Motornews Test: Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet 112 ps

    Η Suzuki εξελίσσει το μικρό οικογενειακό της και χωρίς να ταράζει τα νερά της κατηγορίας, δυναμώνει τη θέση της στην ελληνική αγορά.

    Έχοντας στο μυαλό το προηγούμενο Baleno, η έκπληξη είναι αρκετά μεγάλη. Και πάλι το μοντέλο δεν προκαλεί το μάτι και δεν είναι αυτό που θα λέγαμε, “κούκλα” αλλά, εντάξει, δεν είναι και αυτός ο προορισμός του. Το Baleno με την έξυπνη σχεδίασή του, κερδίζει εύκολα το στοίχημα της πρώτης εντύπωσης, αφού δείχνει όσο συμπαγές χρειάζεται για να γίνει αρεστό ακόμα και σε όσους “ξένους” προ την αισθητική της Suzuki. Και αν το μπροστά μέρος μπορεί να θυμίσει λίγο το Swift πάνω στην πλατφόρμα του οποίου είναι βασισμένο το νέο μοντέλο της Suzuki, το πίσω είναι τελείως καινούργιο και δε θυμίζει τίποτα από το παρόν ή και το πρόσφατο παρελθόν της Ιαπωνικής εταιρείας. Χώρια που είναι το σημείο που ή θα σε ξενίσει κοιτώντας το ή θα σε αφήσει παγερά αδιάφορο. Με άλλα λόγια, το πίσω μέρος, δεν είναι το δυνατό σημείο της εμφάνισης του Baleno. Ακόμα και οι “νίκελ λεπτομέρειες” (ούτε νίκελ είναι, ούτε λεπτομέρειες…) ακροβατούν ανάμεσα στην κακογουστιά και την υπερβολή.

    motornews-suzuki-baleno-10boosterjet-1

    Τονίζει βέβαια το δυναμισμό του μικρού μοντέλου αλλά θίγει την “ευπρέπεια” της εμφάνισης, έτσι όπως έχει καθιερωθεί τουλάχιστον, στις Ευρωπαϊκές χώρες. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι σημαντικά καλύτερη, μια και τον πρώτο λόγο στις εντυπώσεις εδώ, τον έχει η ευρυχωρία. Οι χώροι που προσφέρει το Baleno, είναι πραγματικά υποδειγματικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το πλάτος να είναι αυτό που φαντάζεται κανείς κοιτώντας το αυτοκίνητο απ’ έξω. Ο χώρος για τις αποσκευές, με τα 355 λίτρα του, είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία B’ και λύνει τα χέρια του οδηγού. Η απόσταση μεταξύ των εμπρός είναι τόση που σε κάνει να πιστεύεις πως είσαι μέσα σε ευρύχωρο μικρομεσαίο, ενώ στο πίσω κάθισμα, θα βολευτούν τρεις χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.

    motornews-suzuki-baleno-10boosterjet-4

    Ανεξαρτήτως αναστήματος πάντως, οι επιβάτες του Baleno φιλοξενούνται σε ένα ευχάριστο περιβάλλον με αρκετούς χώρους για τα αντικείμενά τους. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα σύγχρονο και ευχάριστο lay out στον πίνακα των οργάνων, το κεντρικό θέμα του οποίου είναι το ημικυκλικό μεγάλο ταχύμετρο, το οποίο πλαισιώνεται από προειδοποιητικές λυχνίες, ενώ στη βάση του βρίσκεται μια μικρή οθόνη υγρών κρυστάλλων με πληροφορίες που έχουν να κάνουν με τα διανυθέντα χιλιόμετρα, το υπόλοιπο σε καύσιμα στο ρεζερβουάρ και την εξωτερική θερμοκρασία. Η θετική εικόνα για τον οδηγό, συμπληρώνεται από τον ψηλά τοποθετημένο επιλογέα των ταχυτήτων και την κεντρική κονσόλα με το χρωματισμένο πλαίσιο και τη γνωστή διάταξη στους διακόπτες κλιματισμού και ηχοσυστήματος. Τα μπροστινά καθίσματα προσφέρουν επαρκή στήριξη στα σώματα, τηρουμένων των αναλογιών, αφού μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για κίνηση κυρίως στην πόλη.

    motornews-suzuki-baleno-10boosterjet-2

    Η επαφή μας με το αυτοκίνητο μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε ορισμένα πράγματα που “με την πρώτη” δεν φαίνονται. Αυτό που δεν μπορούσε να αποτυπωθεί στις δημοσιεύσεις του live test, ήταν η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου από τις διαδρομές με πλήρες φορτίο και διάθεση για… βιασύνη. Λέμε “διάθεση” γιατί ο οδηγός του Baleno μένει με αυτή. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου υπό πίεση και με πλήρες φορτίο, είναι μάλλον αναχρονιστική, με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω να έχει ξερές αντιδράσεις και την ανάρτηση να επιτρέπει ταλαντώσεις που δύσκολα θα προλάβει η επέμβαση του μέτριου συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. Προφανώς και δεν είναι αυτός ο προορισμός του μοντέλου και μην βιαστείτε να κατηγορήσετε τη διάθεσή μας απέναντί του. Είναι όμως τόσο εύκολο να βρεθεί εκτεθειμένος ο οδηγός του, που πραγματικά θα ήταν παράλειψη από τη μεριά μας να μην το σημειώσουμε.

    motornews-suzuki-baleno-10boosterjet-6

    Υπό κανονικές συνθήκες κίνησης, το Baleno είναι μια χαρά και κρατάει και τους επιβάτες του σε πολύ καλή κατάσταση, χάρη και στους πλούσιους χώρους για τους οποίους λέγαμε πιο πάνω. Η ευκολία των χειρισμών του και οι καλές του επιδόσεις, με δεδομένο και το χαμηλό βάρος των 930 κιλών (σπάνιο πλέον για αυτοκίνητο ακόμα και του B’ Segment να “μένει” κάτω από τον τόνο), δίνει έναν “αέρα” στο αυτοκίνητο που κάνει τον οδηγό να πιστεύει πως έχει κάτι απόλυτα σύγχρονο στα χέρια του. Ο κινητήρας που είναι η πραγματική αποκάλυψη με τη λειτουργία, την απόδοση αλλά κυρίως με την κατανάλωση που εμφανίζει, μπορεί να σταθεί και μόνος του σαν λόγος για να προτιμήσει κανείς το Baleno όταν ψάχνει ένα ευρύχωρο μικρό για να κάνει τις δουλειές του.

    motornews-suzuki-baleno-10boosterjet-9

    Ο τρικύλινδρος Boosterjet του λίτρου, με το turbo να δίνει ρέστα, κερδίζει εύκολα τις εντυπώσεις. Δεν δείχνει πουθενά στην πράξη πως η χωρητικότητά του είναι μόλις 998 κ.εκ. όντας εύστροφος και τεχνολογικά προηγμένος, καθώς συνδυάζει την υπερτροφοδότηση με τον άμεσο ψεκασμό και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Δεν είναι τόσο πολιτισμένος όσο π.χ. το βραβευμένο χιλιάρι σύνολο της Ford, ο Ecoboost αλλά σε όλους τους υπόλοιπους τομείς, το μοτέρ της Suzuki δεν έχει τίποτα να ζηλέψει. Και μόνο που μένει εύκολα κάτω από τα 6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, είναι ένας πολύ καλός λόγος για να τον κοιτάξει κανείς με θαυμασμό. Και είπαμε: 112 ίπποι στα 930 κιλά του αμαξώματος. Αυτό στην πράξη σημαίνει πολύ καλές επιδόσεις και σπιρτάδα πολύ μεγαλύτερου σε απόδοση και χωρητικότητα, κινητήρα.

    motornews-suzuki-baleno-10boosterjet-8

    Αν λοιπόν εξαιρέσει κανείς το θέμα της οδικής συμπεριφοράς υπό πίεση και με πλήρες φορτίο, καθώς και -λιγότερο- αυτό της εμφάνισης, το νέο Baleno σου δίνει αρκετούς λόγους για να το δεις πιο “ζεστά” αν ψάχνεις για αγορά αυτοκινήτου μικρού και δίνεις ιδιαίτερη σημασία στην οικονομία και την ευρυχωρία- αλλά και γιατί όχι; και στις επιδόσεις. Τα 13.260 που είναι η τιμή της βασικής έκδοσης, είναι ένας ακόμα καλός λόγος για να προσελκύσει το ενδιαφέρον η πρόταση της Suzuki με τα χαρακτηριστικά της κατηγορίας B’+. Σίγουρα αξίζει τον κόπο.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια