Να βρέχει ή να μην βρέχει; Ιδού το ερώτημα….

Ο Γιώργος Αναγνώστου μοιράζεται τις σκέψεις του για τη Formula 1 και τη βροχή, το χθες και το σήμερα της κορυφαίας μορφής του Motorsport.

Πριν ξεκινήσω να γράφω θα ήθελα να ευχαριστήσω το Motornews.gr για την ευκαιρία που μου δίνει να μοιραστώ πάλι με το κοινό τις σκέψεις μου όσον αναφορά την Formula 1. Προχθές γίναμε μάρτυρες ενός άκρως συναρπαστικού grand prix , εξαιτίας της έντονης βροχής που έπληττε την πίστα Jose Carlos Pace στο Interlagos.

Όσα άκουσα και διάβασα από την Κυριακή το βράδυ μέχρι και σήμερα, θα έλεγα είναι πλήρως αντικρουόμενα, μιας και οι μισοί θεωρούν ότι καλά έκανε η FIA που έβγαλε τις κόκκινες σημαίες και οι άλλοι μισοί ανέφεραν ότι κακώς δεν έγινε στατική εκκίνηση και βγήκαν οι κόκκινες σημαίες. Με τις δύο αυτές απόψεις λοιπόν θα ασχοληθώ και ταυτόχρονα θα εκφράσω και κάποιες απορίες μου σχετικά με το που πάει η Formula 1.

nico hulkenberg brazil 2016

Θα ξεκινήσω αναφέροντας ότι το 2017 η FIA αποφάσισε ότι θα έχουμε στατικές εκκινήσεις και στις βρεγμένες επιφάνειες. Δηλαδή, αν ήμασταν στο 2017 η εκκίνηση θα ήταν στατική και όχι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Κάπου εδώ θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι πολύ βασικό που έχει σχέση με την ασφάλεια των οδηγών και όλων στην πίστα. Πoτέ στην ιστορία της Formula 1 δεν έγινε grand prix, που οι καιρικές συνθήκες να ήταν τόσο τραγικές, ώστε οι οδηγοί να μην έβλεπαν από τη βροχή!!! Από τη βροχή και όχι από το σπρέι του εμπρός μονοθεσίου, είναι τελείως διαφορετικό αυτό που αναφέρω.

Η πρώτη άποψη λοιπόν ανέφερε, ότι καλά έκανε η FIA που ξεκίνησε τα μονοθέσια πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και ότι οι κόκκινες σημαίες ήταν σωστές, εφόσον η ασφάλεια των οδηγών είναι πάνω από όλα.

alonso brazil 2016

Η FIA πράττει αυτό που πιστεύει καλύτερο για τον αγώνα. Είναι όμως πάντα αυτό σωστό; Στην προκειμένη περίπτωση η εκκίνηση πίσω από το SC για μένα ήταν εσφαλμένη. Ας περίμεναν 10 λεπτά ακόμα, και το αναφέρω αυτό γιατί μετά από 8 γύρους σε ρυθμό χελώνας πίσω από το SC τουλάχιστον 8 μονοθέσια περάσανε σε ενδιάμεσα ελαστικά!!!! Φοράει κάποιος ενδιάμεσα ελαστικά στο μονοθέσιό του για να σκοτωθεί ή γιατί πιστεύει ότι θα πάει πιο γρήγορα; Εγώ λέω γιατί πιστεύει ότι θέλει να πάει πιο γρήγορα…

Ας πιάσουμε τώρα το θέμα της ασφάλειας, κάτι για το οποίο θα πρέπει να είμαστε απόλυτοι. Τα μονοθέσια του 2016 θα πρέπει να θεωρούνται τα πιο ασφαλή μονοθέσια σε όλη την ιστορία της Formula 1. Δεν μου λέει κάτι όμως εμένα αυτό. Η ασφάλεια είναι κάτι που προέχει όταν πας με 280 χιλιόμετρα και ορατότητα 2 μέτρα. Όπως ανέφερα παραπάνω ποτέ στην ιστορία της Formula 1 δεν έγινε GP με την πίστα να είναι ένα απέραντο ποτάμι ή να μη βλέπεις στα 3 μέτρα από τη βροχή είναι η αλήθεια. Επίσης στον εν λόγω αγώνα η πληροφόρηση των οδηγών ήταν θετική στο να γίνει εξ΄ αρχής ο αγώνας αλλά και στο να συνεχιστεί(ένας δύο δεν ήταν θετικοί και αυτοί θα μπορούσαν να πράξουν ότι έκανε ο Kimi Raikkonen στην Μαλαισία πριν μερικά χρόνια όπου πήγε να φάει παγωτό).

15069023_10154573743772936_2362787952929070838_o

Επίσης να προσθέσω κάτι βασικό που δεν μπορώ να το καταλάβω τα τελευταία χρόνια!!! Θέλουμε βρεγμένους αγώνες χωρίς εγκαταλείψεις και εξόδους, μα πραγματικά πως γίνεται αυτό; Πως γίνεται να μην έχουμε συμβάντα όταν βρέχει και έχουμε Formula 1…. 50 χρόνια τώρα όταν υπάρχει βρεγμένη πίστα έχουμε εξόδους και ατυχήματα σε όλες τις πίστες του κόσμου!!! Από την άλλη θα πρέπει να ξεχωρίζουν κάποιοι, αν η πίστα είναι ποτάμι ή λίμνη και αν απλός βρέχει αρκετά έτσι ώστε να μην γίνεται αυτός ο χαμός από τους οδηγούς, τις ομάδες και την FIA. Προσωπικά δεν με πείραξε που βγήκαν οι κόκκινες σημαίες, απεναντίας το θεωρώ πολύ υπεύθυνο η FIA να σκέφτεται τους οδηγούς, αλλά από την άλλη θα έπρεπε να τους έχει εξοπλίσει και με καλύτερα ελαστικά. Κοινή παραδοχή όλων είναι ότι τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli απλά δεν κάνουν τίποτα, δεν το αναφέρω εγώ, αλλά ο Kimi Raikkonen. Οπότε αρχίζω να καταλαβαίνω σιγά σιγά τις κόκκινες σημαίες.

Για να συνοψίσω για την πρώτη άποψη, θεωρώ ότι η ασφάλεια είναι το Α και το Ω, θα πρέπει όμως να ξέρουμε τι ζητάμε όταν βάζουμε ένα μονοθέσιο με βροχή στην πίστα, όταν αυτό δεν έχει τα πιο αποτελεσματικά ελαστικά. Επίσης θα πρέπει να ξεχωρίζουμε τις συνθήκες που επικρατούν, μιας και η τεχνολογία είναι τέτοια που μπορεί να μας βοηθήσει στο να το γνωρίζουμε άμεσα σε όλες τις στροφές της πίστας λεπτομερώς.

15025421_1211490932230727_6984008758827828455_o

Η δεύτερη άποψη ανέφερε, ότι κακώς δεν έγινε στατική εκκίνηση και ότι οι κόκκινες σημαίες δεν έπρεπε να βγουν.

Σαν φιλοσοφία η δεύτερη άποψη με βρίσκει πιο κοντά, αλλά από πλευρά ασφαλείας όχι και τόσο. Η Formula 1 είναι ταχύτητα για αυτό οι οδηγοί χαρακτηρίζονται και ως πιλότοι μερικές φορές, όχι άδικα, εξαιτίας του ότι σε όλες τις συνθήκες καταφέρνουν να πάνε στο όριο τα μονοθέσια τους. Τα τελευταία χρόνια όμως έχουμε δει το αντίθετο και από πλευράς κανονισμών και από πλευράς οδηγών. Διάβασα λοιπόν όλες τις δηλώσεις των οδηγών μετά το τέλος του αγώνα και κανένας αν δεν με απατά η μνήμη μου, δεν είπε ότι δεν έπρεπε να έχει γίνει το GP ή ότι ήταν τρέλα που έτρεχαν σε τέτοιες συνθήκες.

Να υπενθυμίσω λοιπόν σε όλους ότι για να γίνεις οδηγός στην Formula 1 δεν πρέπει απλά να έχεις έναν χορηγό, όπως κατάντησε πλέον το σπορ, αλλά και την ικανότητα να οδηγάς γρήγορα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Θα μου πεις στην εποχή του Senna στα μονοθέσια πρόσθεταν λίγο ύψος στο βρεγμένο και τους βοηθούσε αρκετά αυτό και θα σου απαντήσω ότι ναι έχεις δίκιο αλλά κοίτα και το grid του παρελθόντος και κοίτα το φετινό grid.

tech

Έλλειψη οδηγών και η πολιτική ωθούν το σπορ σε λάθος γραμμή. Σε αυτό το σημείο είμαι σίγουρος ότι κάποιος θα λέει τι γράφει ο τύπος…. άρρωστος θα είναι, υπάρχουν οδηγάρες στο σπορ!! Ναι.. διαφωνώ κάθετα, οριζόντια και διαγώνια!!!!

Μετά την έλευση του Lewis Hamilton, Sebastian Vettel οι οποίοι έγιναν και παγκόσμιοι πρωταθλητές, το σπορ πάσχει από προσωπικότητες οδηγούς. Ήρθε ο Max ο οποίος δεν έδειξε τώρα την ταχύτητά του, αλλά από τότε που ήταν στα καρτ και κατάφερε να ξεφτιλίσει στην κυριολεξία τον κάθε Vettel, Perez, Rosberg δείχνοντας ότι αυτός μπορεί, ενώ ο άλλοι δεν νιώθουν τόσο άνετα με τη βροχή!!!! Τι περίεργο έκανε λοιπόν το 18-χρονο από την Ολλανδία που μας φάνηκε εξωφρενικό; Τίποτα άλλο από το να πάει στο όριο το μονοθέσιο, τίποτα άλλο από το να δείξει ότι είναι οδηγός Formula 1.

15036414_1456879941008292_6462206330275723154_n

Νομίζω ότι σιγά σιγά χάνουμε το νόημα της Formula 1, το οποίο είναι η ταχύτητα με όσο μεγαλύτερη ασφάλεια για τον οδηγό βέβαια. Καταφέραμε να κάνουμε ένα σπορ αντρικό και αλήτικο, σόφτ και ταυτόχρονα πολύ σικ. Συμφωνώ στο να είναι σικ και κουραφέξαλα, αλλά ρε παιδιά Formula 1 χωρίς πονηριά, αγωνιστική αλητεία και μπόλικη τρέλα δε γίνεται. Ας πάμε να δούμε κανένα WEC.

Κλείνοντας, το μόνο που θέλω να πω είναι ότι η ασφάλεια είναι πάνω από όλα, αλλά ρε παιδιά ας κόψουμε όλοι εμείς οι απ’ έξω τις αερολογίες και ας ξεκινήσουμε να ζητάμε από το σπορ ταχύτητα, μάχες ρόδα με ρόδα και πάνω από όλα την Formula 1 που χάσαμε!!!!

Αναγνώστου Γιώργος

Σχόλια

Σχόλια