Live Test: Renault Twingo 0.9 TCe 90PS

    Είναι με διαφορά ότι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρει κανείς κάτω από το ονοματεπώνυμο Renault Twingo

    Το Renault Twingo 0.9 Tce 90PS είναι το νέο “απόκτημα” για το Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου

    Σήμερα το ξενέρωμα από την επιρροή που έχει ο πλευρικός άνεμος στο αυτοκίνητο, ήταν λίγο μεγαλύτερο και το θέμα μονοπώλησε το ενδιαφέρον της μεταξύ μας κουβέντας. Έχοντας ολοκληρώσει τις δουλειές στον αστικό ιστό, έρχεται η ώρα να βγεις στην Εθνική οδό για να κινηθείς προς τα βόρεια. Εκεί λοιπόν που βγαίνεις από το “δαχτυλίδι” του Σ.Ε.Φ. και ετοιμάζεσαι για την παρατεταμένη αριστερή, εισπράττεις μια αίσθηση που κάτι σου θυμίζει. “Λάστιχο” σκέφτεσαι αντανακλαστικά και ετοιμάζεσαι νοητά για τα περαιτέρω. Έλα όμως που δεν… Απλά το Twingo δείχνει την ευπάθειά του στον πλευρικό άνεμο με έναν τρόπο που μέχρι να τον συνηθίσεις (γιατί τον συνηθίζεις) σου κόβεται η χολή. Λίγο και το ελαφρύ τιμόνι που είναι απαλλαγμένο από το “βάρος” της μετάδοσης, η συνολική “εικόνα” είναι το λιγότερο ασυνήθιστη. Κρατάμε επίσης και την κατανάλωση που είναι μάλλον αυξημένη για αυτοκίνητο της κατηγορίας, με τα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, να είναι σίγουρα αρκετά υψηλή- και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερες “αρκουδιές” στο δρόμο. Το “Eco” άλλωστε ήταν πατημένο για τις μισές (ίσως και παραπάνω) διαδρομές που κάναμε με το Twingo. Βέβαια, το παρήγορο είναι πως ανάλογη κατανάλωση είχε και η “απλή” έκδοση που είχαμε οδηγήσει πρώτα, οπότε και πάλι τα στοιχεία είναι υπέρ στο να μας μείνει ετούτη εδώ η turbo έκδοση, στο μυαλό ως η αγαπημένη.

    motornews-renault-twingo-09tce-9

    Τρίτη 20 Δεκεμβρίου

    motornews-renault-twingo-09tce-5

    Δεν αλλάζουμε γνώμη. Αυτό εδώ το Twingo είναι με διαφορά το πιο ενδιαφέρον. Κουβαλάει βέβαια όλη την παθογένεια του μοντέλου, με λεπτομέρειες όπως είναι η ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους (όχι και τόσο λεπτομέρεια θα μας πείτε- και θα έχετε εν πολλοίς δίκιο…), η ακατάστατη εργονομία με τις επιλογές του κατασκευαστή για τόνωση της πολυμορφίας αλλά και η διάταξη με τον κινητήρα πίσω και τη διάθεση Lego για το ξεμοντάρισμα του μπροστινού τμήματος. Για τους πλευρικούς ανέμους δεν έχουμε και πολλά να πούμε. Ναι, το Twingo κουνιέται όταν φυσάει. Όχι, δεν ανησυχήσαμε σε καμία στιγμή αλλά το φαινόμενο είναι πιο έντονο από ότι σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Για την εργονομία, τα παράπονά μας εστιάζονται στην εκ περιτροπής ύπαρξη ποτηροθήκης (διπλής) ή ντουλαπιού στη βάση της κονσόλας. Όταν έχεις το ένα, δεν μπορείς να έχεις το άλλο. Και όταν έχεις βγάλει το ντουλαπάκι για να τοποθετήσεις ποτήρια, δεν έχεις που να το βάλεις και συνήθως περιφέρεται στο χώρο των ποδιών του συνοδηγού ή στο πίσω κάθισμα.

    motornews-renault-twingo-09tce-6

    Τέλος, η βάση για το κινητό, που εξυπηρετεί πάρα πολύ είναι η αλήθεια, και μας αρέσει ως έξυπνη λύση αναβάθμισης του μικρού Renault με την ύπαρξη του smartphone σε ρόλο ακόμα και GPS, κάνει την αλλαγή σταθμού στο ραδιόφωνο περιπέτεια. Τα πλήκτρα για τους προεπιλεγμένους σταθμούς δυσκολεύεσαι πολύ να τα προσεγγίσεις και γενικότερα, το να έχεις τη βάση στο ταμπλό, βγάζει λίγο off την εργονομία.

    motornews-renault-twingo-09tce-7

    Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου

    motornews-renault-twingo-09tce-2

    Από την πρώτη στιγμή, ετούτο εδώ το Twingo σου κλέβει το “μάτι”. Το λευκό χρώμα του με τη φαρδιά ματ πλαστική φάσα στα πλάγια και οι κόκκινες ενθέσεις στο εσωτερικό, είναι λεπτομέρειες που κάνουν μεγάλη διαφορά στη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου που για να σας είμαστε ειλικρινείς, δεν είχε ξετρελάνει κανέναν μας εδώ στο Motornews μέχρι στιγμής. Στη συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου ωστόσο, από τα πρώτα μέτρα που κάναμε μαζί του, έχουμε να λέμε με χαμόγελο για αυτό. Ο 900άρης με το turbo δείχνει να έχει ότι ακριβώς μπορεί να φανταστεί ένας old school οδηγός από ένα σύγχρονο μικρό. Καλή ποιότητα, χαμηλό βάρος, ψυχωμένο μοτέρ και πίσω κίνηση- που σε συνδυασμό με τη μεγάλη γωνία στο τέρμα του τιμονιού από πλευρά σε πλευρά, συνθέτουν μια εικόνα πολύ κολακευτική. Τώρα που ξαναβλέπουμε την προηγούμενη φράση, αν εξαιρεθεί από την εξίσωση η καλή ποιότητα, τότε θα μπορούσε να φανταστεί κανείς πως μιλάμε για κάποιο αυτοκίνητο με σπορ διάθεση και έφεση στο… drift. Φυσικά και όχι όμως, αφού μιλάμε για το Twingo, το αδερφό μοντέλο του Smart, όπου οποιαδήποτε υποψία γλιστρήματος συνθλίβεται προ γεννήσεως από το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Το οποίο είναι όσο αυστηρό χρειάζεται η σύγχρονη κάστα οδηγών. Άρα λοιπόν, μας μένει η χαρά του εύκολου παρκαρίσματος με το τιμόνι που κόβει πολύ και με τις διαστάσεις που επιτρέπουν το παρκάρισμα ακόμα και μέσα σε περίπτερο.

    motornews-renault-twingo-09tce-1

    Σχόλια

    Σχόλια