Live Test: Kawasaki Z300

    Ένα εφηβικό όνειρο ήρθε στα χέρια μας, είναι πράσινο, είναι Kawasaki και είναι Z!

    To Kawasaki Z300 ήρθε στο Live Test του MotornewsΣε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τρίτη 15 Νοεμβρίου

    Ημέρα επιστροφής για το Z300 και σίγουρα το μικρό Kawasaki μας ενθουσίασε. Πρόκειται για μια πολύ δυναμική entry level μοτοσικλέτα με εξαιρετικά χαρακτηριστικά, πολύ όμορφη σχεδίαση και έναν εξαιρετικό κινητήρα. Δεν είναι ένα άνετο commuter, μην γελιόμαστε, είναι μια γυμνή μοτοσικλέτα με στόχο την ευχαρίστηση του αναβάτη στις καθημερινές του μετακινήσεις.

    20161115_152134-w1200

    Η τιμή του είναι στα 5.490€ με το ABS και 4.990€ χωρίς ABS, τιμή ικανοποιητική από την άποψη πως πρόκειται για μια ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα που μπορεί να κάνει πολλά και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο.

    Δευτέρα 14 Νοεμβρίου

    Το Σαββατοκύριακο ήταν πολύ χρήσιμο για να καταλάβουμε τι συμβαίνει με την οδική συμπεριφορά του Z 300. Εκπλήξεις δεν υπάρχουν σε αυτόν τον τομέα καθώς η Kawasaki έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της όσον αφορά το μικρό Z. Πρόκειται για μια αθλητική μικρή μοτοσικλέτα που πρώτο στόχο έχει να διασκεδάσει τον αναβάτη και σε δεύτερη φάση να ασχοληθεί με την άνεσή του.

    20161115_152114-w1200

    Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, το 37mm παίρνει άριστα τόσο για την απόδοσή του όσο και για την αίσθηση που προσφέρει στον αναβάτη. Ένα τόσο καλό μπροστινό μέρος σου δίνει την αυτοπεποίθηση να επιτεθείς παντού με φρένα τελευταίας στιγμής και ελεγχόμενα ντρίφτ στις εισόδους των στροφών. Το πίσω μέρος είναι αρκετά σκληρό, με μικρή διαδρομή, κάτι που βοηθάει στην πληροφόρηση του αναβάτη, ωστόσο δεν βοηθάει τη… μέση του αναβάτη.

    Όσο κι αν φανεί περίεργο το Z300 είναι εξαιρετικά ισορροπημένο και πολύ σταθερό. Παρά το μικρό του βάρος και μέγεθος, δεν είναι τόσο ευέλικτο όσο θα πίστευε κάποιος παραμένοντας στιβαρό και όχι…”χαζοχαρούμενο” σε όλες τις περιπτώσεις. Στις στροφές είναι κλασικός μικρός πύραυλος απαιτώντας φόρα στην είσοδο, υψηλές ταχύτητες στο apex και γρήγορο άνοιγμα του γκαζιού. Οι κλίσεις είναι μεγάλες και είναι περισσότερο θέμα αναβάτη να μπορέσει να κάνει reset στο μυαλό του για να το οδηγήσει γρήγορα όπως του αρμόζει.

    20161115_152155-w1200

    Η μοτοσικλέτα μπορεί να κάνει πολλά διασκεδαστικά πράγματα και αν καταφέρει ο αναβάτης να ακολουθήσει τις ορέξεις της τότε θα περάσει πολύ καλά. Το εντυπωσιακό πάντως είναι πως καταφέρνει να κάνει και το commuting με επιτυχία, παρότι δεν είναι τόσο άνετο όσο ένα scooter ή ένα πιο all around μοντέλο. Τα φρένα είναι ένα θέμα προς προβληματισμό καθώς είναι ευπρόσδεκτη η προοδευτικότητά τους, αλλά τόσο η αίσθηση στη μανέτα όσο και το αρχικό δάγκωμα λάμπουν δια της απουσίας τους.

    Παρασκευή 11 Νοεμβρίου

    Στην καρδιά του Z300 ζει (και βασιλεύει) ένας δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 296cc ο οποίος είναι χάρμα ιδέσθαι. Αποδίδει 39 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και η ροπή αγγίζει τα 2,8 χλγμ, ενώ η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού της Kawasaki.

    kawasaki-z300-test44

    Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η τρέλα που σου προκαλεί να τον ξεζουμίσεις (με το συμπάθιο). Στις χαμηλές στροφές τα πράγματα είναι νωχελικά, ωστόσο όσο ανεβαίνει το στροφόμετρο τα πράγματα βελτιώνονται. Στις μεσαίες η δύναμη είναι ικανοποιητική, αλλά μόλις το στροφόμετρο ξεπεράσει τις 8.000 σ.α.λ. εκεί συμβαίνουν ωραία πράγματα. Η ισχύς είναι αρκετή για να στείλει το ταχύμετρο στα 165Km/h πάντα συνοδευόμενη με έναν δαιμονισμένο ήχο που σε ξετρελαίνει ιδιαίτερα όταν το στροφόμετρο μπει στα κόκκινα.Αυτό που λείπει στις χαμηλές στροφές από το συγκεκριμένο μοτέρ είναι η ελαστικότητα, ωστόσο η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου σε βοηθάει να μην μείνεις ποτέ… κρεμασμένος και μέσα στην πόλη θα εκτιμήσεις στην ηρεμία του χαμηλά.

    Το κιβώτιο είναι μαλακό και απόλυτα ακριβές, ενώ η τροφοδοσία είναι άψογη καθώς διαχειρίζεται σωστά τόσο την απόδοση του κινητήρα όσο και την κατανάλωση. Μέχρι στιγμής το Z300 δείχνει να είναι οικονομικό και βρίσκεται στη σφαίρα των 4 λίτρων ανά 100Km, αλλά θα έχουμε καλύτερη εικόνα μετά το ΣΚ!

    Πέμπτη 10 Νοεμβρίου

    Έχοντας προηγούμενη εμπειρία από τα μικρά Z και Ninja είχα πολλές επιφυλάξεις για την άνεση και την εργονομία του Z300. Ένα σημαντικό κομμάτι για τη συγκεκριμένη κατηγορία καθώς θα περάσει την περισσότερη ώρα εντός πόλης και πρέπει αν μη τι άλλο να είναι λίγο άνετο.

    kawasaki-z300-test33

    Η Kawasaki έκανε μεγάλα βήματα σε αυτόν τον τομέα όσον αφορά το Z300 καθώς δημιούργησε σαφώς πιο φιλικές συνθήκες για τον αναβάτη. Μπορεί η μοτοσικλέτα να παραμένει σκληροπυρηνική, ωστόσο πλέον έχει σημαντικά χαρακτηριστικά άνεσης. Η θέση οδήγησης έχει βελτιωθεί, βάζει πιο όρθιο το σώμα και το τιμόνι είναι πιο ψηλά. Τα πόδια παραμένουν ψηλά στα μαρσπιέ, αλλά δεν κουράζουν, ενώ η σέλα είναι πιο άνετη. Εκεί που κερδίζει το Z είναι η ευρυχωρία αφού σου επιτρέπει να κινηθείς άνετα εμπρός και πίσω, δεξιά και αριστερά, ενώ ευχάριστο είναι και το ύψος της μοτοσικλέτας που είναι ιδιαίτερα χαμηλό.

    kawasaki-z300-test333

    Τα όργανα είναι καινούρια και νεανικά, με ένα μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο στο κέντρο και ένα μικρό ψηφιακό πάνελ το οποίο διαθέτει τις απαραίτητες πληροφορίες. Συνολικά, το Z300 σε θέματα εργονομίας και άνεσης έχει βελτιωθεί σημαντικά λόγο του μεγαλύτερου όγκου του, ωστόσο η καρδιά του παραμένει πιστή στον σπορ χαρακτήρα του.

    Τετάρτη 9 Νοεμβρίου

    Η εμπειρία μου με το Z250SL με είχε βάλει σε υποψίες για το τι πρόκειται να αντιμετωπίσω όταν οδηγήσω το νέο Z300 της Kawasaki, ωστόσο ακόμα και έτσι ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος. Το στροφόμετρο βαθιά μέσα στα κόκκινα – στις 13.000 σ.α.λ. – το ταχύμετρο να ξεπερνά τα 160 Km/h, στήσιμο Supersport και ένας ήχος βγαλμένος από τα πιο “αλήτικα” όνειρα είναι αρκετά για να σε κάνουν να χαμογελάσεις μέσα από το κράνος.

    kawasaki-z300-test-2016-2

    Πριν όμως από όλα αυτά, εκείνο που κλέβει την παράσταση είναι η εμφάνιση του μικρού (στο μάτι) Z. Το σχήμα της μοτοσικλέτας φωνάζει επίθεση, είναι αιχμηρό από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις, ενώ έχει δανειστεί όλη τη νέα σχεδιαστική γενιά της Kawasaki με φροντίδα. Η ουρά είναι το highlight του Z καθώς θα κάνει τους 16άρηδες να κλάψουν, ενώ και η ποιότητα κατασκευής δείχνει να βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Οι περίεργες ζάντες είναι ένα συν στο σχεδιασμό, όπως και η μαζεμένη εξάτμιση η οποία θυμίζει Superbike μοτοσικλέτα.

    kawasaki-z300-test-2016

    Κάτι μου λέει ότι θα περάσουμε καλά αυτήν την εβδομάδα…

    Σχόλια

    Σχόλια