Live Test: Smart ForTwo 90ps twinamic

    Το τέταρτο κατά σειρά Smart που έρχεται στα χέρια μας, έχει τον turbo κινητήρα με 90 ίππους και αυτόματο κιβώτιο.

    Στο live test του motornews, το Smart ForTwo 90ps με το αυτόματο κιβώτιο, προσπαθεί να κερδίσει τις εντυπώσεις, όπως δεν μπόρεσαν οι προηγούμενες εκδόσεις. Ξεκινήσαμε καλά και έχουμε ακόμα πέντε μέρες εμπρός μας για να τα πάμε ακόμα καλύτερα. 

    Τετάρτη 23 Νοεμβρίου

    Φτάνοντας στην τελευταία μέρα μας με το Smart και έχοντας καλύψει εκατοντάδες χιλιόμετρα εντός πόλης, μπορούμε να καταλήξουμε με σιγουριά: Αυτό είναι το καλύτερο Smart που έγινε ποτέ. Και το πιο ευχάριστο, για έναν επιπλέον λόγο. Τη μεγάλη γυάλινη οροφή, που όπως ο τέντζερης, βρήκε το καπάκι του στις τελευταίες ηλιόλουστες ημέρες.

    img_3392

    Απόδοση, οικονομία, πληρότητα εξοπλισμού, εμφάνιση, όλα το φέρνουν την κορυφή της συνομοταξίας των Smart. Ωστόσο το αυτοκίνητο κοστίζει πλέον των 15.000€ σε αυτή την έκδοση. Αυτό, το καθιστά ένα όχημα καθαρού lifestyle. Αφού όποιος θέλει απλά να καλύψει τις ανάγκες της μετακίνησής του, έχει δεκάδες άλλες επιλογές από την κατηγορία Α και Β.

    Σαφώς το Smart είναι το ιδανικό τετράτροχο για την πόλη. Με διθέσια διάταξη όμως, πέρα από την τιμή του επιβάλλει και αυτόν το μεγάλο συμβιβασμό. Από την άλλη πλευρά αυτή η επιλογή δεν μπορεί να είναι αντικείμενο αρνητικής κριτικής. Το Smart ForTwo είναι αυτό που είναι. Θα μπορούσε όμως να είναι πολύ πιο οικονομικό. Πολύ πιο ελαφρύ. Θα μπορούσε τέλος να είναι πιο άνετο.

    Εφόσον φτάσει κανείς να επιλέξει το Smart, αυτό που θα πρέπει να γνωρίζει είναι το εξής: Αξίζει να δώσει τα παραπάνω χρήματα για αυτή την έκδοση με τους 90 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο. Γιατί εκτός του ότι είναι η πιο οικονομική, είναι και η πιο ευχάριστη στην οδήγηση.

    Δευτέρα 21 Νοεμβρίου

    img_3373

    Καλή εβδομάδα σε όλες και όλες. Απολαυστικό το Smart στην κίνηση της πόλης και, με το δυνατό κινητήρα, απόλυτα επαρκές και στον αυτοκινητόδρομο. Το κοντέρ δεν διστάζει να δείξει ενδείξεις παράνομες. Παρότι όμως η καρδιά είναι ισχυρή, το σώμα, ειδικά στον πλάγιο άνεμο, δείχνει ασθενές.

    Σε υψηλές ταχύτητες η ευστάθεια δεν είναι το δυνατό σημείο του Smart. Πρέπει να διορθώνεις την πορεία σου συνεχώς με μικρομετρικές κινήσεις του τιμονιού και αυτό κουράζει. Η επιστροφή στην πόλη είναι η ενδεδειγμένη λύση. Όπου παρκάρεις παντού και εύκολα και κινείσαι, ελέω αυτόματου κιβωτίου, άνετα και αγχολυτικά.

    Smart ForTwo 1.0 90 hp Twinamic

    Ένα στοιχείο που μας άρεσε επίσης στο αυτοκίνητο της δοκιμής, ήταν το μονόχρωμο εσωτερικό του. Συνήθως τα Smart είναι φορτωμένα σχέδια και χρώματα -και υπάρχουν πραγματικά δεκάδες επιλογές. Ωστόσο, σαν συνολική αίσθηση, με το σκούρο χρώμα το εσωτερικό μοιάζει πιο ποιοτικό. Λιγότερο παιχνίδι και περισσότερο αυτοκίνητο.

    Παρασκευή 18 Νοεμβρίου

    Χθες βράδυ ήρθε η πρώτη ήττα της διθέσιας διαμόρφωσης του Smart, όταν η κόρη απαίτησε παραλαβή από το γυμναστήριο. Και δεν ήρθε μόνη της… Αλλά έτσι είναι η ζωή. Καλό – κακό, όμορφο – άσχημο, κέρδος – ζημιά. Τα πάντα πάνε πακέτο με το αντίθετό τους.

    Smart ForTwo 1.0 90hp Twinamic 2016

    Η χαρά του να οδηγείς λοιπόν ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο στις απαίσιες χωροταξικά συνθήκες της πόλης, απαιτεί το συμβιβασμό στην ευρυχωρία. Και στο γεγονός ότι εκτός πόλης, πρέπει επίσης να ξεχάσεις τη “χαρά της οδήγησης”. Ευτυχώς, τουλάχιστον, διαπιστώσαμε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι με αυτό τον κινητήρα το Smart είναι πιο οικονομικό από τις μικρότερες εκδόσεις. Όχι όμως πολύ οικονομικό με απόλυτα κριτήρια.

    img_3377

    Επίσης δεν είναι άνετο, όσον αφορά στη λειτουργίας της ανάρτησης. Αν πέσεις στη συνήθη αλληλουχία ανωμαλιών σε δρόμο της Αθήνας, πρέπει να κρατάς κλειστό το στόμα σου για να διασώσεις τα πολύτιμα στις μέρες μας σφραγίσματα. Θα μου πείτε ότι το Smart απευθύνεται σε νεανικό κοινό που δεν δίνει μεγάλη σημασία σε τέτοια πράγματα. Ίσως, αλλά νομίζουμε ότι δεν είναι ζήτημα επιλογής. Με απλά λόγια, δεν θέλησαν να το κάνουν “σκληρό”. Απλά, δεν γίνεται να είναι “μαλακό”.

    Να έχετε ένα όμορφο Σ/Κ όσο εμείς θα αλωνίζουμε τους δρόμους της πόλης, για περισσότερα συμπεράσματα από Δευτέρα.

    Πέμπτη 17 Νοεμβρίου

    Σε μουτζαχεντίν των αθηναϊκών δρόμων τείνει να μας μετατρέψει το Smart ForTwo. Είναι τόση η ευελιξία του αλλά και η επαρκής ώση του κινητήρα των 90 ίππων, που δεν αφήνουμε καμία σφήνα να πάει χαμένη. Τελικά έχει και η αστική μετακίνηση τις συγκινήσεις της -πάντα με μέτρο και προσοχή.

    Smart ForTwo 1.0 Turbo 90hp Twinamic

    Την ίδια στιγμή που απολαμβάνουμε τα θετικά του ανύπαρκτου μεγέθους, αδυνατούμε να “καταπιούμε” το βάρος. Σχεδόν 1 τόνο ζυγίζει το σαμιαμίδι και αναρωτιέσαι πόθεν προκύπτει. Όλα τα πάνελ του πλαισίου του είναι πλαστικά, εκεί που όλων των άλλων αυτοκινήτων είναι μεταλλικά, και den βλέπεις τον ουσιαστικό λόγο τελικά. Τουλάχιστον, μετά από 150 περίπου χιλιόμετρα, δείχνει να είναι -αυτή εδώ η έκδοση- σαφώς πιο οικονομική από αυτές με τον μικρότερο κινητήρα! Κάτι που έρχεται να επιβεβαιώσει τη θέση μας ότι η χαμηλή ισχύς δεν συνεπάγεται αυτόματα χαμηλή κατανάλωση.

    img_3371

    Κάτι ακόμα που μας χάλασε, είναι η επιλογή το εμπρός καπό να μην ασφαλίζει -τουλάχιστον όχι χωρίς χρέωση. Ανοίγει από τον οποιοδήποτε, που μπορεί να το κλέψει ταυτόχρονα. Υπάρχει όμως και ένα θέμα ασφάλειας, καθώς εμπρός βρίσκονται τα δοχεία με όλα τα ζωτικά υγρά του κινητήρα. Αν κάποιος θέλει από εκδίκηση ή επειδή έτσι του ήρθε να ρίξει -για παράδειγμα- λίγο νεράκι στα υγρά των φρένων, τι τον εμποδίζει;

    Τετάρτη 16 Νοεμβρίου

    Smart ForTwo 1.0 90ps turbo twinamic

    Αισθητικά, αυτό εδώ το Smart ForTwo αποτελεί μαγνήτη. Ο εξαιρετικός συνδυασμός χρωμάτων δημιουργεί μια πολύ όμορφη εικόνα, φανταχτερή μα και κομψή ταυτόχρονα.

    Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό από την ανάποδη. Καθώς απουσιάζουν τα συνήθη έντονα χρώματα της μάρκας, σώζεται η παρτίδα της αίσθησης ποιότητας. Εντείνεται μάλιστα ακόμα περισσότερο, από την πανοραμική γυάλινη οροφή που φτιάχνει τη διάθεση. Το κερασάκι στην τούρτα αποτελεί ο πλούσιος εξοπλισμός, που δημιουργεί το ιδανικό υπόβαθρο για τη συνέχεια.

    img_3366

    Πολλά χιλιόμετρα δεν προλάβαμε να κάνουμε με το 90άρι Smart. Είναι όμως προφανές ότι εδώ, το εξάρι αυτόματο κιβώτιο βρίσκει τον ιδανικό σύμμαχο: τον κινητήρα turbo των 90 ίππων. Για ένα αυτοκίνητο 2,7 μέτρων μήκους, αυτή η ισχύς θα μπορούσε να θεωρηθεί και υπερβολική. Όμως το Smart ForTwo είναι μόνο μικρό, όχι και ελαφρύ. Το βάρος του φτάνει και, με τον οδηγό, ξεπερνά τον τόνο.

    Για τον παραπάνω λόγο, σε πρώτη επαφή αυτό το Smart μοιάζει το ιδανικό. Σε σύγκριση με αυτά των 60 και 71 ίππων, όχι με το Brabus. Πατάμε το γκάζι λοιπόν -που εδώ υπάρχει…- και έχουμε αρκετές μέρες για να αναφέρουμε. Εν τω μεταξύ εσείς, εδώ.

    Σχόλια

    Σχόλια