Live Test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120ps

    Το νέο πρόσωπο της Peugeot έτσι όπως φαίνεται στο είδωλο του 3008, είναι εντυπωσιακό και δίνει πόντους ενδιαφέροντος για την εταιρεία.

    Η Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120ps είναι το νέο “απόκτημα” για το Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου

    Δεν κρύβεται όταν ένα αυτοκίνητο μας αρέσει και το 3008 έχει βάλει πλώρη για το επόμενο Motornews Finest”. Εξ ου και οι πολλές λήψεις στο αυτοκίνητο: Νυχτερινές, ημερήσιες, κοντινές, μακρινές, εδώ δίπλα, κάτω από το σπίτι ή και στην άκρη της Αττικής. Έχει πολύ ενδιαφέρον σαν αυτοκίνητο, μια και συνδυάζει αρετές πολλών αυτοκινήτων με ένα κοινό παρονομαστή που -για εμάς τουλάχιστον- είναι ρυθμιστικός παράγοντας τελικής επιλογής ενός αυτοκινήτου. Η οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει το 3008 και η οικονομία στις μετακινήσεις, είναι ένα συνδυασμός που δεν μπορεί να μας αφήσει ασυγκίνητους. Όχι χωρίς “παράπονα” βέβαια, μια και το τέλειο είναι μια έννοια πολύ σχετική. Στο κουτί των παραπόνων, ρίχνουμε την απορία που μας προκάλεσε η ύπαρξη σταντ για το καπό του κινητήρα. Διορθώνουμε: για το πανάλαφρο καπό του κινητήρα, που θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί ακόμα και με ένα αμορτισέρ- και όχι ζεύγος. Είναι από τις λεπτομέρειες που δεν σου χαλάνε τη συνολική εικόνα αλλά σίγουρα σε αφήνουν με ένα μικρό παράπονο. Εις το επανιδείν 3008.

    motornews-livetest-peugeot3008-16-120ps-bhdi-11

    Τρίτη (και) 13 (μπρρρ…) Δεκεμβρίου

    motornews-livetest-peugeot3008-16-120ps-bhdi-6

    Είναι σαν να έχεις στα χέρια ένα 308. Με το πολύ καλό του στήσιμο να ξεχωρίζει, δίνοντάς σου ό,τι μπορεί να ζητήσεις για να κινηθείς σβέλτα, σε επαρχιακό δίκτυο αλλά και στην Εθνική Οδό, όπου τις καμπές το 3008 τις αντιμετωπίζει άνετα- ως ευθείες. Το τιμόνι βαραίνει αισθητά όταν τα χιλιόμετρα αυξάνουν αλλά αυτή η compact αίσθηση που με τη βοήθεια και του μικρού τιμονιού απογειώνεται, τονώνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Όπως ακριβώς πρέπει δηλαδή. Το μπροστινό μέρος είναι απρόσμενα καλό για αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά SUV και εν τέλει, σου μένει η αίσθηση της επιτυχημένης επιλογής- αν δίνεις ιδιαίτερο βάρος στην οδηγική απόλαυση. Μια έκπληξη ακόμα, ευχάριστη και πάλι, την νιώθεις όταν δεις την κατανάλωση, που παρά το σβέλτο ρυθμό για αρκετά χιλιόμετρα, μένει πεισματικά κολλημένη κάτω από τα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Not bad.

    motornews-livetest-peugeot3008-16-120ps-bhdi-9

    Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου

    motornews-livetest-peugeot3008-16-120ps-bhdi-7

    Μέσα στο σαββατοκύριακο τα χιλιόμετρα ήταν αρκετά με το 3008 και είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε ιδέα και από τις εκτός δρόμου ικανότητες. Είναι πάγια θέση μας το να μην έχουμε ιδιαίτερες (έως και καθόλου) απαιτήσεις από αυτοκίνητα που δείχνουν σαν SUV ή έχουν τετρακίνηση αλλά δεν την έχουν για εκτός δρόμου κίνηση. Στην περίπτωση του 3008 όμως, κάνουμε την εξαίρεση και κρίνουμε την εικόνα του αυτοκινήτου και σε ανάλογο τερέν, μια και ο προορισμός του μοντέλου είναι τέτοιος, αφού και η ίδια η Peugeot το λανσάρει έτσι. Καλά, μη φανταστείτε τίποτα βουνά και απάτητες κορφές, μονοπάτια και περάσματα από βαθιά ρυάκια. Στο 3008 εντοπίζουμε καλή χρήση της τεχνολογίας που επιτρέπει στη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών να κινηθούν εκεί που με ένα συμβατικό αυτοκίνητο δεν θα τολμούσαν. Προσφέρει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξαιρετική λειτουργία από την ανάρτηση και ένα μπουκέτο προγραμμάτων για τον έλεγχο της μετάδοσης ανάλογα με το έδαφος στο οποίο θέλει να κινηθεί ο οδηγός, που όπως φάνηκε, κάνει τη δουλειά και με το παραπάνω. Αρκετά χιλιόμετρα σε χωματόδρομο, με κάμποσες φυτευτές πέτρες και πολλά σημεία που δοκίμαζαν την ανάρτηση του 3008, ήρθαν να μας δώσουν μια πολύ θετική εικόνα του μοντέλου σε ένα περιβάλλον που δεν έχει σχέση με το τυπικό του. Εύγε στην Peugeot για την τόλμη αλλά και για την εφαρμογή της τεχνολογίας που κάνει τα πράγματα πιο εύκολα για όλους.

    motornews-livetest-peugeot3008-16-120ps-bhdi-8

    Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου

    motornews-livetest-peugeot3008-16-120ps-bhdi-3

    Την ημέρα που γιορτάζουν οι Άννούλες, εμείς επιλέξαμε να την περάσουμε στο δρόμο. Με το 3008 και την καλή του διάθεση. Στο δρόμο. Μαζί με χιλιάδες άλλους οδηγούς, που ειδικά εκεί προς το μεσημέρι, έκαναν τις συνθήκες οριακά βιώσιμες για το νευρικό σύστημα. Το μόνο που μας κρατούσε σε καλή κατάσταση, ήταν το εξαιρετικό ηχοσύστημα του 3008 με την ανάλογη απόδοση που μας έκανε να “ξεχνιόμαστε” για λίγο, μπερδεύοντας αναμνήσεις και εικόνες από το παρελθόν, στην στάσιμη κατάσταση της Κηφισίας και της Εθνικής Οδού- τρομάρα της. Ξεκινώντας το πρωί από το σπίτι, με το θερμόμετρο εξωτερικής θερμοκρασίας να δείχνει σταθερά κάτω από τους 10 βαθμούς κελσίου, παρατηρήσαμε την “σκληρή” απόκριση του επιλογέα των ταχυτήτων, με μια τραχύτητα που θύμιζε αρκετά μερικές εφαρμογές του παρελθόντος. Σου δίνει την εντύπωση πως δεν έχει βαλβολίνη το κιβώτιο αλλά αυτό είναι κάτι που όσο περνά η ώρα και αυξάνει η θερμοκρασία λειτουργίας, διορθώνεται. Δεν εξαφανίζεται τελείως αλλά τουλάχιστον διορθώνεται σημαντικά. Πάμε για χιλιόμετρα μαζεμένα το σαββατοκύριακο και από Δευτέρα, θα έχουμε να πούμε περισσότερα.

    motornews-livetest-peugeot3008-16-120ps-bhdi-4

    Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου

    motornews-livetest-peugeot3008-16-120ps-bhdi-1

    Το περιμέναμε και ήρθε στα χέρια μας, σχετικά νωρίς μάλιστα. Το 3008 κερδίζει άμα τι εμφανίσει που έλεγαν παλιά τα χαρτονομίσματα. Όχι τόσο λόγω του όγκου του -είναι μικρότερο από όσο το περιμέναμε- αλλά λόγω των γραμμών του αμαξώματος. Βγάζει αυτούσια τη διάθεση για αναβάθμιση σε premium, και σε αυτό συνηγορεί και το εσωτερικό με την ωραία “διχρωμία” στο δέρμα και το ύφασμα αλλά και το εξαιρετικό σε λειτουργία i-Cockpit που σε κάνει να παρκάρεις δεξιά και να χαζέψεις με τις εναλλαγές στην εικόνα και τη διάταξη των οργάνων. Ένα μεγάλο WOW για την εφαρμογή του που όμως φαίνεται να μην έχει σεταριστεί σωστά, τουλάχιστον στο “δικό μας” 3008 και δεν αποδίδονται όλα όπως πρέπει, όπως π.χ. ο χάρτης για το σύστημα πλοήγησης στον πίνακα των οργάνων. Όπως και να έχει, οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές από το νέο Γαλλικό μοντέλο.

    Σχόλια

    Σχόλια