Live Test: Mercedes C 180 Coupe

    Η πανέμορφη C Coupe, ακόμα και στη βασική έκδοση της δοκιμής, σε ξελογιάζει πρωτίστως με τη σιλουέτα της.

    Mercedes C180 Coupe 2016

    H Mercedes C 180 Coupe ήρθε στο live test του motornews για να μας ξεσηκώσει με τις καμπύλες και την κομψότητά της. Δεν χρειάζεται δεύτερη ματιά για να πιαστείς στα βρόχια της. Έτσι μένει να δούμε αν και οδηγώντας την, η απόλαυση συνεχίζεται.

    Δευτέρα 12 Νοεμβρίου

    Παρά τον κινητήρα των μόλις 1.6 λίτρων με ισχύ 156 ίππων, η Mercedes C180 Coupe είναι γρήγορο αυτοκίνητο. Με τελική ταχύτητα που ξεπερνάει τα 220 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα. Από την άλλη πλευρά,  αυτό το πλαίσιο “ακυρώνει” το πολύ καλό μοτέρ. Διότι οι δυνατότητές του -μπορεί να διαχειριστεί ισχύ έως πάνω από 500 ίππους στην έκδοση AMG, φυσικά με τις κατάλληλες επεμβάσεις- είναι πολύ πιο υψηλές.

    Το αυτοκίνητο λοιπόν έχει δύο αναγνώσεις: Η πρώτη είναι αυτή του οδηγού που έχει καθηλωθεί από τον εξωτερική εμφάνιση -πολύ σωστά. Αυτός θα είναι περισσότερο από ευχαριστημένος –ενθουσιασμένος. Η δεύτερη είναι αυτή του οδηγού που πιστεύει ότι η εκπληκτική εμφάνιση υποκρύπτει και ανάλογες επιδόσεις. Αυτός μάλλον θα απογοητευτεί. Όχι όμως συνολικά από το αυτοκίνητο. Μόνο από τον κινητήρα.

    img_3361

    Εμείς θα θέλαμε σε αυτό το πλαίσιο τουλάχιστον τον δίλιτρο κινητήρα της έκδοσης C300,  με ισχύ 245 ίππων. Πιστεύουμε -και έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν- ότι εκτός από πολύ πιο ευχάριστη, η C Coupe θα είναι και πιο οικονομική. Γιατί η μέση κατανάλωση με τον 1.6 δεν μπόρεσε να πέσει κάτω από τα 8,9 λίτρα. Για συγκρίσεις, η πιο βαριά E με τον δίλιτρο κινητήρα που είχαμε στα χέρια μας μια εβδομάδα πριν, κατανάλωσε 9.2 λίτρα/100 χλμ. Στο “δια ταύτα”,  C 180 Coupe είναι υπέροχη να την βλέπεις και να τη οδηγείς. Χαλαρά όμως. Αν θέλεις να την οδηγείς όπως την βλέπεις, τότε πρέπει να αποφύγεις τη βασική αυτή έκδοση.

    Παρασκευή 11 Νοεμβρίου

    Η πίσω όψη της Mercedes C180 Coupe είναι η αγαπημένη μας. Δεν θα το κρύψουμε. Όχι μόνο αισθητικά -αν και πρωτίστως γι’ αυτό. Μας αρέσει και η πίσω κίνηση. Είναι ωραίο όταν θες να κλείσεις την τροχιά σου στη στροφή να πατάς γκάζι, αντί να αφήνεις, όπως σε αυτά με την κίνηση εμπρός. Επίσης είναι πολύ ωραίο, να έχεις τους εμπρός τροχούς ελεύθερους από το βαρύ έργο της μεταφοράς της ισχύος -και ως εκ τούτου ένα τιμόνι που δεν δέχεται δυνάμεις άλλες από αυτές των χεριών σου.

    merc-c180-coupe-10

    Με τα παραπάνω θα (ξανά) ασχοληθούμε από Δευτέρα, όταν θα έχουμε και αναφορές από πιο extreme καταστάσεις οδήγησης με την Merc. Για σήμερα θα πρέπει να αναδείξουμε ένα άλλο πλεονέκτημά της, αυτό του συστήματος προειδοποίησης σύγκρουσης. Το έχουμε συναντήσει σε πολλά αυτοκίνητα, σε λίγα όμως λειτουργεί όπως εδώ. Δηλαδή σωστά ρυθμισμένο, που σημαίνει πως αντιδρά και ειδοποιεί άμεσα στις ψηλές ταχύτητες και μένει στο παρασκήνιο στις χαμηλές. Σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα αντίστοιχα, που είτε με ήλιο είτε με βροχή, έχουν τον ίδιο χαβά: να σου κάνουν τα νεύρα κρόσσια, κάθε φορά που πλησιάζεις -εκούσια- κάποιο αυτοκίνητο. Ακόμα και όταν είναι για να το προσπεράσεις με πολύ χαμηλή ταχύτητα.

    Mercedes C180 Coupe 2016

    Πέμπτη 10 Νοεμβρίου

    Το έχουμε συνηθίσει πια:  τα βλέμματα του κόσμου, που φυσικά εστιάζουν στα νέα μοντέλα με τα οποία κυκλοφορούμε. Ενίοτε δεν έχεις οπτική επαφή αλλά τα νιώθεις. Όπως νιώθεις ότι μέσα σε αυτή τη Mercedes, αλλάζεις υπόσταση. Από μικροαστός δημοσιογράφος, μεταβάλλεσαι στη συνείδηση του περίγυρου σε τυχερό μπουρζουά. Και αυτό το έχουμε συνηθίσει. Όπως και τις αντιδράσεις. Των πιο άνετων, που σπεύδουν να ανοίξουν συζήτηση. Και αυτών με τα διάφορα κόμπλεξ, που τους βγαίνουν είτε στον τρόπο οδήγησης, είτε σε γκριμάτσες ταξικής αποστροφής.

    Mercedes C180 Coupe 2016

    Είναι γεγονός ότι αυτή εδώ η C180 Coupe είναι εξωτικό φρούτο για τα ελληνικά δεδομένα. Παρότι κάτω από τα μακρύ και επιβλητικό καπό της κρύβεται ένα μοτέρ μόλις 1.6 λίτρων με 156 ίππους. Βλέπετε είναι και η τιμή που ξεκινά για αυτή εδώ τη βασική!!! έκδοση από τα 42.000€ περίπου. Τα οποία, με την επιλογή μερικών πολύ χρήσιμων στοιχείων του προαιρετικού εξοπλισμού όπως τα κατευθυνόμενα φώτα led και όχι μόνο στο αυτοκίνητο της δοκιμής, μπορούν να ξεπεράσουν τις 50.000€.

    merc-c180-coupe-5

    Δεν το κρύβουμε ότι μας αρέσει να κυκλοφορούμε μαζί της. Παρά το σπορ χαρακτήρα της που τονίζεται από το πακέτο εξοπλισμού AMG, παραμένει άνετη χωρίς να γίνεται χαλαρή. Παράλληλα, τόσο τα στοιχεία του εξοπλισμού όσο και η εξαιρετική απόδοση του συστήματος ήχου, σε κάνουν να ξεχνιέσαι στο εσωτερικό της.

    Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 

    Εκθαμβωτική, εντυπωσιακή, έκπαγλη. Όσο πιο δραματικό το επίθετο, τόσο λιγότερο ικανό αποδεικνύεται για να περιγράψει την αντικειμενική αισθητική υπόσταση της C 180 Coupe. Διότι ναι, τραβάει το μάτι όπως το λουλούδι τη μέλισσα. Όχι όμως με στοιχεία εντυπωσιασμού αλλά με την κομψότητα και την αρμονία της.

    Mercedes C180 Coupe 2016

    Για τη νέα αισθητική ταυτότητα της Mercedes δεν μπορούμε να πούμε ότι πετάμε τη σκούφια μας. Ωστόσο αυτή εδώ η παραλλαγή του αμαξώματος της νέας C-Class, μάλλον θα μείνει στην ιστορία της μάρκας. Ως ένα από τα πλέον όμορφα μοντέλα της.

    merc-c180-coupe-1

    Το γεγονός αυτό είναι τεράστιας σημασίας για το κοινό στο οποίο απευθύνεται η C Coupe. Προφανώς δεν αγοράζεις ένα “δύσκολο”, όσον αφορά την πρόσβαση στο εσωτερικό του, αμάξωμα για πρακτικούς λόγους. Το προτιμάς γιατί σου αρέσει και αφήνει σαφείς σπορ υποσχέσεις.

    Όντες για ελάχιστα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της C Coupe, προφανώς και δεν μπορούμε να έχουμε -ακόμα- λόγο για τις τελευταίες υποσχέσεις της. Μπορούμε όμως για το πολύ μικρό δοχείο καυσίμου, των μόλις 41 λίτρων. Την χωρητικότητα του οποίου ψάξαμε να μάθουμε, όταν είδαμε στο σχετική ένδειξη της αυτονομίας 380 χιλιόμετρα, με γεμάτο!!! ρεζερβουάρ και μέση κατανάλωση 9,8 λίτρα/100 χλμ.

    Επίσης μπορούμε να εκθειάσουμε το στιλ του ανοιχτόχρωμου εσωτερικού, το οποίο τη νύχτα φωτίζεται με μια συστοιχία μεγάλου αριθμού led εμπρός και πίσω. Είναι από τις σπάνιες φορές που ένα αυτοκίνητο προσφέρει τέτοια λαμπρότητα εσωτερικού φωτισμού. Σε σημείο να μπορείς άνετα να διαβάζεις τα κείμενα, όχι μόνο τους τίτλους εφημερίδας.

    Σχόλια

    Σχόλια