Live Test: Citroen C3 1.2 82 ps

    Ήρθε για να διεκδικήσει δάφνες και πωλήσεις, προετοιμάζοντας το έδαφος για μια καλή πορεία το 2017. Το νέο Citroen C3 έχει ό,τι χρειάζεται.

    Το Citroen C3 1.2 82 ps ήρθε στο Motornews αρκετά νωρίς προκειμένου να αποδείξει πως έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα το “καρφώσουν” στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας για αρκετό καιρό. Τις επόμενες ημέρες θα “γνωριστούμε” καλύτερα με χιλιόμετρα και καθημερινότητα, για να αναφέρουμε στο τέλος συνοψίζοντας, όλα όσα κάνουν το νέο C3 ικανό για να διεκδικήσει διακρίσεις.

    Δευτέρα 14 Νοεμβρίου

    Λίγο νωρίτερα από το συνηθισμένο, το live test ολοκληρώνεται με την επιστροφή του αυτοκινήτου στην Citroen Ωμέγα και οι παρατηρήσεις που συγκεντρώσαμε από τις ημέρες που περάσαμε με το νέο C3 έχουν να κάνουν περισσότερο με το πρακτικό του πράγματος από την καθημερινότητα. Τα ξεκούραστα καθίσματα, η άνεση του κινητήρα στο αστικό περιβάλλον, η ευκολία στο χειρισμό των διαθέσιμων πληροφοριών τόσο στον πίνακα των οργάνων, όσο και στην κεντρική κονσόλα αλλά και το “ενοχλητικό” παράθυρο στις εμπρός πόρτες που δεν “εξαφανίζεται” τελείως όταν ανοίγεις και -κλασσικά- ακουμπάς αγκώνα/ βραχίονα. Και να πεις πως είναι χαμηλές οι πλευρικές επιφάνειες των θυρών; Δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Στα πίσω παράθυρα, μπορείς να δικαιολογήσεις το ότι ενδεχομένως να ήταν δυνατό το να κατεβαίνουν λίγο παραπάνω. Και πάλι όμως, δεν θα “εξαφανιζόντουσαν” οπότε και δεν ενοχλεί τόσο το πόσο κατεβαίνουν μέσα στην πόρτα. Εμπρός όμως, φαίνεται αδικαιολόγητη η παραμονή έστω και λιγότερου από εκατοστό του τζαμιού πάνω από το λάστιχο της πόρτας στους “ώμους” του αυτοκινήτου. Επίσης -για να κρατήσουμε και κάτι για τη δοκιμή του αυτοκινήτου- να πούμε μόνο πως η ανάρτηση μας φάνηκε λίγο πιο ενδοτική από ότι περιμέναμε με βάση την εικόνα που είχαμε οδηγώντας το αυτοκίνητο στην Ισπανία. Δεν είναι για κακό, μια και η άνεση των επιβατών εμφανίζεται να έχει “κερδίσει” πόντους αλλά σίγουρα κάνει τη διαφορά, δίνοντας λίγο πιο χαλαρό περιβάλλον για να προσαρμοστεί ο οδηγός που μπορεί θα περίμενε λίγο πιο σφιχτή την ανάρτηση του αυτοκινήτου.

    motornews-citroen-c3-1-2-82ps-livetest-7

    Παρασκευή 11 Νοεμβρίου

    motornews-citroen-c3-1-2-82ps-livetest-5

    Κάθε αρχή και δύσκολη, με το στρώσιμο του Citroen C3 να είναι ένα θέμα που μας κρατάει στην τσίτα, μια και δεν γίνεται να απλώσουμε χιλιόμετρα στο κοντέρ του ως δια μαγείας, ενώ την ίδια στιγμή, θέλουμε να δούμε και τι ψάρια πιάνει σε επιδόσεις και οικονομία καυσίμου αλλά απλά δεν γίνεται. Δηλαδή, παίρνουμε μια ιδέα, αλλά κανονικά στοιχεία που να μπορούν να θεωρηθούν αξιόπιστα, δεν προκύπτουν. Στις παρατηρήσεις των πρώτων χιλιομέτρων λοιπόν, έχουμε να προσθέσουμε το χαρακτηριστικό κραδασμό του τρικύλινδρου στις χαμηλές στροφές λειτουργίας αλλά και το πόσο επηρεάζεται από τη λειτουργία του κλιματισμού η απόδοσή του. Ειδικά αυτές τις πρώτες ημέρες που έτσι και αλλιώς εμείς είμαστε “κρατημένοι” απέναντί του. Το C3 ωστόσο, δείχνει σε κάθε ευκαιρία τη βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν- και δεν μιλάμε μόνο για ότι έχει να κάνει με την αισθητική προσέγγισή του. Η ανάρτηση που (μας φαίνεται πιο μαλακή σε σχέση με του αυτοκινήτου στη Βαρκελώνη) φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, με ποιοτική λειτουργία και προοδευτικότητα που συναντάμε σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ταιριάζει πολύ στο γενικότερο ύφος του αυτοκινήτου. Η ρύθμισή της είναι τέτοια που επιτρέπει π.χ. τις κλίσεις στο φρενάρισμα αλλά στις στροφές με φόρα προσδίδει σταθερότητα και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, με τα 300 λίτρα των αποσκευών να αποτελούν ένα ακόμα αγχολυτικό στοιχείο.

    motornews-citroen-c3-1-2-82ps-livetest-6

    Πέμπτη 10 Νοεμβρίου

    motornews-citroen-c3-1-2-82ps-livetest-1

    Η απόλυτη παράνοια. Παίρνοντας χθες το αυτοκίνητο από την Citroen Ωμέγα στην Αγ. Παρασκευή, οι ουρανοί άνοιξαν και δεν ξέραμε που να κρυφτούμε. Ήμασταν εκεί, κατά τη διάρκεια του κρίσιμου 10λέπτου που κυριολεκτικά δεν καταλάβαινες τι ήταν αυτό που έπεφτε από τον ουρανό. Μέχρι που θελήσαμε να “σώσουμε” από το φόβο του χαλαζιού το αυτοκίνητο και το φέραμε σε ένα στεγασμένο σημείο για να περάσει η μπόρα. Μετά τη χθεσινή εμπειρία λοιπόν, έρχεται η σημερινή λιακάδα να μας αφήσει με το βλέμμα της απορίας. Είμαστε στην ίδια χώρα με χθες; Εκεί που θέλαμε μπουφάν -και μάλιστα αδιάβροχο- σήμερα φοράμε κοντομάνικο και αισθανόμαστε ζέστη.

    motornews-citroen-c3-1-2-82ps-livetest-3

    Στην “παράνοια” αυτής της χώρας λοιπόν, καλωσορίζουμε και εμείς με τη σειρά μας το νέο Citroen C3. Το αυτοκίνητο για το οποίο βρεθήκαμε στην Ισπανία την περασμένη εβδομάδα και τώρα το έχουμε στα χέρια μας εδώ, στα πάτρια εδάφη. Η έκδοση με την οποία ξεκινάμε την “περιήγηση” στα μονοπάτια του μοντέλου, είναι η βασική από απόψεως κινητήρα, με τον ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο των 1,2 λίτρων που αποδίδει 82 ίππους. Μάλιστα, το αυτοκίνητο που μας έχει παραχωρηθεί, είναι ακριβώς ίδιο με αυτό που είχαμε στη Βαρκελώνη μια εβδομάδα πριν, μόνο που το τωρινό, είναι τελείως καινούργιο και άστρωτο. Αισθάνεσαι το μοτέρ “σφιχτό” και καταλαβαίνεις διαφορά, με το κοντέρ να γράφει μόλις 8 χιλιόμετρα, τόσο στο μερικό χιλιομετρητή, όσο και στον συνολικό. Πολλά περιθώρια για διαδρομές δεν είχαμε είναι η αλήθεια αλλά σε πρώτη φάση παρατηρούμε τις μικρές διαφορές που κάνει το περιβάλλον στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο. Με τον τρικύλινδρο να δείχνει εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και ικανοτήτων, γεμίζοντάς μας με καλά vibes για τη συνέχεια.

    motornews-citroen-c3-1-2-82ps-livetest-4

    Σχόλια

    Σχόλια