Live Test: Mercedes SLC180 156ps

    Με turbo κινητήρα 1.6 λίτρων, ετούτη εδώ η roadster Mercedes είναι σχεδιασμένη για να κάψει καρδιές και να φορτώσει ταμία (λέμε τώρα...). Άργησε λίγα χρόνια όμως.

    Η Mercedes SLC180  είναι το νέο “απόκτημα” για το Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου

    Ημέρα επιστροφής η σημερινή για την Mercedes SLC και ήδη μας λείπει καθώς πρόκειται για ένα υπέροχο σύνολο το οποίο εστιάζει στην ισορροπία μεταξύ σπορ και elegant χαρακτήρα. Η Merc τα έχει καταφέρει εξαιρετικά με την SLC καθώς μπορεί σε μια στιγμή από premium roadster το οποίο ρολάρει χαλαρά στην ονειρεμένη παραλιακή διαδρομή Βουλιαγμενη-Σουνιο να μετατραπεί σε αγριεμένο πισωκίνητο, από αυτά που δεν ισιώσουν ποτε (πιστέψτε μας οι 156 ίπποι φτάνουν και περισσεύουν). Άλλο ένα χαρακτηριστικό που τονίζει αυτή την πολύ καλή ισορροπία μεταξύ των δυο χαρακτήρων είναι η αλλαγή χροιάς της εξάτμισης όταν τεθεί σε λειτουργία το Sport+. Οι αλλαγές είναι γρήγορες κι έχουν αυτό το απολαυστικό σκάσιμο που σε κάνει να θες κι άλλο.

    livetest-mercedes-slc180-6

    Τρίτη 6 Δεκεμβρίου

    Σε αντίθεση με τη Δευτέρα, που ο ήλιος είχε τον πρώτο λόγο και όπου στεκόσουν και “σε έβλεπε” ένιωθες τις ευεργετικές του ιδιότητες, σήμερα η μέρα δεν ήταν για πειραματισμούς. Η Vario Roof κλειστή και η θέρμανση να “παίζει” διακριτικά για τα κάτω άκρα, σε μια Αθήνα που δεν της έφταναν όλα τα άλλα, έχει και αποκλεισμένο κέντρο. Σταμάτα ξεκίνα λοιπόν, ανελέητο. Καλή ευκαιρία για να δεις τον αντίκτυπο που έχει η SLC στον κόσμο, με τα κεφάλια να στρέφονται μαζικά, όπου το αυτοκίνητο πέρναγε ή στεκόταν.

    livetest-mercedes-slc180-7

    • Είναι άλλη φάση να κάθεσαι πολύ κοντά στον πίσω άξονα, ενώ το ύφος του αυτοκινήτου επιβάλλει και σχεδόν τεντωμένα πόδια.
    • Από το 9άρι αυτόματο, ξεχωρίζει η σειριακή, χειροκίνητη λειτουργία, που δίνει πόντους sportive διάθεσης στο σύνολο με την αμεσότητα στην απόκριση από τις αλλαγές με τα paddles. Ούτως ή άλλως, δεν υπάρχει και άλλος τρόπος για τις χειροκίνητες αλλαγές, μια και ο μικρός επιλογέας ανάμεσα στα καθίσματα, απλά επιβεβαιώνει την επιλογή του “D” για κίνηση προς τα εμπρός και του “R” για πρόθεση κίνησης προς τα πίσω.

    livetest-mercedes-slc180-8

    Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου

    livetest-mercedes-slc180-4

    Όταν σου το ζητάει κάποιος που δεν μπορείς να του αρνηθείς, ανοίγεις και την οροφή της SLC και βολτάρεις στο κρύο, νύχτα και με ψιλόβροχο. Και έτσι, μπορείς να εκτιμήσεις και κάποια πράγματα. Πρώτον: η οροφή της SLC είναι ποιοτικότατη, όπως αναμενόταν δηλαδή. Ρολάροντας με πάνω από 60 χλμ./ώρα, το ψιλόβροχο δεν φτάνει καν στην καμπίνα και φυσικά δεν γίνεται πρόβλημα για τους επιβάτες. Μας έλειψε το AirScarf αλλά τη βολέψαμε με μπουφάν- με τη βοήθεια και του εξαιρετικού συστήματος θέρμανσης. Δεύτερον: το ηχοσύστημα της SLC (μας) είναι ότι χρειάζεται ένα τέτοια αυτοκίνητο. Δυναμώνεις και απολαμβάνεις, χωρίς παραμορφώσεις ήχου και ας γίνεται γύρω σου (σχεδόν) χαμός. Η απόδοση του ηχοσυστήματος είναι εξαιρετική και διακρίνονται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του, ακόμα και όταν κινείσαι με πάνω από 100 χλμ./ώρα. Τρίτον: το τιμόνι είναι αχρείαστα βαρύ και αποτελεί υπόμνηση του παρελθόντος του μοντέλου. Αν στην SLK βάζαμε ένα μικρότερης διαμέτρου τιμόνι, μάλλον αυτό το -άχαρο- αποτέλεσμα θα είχαμε. Στα πολλά χιλιόμετρα όμως το τιμόνι δικαιολογείται λίγο, καθώς ελαφρώνει αναλογικά λιγότερο και αυτό είναι καλό. Τέλος, ο 1.600άρης είναι ταμάμ για το αυτοκίνητο, προσφέροντας και αρκετά καλή εικόνα σε επίπεδο κατανάλωσης, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο.

    livetest-mercedes-slc180-5

    Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου

    livetest-mercedes-slc180-3

    Η διάθεσή μας απέναντι στα roadster της Mercedes, ήταν ανέκαθεν ιδιαίτερα θετική. Βλέπετε, με την ποιότητα των αυτοκινήτων της η Merc σε κάνει να θέλεις να δοκιμάσεις όλα τα μοντέλα της, όλων των κατηγοριών, για να δεις πως “φιλτράρονται” τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε περίπτωσης από τον συγκεκριμένο κατασκευαστή. Η SLK, το μεγάλο στοίχημα της Mercedes που την έβαλε με πολύ δυναμισμό, σε μια κατηγορία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, ήταν αναμφίβολα κερδισμένο. Η συνολική ανανέωση στην ονοματολογία, μας έφερε μπροστά στα νέα δεδομένα που θέλουν το θρυλικό πλέον SLK να δίνει τη θέση του στο SLC. Θεωρούμε πως δεν υπήρχε λόγος για κάτι τέτοιο αλλά και πάλι, θα πορευτούμε με αυτό. Στην πρώτη μας επαφή, στα πρώτα μας χιλιόμετρα, μείναμε αρκετά πάνω στο θέμα του τιμονιού του αυτοκινήτου, που είναι πάρα πολύ βαρύ και χωρίς επαναφορά στην ευθεία. Ένα χαρακτηριστικό ιδιαίτερα εντυπωσιακό, με προφανή αρνητική χροιά φυσικά. Δεν ήταν ποτέ το δυνατό χαρτί της Mercedes συνολικότερα και της SLK ειδικότερα αλλά σε αυτή εδώ την περίπτωση, τα πράγματα έχουν μάλλον πάρει λάθος πορεία. Είναι αχρείαστα βαρύ, είτε επιλέξεις τη Sport ρύθμιση, είτε την Comfort. Πάμε όμως για ανοιχτό σαββατοκύριακο (μακάρι να κρατήσει η ηλιοφάνεια) και θα συνεχίσουμε τη Δευτέρα.

    livetest-mercedes-slc180-1

    Σχόλια

    Σχόλια