Live Test: Ford Ka+ 1.2 85ps

    Με την έλευση του Ka+ η Ford ρίχνει στη μάχη των μικρών ένα ακόμα όπλο. Με δυνατό χαρτί την τιμή του, το Ka+ τις επόμενες ημέρες επιδιώκει να μας δείξει πως είναι γεμάτο χάρες.

    Το Ford Ka+ με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων και τους 85 ίππους, ήρθε στο Live Test του Motornews και μας δίνει την ευκαιρία να δούμε την εναλλακτική, budget, περίπτωση που προσφέρει η Ford στην κατηγορία Β. Τις επόμενες ημέρες θα εστιάσουμε στα θέματα της καθημερινότητας και πως ανταποκρίνεται το νέο μοντέλο, ενώ θα ακολουθήσει πλήρης δοκιμή με τον τελικό απολογισμό.

    Τρίτη 22 Νοεμβρίου

    Είναι λίγα τα πραγματάκια που μπορεί να σε ενοχλήσουν- και να είναι αυτά που λείπουν από το Ka+ σε σχέση με τον πιο σύγχρονο ανταγωνισμό. Ένα από αυτά είναι η έλλειψη κλειδαριάς ή διακόπτη για να ανοίξεις την πόρτα του χώρου των αποσκευών απ’ έξω. Ναι, το κλειδί σου δίνει τη δυνατότητα να ανοίξεις από απόσταση, όταν όμως προσεγγίζεις με τα χέρια γεμάτα, πιο δύσκολο είναι να φτάσεις το κλειδί στην τσέπη και να ανοίξεις, παρά να υπήρχε τρόπος πάνω στο αυτοκίνητο. Λεπτομέρεια; μπορεί. Ενοχλητική; Κάποιες φορές, σίγουρα. Βέβαια, με τον τρόπο αυτό δε χρειάζεται να ανησυχείς για το ότι δεν κλειδώνουν αυτόματα οι πόρτες όταν ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Αφού ακόμα και έτσι, δε μπορεί ο κακόβουλος να ανοίξει για να προβεί σε υπεξαίρεση. Και από θετικά; πείτε το παλιμπαιδισμό, πείτε το όπως θέλετε. Εμάς όμως αυτή η κρυφή θήκη που αποκαλύπτεται στο πλάι του ταμπλό όταν ανοίξεις την πόρτα, μας άρεσε και μάλιστα πολύ. Δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε αλλά σίγουρα μπορούμε να σκεφτούμε κάτι.

    motornews-livetest-ford-ka13

    Δευτέρα 21 Νοεμβρίου

    motornews-livetest-ford-ka9

    Αν και το διήμερο που μας πέρασε (ταχύτατα το ρημάδι…) δεν πήγε όσο καλά περιμέναμε από απόψεως κάλυψης χιλιομέτρων, είχαμε την ευκαιρία να “δούμε” μερικά πράγματα γύρω από το Ka+ που μας έκαναν εντύπωση. Λοιπόν. Η διαπίστωση πως το Ka+ είναι ακριβώς όπως ήταν το Ford Fiesta του 2002. Ήταν η προηγούμενη γενιά του Fiesta, που έμεινε στην παραγωγή έως το 2008 και θεωρείται η 5η του μοντέλου- με τη σημερινή να είναι η 6η. Η αίσθηση που εισπράττεις από το Ka+ λοιπόν, είναι ακριβώς η ίδια που είχες με το προηγούμενο Fiesta. Επιλογέας και τιμόνι αλλά και ανάρτηση, με συμπεριφορά που δείχνει αξιοπρεπέστατη ακόμα. Ήταν γενική διαπίστωση πως το προηγούμενο Fiesta ήταν κάπως “ρηχό” σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα, του έλειπε το “βάθος” στην απόδοση, όχι φυσικά του κινητήρα αλλά του συνόλου στο δρόμο. Με την ανάρτηση να είναι κάπως αδικαιολόγητα σφιχτή και να θέτει νωρίς τα όρια του πλαισίου σε συνθήκες πίεσης. Αυτό ακριβώς λοιπόν είναι και το Ka+. Με τον κινητήρα- αντανάκλαση εκείνης της “φουρνιάς” αυτοκινήτων της Ford, που όμως ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα, σε βγάζει ασπροπρόσωπο και δεν σου λείπει τίποτα αν είσαι συνειδητοποιημένος. Ευχάριστες προσθήκες στον εξοπλισμό, είναι οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και οι αισθητήρες παρκαρίσματος, μαζί με τη (μικρή) οθόνη στο κέντρο του ταμπλό που υποστηρίζει τις αναβαθμισμένες λειτουργίες του συστήματος ψυχαγωγίας.

    motornews-livetest-ford-ka10

    Παρασκευή 18 Νοεμβρίου

    motornews-livetest-ford-ka6

    Το κοιτάς και το ξανακοιτάς, δεν ξέρεις αν στην πραγματικότητα σε ενοχλεί κάτι στην εμφάνισή του και αρχίζεις τις αναλύσεις. Ka δεν είναι. Ειδικά το πίσω μέρος, παίζει να μην είναι καν Ford. Από την άλλη πάλι, δεν είναι άσχημο. Αντικειμενικά. Μπορεί να υπολείπεται σε “ομορφιά” -όπως είθισται να την προσδιορίζουμε και να την ξεχωρίζουμε ανάλογα την προέλευση του αυτοκινήτου- του Fiesta αλλά και πάλι, what’s not to like? που λένε και έξω από τη Λαμία. Το Καπλάς,sorry, το Ka+ είναι συνεπές στο ρόλο που έχει κληθεί να παίξει. Είναι ένα συνολικά αξιοπρεπές αυτοκίνητο, σε λογική τιμή και με χαρακτηριστικά στο δρόμο που χωρίς να σε ξεσηκώνουν, δεν σε αφήνουν και παγερά αδιάφορο. Θυμίζει αρκετά την προ-προηγούμενη γενιά του Fiesta, με τον επιλογέα των ταχυτήτων ακριβώς κάτω από το δεξί χέρι και το τιμόνι που δεν σε συγκλονίζει με την αίσθηση που σου προσφέρει αλλά είναι τόσο άμεσο και ακριβές που κερδίζει ταχύτατα τη συμπάθειά σου. Ευελπιστούμε πως μέσα στο διήμερο που ακολουθεί, θα έχουμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε σε ανοιχτά κομμάτια το Ka+ και τότε θα έχουμε μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη για το μοντέλο. Μέχρι τότε, καλό σαββατοκύριακο!

    motornews-livetest-ford-ka5

    Πέμπτη 17 Νοεμβρίου

    motornews-livetest-ford-ka3

    Παλιός- παλιός, αλλά δείχνει εξαιρετικά φύλλα ποιότητας σε ότι αφορά τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά. Τώρα που έχει γεμίσει η αγορά με τρικύλινδρους, που καλοί και άγιοι αλλά έχουν κροτάλισμα και κραδασμό σε σχέση με τους τετρακύλινδρους, το μοτέρ της Ford δείχνει να βασιλεύει με την ποιότητά του. Όχι όμως και με την απόδοσή του, μια και δείχνει έλλειψη ελαστικότητας (δεν το βοηθάει και το μακρύ κιβώτιο) και “κενός” στις μεσαίες στροφές λειτουργίας. Είναι όμως ένεση πολιτισμού στο σύνολο που πασχίζει είναι η αλήθεια, έχοντας και τη βαριά σκιά του Fiesta που σε όλους τους τομείς πλασάρεται ως ιδανικό. Μένει να μας δείξει το μοτέρ μια καλή κατανάλωση για να καταπιούμε τη γλώσσα μας και να το… ψηφίσουμε και με τα δύο χέρια ως εξαιρετική επιλογή στην συγκεκριμένη κατηγορία. Γιατί κατά τα άλλα, τους χώρους του τους έχει, θήκες πολλές για αντικείμενα έχει, εύκολο στους χειρισμούς είναι, οπότε τι του μένει; εντάξει, θα μπορούσε να έχει λίγο καλύτερα πλαστικά παντού αλλά τότε μάλλον θα μιλάγαμε για το Fiesta

    motornews-livetest-ford-ka4

    Τετάρτη 16 Νοεμβρίου

    motornews-livetest-ford-ka1

    Με τον πρόεδρο Obama στην πόλη, η κίνηση έχει βελτιωθεί σημαντικά. Τουλάχιστον στους άξονες που επιλέξαμε να κινηθούμε τις πρώτες ώρες που έχουμε στη διάθεσή μας το Ka+. Το μικρό μοντέλο με το αστείο όνομα στα ελληνικά (Καπλάς…) που δείχνει εξαιρετικά ικανό σε όλους τους τομείς- με αιχμή του δόρατος αυτόν της τιμής αγοράς, για την οποία θα πούμε πιο κάτω. Είναι βέβαια καταλύτης το να ξέρεις πόσο κάνει το αυτοκίνητο, αφού με βάση την τιμή, μπορείς να κρίνεις διαφορετικά. Εκτιμάς για παράδειγμα πως με λιγότερα από 12 χιλιάρικα, έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο που στην ουσία δεν του λείπει τίποτα. Ο κινητήρας δείχνει λίγο ξεπερασμένος, μια και στην εποχή των turbo έχεις ένα τετρακύλινδρο σύνολο 1,2 λίτρων που έλκει τις ρίζες του στο περίφημο 1,25 λίτρων Duratec που παρουσιάστηκε το μακρινό 1995… Παρά ταύτα όμως, μας δείχνει αρκετά συνεπής στο έργο του και μάλιστα σε πλήρη αρμονία με το υπόλοιπο αυτοκίνητο, ενώ μένει να μας αποδείξει πως είναι και ανάλογα οικονομικός σε απαιτήσεις καυσίμου.

    motornews-livetest-ford-ka2

    Σχόλια

    Σχόλια