Motornews Test: BMW 225Xe Active Tourer

    Το πολυμορφικό της BMW με την υβριδική του έκδοση, αφήνει τον ανταγωνισμό να ψάχνεται και δείχνει μοναδικές αρετές.

    Η επίθεση της BMW σε όλα τα μέτωπα με υβριδικές προτάσεις, δείχνει να είναι ολιστική. Στην ούτως ή άλλως περιορισμένων συμμετοχών κατηγορία των πολυτελών πολυμορφικών, η BMW πάει ένα βήμα πιο πέρα και βάζει το χαρακτηριστικό “e” δίπλα στην κωδική ονομασία του μοντέλου. Ανακεφαλαιώστε: Πολυμορφικό, πολυτελές, premium (από κούνια), με “λογικό” σε χωρητικότητα κινητήρα, τετρακίνητο και με υβριδική τεχνολογία plug in- που σημαίνει, φόρτιση στην πρίζα του garage. Απορίες; Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή.

    motornews-bmw-225xe-1

    Πολυχρηστικό από κάθε άποψη

    Το monovolume αμάξωμα της Active Tourer προδίδει με το καλημέρα την πρακτική υπόσταση της συγκεκριμένης πρότασης από τη BMW. Πλούσιοι χώροι και πρακτικότητα στον καλύτερο δυνατό συνδυασμό, για κάθε ανάγκη της καθημερινότητας σε οικογενειακό περιβάλλον. Κανείς επιβάτης δεν θα παραπονεθεί για το διαθέσιμο χώρο. Οι πίσω έχουν στη διάθεσή τους πλούσιο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ αρκετοί είναι και οι μικροί αποθηκευτικοί χώροι που κάνουν τη ζωή πιο εύκολη, όσο μεγάλο κι αν είναι το ταξίδι. Εξαιρετικό και το σύστημα ψυχαγωγίας που δίνει δυνατότητες διασύνδεσης αλλά και φόρτισης αρκετών ηλεκτρονικών συσκευών. Για τις αποσκευές, τα 400 λίτρα μέχρι το ύψος της εταζέρας, είναι ένα καλό νούμερο. Είναι μειωμένος κατά 68 λίτρα ο χώρος αποσκευών σε σχέση με την “τυπική” Active Tourer, ένεκα των μπαταριών που έχουν τοποθετηθεί κάτω από το πίσω κάθισμα και όσο νά ‘ναι, επηρεάζεται η χωροταξία. Παρά ταύτα, είπαμε: μέχρι την εταζέρα. Που πρακτικά σημαίνει πως τα 68 λίτρα που λείπουν, μπορούν στην ανάγκη να “καλυφθούν”.

    motornews-bmw-225xe-9

    Η πολυτέλεια το χαρακτηρίζει

    Δεν περιμένεις και τίποτα διαφορετικό. Όλες οι επιφάνειες στην καμπίνα των επιβατών, είναι επενδεδυμένες με ποιοτικά υλικά και σε άριστο επίπεδο συναρμογής. Οι μεγάλες επιφάνειες ωστόσο, κάνουν την εμφάνιση κάποιων τριγμών από τις στρεβλώσεις, μια πραγματικότητα για τον οδηγό αυτής της BMW. Είναι και η σκληρή ανάρτηση στη μέση που κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα. Δεν είναι όμως σε βαθμό που να προκαλεί απογοήτευση. Απλά, για έναν κατασκευαστή που “μας έχει συνηθίσει αλλιώς”, ακόμα και ο παραμικρός τριγμός, κάνει εντύπωση. Για τον οδηγό, η διάταξη με το τιμόνι να είναι πολύ κοντά στον “ρηχό” πίνακα των οργάνων, είναι λίγο “ξένη” για τα BMW δεδομένα. Όπως ξένη είναι και η όρθια θέση οδήγησης- παρά το γεγονός πως το κάθισμα έχει ρύθμιση αυξομείωσης του ύψους. Είναι εξαιρετικά βολικό το Head Up Display του αυτοκινήτου πάνω από τον πίνακα των οργάνων, καθώς πέραν του τυπικού πλεονεκτήματος μια και είναι σταθερά μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, προσφέρει μια πλειάδα χρήσιμων πληροφοριών.

    motornews-bmw-225xe-10

    Μοναδικό έτσι και αλλιώς. Αλλά και premium

    Δεν είναι μόνο το ότι μιλάμε για το μοναδικό plug in υβριδικό πολυμορφικό. Είναι και το premium του πράγματος που κάνει την 225Xe Active Tourer σε ένα βάθρο μόνη της. Μέχρι να αντιδράσει ο ανταγωνισμός και να έχουμε απάντηση (δια χειρός Mercedes π.χ. μια και οι τύποι εκεί στη Στουτγκάρδη δείχνουν διαχρονικά διάθεση να “σηκώνουν το γάντι”), η 225Xe Active Tourer θα είναι μια μοναδική περίπτωση. Προφανώς και λόγο αυτής της ιδιαιτερότητας, απευθύνεται σε πολύ λίγους αλλά αν το δει κανείς και από την άλλη, είναι ένα αυτοκίνητο που συγκεντρώνει πολλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά- τα καλύτερα από κάθε κατηγορία, θα μπορούσε να πει κανείς. Χωράει συζήτηση, ναι. Αλλά ως ένα μεγάλο ποσοστό, ισχύει.

    motornews-bmw-225xe-12

    Μόνο με 1.5 λίτρα χωρητικότητας

    Για άλλη μια φορά με μοντέλο που Ομίλου, δυσκολευόμαστε να γίνουμε πιστευτοί σε όποιον ρωτάει, όταν λέμε πως ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος turbo με χωρητικότητα 1,5 λίτρων (στο κατά BMW “δόγμα” των ιδανικών 500 κ.εκ. ανά κύλινδρο). Συνδυαστικά, η απόδοση ηλεκτρικού και κινητήρα βενζίνης, φτάνει τα 224 άλογα. Η απόδοση, μοιράζεται ως εξής: οι “γνωστοί” 136 ίπποι του βενζινοκινητήρα κινούν τους εμπρός τροχούς και οι 88 “ηλεκτρικοί” τους πίσω, κάνοντας έτσι πραγματικότητα και την τετρακίνηση για το πολυμορφικό της BMW. Αξίζει να σημειώσουμε πως η δυναμική των 88 ίππων είναι τέτοια, που επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου μέχρι και με 125 χλμ./ώρα- όταν το επίπεδο της φόρτισης το επιτρέπει. Όταν για παράδειγμα η φόρτιση είναι κάτω από το 5%, τότε η ταχύτητα κίνησης με το e- mode δεν ξεπερνάει τα 20 χλμ./ώρα. Η μετάβαση από τη μία κατάσταση στην άλλη, γίνεται ανεπαίσθητα. Όπως και να έχει όμως, ο περιορισμός της κατανάλωσης είναι μια πραγματικότητα που σημειώνεται από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο, το “πράσινο” προφίλ του οποίου τονίζεται ιδιαίτερα από τα 46 γραμμάρια CO2 που εκπέμπει ανά χιλιόμετρο. Και εντάξει, τα 2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα που μας λέει η BMW -εμείς τουλάχιστον- δεν τα είδαμε αλλά και ο μέσος όρος της δοκιμής μας που ήταν 6,2 λίτρα /100 χιλιόμετρα, ήταν εξαιρετικά εντυπωσιακό σαν νούμερο. Ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς πως το βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.660 κιλά.

    motornews-bmw-225xe-13

    Υβριδικό > Τετρακίνητο

    Παρά το γεγονός πως μιλάμε για την ίδια διάταξη μηχανικών μερών, προφανώς σε detuned έκδοση, με το supercar της BMW, το i8, η τετρακίνηση δεν είναι εδώ για να προσθέσει δυναμισμό στο σύνολο. Είναι εδώ για να κάνει την εμπειρία πιο ξεκούραστη και λιγότερο αγχωτική όταν οι συνθήκες είναι δύσκολες. Σε καμία περίπτωση όμως, η τετρακίνηση της Active Tourer δεν είναι το στοιχείο που θα “συγκλονίσει” τον οδηγό. Τα 39,2 kgm της ροπής από το σύνολο της απόδοσης ηλεκτρικού- βενζινοκινητήρα, μπορεί, μια και με τη συνδρομή τους οι χρόνοι στις επιταχύνσεις είναι πολύ δυναμικοί. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως σε 6,7” η 225Xe έχει τα 100 χλμ./ώρα από στάση και η τελική της είναι 202 χλμ./ώρα. Όσο εντυπωσιακά όμως και αν είναι τα στοιχεία της που αφορούν τις επιδόσεις στο δρόμο, αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει είναι αυτό που κάνει στο σπίτι. Η φόρτιση των συσσωρευτών από το οικιακό ρεύμα σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, είναι το χαρακτηριστικό που κάνει το μοντέλο πραγματικά ξεχωριστό. Το ότι έχεις στη διάθεσή σου καθημερινά μηδενισμένο το κόστος των τυπικών μετακινήσεων σπίτι- δουλειά και πάλι πίσω, έστω και αν χρειάζεται και στη δουλειά φόρτιση, έχοντας bonus όλα τα παραπάνω στοιχεία, είναι αν μη τι άλλο, επανάσταση. Και πολύ ωραία φάση.

    motornews-bmw-225xe-14

    Η ώρα του ταμείου

    Προφανώς όμως και δεν είναι όλα ρόδινα στον πλανήτη 225Xe Active Tourer. Το αυξημένο βάρος, έχει κάνει υποχρεωτική την ύπαρξη πολύ σκληρής ρύθμισης στην ανάρτηση προκειμένου να μην υπάρχει συμβιβασμός σε ότι έχει να κάνει με την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου. Από εκεί λοιπόν, προκύπτουν κάποια δεινά που μπορεί να μην είναι αρκετά για να αναιρέσουν όλα τα παραπάνω αναφερθέντα, έχουν όμως τη δική τους σημασία στην BMWδολογία. Η αίσθηση του αυτοκινήτου απέχει παρασάγγας από όσα μας έχει συνηθίσει η εταιρεία στα μοντέλα της. Και δε μιλάμε για ανόμοιες συγκρίσεις. Σε σχέση με τη συμβατική Active Tourer 218i, η ανάρτηση εδώ έχει να αντιμετωπίσει 340 περισσότερα κιλά και είναι πιο σφιχτή, ενώ ακόμα πιο έντονος είναι και ο θόρυβος κύλισης από τους τροχούς με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (έστω, της M-Pack που είχαμε στη διάθεσή μας). Το τιμόνι δεν προσφέρει ιδιαίτερη αίσθηση. Είναι ακριβές και σχετικά γρήγορο αλλά μάλλον ανούσιο σε αίσθηση και είναι χαρακτηριστικό το ότι τα προσχήματα “σώζει” το δερμάτινο τριάκτινο της έκδοσης που είχαμε στη διάθεσή μας, με την παχιά λαβή. Έχοντας όλα αυτά σαν δεδομένα, το υψηλό κόστος απόκτησης είναι αυτό που περιορίζει δραστικά την απήχηση του μοντέλου, με τα σχεδόν 45 χιλιάρικα (44.929€) να κάνουν λογιστικά την επιλογή του, μάλλον ασύμφορη.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    motornews-bmw-225xe-8

     

    Σχόλια

    Σχόλια