Τα καλύτερα μοντέλα που είδαμε στην έκθεση του Ντιτρόιτ
Λανσαρίστηκαν επί αμερικανικού εδάφους, πολλά όμως από τα εκθέματα του Ντιτρόιτ έχουν τεράστιο ενδιαφέρον και για την Ευρώπη.
Η διεθνής έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, η μεγαλύτερη και σημαντικότερη στην αμερικανική ήπειρο, άνοιξε τις πύλες της στις 8 Ιανουαρίου και θα ολοκληρωθεί στις 22. Το τεράστιο ενδιαφέρον που παρουσιάζει για την τοπική αγορά, δεν αφήνει ανέγγιχτη και την Ευρώπη.
Μετά τις αρχές της νέας χιλιετίας, το Ντιτρόιτ απέκτησε τεράστια σημασία κυρίως για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές κύρους. Έχοντας πλέον οι περισσότεροι εργοστάσια στις ΗΠΑ, έθεσαν το Ντιτρόιτ ως ετήσιο ραντεβού με τα πιο σημαντικά πολυτελή μοντέλα τους.
Για εμάς, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν φυσικά τα μοντέλα αυτά που δεν απευθύνονται αποκλειστικά στην αμερικανική αγορά. Και είναι αρκετά και ιδιαίτερα σημαντικά, κυρίως στην μεσαία και πολυτελή κατηγορία. Απολαύστε λοιπόν τις μελλοντικές προτάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχουν όλα τα εχέγγυα να κρατήσουν το ενδιαφέρον μας ψηλά.
Audi Q8 Concept
Όπως δηλώνεται κατηγορηματικά στην ονομασία του είναι πρωτότυπο. Ωστόσο το κορυφαίο στη γκάμα των SUV της Audi δεν θα διαφέρει σημαντικά όταν θα είναι διαθέσιμο το 2018. Έως τότε, φυσικά, θα παρουσιαστούν κάποιες ακόμα εκδοχές του.
Το Q8 είναι υβριδικό και τετρακίνητο, Με τον ηλεκτρικό κινητήρα να έχει τοποθετηθεί εν σειρά και πίσω από τον τρίλιτρο V6 των 3.0 λίτρων. Η κίνηση μοιράζεται μέσω ενός κιβωτίου 8 σχέσεων tiptronic, ενώ η ανάρτηση είναι πνευματική και πλήρως ρυθμιζόμενη. Οι 442 ίπποι του μοντέλου σημαίνουν εξαιρετικές επιδόσεις αλλά όχι υψηλή κατανάλωση. Καθώς μπορεί να κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό για απόσταση έως και 60 χιλιόμετρα, η μέση τιμή ανέρχεται στα 2,3 λίτρα/100 χλμ. Εξαιρετικό επίτευγμα για ένα τεράστιο σε μέγεθος όχημα. Το μήκος του ξεπερνά τα 5 μέτρα και το πλάτος του φτάνει τα 2.
Lexus LS500
Ο κυριότερος ανταγωνιστής των Mercedes S και BMW 7 έρχεται από την Ιαπωνία και είναι εντελώς νέος. Το κορυφαίο σεντάν κύρους της Lexus σχεδιάστηκε από την αρχή. Νέο πλαίσιο που μειώνει σημαντικά το βάρος, νέος κινητήρας 3,5 λίτρων με δύο turbo και 415 ίππους και φυσικά εντελώς νέα αισθητική.
Με όλα τα παραπάνω η τεράστια λιμουζίνα των 5,23 μέτρων έρχεται πιο έτοιμη από ποτέ να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό. Φυσικά και θα υπάρχει και υβριδική έκδοση στο άμεσο μέλλον, πιθανότατα με το νέο δίλιτρο κινητήρα της μάρκας.
Kia Stinger GT
Η κορεατική εταιρεία δεν νοιώθει πλέον κανένα κόμπλεξ κατωτερότητας. Και γιατί άλλωστε, όταν παρουσιάζει μοντέλα όπως το Stinger GT. Νέο πλαίσιο με κίνηση πίσω, νέος κορυφαίος κινητήρας V6 3.3 λίτρων με ισχύ 365 ίππων και επιδόσεις που προκαλούν: τελική ταχύτητα 270 χλμ./ώρα και επιτάχυνση ο-100 σε 5,1 δευτερόλεπτα.
Το συναρπαστικό πακέτο ολοκληρώνεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, φρένα της Brembo και εσωτερικό κορυφαίαw πολυτέλειας, άνεσης και ευρυχωρίας. Που συνθέτουν έναν πολύ ικανό -και σίγουρα πιο προσιτό- ανταγωνιστή των BMW 4 Grandsport και Audi A5 Sportback.
Nissan VMotion 2.0 Concept
Φουτουριστικό μεν, ενδεικτικό δε των προθέσεων της Nissan για την αισθητική του μελλοντικού μεσαίου της σεντάν. Το VMotion 2.0 είναι μια σπουδή για τα σεντάν μοντέλα του μέλλοντος, διαθέτοντας πλήρως ηλεκτρική πρόωση και δυνατότητες αυτόνομης κίνησης.
Το βέβαιο είναι ότι πολύ σύντομα να δανείσει το δυναμικό και εξαιρετικά ενδιαφέρον αισθητικά αμάξωμά του σε κάποιο πιο προσγειωμένο σχεδιαστικά μοντέλο παραγωγής. Στη σημερινή του μορφή, το VMotion 2.0 κάνει δύο πράγματα: αφενός προβάλλει το όραμα της Nissan για ένα μέλλον αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων και απωλειών ζωής από ατυχήματα. Αφετέρου, μας δείχνει πόσο πιο συναρπαστικά θα είναι τα επόμενα μοντέλα της.
Mercedes GLA F/L
Εξέλιξη, όχι επανάσταση. Λογικό για ένα μοντέλο που ανανεώνεται και είναι άλλωστε εξαιρετικά επιτυχημένο. Χωρίς λοιπόν να πειράξει τις βασικές γραμμές του αμαξώματος, η Mercedes έκανε ουσιαστικές επεμβάσεις στην GLA. Βελτίωσε την αεροδυναμική, προσφέρει μια έκδοση με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, προσέθεσε τη δυνατότητα φώτων LED και νέα στοιχεία εξοπλισμού.
Ταυτόχρονα έκανε όλους τους κινητήρας λίγο πιο οικονομικούς, ενώ πρόσθεσε μια ακόμα εκδοχή του δίλιτρου κινητήρα βενζίνης με ισχύ 180 ίππων. Σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς και την κορυφαία AMG να αποδίδει 380 ίππους από μόλις 2.0 λίτρα κυβισμού, η GLA συνεχίζει να αποτελεί συνταγή επιτυχίας.