Live Test: Honda Civic 1.6 iDTEC Sport

    Το Civic ανήκει στη σπάνια αυτή κατηγορία αυτοκινήτων που όσο περισσότερο τα οδηγείς, τόσο περισσότερο τα εκτιμάς.

    Η τρίτη φορά που φιλοξενούμε το Honda Civic 1.6 iDTEC Sport στο live test μάλλον θα είναι η τελευταία. Όχι γιατί δεν το θέλουμε πλέον, αλλά γιατί ο αντικαταστάτης του βρίσκεται προ των πυλών.

    Τετάρτη 18 Ιανουαρίου

    Το Civic συνεχίζει να εντυπωσιάζει, αποδεικνύοντας ότι οι σχεδιαστές της Honda είχαν πραγματοποιήσει ένα τεράστιο αισθητικό άλμα, που ακόμα δεν έχει ξεπεραστεί. Το εντυπωσιακό, δε, είναι πως το ταμπλό είναι εξίσου φουτουριστικό αλλά και εργονομικό ταυτόχρονα, ενώ οι χώροι για πέντε επιβάτες και αποσκευές εντυπωσιακά πληθωρικοί.

    civicd5

    Το Civic είναι ένα αυτοκίνητο με πραγματικά εντυπωσιακές αρετές για μικρομεσαίο, όπως μεγάλους και πολλαπλά μεταβλητούς χώρους, οικονομία, αξιοπιστία, πλούσιο εξοπλισμό και πλειάδα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

    Οι λόγοι για να μην το προτιμήσει κανείς μπορούν να είναι μόνο καθαρά υποκειμενικοί –λόγου χάριν η αισθητική- ή οικονομικοί, καθώς το Civic δεν είναι από τα φτηνότερα δείγματα στα 25.900€ που κοστίζει η κορυφαία έκδοση Sport της δοκιμής ή στα 21.900€ της βασικής έκδοσης Comfort. Τα δεδομένα ίσως αλλάζουν και πάλι αν ο υποψήφιος αγοραστής συνυπολογίσει την αξιοπιστία, την ευκολία και το κόστος μεταπώλησης, καθώς και το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης.

    civicd3

    Τρίτη 17 Ιανουαρίου

    Τι λέγαμε για την εμφάνιση; Ισχύει 100%. Το Civic σου κλέβει τη ματιά και την κρατάει. Το Civic κερδίζει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του σε όλους του τομείς που μπορεί να το κρίνει κανείς. Είναι ζωηρό και ο κινητήρας με τους 120 ίππους δείχνει να μην υποφέρει από το lag- το οποίο δεν έχει εξαλειφθεί, απλά δεν είναι τόσο έντονο. Σε κρατάει ξεκούραστο και κάνεις τις διαδρομές σου με υποδειγματική άνεση, ενώ τη στιγμή που θα το επιλέξεις, θα ακολουθήσει με πολύ πειστικό τρόπο στις όποιες ανησυχίες σου.

    civicd2

    Ο κινητήρας είναι πραγματικά δυνατός και ταχύστροφος με τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. το Civic 1.6 i-DTEC είναι ένα πραγματικά γρήγορο αυτοκίνητο.

    Αν τώρα αυτή η ιδιότητα –της επίτευξης υψηλών επιδόσεων- σας αφήνει παγερά αδιάφορους δεδομένων των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας, τότε η μέση κατανάλωση των 5,2 λίτρων diesel που καταγράφουμε στη δοκιμή μας μάλλον θα σας ενθουσιάσει.

    civicd

    Δευτέρα 16 Ιανουαρίου

    Συνήθως η φουτουριστική σχεδίαση και η πρακτικότητα κονταροχτυπιούνται όταν βρεθούν υπό το ίδιο αμάξωμα. Ωστόσο στο Civic κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει.

    Το με διαφορά πιο ενδιαφέρον σχήμα στη μικρή – μεσαία κατηγορία των πεντάθυρων μοντέλων είναι και ένα από τα πλέον πρακτικά. Αν όχι το “πιο”. Δείτε για παράδειγμα τις υποδοχές για σύνδεση συσκευών. Ή το πολύ πρακτικό άνοιγμα του ρεζερβουάρ που παίζει ταυτόχρονα και το ρόλο της τάπας.

    IMG_3493 IMG_3492

    Προσθέστε σε αυτά το σπηλαιώδη χώρο αποσκευών και τα magic seat και έχετε ένα από τα πλέον πρακτικά αυτοκίνητα με εικόνα διαστημοπλοίου. Τις επόμενες ημέρες θα ασχοληθούμε με το κιβώτιο και τον κινητήρα, καθώς και εδώ υπάρχει αντίστοιχο βάθος με αυτό του αμαξώματος. Ίσως μάλιστα και περισσότερο, καθώς η δύναμη των 120 ίππων συνδυάζεται με κατανάλωση “παπιού”. Η οποία δεν λέει να ξεκολλήσει από τα 5.0 λίτρα/100 χλμ.

    Παρασκευή 13 Ιανουαρίου

    Τελικά δεν έχει τόση σημασία ο χρόνος όταν είναι καλή η συνταγή. Ένα υπέροχο φαγητό τρώγεται και δεύτερη μέρα, ένα άνοστο ποτέ. Ακριβώς όπως το Honda Civic που δεν μπορείς να το χορτάσεις, όσο και να το οδηγήσεις. Έχει τόσο βάθος, όσο κανένα αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Παράλληλα, μοιάζει το ίδιο πρωτοποριακό και φρέσκο αισθητικά όσο την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε. Και αυτή η μέρα δεν είναι φυσικά το 2011, που εμφανίστηκε το μοντέλο αυτής της γενιάς, αλλά το 2005, που ήρθε το Civic – διαστημόπλοιο όγδοης γενιάς. Διότι από εκεί κρατάει η “σκούφια” του σημερινού.

    Honda Civic 1.6 i-DTEC 2016

    Δείτε για παράδειγμα την φωτογραφία πάνω. Ένα απλό μικρό – μεσαίο αυτοκίνητο είναι, όμως μοιάζει να το έσκασε από πίστα αγώνων. Ταυτόχρονα ανοίγεις το χώρο αποσκευών και ακούς αντίλαλο, φιλοξενείς πέντε Αντετοκούμπο στο εσωτερικό και όταν έχεις την όρεξη και τις απαραίτητες γνώσεις, μπορείς να ιδρώσεις φανέλα οδηγώντας στο βουνό.

    Honda-Civic-16-DTEC-2

    Τέτοια διαμετρικά αντίθετα χαρίσματα, λίγα αυτοκίνητα διαθέτουν στην αγορά. Όχι μόνο στην κατηγορία των πεντάθυρων χάτσμπακ, γενικά. Άσε που κοιτάς και το κοντέρ με τα 35+ χιλιάδες χιλιόμετρα βάναυσης οδήγησης και δεν μπορείς να το πιστέψεις: το αυτοκίνητο δεν τρίζει σε dolby souround, αλλά συμπεριφέρεται όπως τότε, τις πρώτες μέρες των εκατοντάδων χιλιομέτρων στο κοντέρ του, που για πρώτη φορά το οδήγησες.

    Σχόλια

    Σχόλια