Motornews Test: VW Tiguan 1.4 TSI 150ps ACT

    H VW με το νέο Tiguan και τον TSI των 150 ίππων να κάνει τη διαφορά σε πολλά επίπεδα, κοιτάει αφ' υψηλού την δημοφιλή κατηγορία.

    Βλέποντας το νέο SUV της VW, δεν μπορεί να πει κανείς πως έχει γίνει scale down του Touareg. Έχει κάτι από τη μεγαλοπρέπεια του Passat υπό συγκεκριμένες γωνίες. Στο εμπρός μέρος τα φωτιστικά τονίζουν το family look με το σχήμα τους, ενώ πίσω είναι όσο ξεχωριστά χρειάζεται σε αυτήν την κατηγορία. Κοιτώντας κανείς από το πλάι το Tiguan εντοπίζει κάποιο θέμα που έχει να κάνει με τους θόλους των τροχών που είναι τα “στρογγυλά” εκείνα στοιχεία που “διαταράσσουν” τη “γωνιώδη” αισθητική του συνόλου. Οι μεγάλες στο σύνολό τους γυάλινες πλευρικές επιφάνειες, δίνουν τον αέρα του στιβαρού και φιλόξενου εσωτερικού. Από εκεί και πέρα, μετά την πρώτη επαφή μαζί του καταθέτουμε τις παρατηρήσεις μας, συγκεντρωμένες: Ξεκινάμε.

    motornews-vw-tiguan-1-4-150ps-14

    Το + σε διαστάσεις

    Οι διαστάσεις του το καθιστούν ικανότατο στο να φιλοξενήσει πέντε αρκετά άνετα και χωρίς παραχωρήσεις. Η καμπίνα του Tiguan βλέπετε, είναι ό,τι πρέπει για αυτή την κατηγορία και οι αποσκευές είναι εξαιρετικά “άνετες” στα 515 λίτρα που έχουν στη διάθεσή τους. Για να επιστρέψουμε στους επιβάτες, η χωροταξία είναι τέτοια που δίνει την αίσθηση της ιδιαίτερης ευρυχωρίας στους εμπρός (που προκύπτει από τη μεταξύ τους απόσταση) αλλά εν τέλει, ικανοποιεί και με το παραπάνω και τους πίσω, ενώ δίνει και πάρα πολλές λύσεις στην ανάγκη μεταφοράς μικρών αντικειμένων, με πολλές θήκες σε έξυπνα σημεία. Οι πίσω επιβάτες είναι άνετοι σε κάθε περίπτωση και με τον χώρο των ποδιών απόλυτα ικανοποιητικό, ακόμα και όταν ο οδηγός κάθεται χαμηλά και με τραβηγμένο το τιμόνι όσο πιο έξω γίνεται, τοποθετώντας παράλληλα και το κάθισμα στο όριο της κεντρικής κολώνας (κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι). Με λίγα λόγια, αυτό που βλέπει κανείς απ’ έξω, δεν προδιαθέτει για την άνεση και την ευρυχωρία που απολαμβάνουν οι μέσα.

    motornews-vw-tiguan-1-4-150ps-6

    Passat στο δρόμο

    Η οδική του συμπεριφορά που λίγο απέχει από αυτή των υπόλοιπων μοντέλων που βασίζονται στο ίδιο πάτωμα. Οι νέες ρυθμίσεις της εμπρός ανάρτησης έχουν κάνει ελάχιστα λιγότερο πληροφοριακό το τιμόνι αλλά και πάλι αυτό είναι κάτι που θεωρείται δικαιολογημένο σε αυτοκίνητα με εκτός δρόμου προεκτάσεις στο χαρακτήρα τους. Η ανάρτηση πίσω, τονίζει τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του μοντέλου στο δρόμου. Αυτά όμως, λίγο πολύ τα ξέραμε ή τα περιμέναμε. Αυτό που κάνει τη διαφορά στην προκειμένη περίπτωση, είναι το πώς κινείται το Tiguan σε κάθε “αποστολή”. Η ανάρτηση επιδεικνύει εξαιρετική προοδευτικότητα και το πέρασμα πάνω από ανωμαλίες ακόμα και όταν ο οδηγός ξεχαστεί και η ταχύτητα κίνησης είναι μεγαλύτερη από όσο οι περιστάσεις επιβάλλουν. Με τη ενεργοποίηση του συστήματος από το σχετικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, το ABS και το ESP παραμένουν εν λειτουργία και προσαρμόζουν τη δράση τους για σαθρά και ολισθηρά εδάφη. Παράλληλα, ενεργοποιείται και το σύστημα ελέγχου της καθόδου (μέχρι τα 30 χλμ./ώρα), που διευκολύνει τον οδηγό που θα βρεθεί μπροστά σε μια ιδιαίτερα έντονη και γλιστερή κατηφόρα.

    motornews-vw-tiguan-1-4-150ps-13

    TSI στα καλύτερά του

    Ο κινητήρας κερδίζει άλλη μια “εύφημο μνεία” για λογαριασμό του μοντέλου. Δίνει στο Tiguan τη δυνατότητα να αφήνει πίσω πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού σε επιδόσεις αλλά και κόστος χρήσης, αφού με μια λογική ήπιας χρήσης, το οικονομόμετρο μπορεί να σταθεροποιηθεί κάτω από τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης (οριακά μεν, κάτω από τα 8 δε), με το start- stop αλλά και το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT) να κάνουν πραγματική διαφορά σε αυτήν εδώ την εφαρμογή. Έχοντας μάλιστα και τον αυξημένο όγκο του μοντέλου και το βάρος, να λειτουργούν κόντρα σε αυτή την προσπάθεια. Ο συνδυασμός του turbo με όλη την αφρόκρεμα των τεχνολογικών εφαρμογών στον κινητήρα, για άλλη μια φορά παίρνει κεφάλια, καθώς σε κάθε περίπτωση προσφέρει αυτό που χρειάζεται ο οδηγός: πολύ ροπή και μάλιστα από τις (πολύ) χαμηλές στροφές. Συγκεκριμένα, από τις 1.500 σ.α.λ. και σταθερά έως τις 3.500, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 25,5 kgm ροπής που σίγουρα τον βοηθούν να ξεπεράσει αρκετά “εμπόδια” όπου και να βρεθεί, με το DSG όπως στην περίπτωσή μας, να δίνει ρέστα από κοντά, συνθέτοντας ένα πολύ αγχολυτικό σύνολο.

    motornews-vw-tiguan-1-4-150ps-7

    Hi Tech με τα όλα του

    Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο ότι η VW έχει κάνει τις καλύτερες επιλογές σε κάθε τομέα, προσφέροντας μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία με άσο στο μανίκι τη μικρή χωρητικότητα του ικανότατου TSI κινητήρα. Αν στα παραπάνω προστεθεί και το premium ύφος του μοντέλου με τον εξαιρετικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει πρακτικά τα πάντα, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα νικητή. Και δικαίως. Δεν είναι (μόνο) η κάμερα οπισθοπορείας με την εικόνα στην υψηλής ευκρίνειας οθόνη 8” που κερδίζει τις εντυπώσεις. Ούτε ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων (όπως στο Audi TT)- που είναι πάρα πολύ εντυπωσιακός παρεμπιπτόντως. Είναι και το αυτόματο παρκάρισμα που παίζει πολύ “ψαρωτικό” ρόλο αλλά και το by wire σύστημα που εξασφαλίζει την “παρακολούθηση” της λωρίδας κυκλοφορίας, κρατώντας το αυτοκίνητο ανάμεσα στις γραμμές, με τον οδηγό να έχει ουσιαστικά δώσει τον έλεγχο. Ό,τι κοντινότερο στην αυτόνομη οδήγηση, όπως σημειώναμε και στο live test.

    motornews-vw-tiguan-1-4-150ps-2

    Winner και στην τιμή

    Κρυφός άσσος για το Tiguan είναι και η τιμολογιακή τοποθέτησή του. Τα 26.450 για τη βασική με τον ίδιο κινητήρα αλλά με απόδοση 125 ίππων, θα αποτελέσουν το καλύτερο προσκλητήριο για όσους μπορούν να φτάσουν σε αυτό το νούμερο για αγορά αυτοκινήτου, μια και σίγουρα το μοντέλο της VW θα ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες περιπτώσεις. Το “δικό μας” με τους 150 ίππους και το DSG, επιβαρύνεται με 3.000€ επιπλέον αλλά αν μας ρωτάτε, είναι πολύ σοβαρός ο “ολοκληρωτισμός” του για να αποτρέψει τους ενδιαφερόμενους να το δουν πιο ζεστά.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    motornews-vw-tiguan-1-4-150ps-10

    Σχόλια

    Σχόλια