Motornews test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120ps

    Με το 3008 η Peugeot, εκτός του ότι μας θυμίζει ποια είναι στην πραγματικότητα, πετυχαίνει και κάτι πολύ πιο δύσκολο: Φοβίζει τον ανταγωνισμό.

    Όπως σημειώναμε και κατά τη διάρκεια του live test, “δεν κρύβεται όταν ένα αυτοκίνητο μας αρέσει και το 3008 έχει βάλει πλώρη για το επόμενο “Motornews Finest”. Εξ ου και οι πολλές λήψεις στο αυτοκίνητο: Νυχτερινές, ημερήσιες, κοντινές, μακρινές, εδώ δίπλα, κάτω από το σπίτι ή και στην άκρη της Αττικής”. Είναι αναμφίβολα ένα από τα αυτοκίνητα εκείνα που σε κάνουν να κοιτάς και πάλι την Peugeot με θαυμασμό. Όπως παλιά. Όχι πρόσφατα, με το προηγούμενο 3008 που ήταν -επιεικώς- “περίεργο” τόσο στην όψη όσο και στην ουσία του. Πιο παλιά, όταν η Peugeot είχε τον τρόπο της να διαχωρίζει τα μοντέλα της από την ομογάλακτη Citroen και έδινε εκείνο το finishing touch που έκαναν τα αυτοκίνητά της να ξεχωρίζουν.

    motornews-test-peugeot-3008-2

    Μετά από μια αρκετά μεγάλη περίοδο μετριοπάθειας, με αυτοκίνητα που ήταν “έτσι και έτσι” για να φέρουν το λιοντάρι στη μάσκα, ήρθε η ώρα της (επανα)τοποθέτησης των πραγμάτων στη θέση τους. Το 308 είναι εύκολα ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα αυτοκίνητα στην πάντα απαιτητική κλάση των μικρομεσαίων και μάλιστα σε όλες του τις εκδόσεις κινητήρα- ισχύος, το 208 έχει και αυτό το δικό του ενδιαφέρον (απλά εκεί ο ανταγωνισμός έχει πάει αλλού) και τώρα έρχεται το 3008 να βάλλει κατά πάντων. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, μια και συνδυάζει αρετές πολλών αυτοκινήτων με ένα κοινό παρονομαστή που -για εμάς τουλάχιστον- είναι ρυθμιστικός παράγοντας τελικής επιλογής ενός αυτοκινήτου. Η οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει το 3008 και η οικονομία στις μετακινήσεις, είναι ένα συνδυασμός που δεν μπορεί να μας αφήσει ασυγκίνητους.

    motornews-test-peugeot-3008-17

    Πραγματικά ανεξαρτήτως εδάφους που θα κινηθείς, είναι σαν να έχεις στα χέρια ένα 308. Με το πολύ καλό του στήσιμο να ξεχωρίζει, δίνοντάς σου ό,τι μπορεί να ζητήσεις για να κινηθείς σβέλτα, σε επαρχιακό δίκτυο αλλά και στην Εθνική Οδό, όπου τις καμπές το 3008 τις αντιμετωπίζει άνετα- ως ευθείες. Το τιμόνι βαραίνει αισθητά όταν τα χιλιόμετρα αυξάνουν αλλά αυτή η compact αίσθηση που με τη βοήθεια και του μικρού τιμονιού απογειώνεται, τονώνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Όπως ακριβώς πρέπει δηλαδή. Το μπροστινό μέρος είναι απρόσμενα καλό για αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά SUV και εν τέλει, σου μένει η αίσθηση της επιτυχημένης επιλογής- αν δίνεις ιδιαίτερο βάρος στην οδηγική απόλαυση.

    motornews-test-peugeot-3008-19

    Το 3008 που σε κερδίζει “άμα τι εμφανίσει” που έλεγαν παλιά τα χαρτονομίσματα, έχει τον τρόπο του να σε κάνει να το ερωτευτείς. Όχι τόσο λόγω του όγκου του -είναι μικρότερο από όσο το περιμέναμε- αλλά λόγω των γραμμών του αμαξώματος. Βγάζει αυτούσια τη διάθεση για αναβάθμιση σε premium, και σε αυτό συνηγορεί και το εσωτερικό με την ωραία “διχρωμία” στο δέρμα και το ύφασμα αλλά και το εξαιρετικό σε λειτουργία i-Cockpit που σε κάνει να παρκάρεις δεξιά και να χαζέψεις με τις εναλλαγές στην εικόνα και τη διάταξη των οργάνων. Είναι εξαιρετική η τελική εικόνα του πίνακα των οργάνων με την εφαρμογή της ψηφιακής απεικόνισηςη, παρά το γεγονός πως το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας δεν είχε σεταρισμένο σωστά το GPS και ο χάρτης πίσω από το τιμόνι δεν ήταν όπως έπρεπε. Όπως και να έχει, οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές από το νέο Γαλλικό μοντέλο.

    motornews-test-peugeot-3008-14

    Με τη νέα πλατφόρμα EMP2 του Ομίλου PSA, το 3008 φαίνεται να εξοικονομεί κατά μέσο όρο (σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρα) περί τα 100 κιλά. Το μήκος είναι τα 4,45 μέτρα και σε σχέση με το απελθόν 3008, είναι αυξημένο γενναιόδωρα, κατά 8 εκατοστά. Κατά 62 μόλις χιλιοστά είναι αυξημένο το μεταξόνιο, που πλέον έχει φτάσει τα 2.675 χιλιοστά. Χάρη σε αυτό κυρίως, έχουμε τους πολύ καλούς χώρους στο εσωτερικό, με τον αντίστοιχο για τις αποσκευές να είναι 520 λίτρα. Ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός του μοντέλου δίνει “αέρα” premium, καθώς πρακτικά το 3008 δεν υστερεί πουθενά. Τόσο το i-Cockpit που αναβαθμίζει και την εικόνα, όσο και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που είναι όλα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα μοντέλα των premium κατασκευαστών, κάνουν το σύγχρονο 3008 ένα πραγματικά αξιόλογο μοντέλο στην κατηγορία.

    motornews-test-peugeot-3008-10

    Μια έκπληξη ακόμα, ευχάριστη και πάλι, την νιώθεις όταν δεις την κατανάλωση, που παρά το σβέλτο ρυθμό για αρκετά χιλιόμετρα, μένει πεισματικά κολλημένη κάτω από τα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Οι 120 ίπποι του 1.600άρη diesel κινητήρα, είναι ένα high light που για τον οδηγό είναι ωραίο να ξέρει ότι υπάρχει. Το μοτέρ δε χρειάζεται “ξεζούμισμα” για να αποδώσει καλά, δίνοντας από τις μεσαίες στροφές όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός για να κινηθεί ακόμα και γρήγορα, εκμεταλλευόμενος το εξαιρετικό πλαίσιο του μοντέλου.

    motornews-test-peugeot-3008-7

    Άξιο αναφοράς, είναι και το “ρίσκο” της ελληνικής αντιπροσωπείας να ζητήσει ίδια τιμή εκκίνησης για το βενζινοκίνητο μοντέλο με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων και τους 130 ίππους και για το diesel 1.600άρι με τους 90. Τα 24.900€ μπορεί να ακούγονται πολλά, είναι όμως μια τιμή που στην πράξη σε βάζει σε ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, από το οποίο δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που θα μπορούσες να ζητήσεις επιπλέον. Στο “δικό μας” με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων και τους 120 ίππους, ως τιμή εκκίνησης ορίζονται τα 29.400€ και εδώ αλλάζει λίγο η ισορροπία, μια και αν ήταν πιο φθηνό, θα μπορούσε να είναι η “έξυπνη βόμβα” της κατηγορίας, προβληματίζοντας ακόμα και τους πλέον φανατικού του “βασιλιά της” που ακούει στο όνομα Nissan Qashqai.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    motornews-test-peugeot-3008-21

    Σχόλια

    Σχόλια