First Drive: Ford Kuga 1.5 TDCI 120ps

    Στην πρώτη του φορά που έχει κινητήρα ανταγωνιστικό, το Kuga δείχνει τα δόντια του για τα καλά στα υπόλοιπα μέλη της κατηγορίας και βάζει δύσκολα στον υποψήφιο αγοραστή

    Η Ford ανέκαθεν είχε τον τρόπο να «συγκινεί» τον οδηγό. Τα μοντέλα της διαχρονικά είχαν την διάθεση να προσδιορίζονται ως οδηγοκεντρικά. Από το φθηνό Καπλάς (δεν θα παλιώσει ποτέ αυτό το αστείο), έως και το συβαρίτικο που θα έλεγε και ο κ. Νίκος Δήμου Mondeo Vignale, όλα τα Ford έχουν μια διάθεση να κάνουν τον οδηγό τους λίγο πιο χαμογελαστό. Εξαίρεση στον κανόνα αυτόν δεν θα μπορούσε να αποτελεί το Kuga. Από την πρώτη του γενιά, έως και τώρα, το SUV της Ford προσέφερε πάντα το κάτι παραπάνω για την ικανοποίηση του οδηγού. Τώρα πια, το κάνει και σε οικονομοτεχνικό επίπεδο, έχοντας για πρώτη φορά στην ιστορία του έναν κινητήρα που το βάζει για τα καλά στο παιχνίδι του ανταγωνισμού.

    motornews-kuga-parnassos-6

    Βρεθήκαμε με το αυτοκίνητο να κάνουμε περίπου 400 χιλιόμετρα, λίγο πριν τα Χριστούγεννα και έχουμε να πούμε πως οι πρώτες εντυπώσεις είναι εξαιρετικές. Το ανανεωμένο Kuga είναι άνετο, καλά εξοπλισμένο και ικανό, με εμάς να παίρνουμε μια γεύση από κάθε πτυχή της προσωπικότητάς του, μια και από το road book της παρουσίασης, δεν έλειπε ακόμα και το (πατημένο μεν αλλά) χώμα, καθώς και οι λάσπες. Επί προσωπικού, είναι πάγια η απορία μας για το «τι δουλειά έχει ένα προσθοκίνητο crossover ή έστω SUV, μακριά από την άσφαλτο;» από τη στιγμή που όλα επάνω του «φωνάζουν» πως δεν είναι σχεδιασμένο για τέτοια χρήση. Στο ρόλο της ντουντούκας, οι ζάντες των 18 και 19 (!) ιντσών, με τα προφανώς ασφάλτινου προσανατολισμού ελαστικά, που όμως όπως φαίνεται, ακόμα και οι ίδιες οι εταιρείες κάνουν πως δεν ακούν. Όπως και να έχει, αν το σεβαστείς, θα σε πάει ή αλλιώς, για να το δούμε και με βάση τον αντίλογο, όταν κάποιος θα δώσει ένα σεβαστό ποσό για την αγορά ενός αυτοκινήτου που έχει έστω αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αυτό πρέπει να αποδειχτεί ικανό για την όποια υπέρβαση.

    motornews-kuga-parnassos-5

    TDCI με ίδια χωρητικότητα

    Με τον diesel κινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 120 ίππους, στην πρώτη μας επαφή με το ανανεωμένο Kuga είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα. Το προσθιοκίνητο diesel Kuga στα ορεινά χωριά του Παρνασσού, έδειξε να «αισθάνεται» πολύ άνετα. Οι 120 ίπποι του κινητήρα με τη βοήθεια και του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων (6τάχυτο είναι και το αυτόματο με το οποίο διατίθεται το αυτοκίνητο) δείχνουν αρκετοί, παρά και το αυξημένο βάρος που φτάνει τα 1.600 κιλά (κενό). Όσον αφορά στην οικονομία καυσίμου, η εταιρία υποστηρίζει πως σε μικτό κύκλο, η μέση κατανάλωση του Focus 1,5 TDCi είναι 4,4 λίτρα/100 χλμ.

    motornews-kuga-parnassos-3

    Και στο δρόμο, Ford

    Στο δρόμο, η συμπεριφορά του Kuga χάρη και στις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου απέναντι στον ανταγωνισμό. Τα επίπεδα της πρόσφυσης είναι πάντα υψηλά, ενώ άξια λόγου και αναφοράς είναι η σταθερότητα του Kuga σε κάθε είδους δρόμο. Είτε είσαι στην Εθνική οδό με ταχύτητα κοντά στην τελική του αυτοκινήτου, είτε είσαι σε επαρχιακό δίκτυο και ψάχνεις τα όρια του, αυτό που διαπιστώνεις είναι πως το Kuga έχει τον τρόπο του να σε κάνει να χαμογελάς. Είναι σταθερό σε κάθε περίπτωση και σου εμπνέει ασφάλεια, ενώ την ίδια στιγμή η ποιότητα κύλισης αλλά και η ηχομόνωση σε κάνουν να θεωρείς πως δικαίως η Ford ισχυρίζεται πως τα προϊόντα της στο σύνολό τους, έχουν premium διαθέσεις.

    motornews-kuga-parnassos-9

    Ένα εξίσου ευπρόσδεκτο στοιχείο από το χαρακτήρα της Ford που συναντάμε στο νέο Kuga, είναι το εξαιρετικό value for money. Ακόμα και αν αυτό είναι η αφορμή που θα φέρει τους ενδιαφερόμενους να ασχοληθούν με την περίπτωση του, το Kuga δεν απογοητεύει. Με τιμή εκκίνησης τα 22.095€ για την βενζινοκίνητη έκδοση με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 150 ίππους, είναι ένα στοιχείο που δεν αφήσει κανέναν παραπονούμενο. Για το diesel, τα 25.840€ είναι μια αρκετά λογική τιμή, με βάση και τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό του αυτοκινήτου, τόσο σε στοιχεία που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια, όσο και με αυτά της άνεσης.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    motornews-kuga-parnassos-2

    Σχόλια

    Σχόλια