Πάγωμα στους κανονισμούς της LMP1 μέχρι το 2020

FIA και ACO αποφάσισαν από κοινού μαζί με τις Toyota και Porsche να μην παρουσιάσουν τους νέους κανονισμούς του 2018 σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους και όχι μόνο

Οι τωρινοί τεχνικοί κανονισμοί της LMP1 για τους κατασκευαστές παίρνουν παράταση μέχρι το τέλος του 2019, όπως ανακοινώθηκε μετά την ολοκλήρωση του τελευταίου αγώνα της χρονιάς στο Bahrain.

To πλάνο των FIA και ACO ήταν να υιοθετηθούν οι νέοι κανονισμοί το 2018, όπου θα επέτρεπαν τη χρήση τρίτου υβριδικού συστήματος και αύξηση στη υβριδική κατηγορία στα 10MJ ενέργειας. Επιπλέον αλλαγές, θα υπήρχαν στη θέση του οδηγού αλλά και άλλα μέτρα ασφαλείας.

Είναι κατανοητό πως η απόφαση αυτή πάρθηκε αμέσως μετά την είδηση πως η Audi θα αποχωρήσει από τον θεσμό. Ωστόσο, έχει σκοπό να μειώσει το κόστος των κατασκευαστών, το οποίο τα δύο τελευταία χρόνια έχει ανέβει επικίνδυνα. Επιπλέον, αυτή η κίνηση έγινε για να προσελκύσουν νέους κατασκευαστές.

Από τις πληροφορίες μας, μπορούμε να πούμε πως 2 κατασκευαστές έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για άμεση είσοδο στην LMP1, με βασική τους απαίτηση, να είναι ο έλεγχος του κόστους.

Οι αλλαγές στους που είναι προγραμματισμένες να εφαρμοστούν το 2017 θα ισχύσουν κανονικά. Περιλαμβάνουν, περιορισμούς στον αριθμό διαφορετικών αεροδυναμικών πακέτων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες. Επίσης θα υπάρξει περιορισμός της ιπποδύναμης που εφαρμόστηκε στις 24H του Le Mans που οριοθετεί τα αγωνιστικά στα 1000 άλογα.

Μπορεί όμως οι τεχνικοί κανονισμοί να μην αλλάζουν, όμως το WEC θα συνεχίσει να έχει την κορυφαία τεχνολογία όσον αναφορά το υβριδικό σύστημα. Αν συγκρίνουμε με την F1 τα δύο συστήματα, θα δούμε πως των LMP1 είναι 4 φορές πιο αποδοτικά και κατά 400 άλογα πιο ισχυρά.

Η κίνηση αυτή σίγουρα δεν πρέπει να θεωρείται κίνηση πανικού, καθώς αναμένεται η μείωση του κόστους να δώσει ώθηση στην Porsche να παρατάξει 3 αγωνιστικά στο Le Mans.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια