Live Test: Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.6 HDi 100ps

    Το διαφορετικό Cactus, γίνεται ακόμα πιο ιδιαίτερο αλλά και πιο ενδιαφέρον, “κλέβοντας μέτρα” για κίνηση εκτός δρόμου, με το Grip Control και τα λάστιχα M&S.

    Η έλευση της ξεχωριστής έκδοσης Rip Curl με τον 1.6 HDi και τους 100 ίππους του στο Citroen C4 Cactus, σηματοδοτεί την έναρξη άλλης μιας συναρπαστικής εβδομάδας στο live test του motornews. Με τη συγκεκριμένη έκδοση θα τολμήσουμε και κάποιες “υπερβάσεις” που στις υπόλοιπες δεν ταίριαζαν, για να έχουμε μια κάπως διαφορετική εικόνα για αυτή την κάπως διαφορετική εικόνα του μοντέλου.

    Τετάρτη 18 Ιανουαρίου

    Η σημερινή βροχόπτωση έφερε στο προσκήνιο μια ακόμα ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια από τις αρκετές που κουβαλάει το Cactus. Για να εξοικονομηθεί βάρος, το δοχείο για το πλύσιμο των παρμπρίζ, είναι μικρότερο και η διαχείριση του νερού γίνεται ιδιαίτερα αποτελεσματικά προκειμένου να μην λείψει από τον οδηγό όταν θα το χρειαστεί. Βλέπετε, τα ακροφύσια για το νερό στο εμπρός παρμπρίζ, δεν έχουν τη μορφή που έχουμε συνηθίσει. Είναι ενσωματωμένα στους υαλοκαθαριστήρες και εκχέουν το νερό κατά τη διάρκεια της κίνησης των τελευταίων πάνω στο παρμπρίζ. Αυτό έχει και ένα ακόμα όφελος: όταν δεν βρέχει και θέλεις απλά να καθαρίσεις το παρμπρίζ, δε χρειάζεται να έχεις το νου σου μήπως περνάει κανένα δίκυκλο από κοντά και βρέξεις τον αναβάτη- κάτι που με τα πατροπαράδοτα πιτσιλιστήρια είναι σύνηθες και αποτελεί και αφορμή για καυγά. Στο ίδιο μήκος κύματος και στη λογική του “δεν το χρειάζεσαι” είναι και η απουσία του στροφόμετρου. Αυτή μας ενοχλεί για να λέμε την αλήθεια, γιατί πάντα θα θέλουμε να έχουμε μια παραπάνω ένδειξη από τη λειτουργία του κινητήρα. Και με τη διαμόρφωση που έχει ο πίνακας των οργάνων, δεν μπορούμε να φανταστούμε μια “προσθήκη” στην ανανεωμένη έκδοση του αυτοκινήτου που θα ακολουθήσει.

    Motornews-livetest-cactus-ripcurl-8

    Τρίτη 17 Ιανουαρίου

    Motornews-livetest-cactus-ripcurl-3

    Τα καιρικά φαινόμενα δεν αποτελούν πρόβλημα για τις μετακινήσεις μας με το Cactus. Μας δίνουν τη δυνατότητα να τσεκάρουμε κάποιες λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά στην καθημερινότητα. Μια τέτοια είναι ο χρόνος που απαιτείται για να έχεις καλή θερμοκρασία στην καμπίνα, μετά το… ψύχος της νύχτας. Εδώ λοιπόν, το Cactus δεν μπορούμε να πούμε ότι κάνει κάποιο ρεκόρ. Είναι μάλλον στον μέσο όρο των περιπτώσεων που είχαμε πρόσφατα στα χέρια μας, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται σε κάτι λιγότερο από 5 λεπτά. Τόσο χρειάζεται ο ΗDi για να φέρει το ζεστό αέρα στους αεραγωγούς του ταμπλό. Δεν είναι πολύς χρόνος αλλά ούτε και λίγος εδώ που τα λέμε, με τις ανάσες των επιβατών στην καμπίνα να φέρνουν θάμπωμα στα τζάμια- θάμπωμα που όμως τελικά δεν προλαβαίνει να ενοχλήσει τον οδηγό και την ορατότητά του.

    Motornews-livetest-cactus-ripcurl-6

    Δευτέρα 16 Ιανουαρίου

    Motornews-livetest-cactus-ripcurl-5

    Το πλεονέκτημα της έκδοσης με το Grip Control, είναι ένα gadget που δεν φαίνεται να χρειάζεται στο Cactus- ή τουλάχιστον δεν έχει την αντίστοιχη εφαρμογή όπως στο Peugeot 3008. Εδώ, το Cactus με την -έτσι και αλλιώς- μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση αλλά και τα mud & snow ελαστικά του, δείχνει (και είναι) όσο ικανό θα χρειαστεί ο μέσος οδηγός που θα κινηθεί σε light εκτός δρόμου διαδρομές. Παρ’ όλα αυτά, η ύπαρξη του περιστροφικού διακόπτη τονίζει την αυτοπεποίθηση και δίνει ψυχολογικό αβαντάζ. Στο πατημένο χώμα, αισθάνεσαι σχεδόν όσο άνετα είσαι και στην άσφαλτο με το Cactus. Τα μεγάλα καθίσματα αποδεικνύονται για άλλη μια φορά εξαιρετική επιλογή και δικαιώνουν τη Citroen. Επίσης, το διήμερο που πέρασε, είχαμε την ευκαιρία να τσεκάρουμε με μια mini μετακόμιση, τη δυναμική του αυτοκινήτου όταν το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλωμένο. Παρά το γεγονός πως διπλώνει μόνο η πλάτη και όταν αυτό συμβεί, δεν έχουμε ένα επίπεδο στο πάτωμα, ο χώρος είναι αρκετά μεγάλος για να χωρέσει 6 μεγάλες κούτες και δύο μπροστινά καθίσματα αυτοκινήτου- με τις βάσεις και τους σιδηροδρόμους τους.

    Motornews-livetest-cactus-ripcurl-4

    Παρασκευή (και) 13 Ιανουαρίου

    Motornews-livetest-cactus-ripcurl-1

    Εδώ στο Motornews, δεν κρύψαμε ποτέ το γεγονός πως μας αρέσει το Cactus. Και σαν εμφάνιση αλλά και πολύ περισσότερο, σαν χαρακτήρας. Με το -ακόμα πιο- ξεχωριστό Rip Curl, έχουμε υψηλές προσδοκίες που θέλουμε όσο περνούν οι μέρες να δικαιώνονται. Είναι και το sport- νεανικό ύφος της εταιρείας που υπογράφει αυτή την ξεχωριστή έκδοση, που σε κάνει λίγο πιο “ανήσυχο”, σαν να σου κόβει κάτι παραπάνω από μια δεκαετία ηλικίας… Το μαύρο χρώμα στο αμάξωμα, πρέπει να παραδεχτούμε πως μας ψιλοξενέρωσε. Παραείναι συντηριτική επιλογή για ένα τόσο ξεχωριστό και τολμηρό μοντέλο όπως το Cactus και η εικόνα δεν σώζεται ούτε με την έντονη αντίθεση του λευκού σε μπάρες οροφής και καθρέπτες αλλά ούτε και στα “αυτοκόλλητα” της Rip Curl σε groovy σημεία του αυτοκινήτου. Στην καμπίνα, τα πράγματα είναι σημαντικά καλύτερα, καθώς το σκούρο σύνολο “σπάει” με ωραίες πορτοκαλί λεπτομέρειες, όπως είναι οι ζώνες ασφαλείας αλλά και κάποια σημεία του διακόσμου. Κλασσικά, στην καμπίνα αισθανθήκαμε τόσο άνετα όσο σε λίγα αυτοκίνητα συμβαίνει, ενώ ο καλός εξοπλισμός κάνει απολαυστικές τις διαδρομές. Τα ενοχλητικά στοιχεία των πίσω παραθύρων που δεν ανοίγουν κανονικά παρά μόνο tilt αλλά και της έλλειψης αυτόματης λειτουργίας των δύο εμπρός, είναι και πάλι εδώ- σαν ανθρώπινες ιδιοτροπίες ένα πράγμα.

    Motornews-livetest-cactus-ripcurl-2

    Σχόλια

    Σχόλια