Live Test: Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport

    Η τεχνογνωσία του αγωνιστικού τμήματος της γαλλικής εταιρείας συνέβαλε ώστε να αποκτήσουν οι petrolhead το 208 GTi που δικαιούνταν.

    Peugeot 208 GTi by PS 2016

    Αυτό το Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport που μόλις ήρθε στο live test του motornews αποτελεί τη ζωντανή απόδειξη του γιατί μας αρέσει τόσο πολύ το επάγγελμά μας. Ειδικά αν σταματήσει να βρέχει και να χιονίζει, η αλλαγή του χρόνου θα μας βρει αντί στο γιορτινό τραπέζι, στους δρόμους μαζί του. 

    Τρίτη 3 Ιανουαρίου

    Μετά από 650 χιλιόμετρα σε επαρχιακό και εθνικό δίκτυο, το 208 GTi έχρηζε άμεσης απορρύπανσης. Πέρασε από νερά, πέρασε από χιόνια, δεν είπε όχι ούτε στις λάσπες. Σε ότι του ζητήθηκε στάθηκε παλικάρι και, ειδικά στα στενά ανηφορικά ορεινά κομμάτια ασφάλτου, αποδείχτηκε γίγας.

    Ο κινητήρας παρέχει ώθηση από τις 1.500 σ.α.λ. Αν όμως θες πραγματική δύναμη, τότε πρέπει να τον κρατάς μεταξύ 4.000 και 6.000 σ.α.λ. Εκεί το μικρό Peugeot πραγματικά δείχνει τον καλύτερο εαυτό του, που αντικειμενικά είναι εξαιρετικός.

    peugeot-208-gti-7

    Παίζοντας μαζί του η κατανάλωση ανεβαίνει σημαντικά, πάνω από τα 12 λίτρα/100 χλμ. Όμως με χαλαρό και ταυτόχρονα σβέλτο ρυθμό, μπορείς να δεις και μέσες τιμές της τάξης των 8.0 – 8.5 λίτρων. Καθώς βοηθά τόσο το κοντό κιβώτιο, όσο και η ελαστικότητα του κινητήρα.

    Στις περίπου 26.000€ που κοστίζει το 208 GTi by Peugeot Sport, είναι σίγουρα αρκετά ακριβό. Σε σχέση με το απλό GTi που είναι πιο φτηνό εμείς θα το προτιμούσαμε, ωστόσο ο μεγάλος αντίπαλος που λέγεται Fiesta ST καραδοκεί και με καλύτερη τιμή και με πολύ κοντινό χαρακτήρα. Για να βγάλεις συμπέρασμα σε τέτοια διλήμματα χρειάζεσαι πίστα και χρονόμετρο και αυτό σίγουρα δεν είναι το θέμα το live test, αλλά ενός μελλοντικού συγκριτικού.

    Σε κάθε περίπτωση πάντως, το 208 GTi σε αυτή τη μορφή του, θρονιάστηκε στην καρδιά μας. Και θα το θέλαμε πάραυτα στο γκαράζ μας.

    Δευτέρα 2 Ιανουαρίου

    Καλή χρονιά σε όλες και όλους με υγεία και αγάπη. Αν μπορείτε να βάλετε και ένα 208 GTi στη ζωή σας, κάντε το. Εκτός αν δεν σας αρέσει ο θόρυβος του κινητήρα στις υψηλές ταχύτητες. Ο οποίος μάλιστα δεν έχει σπορ χροιά, αλλά αποτελεί ένα συνεχή βόμβο μετά τα 120 χλμ./ώρα.

    Βλέπετε η εξαιρετική επιτάχυνση χάρη στο “κοντό” κιβώτιο των έξι σχέσεων και η δυνατότητα να κρατάς τον κινητήρα στην καλή περιοχή μεταξύ 4 και 6.000 σ.α.λ. έχουν το κόστος τους όταν ταξιδεύεις.

    Οι αυτοκινητόδρομοι δεν είναι το φόρτε αυτού του 208, ωστόσο μόλις μπεις στο επαρχιακό δίκτυο ξεχνάς οτιδήποτε έχει να κάνει με άνεση και χαλαρή οδήγηση και επικεντρώνεσαι στην ουσία. Εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης, πλήρης απουσία κλίσεων, στιβαρό πλαίσιο και φρένα “άγκυρες” της Brembo με δαγκάνες εμπρός τεσσάρων εμβόλων συνθέτουν ένα οδηγικό κρεσέντο εξαιρετικής απόλαυσης.

    Πραγματικά, αυτό το Peugeot είναι ο κοντινότερος συγγενής του 106 Rallye, με bonus τη σταθερότητα του πίσω μέρους, που θα λειτουργήσει υπερστροφικά μόνο αν το επιδιώξει ο οδηγός σε ολισθηρή άσφαλτο και ποτέ άλλοτε.

    Κάθεσαι εξαιρετικά, έχεις έναν κινητήρα με άψογη ελαστικότητα που όμως “πυροβολεί” επί της ουσίας πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. και γραμμικά, δυνατά και άμεσα φρένα. Αν θα μπορούσες να ζητήσεις κάτι περισσότερο αυτό θα ήταν ένα κιβώτιο με λίγο μεγαλύτερη ακρίβεια και μικρότερες διαδρομές -όρα Mazda MX-5 και Honda Civic TypeR- αλλά εμπρός στο σύνολο αυτό είναι μάλλον πταίσμα.

    Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου

    Όσο καλή τύχη είχαμε να βρεθούμε με τα κλειδιά του 208 GTi by PS στα χέρια, άλλη τόση κακή μας βρήκε με τον καιρό. Ο οποίος μας περιορίζει στα όρια της Αθήνας -συνεχώς μουσκεμένης μάλιστα.

    Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport 2016

    Δεν πειράζει, θα γυρίσει ο τροχός με το νέο έτος. Λες; Έως τότε, εκτιμούμε αφάνταστα τη σύλληψη του icockpit. Το οποίο όντας ψηλά και μακριά από τον οδηγό, βρίσκεται πολύ κοντά στο οπτικό του πεδίο. Από όλα τα ταμπλό οργάνων σήμερα, είναι με διαφορά το πιο εργονομικά σωστό.

    peug-208-gti-fl-2016_5-min

    Εκτιμούμε επίσης ιδιαίτερα την κάμερα για την στάθμευση, καθώς τόσο αυτή όσο και η οθόνη εξασφαλίζουν εικόνα εξαιρετικής ευκρίνειας. Ακόμα και τώρα με τη βροχή. Συνολικά η εικόνα του λιτού και καλά κατασκευασμένου εσωτερικού, αποδεικνύει ότι η Peugeot έχει κάνει μια υπέρβαση δίχως επιστροφή: προς την κορυφαία ποιότητα.

    peug-208-gti-fl-2016_4-min

    Κινούμενοι συνεχώς σε συνθήκες ελλιπούς πρόσφυσης, εκτιμήσαμε και το ελεγχόμενο διαφορικό Torsen. Αυτό επιτρέπει στους 208 ίππους να κάνουν τη δουλειά τους, χωρίς να παρεμβαίνει συνεχώς το ESP ή να “χάνεις” το τιμόνι.

    Να έχετε όλες και όλοι μια υπέροχη πρωτοχρονιά, να προσέχετε στους δρόμους και από Δευτέρα πάλι εδώ.

    Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου

    Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport 2016

    Η άσπρη μέρα που είδαμε σήμερα ήταν κυριολεκτική. Με το 208 GTi by PS να μας περιμένει καλυμμένο από αφράτο χιόνι. Φανερή η αντίστιξη με το γενικότερο κοινωνικό και οικονομικό κλίμα, μα ικανή να στείλει τη διάθεσή μας στο “καλό” κόκκινο.

    peug-208-gti-fl-2016_1

    Μπαίνεις, κάθεσαι και το γαλλικό μαστίφ σου δίνει το πρώτο μήνυμα. ΤΙ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤH! Τουλάχιστον για το δικό μας τύπο σώματος, άψογη σε μέγεθος και στήριξη, σε βάζει το δίχως άλλο σε στάση επίθεσης. Εξαιρετική συνολικά η θέση οδήγησης, σε προδιαθέτει να στραγγίσεις τους 208 ίππους του THP κινητήρα turbo των 1.6 λίτρων. Που με τα 300 Nm ροπής αποδεικνύεται επίσης εξαιρετικά ελαστικός και οικονομικός. Σήμερα που, λόγω καιρού, δεν επιτρέπεται το γκάζι το πάτωμα.

    Κινούμενος μέσα στην πόλη εκτιμάς το άκαμπτο αμάξωμα αλλά όχι την ανάρτηση “τραπέζι”. Η οποία είναι πιο σκληρή και επίσης χαμηλωμένη κατά 1 εκατοστό σε σχέση με αυτή του απλού GTi. Σε συνδυασμό με τα ελαστικά “φλούδες” διάστασης 205/40/18, μετρούν το ανάγλυφο του οδοστρώματος πόντο – πόντο. Λογικά το αυτοκίνητο θα είναι καρτ στις καμπές, αλλά αυτό μένει να το ανακαλύψουμε τις επόμενες μέρες.

    peug-208-gti-fl-2016_2

    Τι υπόσχεται το 208 GTi σε αυτή τη σκληροπυρηνική εκδοχή του; Να μας μεταφέρει εκείνο το μοναδικό αίσθημα απόλυτης σύνδεσης οδηγού και μηχανής που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε στο 106 Rallye. Με τα πρώτα σημάδια να είναι ενθαρρυντικά, δεν βλέπουμε την ώρα που ο καιρός θα μας κάνει τη χάρη να πάρουμε τα όρη και τα άγρια βουνά.

    Σχόλια

    Σχόλια