Live Test: Toyota Avensis 1.6 D-4D

    Με συνεχείς αναβαθμίσεις, το μεσαίο μοντέλο της Toyota κλείνει πλέον 7 χρόνια στην παραγωγή. Μπορεί να αντέξει το σύγχρονο ανταγωνισμό;

    Toyota Avensis 1.6 D-4D 2016

    Το live test του motornews καλωσορίζει, έστω και στο τέλος της καριέρας του, το Toyota Avensis 1.6 D-4D. Την επόμενη εβδομάδα θα διαπιστώσουμε τι έχει να αντιπαρατάξει το ιαπωνικό μεσαίο στη μάχη της επικράτησης εναντίον του πολύ νεότερου ανταγωνισμού. 

    Δευτέρα 23 Ιανουαρίου

    Μπορεί να μην απολαύσαμε το Avensis για το δυναμικά του χαρακτηριστικά. Όμως είναι τόσο άμεμπτο λειτουργικά, που τελικά σε κερδίζει. Αποτελεί το ιδανικό όχημα για αυτούς που δεν βρίσκουν κάτι συναρπαστικό στην οδήγηση. Έτσι τη θέλουν όσο πιο άνετη, πρακτική, ασφαλή και απροβλημάτιστη γίνεται. Για τη συγκεκριμένη μερίδα οδηγών, το Avensis είναι μάννα εξ’ ουρανού.

    Toyota Avensis 1.6 d-4d 11

    Στην έκδοση Elegant της δοκιμής μας διαθέτει την “ομπρέλα” προστασίας Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει ένα σύνολο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Όπως προειδοποίηση οδηγού και αυτόματη πέδηση για αποφυγή πρόσκρουσης με οχήματα και πεζούς, ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, και σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας με αυτόματη ρύθμιση της απόστασης από προπορευόμενα οχήματα.

    Αυτά, μαζί με το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2, αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, εφτά αερόσακους, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ηλεκτρικά παράθυρα, και πολλά ακόμα, γίνονται δικά σας προς 26.370€ στη συγκεκριμένη έκδοση. Έτσι εξαιρουμένων των επιδόσεων, έχουμε να κάνουμε με ένα άνετο, πρακτικό, πλήρες εξοπλιστικά αυτοκίνητο που θα σας συνοδεύει αθόρυβα για πολλά – πολλά χρόνια.

    Παρασκευή 20 Ιανουαρίου

    Ένας σεισμός, ένα αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενο αντικείμενο, μια σπάνια φυσική καταστροφή. Οτιδήποτε μπορεί να διαταράξει την ηρεμία του οδηγού στο Avensis, δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Ναι, μπορεί να χρειαστεί να σκύψεις λίγο και να τεντώσεις το χέρι σου. Μόνο αν θες να ανοίξεις το ρεζερβουάρ, να απενεργοποιήσεις το ESP ή να ρυθμίσεις την απόσταση ειδοποίησης του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα πάντα βρίσκονται σε μια εκνευριστικά απόλυτη τάξη.

    Toyota Avensis 1.6 d-4d 9

    Με το χώρο αποσκευών να χωράει ακόμα και βίσονα, ολοκληρώνεται η παροχή άπλετων χώρων και τελικά χαίρεσαι το Avensis ως χρήστης. Διότι ως οδηγός, το γράψαμε πάλι, βαριέσαι μέχρι θανάτου. Χωρίς ταυτόχρονα, πέρα από την έλλειψη περίσσειας ισχύος, να έχεις να καταδείξεις κάτι ουσιωδώς αρνητικό. Ακόμα και στη γρήγορη οδήγηση σε στροφές που λόγω μαλακής ανάρτησης περιμένεις άτσαλες αντιδράσεις, τα πάντα εξελίσσονται με απόλυτη γραμμικότητα. Ή τα φρένα, με τη σπογγώδη αίσθηση στο πεντάλ, που σκέφτεσαι ότι θα σε προδώσουν αργά ή γρήγορα, εκτελούν προθύμως και άνευ αντιλογίας το έργο τους.

    Toyota Avensis 1.6 d-4d 10

    Όπως το παστεριωμένο και ομογενοποιημένο γάλα που αγοράζουμε. Δεν έχει ούτε γεύση ούτε μυρωδιά γάλακτος, αλλά πίνεις κάτι που σε χορταίνει, δεν αλλοιώνεται εύκολα και είναι ασφαλές. Έτσι και το Avensis. Δεν το χαίρεσαι, αλλά ξέρεις ότι θα σε πάει παντού εύκολα, με ασφάλεια και οικονομία.

    Πέμπτη 19 Ιανουαρίου

    Με μήκος 4,75 μέτρα, το Avensis είναι ένα μεγάλο μεσαίο αυτοκίνητο και αυτό φυσικά αντικατοπτρίζεται και στους χώρους του. Οι οποίοι είναι εξαιρετικοί. Όπως μπορείτε να δείτε, στο πίσω κάθισμα υπάρχει άπλετος χώρος τόσο για τα πόδια, όσο και για το κεφάλι των επιβατών. Επίσης το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο. Αυτό εξυπηρετεί ιδιαίτερα τη φιλοξενία 5ου ατόμου στο κέντρο του πίσω καθίσματος.

    Αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο που προσθέτει πόντους στη συμβίωση με το Avensis. Έτσι, παρότι οδηγώντας το χασμουριέσαι, στην καθημερινότητα έχεις κάθε λόγο να το αποδέχεσαι και να καταλαβαίνεις. Όλους αυτούς που δεν νοιάζονται για την οδήγηση αλλά για τα υπόλοιπα. Και σε αυτά τα υπόλοιπα, το Avensis έχει κατά βάση μόνο πλεονεκτήματα.

    Toyota Avensis 6

    Ένα ακόμα θετικό χαρακτηριστικό του είναι η πολύ άνετη ανάρτηση. Σε συνδυασμό με τα ψηλού προφίλ ελαστικά, συνθέτει ένα σύνολο που σε κρατά ξεκούραστο ακόμα και στους διαλυμένους δρόμους της Αθήνας. Ειδικά τώρα μετά τις βροχές, κάτι μοντελάκια με 40άρι προφίλ πρέπει να έχουν αφήσει πολύ ζάντα και λάστιχο στις λακκούβες. Σε αυτές που το Avensis περνάει σφυρίζοντας.

    Τετάρτη 18 Ιανουαρίου

    Toyota-Avensis-D-4D-2016

    Μέσα στο Avensis νιώθεις όπως με τα φιλαράκια από το σχολείο: οικεία και άνετα. Τίποτα δεν απαιτεί χρόνο για να το συνηθίσεις και τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει. Σχεδόν τα πάντα, για να είμαστε ακριβείς, καθώς κάποιοι διακόπτες -με φωτισμό όμως- έχουν “πεταχτεί” κάτω αριστερά στο ταμπλό. Εκεί που δεν τους βλέπει ποτέ ο ήλιος. Επίσης το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου είναι γενικά αόρατο. Ακόμα και όταν έχεις μάθει που είναι -δεξιά από την κολόνα του τιμονιού- θέλει τρόπο να το βρεις. Ευτυχώς λειτουργεί και αυτόματα, οπότε μικρό το κακό.

    Toyota-Avensis-D-4D-2016-5 Toyota-Avensis-D-4D-2016-4

    Εντύπωση μας έκανε το πραγματικά τεράστιο ντουλαπάκι. Έχει τέτοιο μέγεθος, που μπορεί άνετα να αποτελέσει σημείο ξεκούρασης για ένα κατοικίδιο -αν δεν είναι κάποιος μολοσσός. Χαμηλή επίσης είναι και η κατανάλωση, που φαίνεται να μένει σχετικά εύκολα κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Δεν είναι η καλύτερη τιμή για κινητήρα diesel 1.6 λίτρων που έχουμε δει. Ωστόσο, με δεδομένο το μέγεθος και το βάρος του Avensis, είναι πολύ καλή.

    Τρίτη 17 Ιανουαρίου

    Με το συγκεκριμένο ντίζελ κινητήρα των 1.6 λίτρων 112 ίππων να μπαίνει στο παιχνίδι στο τέλος του 2015, το Avensis απέκτησε νόημα και για την ελληνική αγορά. Από άποψη ισχύος, δεν είναι ότι καλύτερο. Βλέπετε το μεσαίο Toyota έχει όγκο και βάρος περίπου 1.5 τόνων. Έτσι η παρτίδα διασώζεται κυρίως από τη ροπή και την πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα.

    Toyota Avensis 2

    Αισθητικά, αν εξαιρέσει κανείς το εμπρός μέρος που είναι κάπως ασύνδετο με το πίσω, το Avensis δείχνει την ηλικία του. Όπως και στην οδήγηση, όπου η μαλακή ανάρτηση δίνει μια “περίπου” αίσθηση του δρόμου, όπως και το πολύ ελαφρύ τιμόνι. Από την άλλη πλευρά, όπως συνηθίζεται στα Toyota, τα πάντα είναι fool proof. Εύκολα εγκλιματίζεσαι, εύκολα οδηγείς και εύκολα βαριέσαι.

    Toyota Avensis 1

    Τα “ματάκια” και οι αισθητήρες του συστήματος υποβοήθησης της οδήγησης Toyota Safety Sense

    Από τα πρώτα χιλιόμετρα το Avensis κάνει ξεκάθαρο τον προορισμό του. Απευθύνεται σε όσες και όσους θεωρούν την οδήγηση το αναπόφευκτο κακό της αυτοκίνησης. Αυτό δεν είναι απαραιτήτως αρνητικό. Σίγουρα όμως δεν είναι και διόλου ευχάριστο για τύπους σαν κι εμάς, που απολαμβάνουμε την οδήγηση. Από αύριο λοιπόν θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε το Avensis αλλιώς και ελπίζουμε να βρούμε κάποια σημεία ταύτισης -ή έστω κατανόησης.

    Σχόλια

    Σχόλια