Live Test: BMW i3 94Ah

    Να λοιπόν που ήρθε η ώρα αντί να γράφουμε την ισχύ των αυτοκινήτων που οδηγούμε, να γράφουμε τα Ampere χωρητικότητας της... μπαταρίας τους.

    BMW i3 94 Ah 22016

    Το BMWi3 με την μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία του, ήρθε στο live test του motornews για να μας αποδείξει την αύξηση της αυτονομίας του. Και ταυτόχρονα κατά πόσο ένα ηλεκτρικό μοντέλο μπορεί να αποτελέσει μια πρακτική εναλλακτική πρόταση αυτοκινήτου πόλης.

    Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου

    Ο αποχωρισμός μας από το i3 ήταν τραυματικός. Η επιστροφή του στην αντιπροσωπεία μας άφησε με την αίσθηση ότι δεν το ζήσαμε σε όλο το βάθος του. Γιατί το i3 έχει πολλά να σου δείξει, πέραν ότι σε βάζει και σε ένα εντελώς νέο κόσμο αυτοκίνησης. Μας λείπει η άμεση απόκριση στο γκάζι. Μας λείπει η “σαν πέτρα  από σφεντόνα” επιτάχυνση, ακόμα και από στάση. Μας λείπει η εξαιρετική ορατότητα, η απόλυτη ησυχία, το αφαιρετικό εσωτερικό με τα ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά κατασκευής.

    BMW i3 94Ah 2016

    Μας λείπει επίσης και η προσοχή του κόσμου. Διότι αν κάποιος πει ότι δεν κολακεύεται από όλη αυτή την προσπάθεια προσέγγισης, έστω και αν δεν είναι ο ίδιος ο λόγος, μάλλον πρέπει να αναζητήσει μερικές θεραπευτικές συνεδρίες στο γιατρό με το σφυράκι.

    Όπως είχαμε αναφέρει και στο παρελθόν, κατά τη δοκιμή της έκδοσης Range Extender με τη μικρότερης  χωρητικότητας συστοιχία μπαταριών, το i3 δεν είναι ένα απλό παράθυρο στο μέλλον. Είναι η πύλη του Βρανδεμβούργου ολόκληρη, είναι το ίδιο το μέλλον.

    Τρίτη 13 Δεκεμβρίου

    Μια φόρτιση στο… πεζοδρόμιο, έκανε σήμερα πολύ κόσμο να ψάχνεται με το i3. Που ούτως ή άλλως αποτελεί αστικό αξιοθέατο, είτε κινούμενο, είτε σταματημένο. Οι ερωτήσεις πέφτουν βροχή και το ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Για πολλούς φυσικά σταματά όταν ακούν την τιμή των 37.700€ της έκδοσης των 94Ah.

    Υπό το πρίσμα της τεχνολογίας και της κατασκευαστικής αρτιότητας, το κόστος του i3 είναι μικρό. Και αυτό το αναφέρουμε με πάσα ειλικρίνεια αλλά και την απαραίτητη γνώση του μηχανολογικού του βάθους. Αν φυσικά το συγκρίνεις με ένα συμβατικό αυτοκίνητο αντίστοιχου μεγέθους, τότε χάνει κατά κράτος όσον αφορά τα χρηματοοικονομικά κριτήρια και μόνο.

    img_3444

    Έτσι, προς το παρόν, το i3 παραμένει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, εντυπωσιακή, υπέροχη σε απόδοση και οικονομία χρήσης αλλά, από εμπορική άποψη, ειδική περίπτωση. Πραγματικά τίποτα δεν μας “χάλασε” στο αυτοκίνητο, πέραν ίσως από την ιδιότυπη λειτουργία των πίσω θυρών. Οι οποίες για να ανοίξουν πρέπει πρώτα να το κάνουν οι εμπρός. Έτσι, όταν τα άτομα είναι περισσότερα από δύο, οδηγός ή συνοδηγός πρέπει να αποβιβαστούν για να εξυπηρετηθούν οι συνεπιβάτες. Ακριβώς όπως σε ένα τρίθυρο αυτοκίνητο, με μεγαλύτερη όμως ευκολία πρόσβασης για τους πίσω.

    Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου

    Οδηγώντας αρκετά χιλιόμετρα αλλά αποκλειστικά στον αστικό ιστό -για το φόβο των Ιουδαίων της αυτονομίας- διαπιστώσαμε αυτό στο οποίο αναφερθήκαμε την Παρασκευή. Η αυτονομία του i3 με τις μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας, ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες.

    img_3440

    Βοήθησε φυσικά και ο καιρός που ήταν ηλιόλουστος και έτσι δεν κάναμε συνεχή χρήση του συστήματος θέρμανσης. Φτάσαμε λοιπόν χωρίς φόρτιση να εξυπηρετούμαστε επί τέσσερις μέρες και έχουμε και ένα σημαντικό περιθώριο ασφάλειας. Αύριο το μενού θα έχει σίγουρα φόρτιση, καθώς οι διαδρομές θα είναι αρκετές και μας περιμένει και το “μαρτύριο” της επιστροφής -τα γραφεία της BMW Hellas είναι αρκετά μακριά.

    BMW i3 94Ah 2016

    Το άγχος της αυτονομίας δεν το έχουμε ξεπεράσει είναι η αλήθεια, ωστόσο το ίδιο το i3 είναι αγχολυτικό όταν κινείται. Με ένα πεντάλ, αυτό του γκαζιού, τα κάνεις όλα. Καθώς όταν το αφήνεις, ο κινητήρας μπαίνει σε φάση γεννήτριας και φρενάρει τόσο το αυτοκίνητο, παράγοντας παράλληλα ρεύμα, που αν παρακολουθείς την κίνηση επαρκώς φρένο δεν πατάς παρά μόνο σταματημένος. Την ίδια στιγμή, η περίσσεια ισχύος επιτρέπει απίστευτες επιταχύνσεις και σφήνες στην κίνηση. Έτσι, είσαι σε κάθε φανάρι πρώτη μούρη.

    Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου

    Με το ίδιο μέγεθος συστοιχίας μπαταριών αλλά μεγαλύτερης πυκνότητας, το ηλεκτρικό BMW i3 διατίθεται πλέον και σε έκδοση 94Ah. Παράλληλα με αυτή των 60 Ah που γνωρίζαμε έως σήμερα.

    Δεν είναι η πρώτη φορά που το αυτοκίνητο έρχεται στα χέρια μας. Έτσι η έκπληξη της πρώτης επαφής με το ρηξικέλευθο i3 απουσιάζει. Μια άλλη έκπληξη ωστόσο ήρθε να προστεθεί. Αυτή αφορά την… ειλικρίνεια της BMW. Με την πιο αποδοτική συστοιχία μπαταριών, το i3 σύμφωνα με τον επίσημο κύκλο δοκιμών της Ε.Ε. (NEDC), έχει αυτονομία 300 χλμ. με μια φόρτιση. Η BMW ωστόσο σε όλη την επικοινωνία της, τονίζει πως υπό κανονικές συνθήκες είναι χαμηλότερη. Το αυτοκίνητο φτάνει και ξεπερνά σε μερικές περιπτώσεις τα 200 χλμ. αυτονομίας, εκεί που η έκδοση των 60Ah τελείωνε από ρεύμα περίπου στα 130 χλμ.

    BMW i3 90 Ah 2016

    Μετά από περίπου 70 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του i3 και με το σύστημα θέρμανσης ανοιχτό φυσικά λόγω κρύου, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε -και να αποδώσουμε τα εύσημα στην BMW- τους ισχυρισμούς της εταιρείας. Κινούμενοι κατά 90% εντός πόλης, έχουμε μια αυτονομία περίπου 130 χιλιομέτρων. Συνολική δηλαδή όπως προβλέπει η εταιρεία.

    Φυσικά έχουμε πολλά ακόμα να πούμε. Πέρα από το γεγονός ότι χωρίς τον κινητήρα εσωτερικής καύσης της έκδοσης Range Extender που είχαμε οδηγήσει στο παρελθόν, έχουμε ένα συνεχές άγχος. Που μας κάνει να κοιτάμε με προσήλωση ερωτευμένου στο φεγγαρόφωτο την ένδειξη της αυτονομίας.

    Σχόλια

    Σχόλια