέσουν χωρίς να διαλύονται σαν τσίχλες, αναμένεται να δούμε ίσως περισσότερους γύρους, αλλά και λιγότερη συντήρηση.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια