Live Test: Smart ForFour 90ps twinamic

    Το πιο αποδοτικό σύνολο κινητήρα - κιβωτίου του ForTwo, το διαθέτει φυσικά και το ForFour. Καιρός να δούμε τι ψάρια πιάνει και αυτό.

    Smart ForFour 90hp twinamic 2016

    Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και μήνας Smart ο Νοέμβρης για το live test του motornews. Πλάτη με το μικρό ForTwo, πήραμε και το ForFour 90 hp twinamic για να περάσουμε μια -ευχάριστη ελπίζουμε- εβδομάδα μαζί του. Και φυσικά να σας αναφέρουμε οτιδήποτε, καθημερινά. 

    Τρίτη 29 Νοεμβρίου

    Τα χιλιόμετρα με το ForFour αυξάνονται. Η κατανάλωση όμως δεν μειώνεται, παραμένοντας στα ψηλά εφτάρια (λίτρα) ανά 100 χιλιόμετρα. Το μοντέλο, όπως και τα λιγότερο ισχυρά αδέλφια του που δοκιμάσαμε στο παρελθόν, είναι μεν πολύ πρακτικό, αλλά με μικρούς χώρους. Το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο και οι πόρτες ανοίγουν σε μεγάλη γωνία 90 μοιρών. Από την άλλη πλευρά, ο χώρος αποσκευών είναι πολύ ρηχός, με πολύ ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Βλέπετε ο κινητήρας κλέβει όλο το χώρο από κάτω.

    Ανάλογα μικρός είναι και ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών. Έτσι, αν ο οδηγός είναι κοντά στο 1.80 ύψος και ο πίσω επιβάτης επίσης, κάποιος από τους δύο θα πρέπει να κάνει πολύ σοβαρές παραχωρήσεις για να χωρέσουν.

    Η άνεση πάσχει συνολικά και από την ανάρτηση, η οποία έχει σχετικά σκληρή και απότομη λειτουργία, ειδικά η πίσω. Στους ελληνικούς δρόμους, όπου οι λακκούβες είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, αυτό είναι ένα σημαντικό μειονέκτημα. Ειδικά όταν δεν συνοδεύεται από μια σπορ επίφαση για να έχεις κάτι να παρηγορείσαι. Τέλος διαπιστώσαμε ότι λόγω της κατανομής του βάρους κυρίως πίσω, στο απότομο φρενάρισμα οι εμπρός τροχοί έχουν την τάση να μπλοκάρουν εύκολα. Φυσικά υπάρχει το ABS και δεν τίθεται άλλο ζήτημα, πέραν των αυξημένων αποστάσεων φρεναρίσματος.

    Δευτέρα 28 Νοεμβρίου

    Smart ForFour 90hp twinamic 2016

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Ο χειμώνας μας χτυπά την πόρτα. Και τα μποτιλιαρίσματα στους δρόμους της Αθήνας δίνουν και παίρνουν. Αυτά σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι υπεύθυνα για το γεγονός ότι η κατανάλωση του ForFour σκαρφάλωσε πάνω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. και δεν λέει να ξεκολλήσει από εκεί.

    img_3404

    Διψασμένο το μικρό ForFour, όχι όμως περισσότερο από την έκδοση των 71 ίππων που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα με το ίδιο αυτόματο κιβώτιο. Συγκριτικά λοιπόν, το δυνατό μοντέλο με τον κινητήρα των 90 ίππων είναι προτιμότερο. Γενικά όμως δεν τον λες οικονομικό. Αυτό που σίγουρα το λες είναι ευέλικτο. Με περίπου 8 μέτρα διάμετρο κύκλου στροφής, είναι ότι πιο “κοφτερό” για την πόλη σε τετραθέσια διάταξη -μαζί με το “αδελφό” Twingo.

    Αν στην εξίσωση βάλεις και το ελάχιστο μήκος που είναι στα 3,5 μέτρα περίπου, τότε πραγματικά το ForFour εύκολα το χαρακτηρίζεις αστικό pas par tout -και κυριολεκτείς. Στη δοκιμή του μοντέλου με τους 71 ίππους είχαμε αναφερθεί στη ράθυμη λειτουργία του συστήματος start/stop. Το οποίο και εδώ είναι γενικά αργό τόσο στην ενεργοποίηση, όσο και στην παύση του κινητήρα.

    Παρασκευή 25 Νοεμβρίου

    Σήμερα λες “καλό χειμώνα” και το νιώθεις, όχι τόσο λόγω θερμοκρασιών, όσο χλωμού ουρανού. Ωστόσο η διπλή και τεράστια σε σχέση με το δέμας του Smart γυάλινη οροφή, σου φτιάχνει εκ πρώτης τη διάθεση.

    Smart ForFour turbo 90hp twinamic 2016

    Περνώντας από το κάθισμα του ForTwo σε αυτό του ForFour, που έχουν την ίδια μηχανολογική συγκρότηση, αντιλαμβάνεσαι άμεσα μια μικρή υστέρηση στην επιτάχυνση, το οποίο αποτυπώνεται και στα επίσημα στοιχεία που δίνει ο κατασκευαστής. Το μεγαλύτερο κατά 70 περίπου κιλά βάρος σίγουρα ευθύνεται, ωστόσο το ForFour παραμένει σβέλτο και άμεσο. Και σαφέστατα πιο ευχάριστο από τις εκδόσεις με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 61 ή 71 ίππων.

    img_3399img_3400

    Από το ForTwo που ήταν η κορυφαία έκδοση proxy μας λείπει σε αυτή την passion εκδοχή η οθόνη του συστήματος mutlimedia που ήταν πολύ χρηστική. Δεν μας λείπουν καθόλου τα paddles του αυτόματου κιβωτίου των 6 σχέσεων στο τιμόνι. Καθώς τα είχαμε χρησιμοποιήσει μόνο για εγκυκλοπαιδικούς λόγους.  Ωστόσο ο εξοπλισμός είναι και πάλι περισσότερο από επαρκής. Ξεκινάμε λοιπόν τα χιλιόμετρα και ευπειθώς αναφέρουμε. Να έχετε ένα υπέροχο Σ/Κ τραγουδώντας στη βροχή.

    Σχόλια

    Σχόλια