First Drive: Citroen C3 1.2 82 & 110 ps

    Όπως όλα δείχνουν, το νέο C3 έρχεται να συναρπάσει. Και να αλλάξει σελίδα σε όλη τη Citroen.

    Βρεθήκαμε στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκης παρουσίασης του νέου Citroen C3, στην πρωτεύουσα της Καταλονίας, τη Βαρκελώνη όπου και πήραμε μια πρώτη γεύση από το soon to be σημείο αναφοράς για την Citroen. Και ξέρετε κάτι; αντικειμενικά, το C3 έρχεται για να διαπρέψει. Παίρνοντας από το πετυχημένο για πολλούς λόγους, C4 Cactus το styling, το Citroen C3 έρχεται να κάνει τη διαφορά. Έχοντας πέραν της εμφάνισης και μια σειρά από καλούς λόγους για να το δει κανείς πιο ζεστά. Με τα φώτα ημέρας τοποθετημένα ψηλά να τονίζουν το ογκώδες μπροστινό μέρος, το νέο C3 προβάλλει μια στιβαρή εικόνα που εμπνέει ασφάλεια μεγαλύτερου αυτοκινήτου, γεγονός που παίζει το ρόλο του στο θυμικό των υποψηφίων αγοραστών.

    motornews-ciroen-c3-2016-11

    Εικόνα νικητή

    Πρώτα από όλα, αυτό που βλέπεις σε κερδίζει. Είναι ισορροπημένο σε εμφάνιση, με την crossover αισθητική του να το κάνει πιο γοητευτικό μια και η εποχή θέλει τα αυτοκίνητα του είδους. Το κοιτάς από όλες τις γωνίες και ναι μεν δείχνει οικείο αλλά είναι φρέσκο και γίνεται άμεσα οικείο. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και από τους χρωματικούς συνδυασμούς με τους οποίους θα διατεθεί. Στο σύνολο, μιλάμε για 36 συνδυασμούς στο αμάξωμα και 4 στην καμπίνα των επιβατών. Αυτός μάλιστα, είναι ο ένας από τους 4 άξονες πάνω στους οποίους θα στηρίξει η Citroen την καμπίνα του νέου αυτοκινήτου της, το οποίο με τη σειρά του σηματοδοτεί τη συνέχεια της συνολικής αναμόρφωσης. Αυτής που ξεκίνησε από το C4 Cactus που λέγαμε νωρίτερα- και όπως φαίνεται, θα λέμε για πολύ καιρό ακόμα.

    motornews-ciroen-c3-2016-1

    Το customization λοιπόν, είναι ένας από τους 4 άξονες και σίγουρα θα παίξει το ρόλο του στην ελκυστική εικόνα του νέου C3 προς τους υποψήφιους αγοραστές. Οι άλλοι τρεις, είναι η άνεση για τους επιβάτες, το design συνολικά και η τεχνολογική ανωτερότητα που υπογραμμίζεται από κάποιους νεοτερισμούς. Το “παιχνίδι” με το χρώμα που γίνεται στο αμάξωμα, συνεχίζεται και στην καμπίνα, στην οποία συναντάμε τα αναπαυτικότερα καθίσματα της κατηγορίας. Μεγάλα σε διαστάσεις, με εμφατικά τονισμένο και μαλακό αφρώδες, μπορεί να μην προσφέρουν πλευρική στήριξη για όσους συνηθίζουμε να αποκαλούμε “ανήσυχους” αλλά φροντίζουν για την “άνεση καναπέ” που η Citroen κάνει (ξανά, μετά από πολλά χρόνια) σημαία της για τις καμπίνες των μοντέλων της.

    motornews-ciroen-c3-2016-3

    Στο ταμπλό με το σκληρό πλαστικό από πάνω και την καλαίσθητη προσθήκη υφασμάτινης φάσας μπροστά από το συνοδηγό, έχουμε μια διάταξη που φέρνει έντονα σε αυτή του Cactus, με τη διαφορά πως πίσω από το τιμόνι έχουμε και αναλογικά όργανα, μεγάλα και με ευανάγνωστες ενδείξεις. Κεντρικά, βρίσκουμε την μεγάλη οθόνη που υποστηρίζει όλα τα βοηθητικά συστήματα του αυτοκινήτου και φυσικά αποτελεί το κέντρο ελέγχου κλιματισμού, ηχοσυστήματος, συστήματος πλοήγησης (της Tom Tom) και μιας σειράς από εφαρμογές που φέρνουν το νέο C3 στην κορυφή μεταξύ των μοντέλων της κλάσης Β αναφορικά με τη συνδεσιμότητα και την τεχνολογική υπεροχή που προκύπτει από αυτή.

    motornews-ciroen-c3-2016-7

    Κάπου εδώ πρέπει να σταθούμε και στην καινοτομία του μοντέλου, με την ύπαρξη της κάμερας υψηλής ανάλυσης που βρίσκεται τοποθετημένη στον εσωτερικό καθρέπτη και δίνει τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και video, είτε χειροκίνητα με τη χρήση του διακόπτη στο κάτω μέρος, είτε αυτόματα, όταν ενεργοποιηθεί το ESP και το σύστημα διαγνώσει πραγματικό πρόβλημα, προκειμένου να δώσει εικόνα σε ενδεχόμενο ατύχημα και να υπάρχει “έξωθεν” μαρτυρία για τις αιτίες. Την ConnectedCAM, όπως την ονομάζει η Citroen, είχαμε τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσουμε στο πλαίσιο της παρουσίασης. Συνδυάζεται με μια εφαρμογή που κατεβάζει ο οδηγός στο smartphone του και δίνει τη δυνατότητα διαμοιρασμού εικόνων ή και video, σε πραγματικό χρόνο σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, κλ.π.). Οι εικόνες -κάποιες από τις δικές μας μπορείτε να δείτε στη συλλογή– είναι εξαιρετικής ανάλυσης και πολύ καλής ποιότητας.

    motornews-ciroen-c3-2016-8

    Οι χώροι της καμπίνας για τους επιβάτες, είναι αρκετά καλοί και εξυπηρετούν τις ανάγκες τεσσάρων ή και πέντε ενηλίκων, με τον μεσαίο πίσω να έχει το τούνελ του πατώματος που του περιορίζει αρκετά το χώρο. Η αίσθηση της ευρυχωρίας προκύπτει από το χώρο για τα κεφάλια που είναι εξαιρετικός, χάρη και στη δυνατότητα των εμπρός καθισμάτων να χαμηλώνουν αρκετά. Για τις αποσκευές, τα 300 λίτρα είναι μια τιμή που φέρνει σε πολύ καλή θέση το νέο C3 απέναντι στους ανταγωνιστές του.

    motornews-ciroen-c3-2016-16

    Την πρώτη από τις δύο ημέρες, είχαμε στη διάθεσή μας το νέο Citroen C3 με τον τρικύλινδρο Pure Tech κινητήρα των 1,2 λίτρων, στην ατμοσφαιρική του εκδοχή με απόδοση 82 ίππων. Το βάρος των 1.055 κιλών της έκδοσης, χάρη στην πολύ καλή κλιμάκωση των 5 σχέσεων του χειροκίνητου κιβωτίου, δεν δείχνει να αποτελεί τροχοπέδη στο δρόμο, μια και το “βασικό” από απόψεως απόδοσης C3, είναι ικανό και επαρκές για όλα όσα μπορεί να του ζητήσει κανείς. Στον ανοιχτό δρόμο είδαμε σχεδόν 170 χλμ./ώρα στο ταχύμετρο, ενώ σε καμία στιγμή δεν μας προβλημάτισε με έλλειψη ισχύος. Η τελική ταχύτητα με βάση τα χαρακτηριστικά που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, είναι ανάλογα με τη διάμετρο των τροχών, με τις 15 ίντσες να είναι η βασική επιλογή και προαιρετικά να μπορεί να επιλέξει κανείς τροχούς 16 ή 17”, από 168 έως 177 χλμ./ώρα.

    motornews-ciroen-c3-2016-15

    Μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη που μας επιφύλασσε το νέο Citroen C3 είχε να κάνει με την ποιότητα κύλισης αλλά και τη συνολική άνεση που προσφέρει στους επιβάτες. Με ένα πιο ανοιχτό πάτημα από το προκάτοχο μοντέλο, το νέο C3 δείχνει ανωτερότητα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, έχοντας ότι χρειάζεται για να υποστηρίξει ακόμα και οδηγικές ανησυχίες, χωρίς σε καμία στιγμή να νιώσει άβολα ο οδηγός. Το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβαλλόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση είναι άμεσο και ακριβές, ενώ σε κάθε είδος διαδρομής αισθάνεσαι την ανάρτηση του Citroen Advanced Comfort να κάνει τη διαφορά (σε σχέση με το παρελθόν του μοντέλου) με τα αναβαθμισμένα αμορτισέρ και να περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς να θίγεται η άνεση των επιβατών. Το αντίθετο συμβαίνει, καθώς το κοντρόλ των κλίσεων, τόσο εγκάρσια, όσο και στο διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου, είναι υποδειγματικό. Και αυτό ισχύει και για τις δύο εκδόσεις του κινητήρα που οδηγήσαμε.

    motornews-ciroen-c3-2016-5

    Pure Tech 1.2 110ps

    Τη δεύτερη μέρα βάλαμε στο χέρι την έκδοση με τον turbo 1.2 Pure Tech και τους 110 ίππους, με αυτόματο κιβώτιο. Εδώ τα πράγματα, λόγω και της ύπαρξης του αυτόματου κιβωτίου είναι λίγο πιο χαλαρά, αν και απομονώνοντας τη λειτουργία του, πρέπει να πούμε πως είναι σβέλτο και ανταποκρίνεται γρήγορα σε ότι ζητήσει ο οδηγός, είτε στη χειροκίνητη λειτουργία από τον επιλογέα, είτε στο kickdown με το δεξί πόδι στο πάτωμα. Δεν εισπράττει ο οδηγός το νεύρο που περιμένει από τον κινητήρα με βάση τις προδιαγραφές και την απόδοσή του- αλλά πάλι, αυτό συμβαίνει πιθανότατα εξαιτίας της ύπαρξης του αυτόματου κιβωτίου και όχι των επιπλέον 70 κιλών σε σχέση με τη μικρότερη έκδοση που είχαμε την πρώτη μέρα. Η εικόνα από την ανάρτηση και τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στο δρόμο, είναι και εδώ εξαιρετική. Ακούσια, βάλαμε το C3 σε δοκιμασία με πέρασμα πάνω από μεγάλο σαμαράκι για τον περιορισμό της ταχύτητας (δεν το είδαμε από μακριά, 2 φορές…) και παρά το φόβο της διάλυσης λόγω της ταχύτητας, το νέο Citroen αντεπεξήλθε υποδειγματικά και μας κράτησε και στις δύο περιπτώσεις σε καλύτερη κατάσταση από την αναμενόμενη (παρά τις μεγάλες… αναταράξεις για τους επιβαίνοντες).

    motornews-ciroen-c3-2016-10

    Συνολικά και μαθαίνοντας την τιμή εκκίνησης των 12.900€ για τη βασική έκδοση (χωρίς τα Air Bumps αλλά με πλήρη λίστα εξοπλισμού ασφαλείας), οι εντυπώσεις μας για το νέο Citroen C3 είναι ιδιαίτερα κολακευτικές. Με βάση και τη διάθεση που εισπράξαμε από τους ανθρώπους της εταιρείας για προσαρμογή στα νέα δεδομένα και αλλαγή πλεύσης σε όλη τη γκάμα αναφορικά με την προσέγγιση του αγοραστικού κοινού, κάτι που φαίνεται εύγλωττα και στον τρόπο επικοινωνίας με τους ανθρώπους του τύπου αλλά και από τα διαφημιστικά σποτ που θα ακολουθήσουν το αυτοκίνητο, το μέλλον προδιαγράφεται λαμπρό. Η διαδοχή του αυτοκινήτου που είναι best seller στις τάξεις της Citroen με 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2002 που πρωτοπαρουσιάστηκε, γίνεται με τρόπο εμφατικό και -σε πρώτη ανάγνωση- απόλυτα επιτυχημένο. Στο νέο C3 η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων θα συμπληρωθεί σύντομα με τις δύο εκδοχές του BlueHDi 1.600άρη με απόδοση 75 και 100 ίππων αντίστοιχα, έτσι ώστε να καλυφθεί και η ανάγκη για diesel σύνολο από τους ενδιαφερόμενους. Το νέο C3 έχει χαρακτήρα που το κάνει να ξεχωρίσει αλλά και ένα τεχνολογικό υπόβαθρο που θα του δώσει τα USP που χρειάζεται ένα προϊόν για να ξεφύγει σε πωλήσεις, προσεγγίζοντας μια μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    motornews-ciroen-c3-2016-20

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια