First Drive: Opel Mokka X

    Η προσθήκη του On Star στον κατάλογο εξοπλισμού του Opel Mokka, βάζει ένα Χ δίπλα στο όνομα και δίνει νέα ώθηση στην εμπορική πορεία του μοντέλου.

    Βρεθήκαμε για ένα διήμερο στην Πελοπόννησο και διανυκτερεύσαμε στην πανέμορφη Μονεμβασιά, προσκεκλημένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας της Opel που με κάθε επισημότητα και περηφάνια μας έδειξε την πιο πρόσφατη ανανέωση του Mokka. Το μοντέλο που πλέον λέγεται Mokka X, με τις νέες προσθήκες στον εξοπλισμό του, ανανεώνει τους όρκους πίστης με το αγοραστικό κοινό και συνεχίζει ακάθεκτο. Εμφανισιακά, η ανανέωση γίνεται εμφανής από τα εμπρός φώτα ημέρας με τη χαρακτηριστική φωτεινή γωνία που πλέον έχει μεγαλώσει και συντίθεται από δύο λεπτές γραμμές. Το μπροστινό μέρος κοσμείται κυριολεκτικά και όχι χάριν έκφρασης, από τα εξελιγμένα φωτιστικά σώματα που εκσυγχρονίζουν την όψη. Από εκεί και πέρα, η εικόνα του Mokka X, διαφοροποιείται χάρη στον εξοπλισμό με τις μαύρες ζάντες και τις αντίστοιχες λεπτομέρειες αλλά και τα νέα χρώματα στην διαθέσιμη παλέτα.

    motornews-opel-mokka-x-onstar-10

    Περνώντας στην καμπίνα των επιβατών, η ανανέωση εκφράζεται κυρίως από τον λειτουργικό πρόγραμμα που υποστηρίζει τις λειτουργίες μέσω της μεγάλης οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό. Με ταχύτερο λογισμικό, η ανταπόκριση είναι πιο άμεση και σε εφαρμογές όπως είναι το GPS, η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο είναι σαφώς καλύτερη. Το Mokka X διατίθεται με όλες τις υπηρεσίες Opel OnStar και αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο που καθιστούσε την αναβάθμιση που λέγαμε νωρίτερα, απόλυτα αναγκαία. Το σύστημα που η Opel αποκαλεί «IntelliLink» φέρνει νέες λειτουργίες και επεκτείνει τη συνδεσιμότητα μεταξύ αυτοκινήτου και smarto phone (του χρήστη), έχοντας στην πλατφόρμα διαθέσιμο το λογισμικό υποστήριξης των Apple CarPlay και Android Auto.

    motornews-opel-mokka-x-onstar-4

    Λίγα λόγια για το OnStar

    Με την υπηρεσία προσωπικής συνδεσιμότητας και υποστήριξης Opel OnStar, το Mokka X προσφέρει ένα ακόμα σύστημα- δικλείδα ασφαλείας για τα έκτακτα περιστατικά και όχι μόνο. Το OnStar είναι μεταξύ άλλων, το σύστημα εκείνο που αντιδρά αυτόματα σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και σε περίπτωση ενεργοποίησης των αερόσακων, κινητοποιείται άμεσα η διαδικασία προσέγγισης βοήθειας. Μέσω του διακόπτη στην πλαφονιέρα του αυτοκινήτου, ο οδηγός μπορεί να έρθει σε επαφή με το τηλεφωνικό κέντρο και να μιλήσει (στα ελληνικά, αφού στην άλλη άκρη της γραμμής, η εξυπηρέτηση γίνεται από ελληνόφωνο προσωπικό) δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες για το συμβάν.

    Επίσης, το OnStar προσφέρει και πολλές ακόμα δυνατότητες σε επίπεδο λειτουργίας υποστηρικτικής για κάθε ανάγκη του οδηγού, με κάποια συνδρομή από τη μεριά του, για να έχει ανά πάσα στιγμή μια βοήθεια για οτιδήποτε μπορεί να τον απασχολήσει σε κάποια διαδρομή. Από το να εντοπίσει κάποιο σημείο και να στείλει τη διαδρομή στο GPS του αυτοκινήτου για τα περαιτέρω, έως την αναζήτηση κάποιου εστιατορίου ή άλλου εμπορικού καταστήματος σε πραγματικό χρόνο. Στο πλαίσιο των λειτουργιών που προσφέρει το OnStar, είναι και η δυνατότητα παρουσίασης WiFi hot spot στην καμπίνα του Mokka X για να υποστηρίξει με ασύρματη σύνδεση έως και 7 συσκευές. Ωστόσο, η πιο δημοφιλής υπηρεσία OnStar είναι η εφαρμογή κινητού myOpel, που επιτρέπει κλείδωμα/ξεκλείδωμα θυρών από απόσταση, τον online εντοπισμό οχήματος και την ενεργοποίηση της κόρνας και των αλάρμ.

    motornews-opel-mokka-x-onstar-5

    …και ακόμα λιγότερα, για το αυτοκίνητο…

    Κατά τα άλλα, πέραν του OnStar που είναι το μεγαλύτερο νέο για το Mokka X, η εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο δεν έχει κάποια αξιοσημείωτη αλλαγή. Παραμένει ικανό και άνετο, ευχάριστο και όσοι «μικρό» πρέπει σε αίσθηση, για να κάνει τον οδηγό του να αισθάνεται ασφαλής και με τονισμένη αυτοπεποίθηση. Κρύβει αποτελεσματικά το βάρος των 1.460 κιλών (στην έκδοση με τον 1.600άρη CDTI των 136 ίππων και την τετρακίνηση που είχαμε και τις δύο ημέρες της παρουσίασης στη διάθεσή μας) και προσφέρει το θετικό πάτημα που περιμένει κανείς από αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

    motornews-opel-mokka-x-onstar-15

    Το Mokka X, που τοποθετείται απέναντι σε δυνατά ονόματα της κατηγορίας (βλ. Suzuki Vitara) είναι όσο ικανό θα χρειαστεί ο μέσος οδηγός της κατηγορίας, που εδώ που τα λέμε, οι απαιτήσεις του θα εξαντληθούν κατά 99% σε κάποιο χωματόδρομο για να φτάσει στην παραλία το καλοκαίρι και –ίσως- λίγο πατημένο χιόνι σε χειμερινή εκδρομή. Με τη μεταφορά της ροπής έως και 50% στον πίσω άξονα, το Mokka X θα βγάλει ασπροπρόσωπο τον οδηγό του σε κάποια δυσκολία που μπορεί να προκύψει. Το πλήρες πακέτο ελέγχου της πρόσφυσης και της ολίσθησης, θα φροντίσει για την ασφάλεια της μετακίνησης όταν υπάρξει από τον οδηγό κάποια υπερβολή, κρατώντας πάντα το αυτοκίνητο σε κανονική πορεία. Τα φρένα είναι ανθεκτικά σε σκληρή χρήση και σε συνδυασμό με το βελτιωμένο σε αίσθηση τιμόνι, δίνουν στον οδηγό την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται κάθε στιγμή.

    motornews-opel-mokka-x-onstar-16

    Τώρα σε ότι αφορά την τιμολογιακή τοποθέτηση του μοντέλου που διατίθεται και με turbo κινητήρα βενζίνης 1.4 λίτρων και 140 ίππους απόδοση στη βασική του έκδοση (ενώ για πρώτη φορά έχουμε και τον ίδιο Ecotec με 152 ίππους), τα 20.000€ είναι μια πολύ καλή τιμή εκκίνησης (για προσθιοκίνητη έκδοση). Αντίστοιχα, το βασικό diesel μοντέλο, εκκινεί τιμολογιακά από τα 21.900€. Από εκεί και πέρα, προσθέτοντας περί τις 4.500€, αρχίζουν οι τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου, είτε μιλάμε για βενζινοκίνητες, είτε για diesel κινητήρες. Ως πρόταση το Mokka X είναι ξεχωριστή, μια και θα μπορούσε να θεωρηθεί έως και premium απέναντι στον ανταγωνισμό της κατηγορίας που έχει μεν περισσότερο off road βλέψεις, είναι δε σημαντικότερα πιο «κάτω» σε ότι έχει να κάνει με το τεχνολογικό υπόβαθρο αλλά και το συνολικό προφίλ, με τα υλικά που συναντά κανείς στην καμπίνα και την αίσθηση της πολυτέλειας που εισπράττεις από εκεί. Αυτό είναι και το στοιχείο που διαφοροποιεί το Mokka Χ από τον ανταγωνισμό και δίνει στους ανθρώπους της εταιρείας τους λόγους για να είναι αισιόδοξοι για το εμπορικό μέλλον του.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    motornews-opel-mokka-x-onstar-11

     

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια