Live Test: Skoda Fabia 1.2 TSI 90PS

    Το νέο Fabia δίνει το στίγμα της σοβαρότητας της Skoda από τη μικρή κιόλας κατηγορία, τόσο με την αισθητική του, όσο και με τη συνολική του ποιότητα. Απαράλλαχτο εδώ και χρόνια.

    Το Skoda Fabia 1.2 TSI 90PS είναι το νέο “απόκτημα” για το Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τρίτη 27 Δεκεμβρίου

    Ημέρα επιστροφής για το νέο Skoda Fabia το οποίο συνολικά μπορούμε να πούμε ότι είναι το αυτοκίνητο που χρειάζεται μια μικρή οικογένεια, καθώς οι χώροι για 3-4 επιβάτες μαζί με αποσκευές είναι ικανοποιητικοί. Ταυτόχρονα η ποιότητα κύλισης και η κατασκευή έχουν δεχθεί βελτίωση πλησιάζοντας τα στάνταρ της «μαμάς εταιρείας».

    Το νέο Fabia δεν θέτει νέα μέτρα σύγκρισης αλλά προσφέρει ότι κι ο ανταγωνισμός. Έτσι  η καλή σχέση αξίας/τιμής κάνουν τη διαφορά καθώς με 12.000 ευρώ αγοράζεις ένα αυτοκίνητο με πρακτικότητα, ποιότητά και σωστή οδηγική συμπεριφορά. Το supermini πατάει καλά στο δρόμο και προσφέρει καλή αίσθηση στον οδηγό, ενώ παράλληλα η βελτιωμένη ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά της πολλές ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.

    Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου

    Η προεόρτια κίνηση στο κέντρο της Αθήνας είναι βούτυρο στο ψωμί του μικρού Skoda. Το Start/Stop λειτουργεί υποδειγματικά και η κατανάλωση μένει χαμηλά παρά την επιβάρυνση που θα έφερνε σε δύσκολη θέση οποιοδήποτε αυτοκίνητο σε αυτές τις συνθήκες. Μια αρκετά μεγάλη περιμετρική “κοπάνα” μας φορτώνει με χιλιόμετρα αλλά μας απαλύνει τον… πόνο της ακινησίας στους κεντρικούς άξονες της πρωτεύουσας. Το Fabia είναι πολύ φιλικό και ευχάριστο για αυτές τις συνθήκες. Με το εύκολο pairing του κινητού στο εργοστασιακό hands free, δίνει τη δυνατότητα της επικοινωνίας χωρίς τα γνωστά προβλήματα, με το νόμο και όχι μόνο. Οι ευχές δίνουν και παίρνουν, όπως και οι μετακινήσεις. Τελικά, δεν είναι και τόσο εκτός πραγματικότητας η μαλακή ανάρτηση του αυτοκινήτου, μια και οι κακή συντήρηση των δρόμων σε πολλές περιοχές της Αττικής, δείχνει διάθεση να δοκιμάσει τις αντοχές του Fabia. Αλλά αυτό, εκεί. Βράχος. Πάμε για εορταστικό διήμερο και τα ξαναλέμε από δευτέρα. Να είστε όλοι καλά και να περνάτε καλύτερα!

    motornews-skoda-fabia-5

    Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου

    motornews-skoda-fabia-4

    Η αλήθεια είναι πως το Fabia σε κερδίζει. Ακόμα και αν το έχεις απορρίψει από τη short list των επιλογών σου -και έχεις πολλούς λόγους για να το κάνεις αυτό- λίγα χιλιόμετρα μαζί του σε κάνουν να το δεις λίγο διαφορετικά. Ξεπερνάς την πλαδαρότητα που δείχνει στο δρόμο, κυρίως λόγω της ρύθμισης της ανάρτησης και εστιάζεις στη σιγουριά που σου εμπνέει, ως γνήσιο τέκνο του Ομίλου VW. Κάπως έτσι μπορεί και να παραβλέψεις στοιχεία ενοχλητικά, όπως είναι η “ρηχή” σχεδίαση του πίνακα των οργάνων, με την επιτηδευμένα λιτή γραμματοσειρά και το ανάλογα “φτωχό” συνολικό αποτύπωμα. Στο ίδιο κάδρο βάζουμε και την λαστιχένια λαβή για την πόρτα του χώρου των αποσκευών από μέσα. Ένα στοιχείο που για να μην κρυβόμαστε, δεν μας άρεσε καθόλου από την πρώτη στιγμή που το είδαμε και στο Octavia πρώτης γενιάς αλλά πρέπει να το αντικρίζουμε κάθε φορά που ανοίγουμε το κατά τα άλλα ευρύχωρο πορτ μπαγκάζ.

    motornews-skoda-fabia-6

    Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου

    motornews-skoda-fabia-2

    Είναι αναμφίβολα ενδιαφέρον. Σε κερδίζει από την πρώτη ματιά, χωρίς να έχει κάποια καινοτομία στην εμφάνισή του. Είναι και η συγγένεια των όγκων με το απελθών τόσο μεγάλη, που σε βάζει στο tripάκι να σκεφτείς πως απλά πρόκειται για ένα γενναίο facelift. Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του δε, είσαι σχεδόν σίγουρος πως για τέτοιο πρόκειται.

    Το νέο Fabia έχει όλη τη φρέσκια σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda ενσωματωμένη και είναι ο εκφραστής αυτής της δυναμικής στη μικρή κατηγορία.

    Εκεί που μόνο από τον Όμιλο, έχουμε να σκεφτόμαστε το εξαιρετικό VW Polo, με το Seat Ibiza από πίσω- και τελευταίο το εν πολλοίς “αδικαιολόγητο” τουλάχιστον για την εγχώρια αγορά, Audi A1.

    Το Fabia λοιπόν, σε καλωσορίζει με τον τρόπο του και μπαίνεις στη διαδικασία της προσέγγισης, εντυπωσιασμένος από την εικόνα. Στην καμπίνα, το βάρος της ανανέωσης πέφτει πάνω σε λεπτομέρειες, με κυρίαρχη τέτοια να είναι η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, εκεί όπου συγκεντρώνονται πολλές λειτουργίες που φέρνουν το Fabia στην σύγχρονη εποχή. Γιατί κατά τα άλλα, το Fabia είναι μια από τα ίδια. Ωπ, σόρι. Όχι. Έχει και τον κινητήρα των 1,2 λίτρων που κάνει τη διαφορά. Μετά τα πρώτα (λίγα) χιλιόμετρα όμως μαζί του, δεν έχουμε να πούμε και πολλά για τον κινητήρα. Θα έχουμε τις επόμενες ημέρες.

    Από την πρώτη μας μέρα με το μικρό Skoda όμως, κρατάμε τις ευθείες αναφορές στο παρελθόν που ξεκινούν από το ζεύγος των ποτηροθηκών με το ανόμοιο μέγεθος στην κεντρική κονσόλα, εκτείνονται στα χειριστήρια του συστήματος θέρμανσης με τους περιστροφικούς διακόπτες (ίδιους εδώ και πολλά χρόνια) και καταλήγουν στο ζεύγος των ηλεκτρικών παραθύρων, με τους διακόπτες στην πόρτα του οδηγού που δεν έχουν αυτόματη λειτουργία ούτε προς μια κατεύθυνση- ούτε για το ένα από τα δύο παράθυρα.

    motornews-skoda-fabia-3

    Σχόλια

    Σχόλια