Live Test: BMW R nineT Scrambler

    Μια από τις πιο όμορφες εκδόσεις του BMW R nineT, η Scrambler, έφτασε στο Live Test του Motornews

    To BMW R nineT Scrambler ήρθε στο Live Test του MotornewsΣε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου

    Ημέρα επιστροφής σήμερα για το R nineT και η αίσθηση που μας αφήνει είναι πολύ καλή. Η μοτοσικλέτα είναι ποιοτική, πανέμορφη και άρτια όσον αφορά την οδήγησή της ξεχωρίζοντας στο δρόμο σαν τη μύγα μες το γάλα. Οι αρχιτέκτονες απέναντι τη λάτρεψαν για το στιλ της και ουσιαστικά αυτό είναι που σε κερδίζει σε αυτό το BMW.

    dsc_2613

    Αυτό που επιβεβαίωσα όσον αφορά γενικότερα τη συγκεκριμένη κατηγορία είναι ότι ακόμα και μια τόσο καλή – ίσως η καλύτερη Scrambler της αγοράς – δεν αντιλαμβάνομαι το νόημά της. Μπορώ να κατανοήσω ότι είναι μόδα και αρέσει το vintage, ωστόσο ζούμε σε μια εντελώς διαφορετική εποχή με εντελώς διαφορετικές ανάγκες – ιδιαίτερα στον τομέα της μοτοσικλέτας. Παρόλα αυτά είδα με τα μάτια μου ότι έχει κοινό η συγκεκριμένη κατηγορία και θα πουλήσει, ιδιαίτερα αυτή η BMW που είναι εξαιρετική, κάτι μου με κάνει επίσης να συνειδητοποιώ ότι κάτι περισσότερο ξέρουν τα εργοστάσια από εμένα!

    dsc_2603

    Η τιμή της Scrambler είναι στα 14.400€ και κρίνεται σε λογικά πλαίσια αν λάβουμε υπόψιν την μοναδικότητα και την ποιότητα της μοτοσικλέτας.

    Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου

    Καλά όλα αυτά, αλλά τι κάνει αυτό το R nineT στο δρόμο; Η μοτοσικλέτα της BMW λοιπόν είναι εξαιρετική όταν αρχίσεις να κινείσαι. Το βάρος του εξαφανίζεται όταν κουμπώσεις την αθόρυβη πρώτη σχέση στο κιβώτιο και αρχίσεις να κυλάς πάνω στα τρακτερωτά ελαστικά. Οι αναρτήσεις – τηλεσκοπικό πιρούνι 43mm εμπρός και Paralever σύστημα πίσω – είναι σχετικά μαλακές κάτι που αυξάνει το επίπεδο πρόσφυσης και άνεσης στους δρόμους με χαμηλή πρόσφυση. Η πληροφόρηση για το τι συμβαίνει κάτω από τις ρόδες δεν είναι το δυνατό του σημείο, ωστόσο αν το εμπιστευτείς σε ανταμείβει με ποιότητα και ασφάλεια.

    dsc_2597

    Στις στροφές είναι… περίεργο καθώς τα χωμάτινα ελαστικά προσφέρουν πιο γρήγορες αντιδράσεις και πολύ πιο κλειστές γραμμές. Η μοτοσικλέτα γέρνει απότομα προς το apex και στρίβει αστραπιαία απαιτώντας πάντα περισσότερη φόρα από αυτή που έχεις καθώς ο μεγάλος τροχός εμπρός σε συνδυασμό με το φαρδύ τιμόνι έχουν την τάση να στρίβουν χωρίς τη βοήθεια του γυροσκοπικού φαινομένου. Μετά από μερικά χιλιόμετρα όλα αυτά γίνονται ψωμοτύρι και αρχίζεις σταδιακά να απολαμβάνεις την ποιότητα και την αυξημένη πρόσφυση που προσφέρει η μοτοσικλέτα.

    dsc_2607

    Στον αυτοκινητόδρομο η κατάσταση είναι πολύ καλή όσον αφορά τη σταθερότητα η οποία είναι απίθανη. Ο αέρας είναι ο μόνος αντίπαλός σου στο να διατηρήσεις μια υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Στην πόλη το Scrambler εκπλήσσει ευχάριστα καθώς είναι ευέλικτο, φιλικό στις αντιδράσεις και με πολύ καλά φρένα. Στις επιτόπιες κινήσεις θα ζορίσει λίγο τον αναβάτη λόγω βάρους, αλλά όταν κινείται δεν καταλαβαίνεις τίποτα. Στο χώμα και ιδιαίτερα σε “πατημένα” κομμάτια η μοτοσικλέτα είναι άψογη, πολύ καλό κράτημα και εξαιρετική απόκριση από τις αναρτήσεις προσφέρουν ένα άνετο πέρασμα από το χωμάτινο κομμάτι που έχετε επιλέξει. Δεν είναι για enduro, αλλά σίγουρα στο μενού του περιλαμβάνονται τα μεσαία και γρήγορα κομμάτια.

    dsc_2609

    Συνολικά, το R nineT μπορεί στην αρχή να φαίνεται περίεργο στην οδήγηση, ωστόσο όσο το οδηγείς τόσο αντιλαμβάνεσαι τα προτερήματά του.

    Είναι πολύ ποιοτικό, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, θα στρίψει και θα σε βολτάρει άνετα όπου κι αν είσαι. Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος της BMW, να προσφέρει ευχαρίστηση σε όποιο τερέν κι αν βρίσκεσαι.

    Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου

    Από κινητήρα το Scrambler δεν έχει να επιδείξει κάποια έκπληξη. Η BMW έχει τοποθετήσει τον πασίγνωστο αερόψυκτο boxer των 1.170cc ο οποίος αποδίδει 110 ίππους στις 7.550 σ.α.λ. και 11,7 χλγμ ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός της BMW, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου και άξονα.

    r-ninet-test22

    Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει δυο εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Το ένα είναι η γραμμική του λειτουργία και το δεύτερο είναι η απίθανη ροπή του. Σε όποια χιλιάδα κι αν βρίσκεται το στροφόμετρο και με όποια ταχύτητα κι αν έχεις κουμπωμένη στο κιβώτιο η μοτοσικλέτα θα επιταχύνει μεστά και θα στείλει το ταχύμετρο σε… απαγορευμένα νούμερα. Το αναλογικό ταχύμετρο ξεφτιλίζεται εύκολα από τον κινητήρα και τα 220Km/h έρχονται χωρίς κόπο από το μοτέρ – αλλά με πολύ κόπο από τον αναβάτη ο οποίος δοκιμάζεται από τον ισχυρό αέρα.

    Για τον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας, ο κινητήρας ταιριάζει γάντι καθώς μπορείς να κινηθείς σβέλτα αν το θελήσεις, αλλά κυρίως μπορείς να κινηθείς ήρεμα εντός πόλης και σε χαλαρή βόλτα.

    r-ninet-test23

    Ο ακριβέστατος και ομαλός ψεκασμός κάνει τη ζωή του αναβάτη εύκολη στο χώμα καθώς έχεις τον απόλυτο έλεγχο σε όλες τις συνθήκες, ενώ το ABS και το Traction Control απενεργοποιούνται ανεβάζοντας τον πήχη της διασκέδασης.

    Συνολικά, το R nineT Scrambler από κινητήρα τα πάει περίφημα καθώς ο boxer δένει περίφημα με το υπόλοιπο πακέτο.

    Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου

    Κακά τα ψέματα μια μοτοσικλέτα σαν το Scrambler δεν θα μπορούσε να κατασκευαστεί για άνεση και καθημερινή μετακίνηση, ωστόσο στην περίπτωση του συγκεκριμένου BMW τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα όσο φαίνονται.

    Προφανώς δεν είναι το πιο άνετο ή το πιο εργονομικό BMW που έχουμε συναντήσει, ωστόσο κάνει ότι μπορεί προκειμένου να προσφέρει την καλύτερη δυνατή κατάσταση για τον αναβάτη.

    bmw-rninet-scrambler-livetest-2111

    Η θέση οδήγησης βάζει το σώμα ελαφρά σκυμμένο προς τα εμπρός με τα χέρια να ανοίγουν πολύ για να πιάσουν το τεράστιο τιμόνι. Η σέλα είναι λεπτή και σκληρή, ενώ από την άλλη τα πόδια έχουν ξεκούραστη γωνία και πατάνε εύκολα στην άσφαλτο (ή το χώμα). Τα όργανα είναι ποιοτικά, λιτά και απέριττα με ένα αναλογικό στρογγυλό ταχύμετρο και ένα μικρό ψηφιακό πάνελ με τις βασικές πληροφορίες. Για τον συνεπιβάτη τα πράγματα είναι εξίσου «σκληρά» όσον αφορά τη σέλα, ενώ δύσκολη είναι και η στήριξή του πάνω στη μοτοσικλέτα. Τα χωμάτινα ελαστικά του μοντέλου δοκιμής βάζουν το κερασάκι στην τούρτα ανεβάζοντας το επίπεδο θορύβου και δημιουργούν μικρούς κραδασμούς στις χαμηλές ταχύτητες.

    bmw-rninet-scrambler

    Στα θετικά μπορεί να βάλει κάποιος τα θερμαινόμενα grip, το χαμηλό ύψος και τις άνετες αναρτήσεις, ενώ και το κόψιμο του τιμονιού είναι ικανοποιητικό βοηθώντας στην κίνηση εντός πόλης. Οι καθρέπτες μπορεί να είναι αμφιβόλου αισθητικής, ωστόσο κάνουν καλά τη δουλειά τους. Η ποιότητα σε όλη τη μοτοσικλέτα, διακόπτες, φινίρισμα, υλικά, είναι εξαιρετική και αυτό είναι που δίνει πόντους σε αυτό το R nineT.

    Συνολικά, από εργονομία το Scrambler δεν τα καταφέρνει πολύ καλά καταφέρνοντας μόνο να πετύχει τα βασικά. Από την άλλη όμως… who cares?

    Τρίτη 13 Δεκεμβρίου

    Μπορεί σήμερα να είναι Τρίτη και 13, ωστόσο στα χέρια μας έχει φτάσει ένα από τα πιο στιλάτα μοντέλα της αγοράς. Πρόκειται για μια νέα έκδοση του γνωστού μας από πέρυσι R nineT με την κωδική ονομασία “Scrambler”… και ο νοών νοείτω.

    bmw-rninet-scrambler-livetest-2113

     

    Η μοτοσικλέτα από την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις ότι διαφέρει αρκετά σε σχέση με το κανονικό R nineT. Το μάτι πέφτει απευθείας πάνω στα χοντρά λάστιχα και τους μεγάλους μαύρους τροχούς οι οποίοι φοράνε χωμάτινα ελαστικά με τακούνια για περιπέτειες εκτός δρόμου. Δεύτερο highlight είναι η καφέ δερμάτινη σέλα η οποία είναι πολύ λεπτή και ντελικάτη, ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι η διπλή εξάτμιση η οποία βγαίνει ψηλά αριστερά θυμίζοντας άλλες εποχές και κάτι από Steve McQueen. Στρογγυλό όργανο και στρογγυλό φανάρι είναι εξαιρετικά φινιρισμένα όπως άλλωστε το σύνολο της μοτοσικλέτας καθώς παρότι πολύ απλή, είναι πάρα πολύ ποιοτική.

    bmw-rninet-scrambler-livetest-2112

     

    Η αλήθεια είναι πως όλα πάνω σε αυτό το BMW έχουν σαφέστατο προσανατολισμό, τίποτα δεν περισσεύει και όλα έχουν ξεχωριστή αισθητική προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός. Και ο σκοπός είναι ένα όσο το δυνατόν πιο πιστό αντίγραφο μιας εξαιρετικής scrambler βασισμένο πάνω στο R nineT με καρδιά τον boxer αερόψυκτο των 1.170cc. Mission accomplished!

     

    Σχόλια

    Σχόλια