Live Test: Citroen C3 1.6 Blue HDi

    Ένα από τα σημαντικά μοντέλα της χρονιάς έφτασε στο Live Test και δεν είναι άλλο από το Citroen C3 1.6 BlueHDi

    Το Citroen C3 1.6 BlueHDi έφτασε στα απαλά χέρια του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη 4 Ιανουαρίου

    Επιστροφή σήμερα του C3 και τα συναισθήματα είναι πολύ καλά. Η Citroen βελτίωσε σε μεγάλο βαθμό, κυρίως στην εμφάνιση, το νέο της μοντέλο διατηρώντας τα πολύ καλά στοιχεία του προηγούμενου που ήταν το πλαίσιο και η οδική συμπεριφορά.

    citroen-c3-1-5-hdi-test13

    Έριξε το βάρος στην οικονομία και το πέτυχε τουλάχιστον στην έκδοση με τον diesel κινητήρα των 75 ίππων, ενώ κατάφερε να βελτιώσει και κάθε λεπτομέρεια τόσο στα μηχανικά μέρη όσο και στον σχεδιασμό. Το κερασάκι στην τούρτα είναι η τιμή του αυτοκινήτου η οποία ξεκινάει από τα 12.750€ με το μοντέλο δοκιμής να φτάνει τα 14.750€ που κρίνεται εξαιρετική για ένα τόσο φρέσκο και συνολικά καλό πακέτο.

    Τρίτη 3 Ιανουαρίου

    Ημέρα ταξιδιού επιστροφής σήμερα και ο αυτοκινητόδρομος είχε την τιμητική του. Ευκαιρία να δούμε λίγο καλύτερα τον κινητήρα του C3 ο οποίος μέχρι στιγμής μας έχει βγάλει ασπροπρόσωπους χωρίς όμως να μας εντυπωσιάσει.

    Πρόκειται για τον 4κύλινδρο Turbo Diesel των 1.6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 75 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 233 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Ο ψεκασμός άμεσος και υψηλής πίεσης, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.

    citroen-c3-1-5-hdi-test42

    Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η απόλυτα ομαλή και φιλική λειτουργία του σε όλες τις συνθήκες. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι έτσι δομημένη προκειμένου να γίνεται εξαιρετική εκμετάλλευση της ροπής του κινητήρα ο οποίος έχει και την απαραίτητη ελαστικότητα ώστε να επιταχύνει από το… μηδέν.

    Εκεί που πάσχει το σύνολο είναι στην ισχύ του η οποία είναι αρκετά μικρή. Αυτό το νιώθεις κυρίως στις εν κινήσει επιταχύνσεις οι οποίες είναι πιο αργές από ότι θα περίμενες από έναν 1600άρη ο οποίος “τελειώνει” πάρα πολύ γρήγορα. Αυτό που κερδίζεις ωστόσο είναι η απίθανη κατανάλωση η οποία μένει καρφωμένη στα 5.1 λίτρα/100Km ανεξάρτητα από το πως οδηγείς.

    Δευτέρα 2 Ιανουαρίου

    Η νέα χρονιάς μας βρήκε στα σύνορα Ελλάδας, Σκοπίων και Αλβανίας στις περίφημες Πρέσπες. Το τοπίο μαγευτικό και παρά την ελαφριά χιονόπτωση το Citroen C3 πάταγε εξαιρετικά τους τροχούς του στη βρεγμένη και κρύα άσφαλτο.

    Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο, οι αναρτήσεις ισορροπούν πολύ καλά μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας, ενώ το τιμόνι είναι ακριβέστατο. Στις ανοιχτές στροφές από Καστοριά προς Άγιο Γερμανό το C3 ήταν ξεκούραστο και απροβλημάτιστο στρίβοντας με ακρίβεια, χωρίς να παίρνει κλίσεις ή να έχει ενοχλητικές μετατοπίσεις βάρους.

    citroen-c3-1-5-hdi-test31

    Στο πιο σφικτό κομμάτι λίγο πριν “πέσουμε” στις Πρέσπες, επίσης το Citroen ήταν εξαιρετικό με καλό κράτημα, σωστή κλιμάκωση στο κιβώτιο και τον κινητήρα να μην σε αφήνει ποτέ ξεκρέμαστο.

    Η επιστροφή στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας ήταν βούτυρο στο ψωμί του Citroen το οποίο συμπεριφέρθηκε σαν μεγαλύτερο αυτοκίνητο έχοντας καλή σταθερότητα και ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης. Μόνο οι δυνατοί πλευρικοί άνεμοι τάρασσαν την ηρεμία του, ωστόσο και εκεί το σωστό τιμόνι επανέφερε την τάξη απροβλημάτιστα.

    Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου

    Το ταξίδι για τη Σφενδάμη ήταν πραγματικά ξεκούραστο και μας έδωσε τη δυνατότητα το βράδυ της άφιξης να πιούμε και ένα τσιπουράκι στο καφενείου του Βενιζέλου.

    Το πρωινό μας βρήκε καθ’ οδόν προς Θεσσαλονίκη για μια ακόμα δοκιμασία στο C3.

    citroen-c3-1-5-hdi-test21

    Η κίνηση στην ιστορική πόλη ήταν αφόρητη και το Citroen έδειξε έναν πάρα πολύ καλό εαυτό στις συγκεκριμένες συνθήκες. Η άνετη θέση οδήγησης, εκτός από άνετη είναι και πρακτική καθώς ο οδηγός έχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις (με εξαίρεση την αριστερή κολόνα). Ο κινητήρας και το κιβώτιο βοηθάνε τα μέγιστα με την φιλικότητά τους, ενώ φρένα και αναρτήσεις δημιουργούν ένα ομαλό και απροβλημάτιστο πακέτο στην πόλη. Το Start/Stop δούλεψε υπερωρίες στην Τσιμισκή και το όμορφο C3 ξεγλίστρησε “χαλαρά” στα στενά της συμπρωτεύουσας.

    citroen-c3-1-5-hdi-test32

     

    Και το παρκάρισμα ήταν άνετο, αν και ένα σύστημα προειδοποίησης θα ήταν ευπρόσδεκτο, αν όχι μια κάμερα, κάτι που υπάρχει φυσικά στο πακέτο προαιρετικών συστημάτων της Citroen, αλλά δεν υπήρχε στο μοντέλο δοκιμής. Από κατανάλωση ούτε κουβέντα! Στο ταξίδι έμεινε κολλημένο στα 5 λίτρα/100Km, ενώ μέσα στην πόλη ανέβηκε στα 5,2 λίτρα/100Km, νούμερα εξαιρετικά για το νέο Citroen.

    Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου

    Το ολοκαίνουριο C3 της Citroen με τον πετρελαιοκινητήρα είναι το νέο μας απόκτημα και επειδή πρόκειται για ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα τς αγοράς, είπαμε να το ρίξουμε με το καλημέρα στα δύσκολα. Με μόλις 682 χιλιόμετρα στο κοντέρ του το C3 ξεκίνησε για ταξίδι στη βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Σφενδάμη Πιερίας.

    citroen-c3-1-5-hdi-test14

    Τα πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο μας έδωσαν την ευκαιρία να κοιτάξουμε λίγο καλύτερα το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά και το εξωτερικό του στις στάσεις για ξεκούραση. Εξωτερικά, σε πρώτη φάση, το C3 είναι όμορφο. Το εμπρός μέρος είναι υπερυψωμένο και θυμίζει SUV, ωστόσο τα “φρύδια” πάνω από τα φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με τη στρογγυλεμένη και επιβλητική μάσκα δημιουργούν το πιο ωραίο κομμάτι του αυτοκινήτου. Στο πλάι υπάρχουν τα προστατευτικά που είδαμε πρώτη φορά στο Cactus, ενώ πίσω τα πράγματα είναι πιο απλά, αλλά εξίσου καλαίσθητα.

    citroen-c3-1-5-hdi-test11

    Στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι επίσης καλοφτιαγμένα. Αυτό που δεσπόζει είναι η κεντρική οθόνη 7” η οποία έχει πολλές και χρήσιμες πληροφορίες, αν και στο μοντέλο δοκιμής δεν ήταν εγκαταστημένο το σύστημα πλοήγησης κάτι που δεν μας άρεσε ιδιαίτερα. Παρόλα αυτά ο σκληρός δίσκος με τη μουσική τοποθετήθηκε εύκολα και η μουσική έπαιξε ασταμάτητα στα πρώτα 450km.

    citroen-c3-1-5-hdi-test12

    Τα όργανα διαθέτουν όλα τα απαραίτητα με χιλιομετρητές, μετρητές κατανάλωσης και πολλά άλλα, ωστόσο η αισθητική τους είναι… κάπως. Στις λεπτομέρειες, την παράσταση κλέβουν οι λαβές με τις οποίες κλείνεις τις πόρτες. Από χώρους η κατάσταση είναι επίσης αρκετά καλή με άνετη θέση οδήγησης, αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους και ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ για την κατηγορία. Τρεις βαλίτσες και άφθονα παιχνίδια για τον μικρό χώρεσαν άνετα σε όλο το αυτοκίνητο κάνοντας το C3 πολύ φιλικό στη φόρτωση.

    Αύριο το πρόγραμμα έχει Θεσσαλονίκη!

     

    Σχόλια

    Σχόλια