Motornews Test: Citroen C3 1.6 BlueHDi

    citroen-c3-1-5-hdi

    Το ολοκαίνουριο C3 της Citroen με τον πετρελαιοκινητήρα είναι ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα της αγοράς και αυτό μπορεί να το διαπιστώσει ακόμα και εκείνος δεν ασχολείται πολύ με τους τέσσερις τροχούς. Ένα όμορφο, φρέσκο και οικονομικό μοντέλο πάντα έχει σημαντική θέση στην αγορά πόσο μάλλον αν φέρει στις πλάτες του μια πολύ καλή προϊστορία στην ελληνική αγορά όπως το C3.

    Όμορφο και ξεχωρίζει

    Πρώτο και σημαντικότερο στοιχείο που κάνει ελκυστικό το νέο C3 είναι η εμφάνισή του. Εξωτερικά, λοιπόν, το C3 είναι όμορφο. Το εμπρός μέρος είναι υπερυψωμένο και θυμίζει SUV, ωστόσο τα “φρύδια” πάνω από τα φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με τη στρογγυλεμένη και επιβλητική μάσκα δημιουργούν το πιο ωραίο κομμάτι του αυτοκινήτου. Στο πλάι υπάρχουν τα προστατευτικά που είδαμε πρώτη φορά στο Cactus, ενώ πίσω τα πράγματα είναι πιο λιτά, αλλά εξίσου καλαίσθητα.

    Στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι επίσης καλοφτιαγμένα. Αυτό που δεσπόζει είναι η κεντρική οθόνη 7” η οποία έχει πολλές και χρήσιμες πληροφορίες, αν και στο μοντέλο δοκιμής δεν ήταν εγκαταστημένο το σύστημα πλοήγησης κάτι που δεν μας άρεσε ιδιαίτερα. Παρόλα αυτά ο σκληρός δίσκος τοποθετήθηκε εύκολα και η μουσική έπαιξε ασταμάτητα για πολλά χιλιόμετρα.

    citroen-c3-1-5-hdi-test11

    Τα όργανα διαθέτουν όλα τα απαραίτητα με χιλιομετρητές, μετρητές κατανάλωσης και πολλά άλλα, ωστόσο η αισθητική τους είναι… κάπως. Στις λεπτομέρειες, την παράσταση κλέβουν οι λαβές με τις οποίες κλείνεις τις πόρτες. Από χώρους η κατάσταση είναι επίσης αρκετά καλή με άνετη θέση οδήγησης, αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους και ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ για την κατηγορία. Τρεις βαλίτσες και άφθονα παιχνίδια για τον μικρό χώρεσαν άνετα σε όλο το αυτοκίνητο κάνοντας το C3 πολύ φιλικό στη φόρτωση.

    Οικονομικός κινητήρας, σύγχρονη απόδοση

    Στην περίπτωση του μηχανικού συνόλου η Citroen τοποθέτησε στο C3 μια γνωστή λύση, σίγουρη και οικονομική. Πρόκειται για τον 4κύλινδρο Turbo Diesel των 1.6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 75 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 233 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Ο ψεκασμός άμεσος και υψηλής πίεσης, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.

    citroen-c3-1-5-hdi-test31

    Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η απόλυτα ομαλή και φιλική λειτουργία του σε όλες τις συνθήκες. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι έτσι δομημένη προκειμένου να γίνεται εξαιρετική εκμετάλλευση της ροπής του κινητήρα ο οποίος έχει και την απαραίτητη ελαστικότητα ώστε να επιταχύνει από το… μηδέν.

    Εκεί που πάσχει το σύνολο είναι στην ισχύ του η οποία είναι αρκετά μικρή. Αυτό το νιώθεις κυρίως στις εν κινήσει επιταχύνσεις οι οποίες είναι πιο αργές από ότι θα περίμενες από έναν 1600άρη ο οποίος “τελειώνει” πάρα πολύ γρήγορα. Αυτό που κερδίζεις ωστόσο είναι η απίθανη κατανάλωση η οποία μένει καρφωμένη στα 5.1 λίτρα/100Km ανεξάρτητα από το πως οδηγείς.

    Στο δρόμο… βράχος!

    Το δεύτερο ίσως πιο δυνατό σημείο του αυτοκινήτου είναι η οδική του συμπεριφορά η οποία είναι εξαιρετική.

    Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο, οι αναρτήσεις ισορροπούν πολύ καλά μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας, ενώ το τιμόνι είναι ακριβέστατο. Στις ανοιχτές στροφές είναι ξεκούραστο και απροβλημάτιστο στρίβοντας με ακρίβεια, χωρίς να παίρνει κλίσεις ή να έχει ενοχλητικές μετατοπίσεις βάρους. Στα πιο σφικτά κομμάτια, επίσης το Citroen είναι εξαιρετικό με καλό κράτημα, σωστή κλιμάκωση στο κιβώτιο και τον κινητήρα να μην σε αφήνει ποτέ ξεκρέμαστο.

    citroen-c3-1-5-hdi-test21

    Ο αυτοκινητόδρομος είναι βούτυρο στο ψωμί του Citroen το οποίο συμπεριφέρεται σαν μεγαλύτερο αυτοκίνητο έχοντας καλή σταθερότητα και ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης. Μόνο οι δυνατοί πλευρικοί άνεμοι τάρασσαν την ηρεμία του, ωστόσο και εκεί το σωστό τιμόνι επανέφερε την τάξη απροβλημάτιστα.

    Η κίνηση στην πόλη είναι φυσικά σε πρώτο πλάνο και το Citroen έδειξε έναν πάρα πολύ καλό εαυτό στις συγκεκριμένες συνθήκες. Η άνετη θέση οδήγησης, εκτός από άνετη είναι και πρακτική καθώς ο οδηγός έχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις (με εξαίρεση την αριστερή κολόνα). Ο κινητήρας και το κιβώτιο βοηθάνε τα μέγιστα με την φιλικότητά τους, ενώ φρένα και αναρτήσεις δημιουργούν ένα ομαλό και απροβλημάτιστο πακέτο στην πόλη. Το Start/Stop δουλεύει υπερωρίες χωρίς να κάνει “κιχ” και το όμορφο C3 ξεγλίστρησε “χαλαρά” στα στενά της πόλης.

    Και το παρκάρισμα είναι άνετο, αν και ένα σύστημα προειδοποίησης θα ήταν ευπρόσδεκτο, αν όχι μια κάμερα, κάτι που υπάρχει φυσικά στο πακέτο προαιρετικών συστημάτων της Citroen, αλλά δεν υπήρχε στο μοντέλο δοκιμής. Από κατανάλωση ούτε κουβέντα! Στο ταξίδι έμεινε κολλημένο στα 5 λίτρα/100Km, ενώ μέσα στην πόλη ανέβηκε στα 5,2 λίτρα/100Km, νούμερα εξαιρετικά για το νέο Citroen.

    citroen-c3-1-5-hdi-test41

    Η αίσθηση που μας άφησε το νέο C3 είναι πολύ καλή. Η Citroen βελτίωσε σε μεγάλο βαθμό, κυρίως στην εμφάνιση, το νέο της μοντέλο διατηρώντας τα πολύ καλά στοιχεία του προηγούμενου που ήταν το πλαίσιο και η οδική συμπεριφορά.

    Έριξε το βάρος στην οικονομία και το πέτυχε τουλάχιστον στην έκδοση με τον diesel κινητήρα των 75 ίππων, ενώ κατάφερε να βελτιώσει και κάθε λεπτομέρεια τόσο στα μηχανικά μέρη όσο και στον σχεδιασμό. Το κερασάκι στην τούρτα είναι η τιμή του αυτοκινήτου η οποία ξεκινάει από τα 12.750€ με το μοντέλο δοκιμής να φτάνει τα 14.750€ που κρίνεται εξαιρετική για ένα τόσο φρέσκο και συνολικά καλό πακέτο.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά Citroen C3

    Gallery

     

    Σχόλια

    Σχόλια